مهاجرت تحصیلی

چگونه برای تحصیل در ترکیه بدون مدرک زبان اقدام کنم

بسیاری از افراد برای مهاجرت تحصیلی یا انواع مهاجرت‌های دیگر به این می‌اندیشند که چگونه می‌توانند مدرک زبان خود را دریافت نموده و یا حتی بدون مدرک زبان مهاجرت خود را انجام دهند.

بسیاری از افراد برای مهاجرت تحصیلی دغدغه دریافت مدرک زبان دارند و در بسیاری از روش‌های دیگر مهاجرت به برخی کشورها مانند ترکیه، دارا بودن مدرک زبان ضروری نیست و می‌توانند بدون آن برای مهاجرت اقدام نمایند.

در کنار این موارد، تحصیل در ترکیه بدون مدرک زبان نیز بسیار مورد توجه افراد قرار می‌گیرد و این سوال برای افراد پیش می‌آید که چگونه می‌توانند بدون دارا بودن مدرک زبان در این کشور تحصیل کنند و در دانشگاه‌های ترکیه پذیرش بگیرند.

در این مطلب سعی داریم تا تمامی مسائل مربوط به تحصیل در ترکیه بدون مدرک زبان را مورد بررسی قرار داده و بیان نماییم که این کار ممکن است یا خیر و در چه صورت می‌توان برای آن اقدام نمود.

تحصیل در ترکیه بدون مدرک زبان

۱

درباره تحصیل در ترکیه بدون مدرک زبان

تحصیل در ترکیه با توجه به اینکه این کشور به ایران نزدیک است و بسیاری از دانشگاه‌های آن دارای سطح بالایی هستند و از لحاظ علمی نیز باکیفیت هستند، مورد توجه و انتخاب بسیاری از افراد متقاضی مهاجرت تحصیلی از ایران قرار می‌گیرد و برای آن اپلای می‌کنند.

مهاجرت تحصیلی به ترکیه نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی هزینه کمتری دارد و با توجه به اینکه لیر ترکیه با ریال ایران تفاوت ارزش زیادی نسبت به دلار ندارد، در اولویت بسیاری از افراد برای مهاجرت قرار می‌گیرد.

مهاجرت تحصیلی به ترکیه یا هر کشور دیگری نیازمند دارا بودن شرایط و مدارک خاصی است که با استفاده از آن فرد متقاضی می‌تواند اپلای نموده و ویزای خود را دریافت نماید.

یکی از مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی مدرک زبان است که دریافت آن چندان آسان نیست و به همین منظور دانشجویان ترجیح می‌دهند تا بدون دارا بودن مدرک رسمی زبان برای مهاجرت اقدام نمایند.

این امکان در کشور ترکیه وجود دارد و تحت شرایطی افراد متقاضی می‌توانند برای تحصیل در ترکیه بدون مدرک زبان ترکی یا انگلیسی اقدام نموده و زندگی جدید خود را در آن کشور آغاز نمایند.

شرایط تحصیل در ترکیه با دانستن زبان ترکی

کشور ترکیه دارای فرهنگ و زبانی است که به ایران بسیار نزدیک بوده و به همین منظور افراد مختلف در داخل ایران ترجیح می‌دهند که مهاجرت تحصیلی خود را به این کشور انجام داده و با مدرک تحصیلی آن در مقاطع مختلف که دارای اعتبار بین‌المللی است، به کشورهای دیگر مهاجرت کرده و یا حتی در ترکیه شهروندی و اقامت دائم دریافت کنند.

تحصیل در ترکیه بدون مدرک زبان در مقاطع مختلف دانشگاهی و تحصیلات عالی ممکن است و در حالت کلی می‌توان گفت که به جز دانشگاه‌های خصوصی، الزامی برای دارا بودن مدرک زبان برای افراد وجود ندارد و می‌توانند بدون آن اقدام کنند.

در برخی دانشگاه‌های معتبر و دارای سطح علمی بالا نیز دارای بودن مدرک زبان برای اخذ پذیرش آن دانشگاه امتیاز محسوب می‌شود و در واقع افراد دارای مدرک معتبر زبان انگلیسی یا ترکی برای اخذ پذیرش شانس بیشتری دارند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی

برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه فرد متقاضی نیاز دارد تا مدارک مورد نیاز را به صورت درست و دقیق تهیه نموده و به سفارت مربوطه ارائه دهد. شایان ذکر است که فرد متقاضی پیش از ارائه درخواست برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه باید نسبت به اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود اقدام نموده و پس از آن ویزای تحصیلی دریافت نماید.

بنابراین از مدارک لازم برای اخذ ویزای ترکیه می‌توان به مواردی همچون پاسپورت دارای اعتبار، مدارک شناسایی، رزومه تحصیلی، سابقه فعالیت‌های علمی، نامه اخذ پذیرش از دانشگاه و انگیزه نامه و غیره اشاره نمود که فرد باید نسبت به ارائه دقیق آن‌ها اهتمام ورزد و بتواند آن را ارائه کند.

فرد متقاضی می‌تواند برای کسب اطلاعات در رابطه با مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه از کمک یک وکیل یا مشاور مهاجرتی خبره و باتجربه استفاده نموده و از این طریق به شکل درست و دقیقی اقدام نماید و شانس خود را برای اخذ ویزا افزایش دهد.

همچنین قابل بیان است که مدارک لازم برای انجام انواع مهاجرت به ترکیه نسبت به کشورهای دیگر کمتر است و سختگیری کمتری دارد و به همین منظور افرادی که روند مهاجرت و دارا بودن مدارک گوناگون مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکایی برای آن‌ها سخت است، معمولا مهاجرت به ترکیه را مطلوب و مناسب ارزیابی می‌کنند.

درباره تحصیل در ترکیه بدون مدرک زبان

۲

نحوه مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان به ترکیه

با توجه به اینکه تحصیل در ترکیه در حالت کلی بدون دارا بودن مدرک زبان ممکن است و به این صورت نیست که لازمه مهاجرت تحصیلی باشد، می‌توان گفت که با نحوه مهاجرت تحصیلی به طول عادی تفاوت چندانی ندارد و می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد.

برای مهاجرت و تحصیل در ترکیه بدون مدرک زبان یا با دارا بودن آن، فرد متقاضی در قدم اول باید تمامی دانشگاه‌های مورد نظر خود را مورد بررسی قرار داده و با توجه به شرایط و وضعیت خود، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب نموده و برای اخذ پذیرش از آن اپلای کند.

اخذ پذیرش نیز به این صورت است که فرد درخواست خود را به همراه مدارک لازم در سایت و پلتفرمی که دانشگاه در نظر گرفته است قرار می‌دهد و برای مورد بررسی قرار گرفتن آن اپلیکیشن فی می‌پردازد تا ماموران مربوطه درخواست وی را بررسی کنند.

پس از اینکه موفق به دریافت پذیرش شد، می‌تواند برای اخذ ویزای تحصیلی اپلای کند و به همین منظور درخواست خود را به سفارت ترکیه در ایران ارسال نموده و پس از آن با پر کردن فرم و ارائه مدارک لازم به صورت درست و دقیق، برای دریافت ویزای تحصیلی منتظر بماند.

دریافت ویزای تحصیلی ترکیه در مدت زمان کمتری نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی انجام می‌شود و حتی شاید جلسه مصاحبه نیز برای آن مورد نیاز نباشد.

ثبت نام در کلاس‌های آموزش زبان در ترکیه

کشور ترکیه همچنین این امکان را فراهم نموده است که افراد بتوانند پس از مهاجرت خود به ترکیه نسبت به دریافت مدرک زبان ترکی و فراگیری آن اقدام کنند.

همچنین آن‌ها می‌توانند از کلاس‌های زبان انگلیسی استفاده نموده و نسبت به فراگیری آن نیز اقدام نمایند تا بتوانند به راحتی در زبان انگلیسی تحصیل کنند و تجربیات جدیدی به دست آورد.

بنابراین افرد می‌توانند برای تحصیل در ترکیه بدون مدرک زبان اقدام نموده و ویزای خود را از هر روشی به دست آورند و پس از انجام مهاجرت نسبت به فراگیری زبان مورد نظر خود و دریافت مدرک معتبر آن اقدام کنند.

با توجه به اینکه تدریس در ترکیه به زبان ترکی و انگلیسی صورت می‌گیرد، افراد متقاضی می‌توانند بر اساس توانایی و علایق خود زبان مورد علاقه خود را انتخاب نموده و بر اساس آن برای مهاجرت تحصیلی اقدام کنند.

بنابراین اگر فردی بر زبان انگلیسی تسلط دارد می‌تواند به همان زبان مهاجرت خود را انجام داده و پس از آن برای دریافت مدرک و تکمیل تحصیلات خود اقدام نماید.

دانشگاه‌های پذیرنده دانشجویان بدون مدرک زبان

بسیاری از دانشگاه‌ها در ترکیه هستند که دانشجویان را بدون مدرک زبان می‌پذیرند و می‌توانند پس از دریافت ویزای تحصیلی نسبت به فراگیری آن اقدام کنند.

اینکه کدام دانشگاه دانشجویان را بدون دارا بودن مدرک زبان انگلیسی نیز می‌پذیرد، کاملا بستگی به خود دانشگاه دارد و می‌توان گفت که فرد متقاضی می‌تواند از طریق سایت دانشگاه و اطلاعیه‌هایی که از سوی آن ارسال می‌شود، نسبت به کسب اطلاعات و اپلای برای آن اقدام کند.

برخی از دانشگاه‌هایی که امکان تحصیل به زبان انگلیسی در آن‌ها فراهم است، دارا بودن مدرک آن را الزامی در نظر می‌گیرند و فرد متقاضی باید پیش از اپلای برای دریافت مدرک زبان معتبر مانند آیلتس یا تافل اقدام نماید.

برخی از دانشگاه‌هایی که به زبان انگلیسی در آن‌ها تدریس می‌شود عبارت‌اند از: دانشگاه کوچ، داننشگاه استانبول، دانشگاه اقتصاد ازمیر، دانشگاه بیلکنتا، استانبول آیدین و یاسر و غیره.

بنابراین شما می‌توانید از طریق مراجعه به سایت رسمی دانشگاه مورد نظر خود و  یا از طریق مشاور و وکیل مهاجرتی باتجربه اطلاعات لازم را به دست آورده و پس از آن برای کسب مدرک زبان یا اپلای بدون آن اقدام کنید.

نحوه تحصیل در ترکیه بدون مدرک زبان

۳

تحصیل کارشناسی ارشد در ترکیه بدون مدرک زبان

در رابطه با تحصیل کارشناسی ارشد در ترکیه می‌توان گفت که از پرمتقاضی‌ترین مقاطع است و سالانه بسیاری از افراد برای تحصیل در این مقطع اقدام نموده و از دانشگاه‌های مورد نظر خود برای اخذ پذیرش تلاش می‌کنند.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بدون مدرک زبان، باید در نظر داشته باشید که دانشگاهی را انتخاب نمایید که از شما مدرک زبان درخواست نکند و بتوانید بدون مدرک زبان در آن به تحصیل بپردازید.

البته نیاز است که فرد متقاضی آزمون ورودی ALES را نیز به خوبی پشت سر بگذارد و نمره قابل قبولی را در آن دریافت کند و از این طریق کارهای مهاجرت خود را به خوبی به پایان برساند.

تحصیل دکتری بدون مدرک زبان ترکی

اخذ پذیرش در مقطع دکتری و تحصیل دکتری در ترکیه دارای سختی زیادی نیست اما می‌توان بیان کرد که افراد متقاض باید تمامی شرایط آن را به صورت دقیق در نظر گرفته و رعایت نمایند تا بتوانند در سریع‌ترین حالت ممکن پذیرش و ویزای تحصیلی دریافت کنند.

تحصیل دکتری در ترکیه بدون دارا بودن مدرک زبان ترکی ممکن است و افراد می‌توانند از طریق دانشگاه‌هایی که این شرط را ندارند و دارا بودن مدرک برای‌شان الزامی نیست اقدام نموده و پس از مهاجرت برای دریافت مدرک اقدام نمایند.

برای تحصیل دکتری در ترکیه نیاز است که فرد متقاضی مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را نیز ارائه دهد و به همین ترتیب بتواند در مقطع دکتری تحصیل کند.

تحصیل کارشناسی بدون مدرک

تحصیل در مقطع کارشناسی نیز بدون مدرک زبان ترکی یا انگلیسی قابل انجام است و فرد متقاضی باید مدارک دیگر خود را به طور کامل ارائه داده و دارای دیپلم نیز باشد و آن را به شکل صحیح و تخصصی ترجمه ترکی کرده باشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی بدون مدرک زبان برای خود فرد می‌تواند دارای سختی باشد در صورتی که به زبانی که قصد تحصیل در  آن را دارد، تسلط نداشته باشد و نتواند به شکل روان و آسان صحبت کند.

بنابراین شما می‌توانید برای کسب اطلاعات در رابطه با تحصیل در ترکیه بدون مدرک زبان در مقاطع مختلف از یک وکیل و مشاور مهاجرتی کمک گرفته و به صوت درست و دقیق نسبت به ان اقدام نمایید.

تحصیل در ترکیه بدون مدرک زبان چگونه است

۴

دریافت مشاوره از وکیل مهاجرتی برای تحصیل بدون مدرک زبان

بسیاری از افراد برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه ترجیح می‌دهند تا از کمک‌ها و مشاوره‌های یک وکیل مهاجرتی و مشاور خبره استفاده نمایند تا بتوانند از طریق آن در کمترین زمان ممکن روند مهاجرت خود را پیش ببرند و زندگی جدید خود را آغاز کنند.

در واقع آسان‌ترین روش‌ برای پیش‌برد اهداف مهاجرتی این است که بتوانید از اطلاعات و تخصص و تجربیات یک فرد آگاه به امور استفاده نمایید و پس از آن اقدام کنید تا در مدت زمان کمی موفق به دریافت ویزای تحصیلی شوید.

وکیل مهاجرتی خبره و باتجربه، شما را در مراحل مختلف مربوط به مهاجرت تحصیلی یاری می‌نماید و سعی می‌کند تا برای داشتن بهترین انتخاب‌ها شما را همراهی نماید و باعث شود که در سریع‌ترین زمان ممکن ویزای خود را دریافت نمایید.

چگونه وکیل مهاجرتی انتخاب کنم؟

با توجه به اینکه امروزه بسیاری از افراد سودجو قصد دارند تا از طریق سوءاستفاده از مردم هزینه زیادی را بابت مشاوره مهاجرت از آن‌ها دریافت نموده و اطلاعات مفیدی ارائه ندهد و یا پاسخگو نباشند، به نظر می‌رسد که یافتن و انتخاب نمودن یک وکیل مهاجرتی خبره و باتجربه کار سختی است و بسیاری از افراد متقاضی با آن مشکل دارند.

انتخاب یک وکیل مهاجرتی خبره باید از یک مجموعه قابل اعتماد انجام گیرد که به صورت رسمی ثبت شده باشد و همچنین اگر دارای سابقه فعالیت باشد، بهتر به نظر می‌رسد.

در واقع باید در نظر داشته باشید که پیش از پرداخت هزینه و انتخاب قطعی وکیل، نسبت به قابل اعتماد بودن آن و تمامی جزئیات اطلاعات کافی را به دست آورده و به بهترین شکل ممکن بتوانید مشاوره خود را دریافت کنید.

شما می‌توانید از طریق این پلتفرم با بسیاری از وکلا و مشاوران خبره در خارج و داخل کشور در ارتباط قرار گرفته و به بهترین شکل ممکن روند مهاجرت خود را پیگیری نمایید و در کمترین زمان ویزای تحصیل یا انواع ویزاهای دیگر را دریافت کنید و مهاجرت نمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا