لطفاً اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.

شکایت بابت عدم معرفی ماترک متوفی و استفاده از باغ برای دام

پرسیده شده
۷ پاسخ ۴۵ #89511298

با عرض سلام و وقت بخیر، ملکی سنددار که دارای سند عرصه و اعیان که جزو ماترک بنده و برادر و مادرم که از پدر به ارث رسیده وجود دارد که طبق سند توسط پدرم از پدربزرگم خریداری شده که توسط پدرم سنددار شده. مابقی این زمین که کاربری مسکونی و باغی دارد و جزو ماترک پدربزرگم بوده تحت تصرف عموی بنده هست که چون سکونت خانواده ما در تهران بوده و کمتر فرصت سرکشی به این زمین را داشته‌ایم، عموی من اقدام به استفاده از ملک ما کرده و دام خود را روزها به زمین ما می‌آورد و رها می‌کند. بارها اقدام به بریدن اشجار باغ ما نموده و حدود پانزده سال هست که با فروختن میوه اشجار بریده شده منتفع شده است. حال که بنده برای تاسیس گلخانه در زمین مذکور آمده‌ام با تبانی با کشاورزان دیگر و به کمک دهیار اقدام به خراب کردن دیوار سی ساله‌ای که روی جوی آب سرریز زمین‌های کشاورزی بالادست است کرده‌اند که خوشبختانه بنده به موقع متوجه این امر شدم و از تخریب دیوار جلوگیری کردم و با سیمان اقدام به مرمت دیوار کردم. حالا دهیاری که بعد از سروصدا و اینکه گفتم از ایشان بابت این قضیه شکایت خواهم کرد با پررویی تمام از بنده می‌خواهند که دیوار روی جوی را که فقط بهار آب داشته و در بقیه سال بی‌آب و خشک هست خراب کنم و بنده را بسیار تحت فشار گذاشته‌اند. آیا این کارشان قانونی بوده که از روی دیوار وارد جوی شده و از آنجا عبور می‌کرده‌اند؟ آیا این اقدام ناشایست آن‌ها که بدون اجازه وارد ملک من میشدن این حق رو براشون ایجاد میکنه که درخواست راه باز کردن روی جوی آب که سرتاسر باغ من گذشته کنند؟ آیا عموی بنده می‌تونه به خاطر تصرف باغ من طی سال‌های گذشته حالا تقاضای راه و یا چیزی مثل این رو بکنه در حالی که راه ملک من از طرف دروازه عمو هست که با احداث دروازه جدید دیگه ما از اون طرف گذر نمی‌کنیم ولی عمو از زمین ما آزادانه گذر می‌کنه و دام رو گذر میده. آیا می‌تونه ادعای حقی بکنه در حالی که ما از زمین تحت تصرف او هم سهم‌الارث می‌بریم اما عمو این زمین رو جزو لیست ماترک پدربزرگم اصلا اعلام نکرده و به حساب نیاورده بدون اینکه دست‌خط یا سندی از پدربزرگم داشته باشه؟ آیا من می‌تونم بابت حق‌الارث پدرم و بابت مابقی همین باغ مذکور از عمو شکایت کنم؟

مشاوره حقوقی ملکی
۱۰,۹۲۹ مشاوره حقوقی ملکی تا کنون در بنیاد وکلا پاسخ داده شده
وکیل ملکی
۴,۵۹۳ وکیل ملکی آماده ارائه خدمت در بنیاد وکلا
گفتگو با وکلای آنلاین ۴ وکیل آنلاین
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۵۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۰۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۷۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۶,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۵۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۰۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۲۰۰,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۰,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
۷ پاسخ برای این سوال ثبت شده

از شورای حل اختلاف تقاضای صدور گواهی انحصار وراثت نمایید و بعد از آن دادخواست تقسیم ترکه تنظیم نمایید.

سلام ابتدا نسبت به اخذ گواهی حصر وراثت پدربزرگ خود اقدام کنید و سپس دادخواست تقسیم ترکه مطرح کنید در مورد تصرفات وراث دیگر می‌توانید مطالبه اجرت المثل نمایید

سلام علیکم
برای تمام سوالات شما راه حل قانونی وجود دارد ..
به هر حال میتوانید به تمام حق خود طبق قانون برسید
برای مشاوره بهتر با وکلای بنیاد در تماس باشید

با سلام
می توانید دادخواست تقسیم ماترک پدر بزرگ مستند به گواهی حصر وراثت پدر بزرگ و پدر مطرح نمایید. همچنین اگر راجع به تصرفات و انتفاع بدون اذن عمو از باغ پدر، ادله ای در اختیار دارید امکان مطالبه اجرت المثل ایام تصرف وی نیز وجود دارد.

با درود ، اگر مدارک مستند مالکیت برای باغ ندارند، حق چرای علف باغ ندارند و اگر حق عبور و حق ارتفاق از قدیم ندارند حق عبور ندارند.
ضمنا خودتون بعنوان احدی از وراث قانونی متوفی ،دابندا گواهی حصر وراثت پدر بزرگ و پدر را اخذ نمایید سپس دادخواست تقسیم ماترک و حتی مطالبه اجرت المثل ایام تصرف باغ در مدت چند سال توسط عمو را مطرح نمایید.
بهتر است با متخصص حقوقی مشاوره و اقدام قانونی صحیح را انجام دهید

خیر اگر حقی برای ایشان در زمین شما وجود نداشته باشد نمیتوانند مدعی همچین حقی گردند.

بادرود
از اداره جهاد پیگیری نمایید