لطفاً اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.

از همسایه ای که ۲ ساله شارژ پرداخت نکرده و دایم مشکلات برای ساختمان درست می کند چه طور می توانیم شکایت کنیم؟

پرسیده شده
۴ پاسخ ۱,۴۷۳ #47606897

سلام ما ساکن یه آپارتمان هستیم که خودمون ساخته بودیمش طبقه اخر ساختمونیم حدود چند ساله یه نفر طبقه اول و خریده زن و شوهر الان حدود ۲ ساله شارژ نداده ساختمون ما ۲ تا پارکینگ داره و از اول ساخت پارکینگ درب جدا از ساختمون داشت این درگیری ایجاد کرده درب ساختمون و نمیبنده مدام از اسانسور بااینکه طبقه اوله استفاده میکند ادعاش میشود مومنه چادر ماشین هارو بر میدارد و خیلی کارا همه همسایه ها شاکین لطفا بفرمایید ما باید چیکار کنیم بدون اجازه همه ساکنین وقتی اومد نرده زد نمای ساختمون و خراب کرد ما واقعا شاکی شدیم بهش چند بار تذکر شارژ و کارهاشو دادیم بازم گوش نمیدهد .

مشاوره حقوقی ملکی
۱۰,۹۱۸ مشاوره حقوقی ملکی تا کنون در بنیاد وکلا پاسخ داده شده
وکیل ملکی
۴,۵۸۶ وکیل ملکی آماده ارائه خدمت در بنیاد وکلا
گفتگو با وکلای آنلاین ۱۹ وکیل آنلاین
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۳۵۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۲۸۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۰۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۷۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۶,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۵۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۰۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۵۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
۴ پاسخ برای این سوال ثبت شده

میتوانید دادخواست قلع قمع برای نرده ها بدهید ، برای عدم پرداخت شارژ مدیر بایستی اقدام نماید و برای ایجاد مزاحمت ساکنین از ایشان شکایت نمایند .

طبق قانون، مالکیت در آپارتمان‌ها بر دو بخش تقسیم می‏‎شود: مالکیت بر قسمت‌های اختصاصی و مالکیت بر قسمت‌های مشترک و یا همان مشاعات ساختمان که هر یک از آنها قانون و مقررات مخصوص به خود را دارند.

به طور کلی قسمت‌هایی از آپارتمان که مالکیت رسمی آنها به طور مجزا برای هر واحد در سند آمده باشد را جزو قسمت اختصاصی آپارتمان محسوب می‌کنند؛ که استفاده از آن در انحصار مالک یا مستاجر همان واحد است و مالکین سایر واحدها حق استفاده از این قسمت‌ها را ندارند.

فضای داخلی هر واحد آپارتمانی مثل اتاق خواب، هال و پذیرایی، آشپزخانه، بالکن و سرویس‌ها شامل قسمت‌های اختصاصی آن واحد است؛ ضمن اینکه انباری و پارکینگ نیز، اگر در سند آمده باشد، به عنوان فضای اختصاصی همان واحد در نظر گرفته می‎شود.
تامین مخارج مشاعات ساختمان بر عهده کلیه ساکنین ساختمان است که سهم هر یک بر اساس متراژ واحدها تعیین می‌گردد. تمام ساکنین موظف هستند سهم خود را برای تعمیر و نگهداری از مشاعات به مدیر ساختمان پرداخت کنند. اگر مالکی سهم واحد خود را پرداخت نکند، ساکنین آپارتمان می‌توانند شکایت خود را از طریق شورای حل اختلاف پیگیری نمایند.

البته اگر واحدی به تنهایی مسئول آسیب وارده شده به مشاعات باشد فقط همان واحد باید هزینه تعمیرات را بپردازد.
نمای ساختمان بخش مشترک آن و متعلق به همه مالکین هستند. آن بخش از ورودی آپارتمان ها و سردرب آن ها که در ظاهر و زیبایی موثر و پیداست، جزء مشاعات و بخش مشترک محسوب می شود. بنابراین هیچ تغییر و اصلاحی در این موارد نباید بدون موافقت دیگر مالکین انجام شود.
عدم پرداخت هزینه های مشترک از جمله مشکلات مهمی است که مالکین و مدیریت ساختمان با آن مواجه می شود. به طور معمول با ابلاغ نامه یا نصب فهرست بدهی ها در ساختمان از بدهکار خواسته می شود که بدهی خود را بدهد. اما قانون به مدیر این اختیار را داده است که با ارسال اظهارنامه و یا مراجعه به دادگاه این طلب را دریافت کند. در صورت خودداری مالک یا استفاده کننده آپارتمان از پرداخت بدهی، مدیر می تواند دسترسی بدهکار را به خدمات مشترک مانند برخورداری از سرمایش، گرمایش و برق و آب مشترک را ناممکن کند. همچنین در صورت عدم امکان قطع دسترسی بدهکار، مدیر می تواند با مراجعه به دادگاه و رسیدگی خارج از نوبت، درخواست عدم ارائه خدمات مشترک به بدهکار کند. در عین حال نه تنها مدیر می تواند با مراجعه به اداره ثبت اسناد و املاک کشور درخواست صدور اجرائیه و توقیف اموال بدهکار – هم مالک و هم استفاده کننده – را بدهد بلکه امکان دریافت خسارت تاخیر پرداخت بدهی را دارد.

طبق ماده ۱۰ مکرر قانون تملک آپارتمانها در صورتی که مالک یا استفاده کننده سهم خود از هزینه های مشترک را نپردازد ، از طرف مدیر یا هیات مدیران به وسیله اظهارنامه با ذکر مبلغ بدهی و صورت ر یز آن مطالبه میشود. هرگاه مالک یا استفاده کننده ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ اظهارنامه سهم بدهی خود را نپردازد مدیر یا هیات مدیران می توانند به تشخیص خود و با توجه به امکانات از دادن خدمات مشترک از قبیل شوفاژ _ تهویه مطبوع _ آب گرم _ برق _ گاز و غیره به او خوددداری کنند . و در صورتی که مالک و یا استفاده کننده همچنان اقدام به تصفیه حساب ننماید اداره ثبت محل وقوع آپاراتمان به تقاضای مدیر یا هیات مدیران برای وصول وجه مزبور بر طبق اظهارنامه ابلاغ شده، اجرائیه صادر خواهد کر د.عملیات اجرایی وفق مقررات اجرای اسناد رسمی صورت خواهد گرفت و در هر حال مدیر یا هیات مدیران موظف می باشند که به محض وصول وجو ه مورد مطالبه با ارائه دستور موقت دادگاه نسبت به برقراری مجدد خدمات مشترک فورا اقدام نمایند.
طبق تبصره یک قانون ۱۰ مکرر در صورتی که عدم ارائه خدمات مشترک ممکن یا مؤثر نباشد ، مدیر یامدیران مجموعه میتوانند به مراجع قضایی شکایت کنند، داده گاهها موظفند این گونه شکایت را خارج از نوبت رسیدگی و واحد بدهکار را از دریافت خدمات دولتی که به مجموعه ارائه میشود محروم کنند و تا دو برابر مبلغ بدهی به نفع مجموعه جریمه نمایند. استفاده مجد د از خدمات موکول به پرداخت هزینه های معوق واحد مربوطه بر اساس گواهی مدیر یا مدیران و یا به حکم دادگاه و نیز هزینه مربوط به استفاده مجدد خواهد بود.

در مورد شارژ دعوای مطالبه در شورای حل اختلاف مطرح کنید
در خصوص تخریب نمای ساختمان قلع و قمع ان را از دادگاه بخواهید

سلام در خصوص تخریب نمای ساختمان می توانید شکایت کنید و هر آن چه نصب کرده را به حکم دادگاه قلع و قمع نمایید در خصوص مزاحمت ها باید گزارش کلانتری و استشهادیه تهیه کنید و از ایشان شکایت کنید . در خصوص شارژ مدیر ساختمان باید به ایشان اظهارنامه بدهد سپس در شورای حل اختلاف دادخواست مطالبه مطرح نماید .