لطفاً اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.

با توجه به اینکه بنده صحنه تصادف رو ترک نکردم بلکه مدتی منتظر جرثقیل بودم و بعد تازه زیان دیده برگشته به صحنه، تکلیف چیست؟

پرسیده شده
۴ پاسخ ۵۲۷ #56083680

بنده هفته گذشته تصادف کردم. تصادف زنجیره ای بود. من ماشین یکی مانده به اخری بودم و ماشینم به حدی خسارت دیده بود که مجبور شدم با جرثقیل ماشین رو جابجا کنم.
ماشین های جلوی من بعد از تصادف محل رو ترک کردن.
اما مثل اینکه قبلش شماره تماس از هم میگیرن. من حدود یک ساعتی منتظر جرثقیل بودم که دو تا از ماشین های جلویی برگشتن و تماس گرفتن با ماشین جلویی من که به اون ها زده بود. و من به اون. همینطور با پلیس هم تماس گرفتن و حدود یه ربع بعد افسر امد اما ماشینی که من بهش زده بودم نیومد و خب من از افسر پرسیدم که من چکار کنم گفت برو.
حالا بعد از یک هفته ماشین جلوی من رفته از من شکایت کرده و امروز از کلانتری به خونه ما تماس گرفتن گفتن که چهارشنبه هفته اینده باید برم کلانتری.
حدود یک ساعت بعد از اون تماس خود طرف امده دم در خونه که بنده خونه نبودم و با مادرم صحبت کرده و گفته که ما رفتیم خسارت ماشین جلویی رو پرداخت کردیم و سه تومن هم خرج ماشین خودشون شده که من باید پرداخت کنم.
چند تا سوال دارم الان:
۱. اینکه چطور ادرس منو پیدا کرده؟ ممکنه کلانتری ادرس منو بهش داده باشه؟ اصلا کلانتری چنین مجوزی داره؟
۲. من ماشینم بیمه داره و اگر صحنه رو ترک نمیکرد از بیمه استفاده میکردم چون اصلا پرداخت نقدی چنین خسارتی در توانم نیست، الان بعد از یک هفته ایا بیمه اون هم در شرایطی که هر دو ماشین تعمیر شدن خسارت رو پرداخت میکنه؟
۳. کلا بنظرتون را حل چیه؟ با توجه به اینکه بنده صحنه تصادف رو ترک نکردم بلکه مدتی منتظر جرثقیل بودم و بعد تازه زیان دیده برگشته به صحنه.
خیلی ممنون از وقتی که میگذارید

مشاوره حقوقی تصادفات
۲,۱۶۶ مشاوره حقوقی تصادفات تا کنون در بنیاد وکلا پاسخ داده شده
وکیل تصادفات
۴,۲۱۱ وکیل تصادفات آماده ارائه خدمت در بنیاد وکلا
گفتگو با وکلای آنلاین ۱۷ وکیل آنلاین
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۳۵۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۲۷۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۰۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۶,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۵۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۰۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۰۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
۴ پاسخ برای این سوال ثبت شده

بسمه تعالی : با توجه به اینکه فرمودید تصادف زنجیره ایی بوده۱) ارائه کروکی به بیمه الزامی ست. ۲)کارشناسی هردو خودرو توسط کارشناس بیمه الزامی ست ۳)برابر قانون بیمه تشکیل پرونده در بیمه تا ۵ روز الزامیست .
خب هیچکدام از الزامات فوق توسط شما انجام نشده لذا فقط از طریق مراجعه به مقامات قضایی و داشتن شرایط در قرارداد بیمه چنانچه موارد ذکر شده را بعد از مهلت ۵ روز بیمه گر قبول نماید و یا در قرار داد بیمه ،ماده ایی در این مورد ذکر شده باشد و یا .دستور قاضی دادگاه شاید امکاپذیر باشد لذا با توجه تعمیر و اصلاح خودروها این امکان نیز از بین رفته . لذا استفاده از بیمه برای شما به نظر این حقیر منتفی ست. و فقط بصورت توافقی و یا حکم دادگاه مراتب را به سرانجام برسانید
از نظر آدزس : نیز اختمالا با دستور قاضی مخترم و شکایت طرف دعوی از پلیس راهور صورت گرفته و جهت ابلاغ یا تساهل امور به طرف دعوی داده شده که این تحویل آدرس جرم نیست . صرفا با ایجاد مزاحمت میتواند جرم باشد .
و اما ترک کردن صحنه که یقینا با شما هماهنگ کرده و تا توافق شما نبوده که صحنه را نمیتوانست ترک کند و اگر چنین اتفاقی نیز افتاده باید در همان زمان به پلیس راهور یا ۱۱۰ اطلاع رسانی میکردید تا در اولین فرصت خودرو مذکور توقیف گردد .
و اما لطایف کلام اینکه با توجه به اخذ استعلام از پلیس راهور و گزارش اعلام تصادف از پلیس ۱۱۰ که شماره های خودروهای تصادفی اعلام میگردد و ثبت خسارات وارده در گزاذش پلیس کارشناس صحنه تصادف و با احتساب کسر فرانشیز ۲۰ درصدی به نفع بیمه گر شاید مراتب پرداخت خسارت صورت گیرد . که آرزوی ما امر مطلوب است که خداوند متعال مقدر دارد انشالله

با سلام - احتمال یقین آدرس رو از نیروی انتظامی یا تعویض پلاک گرفته باشد واگر سازش داشته باشید ومقصر مشخص باشد که با مراجعه به بیمه وتشکیل پرونده خسارت را دریافت مینمایید ولی اگر سازش نداشته باشید ومقصر مشخص نباشد شما با مراجعه به راهور منطقه محل تصادف درخواست ترسیم کروکی می دهید وبا تنظیم کروکی وانتقال خودروها به پارکینگ به بیمه جهت تشکیل پرونده وبرآورد خسارت مراجعه تا خسارت پرداخت ودر صورت رضایت خودرو آزاد می گردد.

درود بر شما
در تصادفات باخسارت زیر ۹میلیون تومان ،زیاندیده و مقصر با مراجعه به بیمه گر راننده مقصربدون داشتن کروکی در فرض سازش بر تقصیر یکی از طرفین جبران خسارت میشوند .
در نهایت اگردر درجه تقصیر به توافق ن سیدید با مراجعه به راهور منطقه وقوع تصادف درخواست ترسیم کروکی عدم سازش مینمایید. ضمنا خودرو هابه پارکینگ منتقل میشود
برای دریافت خسارت تصادف فاکتورها و هزینه ها را به بیمه گرتان تقدیم تا نسبت به پرداخت خسارت برمبنای فاکتورها اقدام شود

سلام، بله ممکن هست آدرس شما رو از کلانتری یا سامانه ثبت پلاک خودروی شما گرفته باشه، الان هم با ترسیم کروکی فرضی خسارت رو بیمه پرداخت میکنه نگران نباش