لطفاً اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.

با پیگیری من در دادگاه آیا می توانم پولم رو پس بگیرم؟

پرسیده شده
۴ پاسخ ۲۱۴ #79871334

با سلام بنده از این وبسایت __________ که واقع در ساری استان مازندران هستش. دو عدد لپتاپ در تاریخ ۲۴ فروردین خریداری کردم و پول آن را از طریق درگاه پرداخت موجود در سایت واریز کردم قرار شد کد رهگیری مرسوله برام ارسال بشه خبری نشد و بعد از دو روز پیگیری گفتند یکی از لپ تاپ ها موجود نیست و از جنوب سفارش دادیم ولی نمیگفتند که کی بدستشون میرسه حس کردم یک چیزی درست نیست چون گفته بودند موجود دارند. درخواست برگشت پولم رو کردم گفتند پولتون در سیستم واسط گیره و هنوز به دست ما نرسیده ۷۲ ساعت طول میکشه که به حساب ما واریز بشه که این رو میتونم نشون بدم که دروغ میگفتند به هر حال من یک لپ تاپ گران تر موجود به جای لپ تاپ ناموجود انتخاب کردم و از طریق کارت به کارت ما به تفاوت قیمت را واریز کردم فردای آن روز قرار بود ارسال بشه باز خبری نشد. بعد از کلی پیام دادن گفتند یکی از لپ تاپ ها ارسال شده اما کد رهگیری نمیدادند من هم درخواست برگشت پولم رو کردم شماره کارت دادم گفتند باید استعلام بگیریم ببینیم از همین کارت خرید کرده اید. خبری از استعلام نشد.
تمام این هماهنگی ها از طریق چت آنلاین سایت بود و در تمام مدت هیچ شماره تلفنی پاسخگو نبود و چت آنلاین هم فقط وقتی بحث واریز پول بود به سرعت جواب میداد. من تمام فاکتور ها و رسید های پرداخت بانک رو دارم و بعضی از مکالمات با فروشنده رو هم دارم. در ای نماد و اتحادیه کسب و کار هم شکایتی ثبت کردم که نمی دونم نتیجه دارد یا خیر.
در آخر امشب بعد از کلی پیام دادن بالاخره این جواب انها بود : بعد از کلی بی احترامی و حتی فحش و مسخره کردن دادگاه و اینکه هیچ کاری نمیتوانم بکنم اینجا که دادگاه آمریکا نیست و غیره
گفتند که ما واسطه هستیم ما انبار و جنس نداریم مشتری پول میده ما از امارات سفارش میگیریم
نه پول داریم نه جنس و تا مشتری پول نده جنسی هم نداریم و این رو خود سازمان تجارت میدونه جنس شما رو هم ارسال خواهیم کرد اما پول نمیدیم ( البته بعد این جمله یه بار هم گفت نه جنس و نه پولت رو نمیدم.) در صورتی که گفته بودند موجود داریم و درصورتی که گفته بودند ارسال کرده ایم و مهمتر اینکه سیستم کاریشون رو در سایت اعلام نکرده اند اینکه من پول بدم اونا تازه میرن سفارش میدند این دیگه چه توجیهی هست، وقتی بهشون میگم چرا قبل از خرید اینا رو اعلام نکردی میگه که اگه اعلام کنم که مشتری خرید نمی کنه! ظاهر سایت مثل هر فروشگاه انلاین دیگه هست و از نظر من تمام حرف هاشون فقط توجیه هست و حرف های ضد و نقیض و دروغ در این هقته به من تحویل دادند.
فروشنده میگه که هر معامله تا ۷ روز قابل واخواهی نیست و تا سه ماه شکایت حقوقی هستش و بعد از اون سه ماه سه بار احضاریه و بعد از نه ماه کیفری میشه . میگه من رسید صادر کردم نمیتونی شکایت کنی مگر تو اصناف و اینکه تو دادگاهم آخر سر کارت به شورای حل اختلاف میرسه.
میگه که تا ۳ ماه نمیتونه شکل جرم به خودش بگیره و قاضی هم بهت میگه که ال میکنم بل میکنم آخر سر من میمونم و حوضم دقیقا این حرفا رو زدند. و یه بارم گفت زیر یک ماه هیچ جرمی محرز نیست و این سیستم ماست و جنسی که نگرفتی نمیتونی پس بدی.
اما مسئله اینجاست که من میخواهم بدانم آیا با پیگیری من در دادگاه آیا می توانم پولم رو پس بگیرم؟ آیا فقط پول من برگشت داده میشود یا مجازاتی هم برای آنها وجود دارد و اینکه آیا کاری کرده اند کلاهبرداری محسوب می شود؟ آنها وعده ارسال رایگان کیف و موس رایگان و دوماه گارانتی رایگان و ده روز مهلت تست داده اند. از دید من، طبق همین مهلت تست حتی اگر جنس بدستم برسد می توانم آن را برگشت داده و پولم رو پس بگیرم درحالی که کار الان ساده تر است چون چیزی ارسال نکرده اند در صورتی که می گویند که جنس رو برایتان ارسال می کنیم و شما فقط در صورتی که در شورای اصناف دلیل قانع کننده ای بیاورید می توانید جنس رو پس دهید.
به هر حال من جنس انها را نمی خواهم و بارها ازشون درخواست برگشت پولم رو کرده ام آیا این فروش اجباری به مشتری نیست ؟ ادعاهایی که فروشنده کرده چی درسته؟(در رابطه با مسائل حقوقی که ذکر کردم قبلتر) مسئله شاید یه کم پیچیده به نظر بیاد اما از دید من ساده هستش اینکه من لپ تاپ خریدم و اونها ارسال نکردند. الان من جنس نمیخوام و پولم رو میخوام و اونها برگشت نمیدند.
ادعاهای حقوقی فروشنده چقدر درسته و من چی کار میتونم بکنم؟ آیا جنس ناموجود رو فروختن جرم نیست ؟ آیا این فروش اجباری نیست؟ آیا مجازاتی شامل حال این فروشنده میشه؟ من میتونم فقط پولم رو پس بگیرم و جنسی که اصلا موجود نیست و شاید در آینده موجود بشه رو نمیخوام.
ببخشید طولانی شد با تشکر از وقت شما

مشاوره حقوقی کلاهبرداری
۲,۳۹۰ مشاوره حقوقی کلاهبرداری تا کنون در بنیاد وکلا پاسخ داده شده
وکیل کلاهبرداری
۴,۲۱۳ وکیل کلاهبرداری آماده ارائه خدمت در بنیاد وکلا
گفتگو با وکلای آنلاین ۱۴ وکیل آنلاین
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۵۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۰۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۲۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۷۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۶,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۵۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۷۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۰۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
۴ پاسخ برای این سوال ثبت شده

با سلام
شما میتوانید اقدام به شکایت کیفری مبنی بر کلاهبرداری ( در صورت داشتن سه عنصر برای اثبات کلاهبرداری) و یا تحصیل مال نامشروع بر علیه سایت اقدام نمایید و نیز میتوانید از طریق دادگاه حقوقی اقدام به مطالبه وجه واریزی به دلیل عدم ایفای سایت به تعهد خود اقدام کنید.

از طریق تقدیم دادخواست حقوقی می توانید قضیه را پیگیری کنید‌.

با سلام
از دو طریق میتوانید اقدام به اخذ پول خویش نمائید:
به جرم تحصیل مال نامشروع شکایت نمائید
به شورای حل اختلاف یا دادگاه صالح مراجعه و اقامه دعوی نمائید
با توجه به تجربیات اخیر، اینجانب متوجه گردیده است اکثر چنین مواردی که اقدام به اخذ مال به طرق های مختلف مینمایند عموما شماره حساب فردی را می دهند که در حبس بوده و به کیفر حبس ابد یا قصاص محکوم شده اند، لیکن پس از اقامه دعوی و طرح شکایت حتی به نتیجه هم برسید و دارنده کارت گیرنده را محکوم نمائید به پول خویش نخواهید رسید

می توانید از طریق دفتر خدمات قضایی شکایت کیفری مطرح کنید ولی با همه مواردی که بیان کردید بعید می دونم موضوع وصف کیفری داشته باشد.
اظهارنامه ای مبنی بر الزام به انجام تعهد مبنی بر تحویل کالا برای مخاطب ارسال و مهلتی عرفی تعیین نمایید ،چنانچه از تحویل خودداری کردند دادخواست مقتضی مطرح بنمایید.