لطفاً اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.

قرارداد اجاره به اتمام رسیده ولی موجر مبلغ ودیعه را مسترد نمی کند از چه طریقی باید شکایت کنیم؟

پرسیده شده
۵ پاسخ ۳۳۳ #95029459

ما شهریور سال پیش خانه ای در منطقه علی آباد جنوبی اجاره کردیم ، تاریخ تحویل خانه ۲ شهریور بوده و امسال به اتمام رسیده ما از مرداد به موجر و املاک اعلام کردیم که تمایل به تمدید قرارداد نداریم خانه ای پیدا کردیم و بیعانه پرداخت کردیم و به املاک اطلاع دادیم که بیعانه دادیم و تا پایان شهریور باید پول پیش را بگیریم الان تقریبا دو ماه از اطلاع ما به املاک و موجر گذشته و چند خانواده برای بازدید آمده اند و نپسندیدند ما چون کارمند هستیم به موجر گفتیم که ساعت بازدید بین ۷ تا ۱۰ شب باشد اما بازهم خارج از این تایم چند نفر را فرستادند که موفق به بازدید نشده اند و موجر درخواست کلید کرده و ما اصلا به ایشان اعتماد نداریم که کلید را به ایشان بدهیم قرار بود این هفته پول پیش ما را بدهند که املاک گفت به من مربوط نیست و دختر و همسر موجر و خود موجر هم میگویند تا مستاجر نیاید من پول شما را نمی دهم در صورتی که زمانی که ما خانه را اجاره کردیم خودشان ساکن بودندمادرم قرارداد را امضا کرده بود و دیروز که تصمیم گرفتم برای شکایت اقدام کنم دیدم که تاریخ شروع و پایان قرارداد در قرارداد قید نشده ، میزان خسارتی که موجر باید بابت تاخیر در پرداخت پول پس از اتمام قرارداد به مستاجر بدهد قید نشده در صورتی که برای تاخیر تخلیه مستاجر خسارت به مبلغ روزانه ۵۰ هزار تومان قید شده ، امضای شاهد در قرارداد قید نشده الان برای گرفتن پول از موجر چگونه باید اقدام کنم؟ آیا میتونم از املاک بابت قراردادی که نوشته و فیلدهایی که باید پر میشده و خالی گذاشته شده و ظاهرا به نفع موجر است شکایت کنم؟

مشاوره حقوقی قرارداد اجاره
۲,۶۶۶ مشاوره حقوقی قرارداد اجاره تا کنون در بنیاد وکلا پاسخ داده شده
وکیل قرارداد اجاره
۴,۲۵۹ وکیل قرارداد اجاره آماده ارائه خدمت در بنیاد وکلا
گفتگو با وکلای آنلاین ۶ وکیل آنلاین
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۵۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۰۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۷۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۶,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۵۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۹۵,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۲۰۰,۰۰۰ تومان
۵ پاسخ برای این سوال ثبت شده

سلام
می توانید از طریق ارسال اظهارنامه تقاضای استرداد ودیعه و یا پرداخت ان به حساب صندوق را نمایید

بانک قراردادها بیش از ۱۰۰۰ عنوان قرارداد تخصصی جمع آوری شده طی ۱۵ سال براساس نیازهای اشخاص، شرکت‌ها و نهادها آنلاین تنظیم کنید

میتوانید از املاکی بابت تخلفات تنظیم قرارداد در اتحادیه مربوطه و صنف شکایت نمایید و با ارسال اظهارنامه از موجر مبلغ ودیعه را مطالبه نمایید و کلید را تحویل دادگاه بدهید و شکایت مطالبه مبلغ ودیعه به انضمام خسارات وارده و تاخیر تادیه نمایید .

ا سلام از املاکی یاد شده در اتحادیه مربوطه به خاطر قصور میتوانید شکاییت کنید. ولی با توجه به اینکه مالک در صدد جایگزینی مستاجر با شماست به صلاح شما ست که همکاری بیشتری برای تخلیه و بازدید افراد انجام دهید درگیری در سیستم قضایی برای استرداد ودیعه هرچند حق شما است ولی بویژه با وضعیت اجاره نامه شما از بعد نواقص به سادگی ممکن نیست. بهتر است کلید را نزد شخص معتمدی بدین منظور امانت بگذارید. علی ایحال با درج یک امضای شاهد از طرف اشنایان و مطلعین اجاره نامه حق طرح درخواست تخلیه در شورای حل اختلاف را هم خواهید داشت.

در صورتی که‌ موجر مبلغی به عنوان ودیعه یا تضمین یا قرض‌الحسنه و یا سند تعهدآور و مشابه آن از مستاجر دریافت کرده باشد تخلیه و‌ تحویل مورد اجاره به موجر موکول به استرداد سند یا وجه مذکور به مستاجر و یا سپردن آن به دایره اجراست.

با سلام از املاکی یاد شده در اتحادیه مربوطه به خاطر قصور میتوانید شکاییت کنید. ولی با توجه به اینکه مالک در صدد جایگزینی مستاجر با شماست به صلاح شما ست که همکاری بیشتری برای تخلیه و بازدید افراد انجام دهید درگیری در سیستم قضایی برای استرداد ودیعه هرچند حق شما است ولی بویژه با وضعیت مبایعه نامه شما از بعد نواقص به سادگی ممکن نیست.