مهاجرت تحصیلیمهاجرت با تمکن مالیمهاجرت سرمایه گذاریمهاجرت کاری

چگونه در آزمون TestDaf آلمان شرکت کنم

بسیاری از افراد که قصد مهاجرت به یک کشور دیگر را دارند ملزم هستند که زبانی که به آن تکلم می‌شود را نیز رعایت نموده و در آزمون معتبری برای سنجش و تعیین سطح شرکت کنند تا به بهترین شکل ممکن توانایی مهاجرت پیدا کنند.

برای مهاجرت به آلمان نیاز به این است که فرد متقاضی تسلط نسبتا خوبی به زبان آلمانی داشته باشد و در آزمون‌های مربوط به آن شرکت کند تا به بهترین شکل ممکن توانایی تکلم به زبان آلمانی را ثابت کند.

آزمون TestDaf آلمان یکی از معتبرترین آزمون‌هایی است که در زمینه زبان آلمانی برگزار می‌شود و به طور سالانه بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند که در این آزمون برای تعیین سطح زبان آلمانی خود شرکت نموده و در واقع اعتبار آن مورد توجه سفارت آلمان نیز قرار می‌گیرد.

در این مطلب سعی داریم تا مسائل مربوط به آزمون TestDaf آلمان را مورد بررسی قرار داده و ببینیم که حداقل نمره قابل قبول برای آن به چه صورت است و نحوه شرکت در آن چگونه است.

آزمون TestDaf آلمان

۱

درباره آزمون TestDaf آلمان

آزمون TestDaf آلمان یکی از آزمون‌هایی است که افرادی که قصد مهاجرت به این آلمان و یا تحصیل به این زبان را دارند برای تعیین سطح زبان خود و نشان دادن دانش‌های زبانی از آن استفاده می‌کنند و شرکت می‌نمایند.

این آزمون دارای اعتبار بین‌المللی است و مورد قبول بسیاری از دانشگاه‌ها و سازمان‌های بین‌المللی قرار می‌گیرد و به همین منظور افراد متقاضی از سراسر جهان می‌توانند در آن شرکت کنند.

بسیاری از آموزشگاه‌های زبان آلمانی نیز بهترین روش‌های موفقیت در آزمون TestDaf آلمان را به دانش‌آموزان خود ارائه می‌دهند و از طریق آن متقاضیان می‌توانند بدون توجه به تحریم‌ها در کمترین زمان ممکن آزمون را شرکت کرده و مدرک خود را بگیرند.

با توجه به اینکه مهاجرت به آلمان دارای راه و روش‌های مختلفی است و هر فردی می‌تواند روش خاص خود را با توجه به شرایط و وضعیت خود انتخاب کند، به نظر می‌رسد که استفاده از مشاوره و کمک وکیل و مشاور مهاجرتی بسیار مفید است و می‌توانند از طریق آن در رابطه با آزمون TestDaf آلمان نیز اطلاعات به دست آورند و به بهترین شکل ممکن مهاجرت خود را انجام دهند.

شایان ذکر است که در کنار آزمون TestDaf آلمان، بسیاری از آزمون‌های دیگر برای تعیین سطح زبان آلمانی نیز برگزار می‌شوند که به همین ترتیب افراد متقاضی می‌توانند آن‌ها را انتخاب نموده و در آن‌ها شرکت کنند.

وجه تمایز آزمون TestDaf آلمان با دیگر آزمون‌های زبان آلمانی این است که اعتبار این آزمون بسیار بیشتر از آزمون‌های دیگر است و به همین منظور مورد توجه و در اولویت افراد قرار می‌گیرد.

شرایط آزمون TestDaf

برای شرکت در آزمون TestDaf آلمان فرد متقاضی باید شرایط مورد نیاز را دارا باشد و با توجه به آن برای شرکت در آزمون اقدام کند. در واقع شرایط عمومی برای شرکت در آزمون مورد نیاز است و به همین منظور فرد باید در نظر داشته باشد و آن‌ها را رعایت نماید.

برای شرکت در آزمون TestDaf آلمان فرد متقاضی باید ثبت نام خود را انجام داده باشد و مدارک مورد نیاز را ارائه داده باشد و اطلاعات لازم را نیز وارد نموده باشد و پس از آن برای شرکت در این آزمون اقدام کند.

از دیگر شرایط مربوط به آن نیز می‌توان به دارا بودن مهارت زبان آلمانی اشاره کرد و به همین ترتیب فرد متقاضی می‌تواند با مهارت هرچه بیشتر خود، برای کسب نمره بیشتر اقدام کند.

اعتبار آزمون TestDaf به چه شکل است؟

اعتبار آزمون TestDaf آلمان بسیار زیاد است و به همین منظور بسیاری از افراد آن را برای مهاجرت به کشورهایی که زبان آلمانی در آن‌ها تکلم می‌شود به خصوص خود آلمان، استفاده می‌کنند و از همین طریق می‌توانند مدرک آن را در روش‌های مختلف مهاجرت به سفارت مربوطه ارائه دهند.

بنابر این موارد در حالت کلی آزمون TestDaf آلمان معتبرترین آزمون بین‌المللی آلمانی است که حتی بسیاری از دانشگاه‌های معتبر آلمان در پذیرش دانشجوها آن را مورد قبول قرار می‌دهند و دانشجویان ملزم به شرکت در این آزمون هستند.

همانطور که اعتبار این آزمون بسیار بالا است، قابل بیان است که اخذ نمره بالا در آن نیز امتیاز بسیار خوبی محسوب می‌شود و بسیاری از افراد در پی این هستند که بهترین نمره را با توجه به علم و تلاش خود به دست آورند.

۲

بخش‌های مختلف آزمون TestDaf آلمان

آزمون TestDaf آلمان مانند بسیاری از آزمون‌های زبان دیگر از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است و در واقع فرد متقاضی می‌تواند مهارت زبانی خود را در بخش‌های مختلف مورد سنجش قرار دهد و از این طریق نمره به دست آورد.

آزمون TestDaf آلمان دارای بخش‌های Hörverstehen، Schriflicher Ausdruck، Leseverstehen و Mündlicher Ausdruck می‌باشد که همان نوشتاری، شنیداری، درک مطلب و بخش شفاهی را تشکیل می‌دهد.

  • شفاهی: در این بخش آزمون از متقاضیان و شرکت‌کنندگان سوال‌هایی پرسیده می‌شود و مهارت‌های کلامی آنان مورد آزمایش و بررسی قرار می‌گیرد و باید بتوانند به شکل مناسبی پاسخ سوال‌کننده را به صورت شفاهی بیان کنند.
  • نوشتاری: در بخش نوشتاری مهارت‌های فرد به صورت کتبی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و باید با توجه به خواسته‌ای که در سوال بیان شده بتواند مطلبی را درج نموده و به صورت صحیح از لحاظ گرامری و نحوه نگارش لغات و غیره بهترین رویکرد را داشته باشد.
  • درک مطلب: بخش درک مطلب که در اکثر آزمون‌های زبان وجود دارد و برای بسیاری از متقاضیان انجام دادن آن سخت محسوب می‌شود و به همین منظور نیاز به تمرین و تلاش زیاد برای انجام آن می‌باشد. در بخش درک مطلب پاراگراف‌هایی به زبان آلمانی وجود دارند که فرد باید آن‌ها را مطالعه نموده و با توجه به آن‌ها به پرسش‌هایی که در ادامه آمده است پاسخ دهد.
  • شنیداری: بخش لیسنینگ نیز در TestDaf وجود دارد و صوتی به زبان آلمانی پخش می‌شود که فرد متقاضی باید به صورت دقیق به آن گوش داده و پرسش‌هایی را که در ادامه آمده است با توجه به آن جواب دهد.

نمره و امتیاز آزمون TestDaf

در حالت کلی نمره‌دهی در آزمون TestDaf آلمان به سه دسته تقسیم می‌شود که C1 ،B1 ،C2 هستند و هر فردی با توجه به سطح زبانی که دارد و مدلی که آزمون را پشت سر می‌گذارد موفق به دریافت یکی از این امتیازات می‌شود.

در هر بخشی از این آزمون حداکثر نمره‌ای که فرد می‌تواند کسب کند ۵ است و معمولا افرادی که دارای علم زیادی هستند موفق به دریافت نمره ۴ می‌شوند و به همین منظور مدرک آن‌ها مورد قبول موسسات و دانشگاه‌های معتبر دیگر قرار می‌گیرد.

بنابراین با توجه به نمره‌ای که در مجموع از تمام بخش‌های آزمون می‌گیرید سطح شما مشخص می‌شود و در صورتی که  در بالاترین سطح قرار داشته باشید C2 را دریافت می‌کنید و سطح میانی نیز C1 است و پایین‌ترین سطح نیز B2 می‌باشد.

بنابراین شما می‌توانید در این آزمون شرکت کرده و با توجه به نمراتی که به دست می‌اورید سطح خود را مشخص نمایید و برای مهاجرت به آلمان اقدام کنید.

درباره آزمون TestDaf آلمان

درباره آمادگی در آزمون

آمادگی در آزمون TestDaf آلمان برای هر فردی به یک روش خاصی صورت می‌گیرد و به همین منظور می‌توان گفت که افراد در روش‌های مختلف می‌توانند آزمون را به شکل مناسبی پشت سر بگذارند و نمره بالایی به دست آورند.

برای مثال بسیاری از افراد هستند که به دلایلی ترجیح می‌دهند تا بدون شرکت در کلاس‌های زبان و به صورت خودآموز برای یادگیری زبان آلمانی اقدام کنند و به همین شکل در آزمون شرکت می‌کنند و اگر به صورت درست و دقیق آموزش دیده باشند می‌توانند سطح C2 را در آزمون به دست آورند.

امروزه بسیاری از آموزشگاه‌های زبان آلمانی در ایران وجود دارند که متقاضیان را برای شرکت در آزمون TestDaf آلمان راهنمایی می‌کنند و در واقع روش شرکت در این آزمون را به همراه نکات مربوطه بیان می‌کنند تا فرد متقاضی بتواند به بهترین شکل ممکن آن را پشت سر گذاشته و بالاترین نمره را کسب نماید.

افراد متقاضی می‌توانند از روش‌های دیگری مانند آموزش آنلاین و یوتوب و غیره نیز استفاده نموده تا مهارت‌های زبانی خود را افزایش دهند.

۳

نحوه ثبت نام آزمون TestDaf آلمان

شرکت در آزمون TestDaf آلمان و ثبت نام برای آن در تمام مواقع سال ممکن نیست و در برخی تاریخ‌های خاص افراد می‌توانند در آن ثبت نام کنند.

ثبت نام در  این آزمون از طریق سایت رسمی خود آن صورت می‌گیرد و فرد متقاضی می‌تواند از طریق آموزشگاه زبان خود نیز ثبت نام را انجام دهد و اطلاعات لازم را در اختیار آنان قرار دهد.

ثبت نام در این آزمون دارای هزینه است و فرد متقاضی باید ۱۴۵ یورو بابت ثبت نام در آن پرداخت نماید تا بتواند شرکت کند و مدرک مربوطه را به دست آورد.

برای ثبت نام در آزمون TestDaf آلمان نیاز است که فرد متقاضی از طریق سایت testdaf.de اقدام نموده و در مهلت ثبت نام، اطلاعات و مدارک لازم را ارائه دهد و ثبت نام خود را تکمیل کند.

او همچنین باید هزینه آزمون را پرداخت کند که ۱۴۵ یورو می‌باشد و سپس دقت داشته باشد که در تاریخ مشخصی که اعلام شده است در آزمون شرکت کند و پس از گذشت ۴ تا ۶ هفته پاسخ آن را دریافت کند.

تاریخ برگزاری آزمون TestDaf

آزمون TestDaf آلمان در تاریخ‌های مختلفی برگزار می‌شود و افرادی که قصد شرکت در آن را دارند باید در نظر داشته باشند که در همان تاریخ مشخص برای ثبت نام و شرکت در آزمون اقدام کنند.

با توجه به اعلام رسمی سایت TestDaf، این آزمون در تاریخ‌هایی که در ادامه بیان می‌کنیم برگزار می‌شوند و شما می‌توانید اطلاعات دقیق مورد نیاز را نیز از طریق همین سایت به دست آورید.

۲۶ آپریل ۲۰۲۲۲۲.۱۱.۲۰۲۱ تا ۱۸.۰۴.۲۰۲۲۲۴.۰۵.۲۰۲۲کامپیوتری
۱۸ می ۲۰۲۲۲۲.۱۱.۲۰۲۱ تا ۲۰.۰۴.۲۰۲۲۲۹.۰۶.۲۰۲۲کاغذی
۱۴ ژوئن ۲۰۲۲۲۲.۱۱.۲۰۲۱ تا ۰۶.۰۶.۲۰۲۲۱۲.۰۷.۲۰۲۲کامپیوتری
۱۳ سپتامبر ۲۰۲۲  ۰۹.۰۸.۲۰۲۲ تا ۰۵.۰۹.۲۰۲۲۱۱.۱۰.۲۰۲۲کامپیوتری
۱۳ اکتبر۲۰۲۲  ۱۸.۰۸.۲۰۲۲ تا ۱۵.۰۹.۲۰۲۲۲۴.۱۱.۲۰۲۲کاغذی
۱۰ نوامبر۲۰۲۲  ۰۵.۱۰.۲۰۲۲ تا ۰۲.۱۱.۲۰۲۲۰۸.۱۲.۲۰۲۲کامپیوتری
۱۴ فوریه ۲۰۲۳  ۰۹.۰۱.۲۰۲۳ تا ۰۶.۰۲.۲۰۲۳۱۴.۰۳.۲۰۲۳کامپیوتری
۱۱ آپریل ۲۰۲۳  ۰۶.۰۳.۲۰۲۳ تا ۰۳.۰۴.۲۰۲۳۰۹.۰۵.۲۰۲۳کامپیوتری
۱۳ ژوئن ۲۰۲۳  ۰۸.۰۵.۲۰۲۳ تا ۰۵.۰۶.۲۰۲۳۱۱.۰۷.۲۰۲۳کامپیوتری

شرکت در آزمون TestDaf آلمان

مراکز آزمون TestDaf آلمان

آزمون TestDaf آلمان در تمامی مراکز زبان آلمانی و آموزشگاه‌ها برگزار نمی‌شود و به این صورت نیست که از طریق تمامی مراکز امکان شرکت در این آزمون وجود داشته باشد.

به همین جهت افراد متقاضی باید در نظر داشته باشند که مرکز مورد نظر خود را با توجه به محیط زندگی‌شان انتخاب کنند و از طریق آن در آزمون TestDaf آلمان شرکت کنند.

برخی مراکز قابل توجه جهت شرکت در آزمون TestDaf آلمان عبارت‌اند از:

  • موسسه دیوان در تهران
  • موسسه آلمانی انجل در شیراز
  • موسسه زبان آلمانی در تهران  – محل دیباجی
  • اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان (AHK) در تهران
  • موسسه زبان آلمانی در تهران – محل قلهک
  • دانشگاه اصفهان

شما می‌توانید جهت اطلاع از مراکز زبان آلمانی و مراکزی که آزمون TestDaf آلمان را برگزار می‌کنند با یک مشاور یا وکیل مهاجرتی خبره در ارتباط قرار گرفته و تمامی اطلاعات لازم را به دست آورید.

آزمون TestDaf آلمان چیست

۴

مشاور و وکیل مهاجرتی برای زبان آلمانی

با توجه به اینکه امروزه بسیاری از کشورها سیاست‌های گوناگونی را برای مهاجرپذیری در نظر گرفته‌اند و از طرق مختلفی این کار را انجام می‌دهند، می‌توان بیان کرد که در هر مرحله‌ای از مهاجرت برای افراد متقاضی پرسش‌هایی پیش‌ می‌آید که در واقع نیاز پیدا می‌کنند تا با یک فرد خبره و آگاه در ارتباط قرار گیرند و با کمک او تصمیم‌گیری کنند.

کشور آلمان نیز یکی از این کشورها است که در طی سال‌های اخیر از ورود مهاجران کشورهای مختلف در سراسر جهان استقبال نموده است و برای ورود آنان شرایطی را در نظر گرفته که می‌توان با توجه به آن برای مهاجرت به این کشور اقدام کرد.

یکی از مهم‌ترین شرایط مهاجرت به آلمان از هر روشی مانند مهاجرت تحصیلی به آلمان یا کاری و غیره این است که فرد متقاضی دارای مدرک زبان آلمانی باشد و تسلط نسبی به این زبان داشته باشد و بتواند آن را ثابت کند تا در کمترین زمان ممکن مهاجرت خود را انجام دهد.

با توجه به پیچیدگی انتخاب بهترین روش مهاجرت به آلمان و یادگیری زبان آلمانی قابل بیان است که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا با کمک یک وکیل یا مشاور مهاجرتی خبره، کارهای مربوط به آن را انجام داده تا بتوانند به روش درست برای آن اقدام کنند.

برای مهاجرت به آلمان از هر راهی نیاز است که فرد بتواند تمامی نکات قانونی و حقوقی را رعایت کند تا در کمترین زمان به او ویزا ارائه شود و بتواند آن را اخذ کند و به همین منظور بسیاری از افراد به دلیل فقدان اطلاعات کافی در زمینه‌های مختلف، از کمک وکیل مهاجرتی استفاده می‌نمایند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا