لطفاً اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.

با توجه به این تصادف و شرایط روحی ایجاد شده بهم چیزی تعلق نمیگیره؟

پرسیده شده
۱ پاسخ ۲۱۲ #32248752

سلام. من سال ۹۵ با دو نفر شروع به کار خرید و فروش مواد پلیمری کردم. به صورتی که علم و جزییات علمی و تحقیقاتی این کار را شخص من فقط داشت. یعنی دانش فنی ابتدای کار و خلاصه تمام جزییات ابتدای کار را شخص من ارائه داد ولی در رابطه با این توانایی ارائه شده هیچ چیزی مطالبه نمیکردم.یکی از آن دو نفر سرمایه شروع به کار را از پدرش گرفته بود و میگفت که فقط صدی سه از ما سود میگیره و کاری به کار ما نداره. بعد از تقریبا ۶ یهو این شخص از این رو به اون رو شد و چشمش رو روی همه چیز بشت و گفت باید پدرش شریک باشه و ۴۵ درصد شراکت داشته باشه. و همه باید به پدرش ۱۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان سفته دهند، اگر نمی خواهند خدا حافظی کنند بروند. من گفتم بنیان گذار بودم هم هیز فنی اولکار رو من آوردم ولی دو نفر دیگه متفق القول قبول نکردند و دبه کردند. نهایتا ۵۵ درصد برای سه نفر شریک و ۴۵ درصد برای شرمایه گذار در نظر گرفته شد. که آن ۵۵ درصد حتی با این که چم و خم اولیه را من آورده بودم تنها به سه قسمت مساوی تقسیم شد. و طرفین اصلا قبول نکردند که بنیان گذار من بوده ام. چون همه اطلاعات و چم و خم کار را داده بودم و بقیه میگفتن نه تو چیز خاصی نگفتی اگر نبودی خودمون هم میتونستیم حالا یچیزایی گفتی دستت درد نگنه گفتی ولی هکینه شرایط. منم از همه جا مونده و رونده بودم و ناچارا چون در شرف ازدواج هم بودم از ترس بیکاری و داستان های اون تصمیم به تن دادن شرایط دادم. ولی هر روز زندگیم با استرس بود بخاطر این که چرا من این همه ولی طرف چیزشم حساب نکرد. خلاصه این شرایط سه سال گذشت تا این که در تاریخ ۹۸٫۰۵٫۰۸ من بدلیل تصادف و ضربه مغزی تا سه ماه در منزل استراحت کردم و پس از آن وارد کار قبلی شدم. منتهی بدلیل شرایط روحی روانی ایجاد شده بخاطر تصادف تحمل تنش های بالا و حرف های سخت شراکت رو نداشتم. تا این که یکی از شرکا من را با حرف های بیهوده عصبانی کرد با این که میدانست من شرایط روانی مناسبی ندارم. خلاصه این که تصمیم گرفتم از شراکت کنار برم. تاریخ جدایی من از شراکت ۹۹٫۰۸٫۲۰ بود تقریبا. در اون قرار دادی که گفتم قید شده بود بجای قبض در قبال سفته قرار داد را می دهند که ندادند. و بدلیل شرایط روحی نا مناسب پیوسته من و بخاطر ترس از سفته من هم صحبتی از قرار داد نمیکردم. که سفته را به من تحویل دهد. تا اینکه تصادف کردم و جدا شدم.
حالا تا یادمه قرار داد به این صورت بود که سرمایه گذار ۴۵ درصد سود میبرد و هر یک از شرکا ۱۸٫۸ درصد سود میبردند. سرمایه اول شرکت ۲۵۰ میلیون تومان لحاظ شد که ۲۳۰ میلیون آن پول سرمایه گذار و ما بقی آن مربوط به هر یک از شرکا بود یعنی نفری ۱۰ میلیون تومان.
مقرر شد علاوه بر این پول هر شخصی چه عضو شرکا چه غیر عضو پول بیاره صدی سه میگیره و ما بقی سود بسته به درصد شراکت بین شرکا تقسیم میشه و شرکا حق برداشت از مبلغ ۲۵۰ میلیون اولیه را ندارند‌.
و این که در قرار داد اومده بجای قبض سفته، همون قرار داد به عنوان اینه که ما سفته برا کار شراکت داده ایم.
تو قرار داد اومده بود اگر کسی خواست جدا بشه باید نصف پولی که از شراکت از ابتدا ( اون مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان) در اومده رو نصفش رو باید برگردونه به بقیه شرکا و نصف دیگش رو هم شش ماه بعد از جدا شدن میتونه بگیره.
حالا که تاریخ ۹۹٫۰۳٫۲۲ هست و هفت ماه از اون روز جدا شدن گذشته اون شخص سرمایه گذار میگه هنوز حساب کتاب هاشون تکمیل نشده (نا گفته نماند بخاطر تنبلی یکی از شرکا حتی تا قبل تصادف من هم هنوز تکلیف حساب کتاب مشخص نشده بود). پدر من چند بار با سرمایه گذار صحبت کردند و یکبار ان به سرمایه گذار گفتند سفته را می خواهیم و ایشان گفتن ما فرار نمیکنیم که سفتتون رو میدیم حالا!!!
لازم به ذکر از من زمان تصادف مشغول به کار برای همین شراکت بودم. که تصادف کرده ام. بدلیل تصادف وحشتناکی که داشتم ماشین را به عنوان آهن غراضه به قیمت ۲۰ میلیون تومان فروختم.(قیمت روز ماشین در ان زمان ۶۰ میلیون بود). و ۲۰ میلیون تومان بیمه بدنه بهم داد و ۲۰ میایون تومان هم بیمه شخص ثالث. مشکلی روحی روانی ایجاد شده بخاطر تصادف ۱۷ میلیون تومان از ۲۰ میلیون تومان شخص ثالث بود. این موضوع رو پزشکی قانونی هم تایید کردند. مشکل روحی من اختلال اظطراب یا پی تی اس دی خفیف هستش که همچنان تحت درمان پزشک متخصص هستم و در این رابطه همچنین هزینه میکنم.
حال سوال من این است که با توجه به این که من بدلل تصادف و شرایط روحی ایجاد شده بهم چیزی تعلق نمیگیره؟ (چون در این گونه موارد چیزی در قرار داد نیامده بوده است) و این که من باید نصف درامد از اون ۲۵۰ میلیون تومان از ابتدای کار تا به الان را پرداخت کنم با اینکه بخاطر شرایط روحی از اون شراکت جدا شده ام و همچنان یاد آوری اون شرایط سبب اختلال پانیک و حملات غیر ارادی مستقیم من میشه.
این که هنوز بعد از شش ماه حق و حقوق من را هم حتی نداده اند و حتی در این مدت یکبار هم با من جهت حالو احوال هم تماس نگرفته اند و حتی سفته های من را هم نداده اند، چه باید بکنم. پیشنهادتان چیست؟

مشاوره حقوقی دیه
۴,۸۳۵ مشاوره حقوقی دیه تا کنون در بنیاد وکلا پاسخ داده شده
وکیل دیه
۴,۲۱۰ وکیل دیه آماده ارائه خدمت در بنیاد وکلا
گفتگو با وکلای آنلاین ۱۳ وکیل آنلاین
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۵۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۳۰۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۷۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۶,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۵۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۲۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۹۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۰۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
۱ پاسخ برای این سوال ثبت شده

شما میتوانید به سبب عدم وجود قرارداد نسبت به ایفای تعهدات خود اظهارنامه ارسال کنید