لطفاً اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.

در ضرب و جرح عمدی آیا محکوم خواهد شد؟

پرسیده شده
۱۲ پاسخ ۳۸۲ #54800891

باسلام خدمت وکلای محترم سایت،عذرخواهم اگر متنم طولانی است، بنده با برا در شوهر خاله ام درگیر شدم و مورد ضرب و جرح قرار گرفتم که این لایحه رو نوشتم:
با سلام و احترام، در خصوص پرونده شماره:----------------مطروحه در آن شعبه به علت طرح ضرب و جرح عمدی توسط متهم ------------------فرزند --------------- خود را به شرح زیر خدمت این مقام محترم میرسانم:
احتراما اینجانب---------------- فرد به شماره ملی ---------------شاکی پرونده فوق بوده و متهم جهت اثبات ادعای کذب خویش اقدام به ارائه شهود جهت شهادت دادن نموده؛لکن از آنجا که قانون گذار محترم در ماده ۱۷۷ قانون مجازات اسلامی همچنین۱۳۱۳ و ۱۳۱۴ قانون مدنی،اقدام به ذکر شرایطی برای شاهدین شرعی نموده و فقدان یکی از آنها موجب بی اثر شدن شهادت را دانسته و از آنجا که شاهدین فاقد شرایط قانونی شرعی بوده اینجانب با ذکر دلیل و با ارئه ی شهودی جهت شهادت بر آن اقدام به جرح شاهدین طرف دعوای طرف مقابل می نمایم
از آنجا که متهم /پدر/همسر/ و همسایه ی خود را جهت شهادت ارائه داده که اولا همگی آنها باهم قرابت نسبی و سببی دارند و باتوجه به داشتن نفع شخصی به دلیل :
۱-اینکه متهم فرزند آقای-------------- می باشد و کاملا معلوم است نفع در دعوا دارند و خصومت شخصی با بنده و خاله ام دارند و اینکه و هیچ پدری حاضر به شهادت علیه فرزندش نیست
۲- همسر متهم نیز قائدتا از شوهرش دفاع خواهد نمود ,و اینکه گفته در گیری رخ نداده،پس بنا به اظهارات خودشان بحث درگیری لفظی و مشاجره و پلیس آمدن به محل چه بوده؟ آیا بنده بیکار هستم که برای کسی مزاحمت ایجاد کنم!! نکته عجیب اینکه ابتدا متهم گفته من(--------------) بیرون از خانه بودم و بنکه های اب را داخل خانه گذاشته اما {همسر وی ------------- در اظهارات خود گفته آقای ------------- فرد بیرون خانه بود و( همسرم داخل خانه بود) و گفت به منزل نیایید}!!
نکته قابل توجه(متهم در اظهارات اولیه خود در کلانتری و در دادسرا گفته است که: خود وی (متهم ) با پلیس تماس گرفته حال چه شده است که همسر متهم در اظهارات خود بر خلاف واقع می گوید من با پلیس تماس گرفتم؟!!!،)
دفاعیات بلاوجه متهم و اظهارات و تناقض بین مطلعین کذبی کاملا مشهود و مشخص است.
افرادی که در خصوص دعوا و خصومت با بنده که به عنوان شاهد در پرونده فوق حاضر گشته اند اولا دارای نفع شخصی و دوما دارای خصومت با بنده هستند، و آمده و اقدام به شهادت کذب نموده اند این در حالی است که شاهدین معرفی شده اصلا در زمان بروز واقعه در آن مکان درگیری نبودند و چیزی ندیدند و اینکه نفع شخصی در دعوا دارند و با بنده نیز خصومت دارند و قرابت نسبی نیز بین آنها وجود دارد فلذا شهادت ایشان معتبر نمی باشد.
نکاتی را در خصوص اظهارات شاهدین ذکر می نمایم:
۱-آقای ------------- پدر متهم که به عنوان مطلع حاضر گردیده،اصلا هنگام درگیری در آن مکان نبود،و با توجه به اینکه خاله ام و شوهرخاله ام قبلا گفته بودند که آقای --------------- زود می خوابند، علیهذا وقتی که پلیس در محل حاضر گشت و درگیری تمام شده بود آقای -------------- از خانه تازه بیرون آمد و در جایی که می گوید آیفون خراب بود و همسرم رفت درب را باز کند کاملا کذب است به این دلیل که هنگام مراجعه بنده به منزل خاله ام درب باز بود و آقای ------------- (متهم) با لباس خانگی از قبل بیرون بود. و در قسمتی که گفته است بنده ایجاد مزاحمت میکردم کاملا کذب و دروغین است زیرا وقتی شوهر خاله و خاله ام از بیرون رسیدند با آنها در کمال آرامش به داخل خانه رفتیم.و نکته قابل توجه(متهم در کلانتری در بازجویی خود گفته بنده از درب بالا رفته و خود را داخل خانه انداخته ام) تناقضات در اظهارات شهود کاملا واظح و شفاف است. در جایی متهم اظهار دارد که بنکه های آب را رفته داخل خانه بزارد پس درب منزل باز بوده با توجه به تناقض در اظهارات آقای------------- که گفته همسرم رفته درب را باز کردو... حال سوال اینجاست بر فرض محال آیا متهم کلید نداشته؟ که آقای---------- مدعی است بنده خودم را به زور داخل خانه انداختم؟
۲-در خصوص شهادت آقای-------------- که در سخنان خود گفته آن شب صدای سروصدا شنیدم و رفتم دم درب که دیدم آقای --------- فرد با آقای---------- مشاجره لفظی دارند و شاکی به پلیس ۱۱۰ تماس گرفت . علی ایحال کاملا موضوع روشن و واظح است که درگیری به وجود آمده که در اظهارات مطلعین متهم کاملا صریح و واظح اقرار و بیان نمودند.
۳-در خحصوص تحقیق از مطلع خانم---------- که قرابت سببی و نسبی با متهم دارد که (همسر آقای ---------- متهم می باشد)، با توجه به اینکه وی با خانواده ی ما خصومت دارد که حاضر به اثبات آن هستم،و در توظیحات خود گفته است که:آن شب خودم با پلیس تماس گرفتم و بین طرفین اصلا درگیری رخ نداد،،عجبا!!پس چطور می شود که با توجه به کاری که نشده دروغین با پلیس تماس بگیرید. در صورتی که حضرتعالی در صورت جلسه پلیس حاظر در محل توجه فرمایید این بنده بوده که با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتم که این یک نکته از کذب بودن اظهارات ایشان است.
و قابل استعلام از مراجع انتظامی می باشد. جالب توجه است که خود شاهدین علیه خود اقرار نموده اند که بنده با پلیس تماس گرفته ام که در جایی خانم------------- بیان نموده که بنده به ماموران حاضر در آنجا گفتم چقدر دیر آمدید! فهذا کاملا اظهارات ایشان کذب بوده و در جایی متهم اظهار دارد که بنکه های آب را رفته داخل خانه بزارد پس درب منزل باز بوده با توجه به تناقض در اظهارات آقای--------------- که گفته همسرم رفته درب را باز کردو... آیا متهم کلید نداشته؟ که آقای ---------------- مدعی است بنده خودم را به زور داخل خانه انداختم؟
علهذا با مطالعه پرونده جنابعالی متوجه خصومت آنان با بنده خواهید شد و اینکه خانم ------------ و آقای------------ فرد و آقای ---------- فرد حاضر به شهادت به صحت گفتار بنده می باشند. آیا فرد محکوم خواهدشد؟

مشاوره حقوقی ضرب و جرح
۲,۵۵۳ مشاوره حقوقی ضرب و جرح تا کنون در بنیاد وکلا پاسخ داده شده
وکیل ضرب و جرح
۴,۲۲۰ وکیل ضرب و جرح آماده ارائه خدمت در بنیاد وکلا
گفتگو با وکلای آنلاین ۱۸ وکیل آنلاین
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۳۲۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۰۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۵۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۲۷۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۶,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۰۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۵۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۳۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۰۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۳۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۰۰,۰۰۰ تومان
۱۲ پاسخ برای این سوال ثبت شده

سلام
شهادت قابل پذیرش نیست

سلام شهادت قابل پذیرش نمی باشد

با توجه به توضیحات شهادت پذیرفته نخواهد شد شهود را جرح نمایید

باسلام با توجه به موارد مذکور،شهادت مورد پذیرش قرار نمی گیرد.

با سلام
در صورتیکه شهادت دروغ برای دادگاه اثبات شود موضوع شهادت منتفی است

اگر تناقضات شهادت شهود برای دادگاه احراز گردد موضوع استناد به شهادت منتفی است .

با سلام شهادت قابل پذیرش نمی باشد