لطفاً اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.

آیا هر خانه قولنامه ای را میشود سند گرفت؟

پرسیده شده
۲ پاسخ ۵۹۰ #80467081

با سلام.
بنده میخاهم خانه ای را بخرم که متاسفانه سند ندارد و قولنامه است. و مشاور املاک ادعا مکند که صاحب ملک در زندان هست و با خرید خانه از او پول ازادی او فراهم میشود و از زندان ازاد میشود و میتواند سند برای خانه اش بگیرد و شما خانه را میتوانید به دو برابر قیمت بفروشید. به نظر شما به حرف بنگاه دار اعتماد کنم و ایا هر خانه قولنامه ایی را میشود سند گرفت اگر این اتفاق در اینده نیفتد میتوان از بنگاه دار شکایت کرد؟ به نظر شما همچین ریسکی را قبول کنم؟

مشاوره حقوقی قراردادهای خرید و فروش
۵,۷۵۰ مشاوره حقوقی قراردادهای خرید و فروش تا کنون در بنیاد وکلا پاسخ داده شده
وکیل قراردادهای خرید و فروش
۴,۲۵۹ وکیل قراردادهای خرید و فروش آماده ارائه خدمت در بنیاد وکلا
گفتگو با وکلای آنلاین ۲ وکیل آنلاین
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۵۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۰۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۷۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۶,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۵۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۲۰۰,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۲۰۰,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
۲ پاسخ برای این سوال ثبت شده

با سلام
اولا به حرف هیچ فردی جز عقل خودتان اعتماد نکنید اگر سود دوبرابر در بین بود مشاور املاک خود به تنهایی یا با شراکت اونجا رو میخرید و دوبرابر سود میکرد.لذا قبل از هر معامله ای قبلا از شهرداری ملک را استعلام نمایید تا بعدا مشکلی برای شما پیش نیاید .بله میشود سند گرفت اما احتمال دارد مشکلی داشته باشد که هزینه ماده صد یا عوارض آن و مجاز کردن ملک بیش از اندازه بالا باشد .

بانک قراردادها بیش از ۱۰۰۰ عنوان قرارداد تخصصی جمع آوری شده طی ۱۵ سال براساس نیازهای اشخاص، شرکت‌ها و نهادها آنلاین تنظیم کنید

سلام وقت بخیر

صرف تنظیم قولنامه در بنگاه کافی نیست ....

برای خرید ملک لازم است در نکات ذیل دقت نمایید :

مشاهده سند و اصالت آن
اطمینان از عدم بازداشت ملک
اطمینان از مالک بودن فروشنده
وضعیت بدهی های دارایی و شهرداری و ...
تنظیم وکالتنامه فروش در دفترخانه


.۱ قولنامه: وقتی خریدار و فروشنده بر سر خرید ملکی با هم به توافق برسند، حاصل این توافق را در برگه‌ای ثبت می‌کنند که به آن قولنامه می‌گویند (ماده ۱۰ و ۱۸۳ قانون مدنی). وقتی قولنامه نوشته شود، فروشنده اجازه فروش ملک خود را به دیگری ندارد و همچنین خریدار باید طبق زمان تعیین‌شده در قولنامه وجه را به فروشنده بپردازد (طبق ماده ۱۸۳ قانون مدنی). توجه داشته باشید هنگام قولنامه خریدار فقط باید یک‌سوم از کل مبلغ را بپردازد و دو سوم دیگر هنگام ثبت سند پرداخت می‌شود.

نکته: خریدار باید به این مسئله اشراف داشته باشد، زمانی مالک تام‌الاختیار ملک است که مبلغ خرید مسکن را در دفاتر ثبت به‌طور کامل پرداخت و سند دریافت کرده باشد.

۲. فروشنده باید مالک باشد: حتما از مالک بودن فروشنده هنگام خرید آپارتمان مطمئن شوید. گاهی ممکن است ملک به صورت مشاع باشد که در این صورت باید کلیه اعضا هنگام فروش حضورداشته باشند و یا ممکن است با شخصی که هنگام خرید خانه ملاقات می‌کنید، وکیل مالک یا مالکین باشد که در این صورت به معتبر بودن برگه وکالت دقت کنید.

نکته: توجه داشته باشید در وکالت‌نامه قید شده باشد وکیل می‌تواند وجه ثمن معامله را دریافت کند!

۳. سنددار بودن ملک: هنگام خرید خانه یا آپارتمان دقت کنید ملک سند دارد یا خیر. در شهرهای کوچک و بیشتر در شمال کشور املاک دارای سند مادر هستند. در چنین مواردی یک قطعه زمین بزرگ به قطعات کوچک تقسیم‌ شده و به صورت قولنامه معامله می‌شوند؛ در واقع چنین زمین‌هایی فاقد سند قطعی هستند (طبق ماده ۲۲ قانون ثبت مالک شخصی است که سند به نام اوست).

۴. سند تک برگی: برای نقل‌وانتقال سند در زمان خرید خانه، آپارتمان و هر ملک دیگری باید سند از حالت دفترچه‌ای به تک‌برگی تبدیل شود.

۵. پرداخت عوارض نوسازی شهرداری و مالیات: فروشنده قبل از سند زدن باید به شهرداری منطقه خود مراجعه کرده و عوارض نوسازی آن را پرداخت نماید؛ همچنین با مراجعه به اداره مالیات و دریافت نامه مفاصا حساب مدارک خود را برای سند زدن آماده کند.

۶. دفترخانه: برای خرید خانه و آپارتمان باید کار را در دفترخانه تمام کنید. بعد از تهیه مدارک لازم و شرح توافقات در دفترخانه، مدارک موجود در سیستم اسناد رسمی کشور ثبت شده و فرایند سند قطعی تکمیل می‌شود.