لطفاً اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.

برای گرفتن سند تک برگ چه باید کرد؟

پرسیده شده
۲ پاسخ ۳,۵۶۶ #27306394

من یه زمین خریده بودم ۱۲۵۰ متر البته کل زمین ۵۰۰۰ متر بود که ۱/۵ دانگ اون رو من خریدم داخل این زمین ۳ قطعه شد که یکی از قطعه ها افراز کرد و سند شش دانگ گرفت الان که ما میخاییم سند مشاع تک برگ بگیریم اذیت میکنن باید چیکار کنم؟

مشاوره حقوقی ملکی
۱۰,۹۲۹ مشاوره حقوقی ملکی تا کنون در بنیاد وکلا پاسخ داده شده
وکیل ملکی
۴,۵۹۳ وکیل ملکی آماده ارائه خدمت در بنیاد وکلا
گفتگو با وکلای آنلاین ۳ وکیل آنلاین
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۵۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۰۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۷۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۶,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۵۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۰۰,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۲۰۰,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۰,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
۲ پاسخ برای این سوال ثبت شده

شما هم اقدام کنید به افراز و سند مفروز دریافت کنید بهتر است

به نام خدا
منظور شما از اذیت میکنند واضح و روشن نیست لکن مراحل تهیه سند تک برگ به شرح ذیل است :
صدور سند تک ‎برگ مالکیت برخلاف تصور بسیاری از‎ مردم مراحل چندان پیچیده‎ای ندارد. با توجه به الزامی شدن دریافت سند تک برگ در نقل و انتقال املاکی که دارای سند دفترچه ای و قدیمی هستند، چگونگی دریافت این اسناد، باعث نگرانی و دغدغه برخی افراد شده است.



مرحله اول: مراجعه به یکی از دفاتر ثبت اسناد رسمی
قبل از هر چیز در خصوص صدور سند تک ‎برگ مالکیت لازم است بدانید که در این مرحله با دو حالت مواجه هستیم:

حالت اول اینکه سند مالکیت شما از نوع سند‎های دفترچه‎‎ای و منگوله دار قدیمی است و صرفا قصد تبدیل و تعویض آن به سندهای تک برگ را دارید که در این صورت باید مستقیما “به اداره ثبت اسناد و املاک محل وقوع ملک خود مراجعه کنید.

حالت دوم اینکه سند مالکیت به نام فروشنده‎ی ملکی است که به تازگی آن را قولنامه کرده و خریده‎اید و باید سند را سریعتر به نام خود انتقال دهید. در این صورت ابتدا باید همراه با فروشنده و با ارائه شناسنامه و کارت ملی هر دو نفر به یکی از دفترخانه‎های ثبت اسناد مراجعه تا معامله ملک شما را ثبت کنند. و مراحل بعدی را طی کنید.

(در صورتی‎که یکی از دوطرف، اشخاص حقوقی مثل شرکت ها یا سازمان ها باشند مدارک ثبتی شرکت یا سازمان نیز الزامی است.)

مرحله دوم: استعلام سند قبلی
برای صدور سند تک ‎برگ مالکیت دفترخانه، نامه های استعلام ملک از ارگان های مربوطه مثل اداره ثبت و شهرداری و اداره دارایی را به شما ارائه می‎کند تا راس مهلت مقرر جواب های استعلام این ادارات را برگردانید. (برای اشخاص حقوقی استعلام از اداره تامین اجتماعی نیز ضروری است.)

استعلام سند قدیمی به این دلیل است که مشخص شود سند در رهن بانک یا دادگاه یا زندان یا … نیست و یا اینکه قبلا به کسی انتقال داده نشده است. در نتیجه اگر سند آزاد نباشد، قابل انتقال نیز نخواهد بود و به همین دلیل استعلام سند قبلی بسیار مهم است. این مرحله در همان دفترخانه و به صورت سیستم مکانیزه انجام می شود که جواب استعلام معمولا دو روز زمان می‎برد.

سند تک برگ

مرحله سوم: تسویه حساب با شهرداری محل وقوع ملک
برای صدور سند تک ‎برگ فروشنده ملکی که قرار است مالکیت آن انتقال داده شود باید از قبل بدهی‌های خود را با شهرداری تسویه کرده باشد. از مدارک مورد نیاز برای اثبات این تسویه حساب‌، ارائه گواهی پایان‌‌کار شهرداری است. این گواهی مشخص می کند که ملک معامله شده عوارض و مالیات خود را پرداخت کرده و سند آن مشکلی ندارد.

مرحله چهارم: مراجعه به اداره دارایی
هر فروشنده اعم از شخص حقیقی یا حقوقی برای انتقال و واگذاری املاک خود و صدور سند تک ‎برگ، باید مالیات نقل و انتقالات املاک ناشی از این واگذاری را با توجه به ارزش معاملاتی ملک خود به اداره دارایی محل وقوع ملک پرداخت و گواهی آن را برای تحویل به دفترخانه دریافت کند.

مرحله پنجم : انتقال سند در دفترخانه
در این مرحله چون توافق بین خریدار و فروشنده صورت گرفته و همه گواهی‌ها و نامه‌های تسویه حساب و همچنین جواب های استعلام ها تحویل دفتر ثبت شده همه‌‌چیز برای انتقال مالکیت آماده است. نقل و انتقال سندهای دفترچه‌ای و قدیمی در داخل خود دفترچه نوشته می‌شوند اما برای سندهای تک‌ برگ اینگونه نیست. در هر دو صورت با حضور خریدار و فروشنده نقل و انتقال انجام شده و دفتر ثبت اسناد خلاصه‌ای از نقل و انتقال را به اداره ثبت ناحیه مورد نظر از طریق سیستم مکانیزه ارسال می‌کند.

مرحله ششم: مراجعه به اداره ثبت محل وقوع ملک
در این مرحله باید به اداره ثبت املاک مربوطه مراجعه کنید و فرم درخواست صدور سند تک ‎برگ مالکیت خود را با دقت تکمیل کرده و ارائه کنید. تمام اطلاعاتی که در این فرم درخواست وارد می‎کنید یکی از مبناهای درج اطلاعات روی سند تک ‎برگ شما است.

( اگر صرفا” قصد دارید سند دفترچه‎ای و منگوله دار خود را به سند تک ‎برگ تبدیل کنید، تکمیل و ارائه فرم درخواست صدور سند تک برگ اولین مرحله برای شما محسوب می‎شود.)


مرحله هفتم: ارائه سند مالکیت قبلی
شایان ذکر است هم برای صدور سند تک ‎برگ نقل و انتقال و هم برای تعویض و تبدیل سند دفترچه‌ای به سند تک‌برگ، باید اصل سند مالکیت قبلی ملک نیز به اداره ثبت ارائه شود تا سند جدید به شما تعلق گیرد. اگر سند دفترچه‎ای و منگوله دار شما مفقود، یا به هر دلیل مثل فرسوده شدن یا خوانا نبودن ،غیرقابل استفاده شده باشد باید قبل از اقدام به منظور صدور سند تک ‎برگ، برای دریافت سند المثنی اقدام کنید.

(اطلاعات واگذاری و نقل و انتقال سند در سندهای تک برگ وارد نمی‌شود و فقط مشخصاتی که در سند تک ‎برگ نوشته می‌شود مشخصات آخرین مالک آن ملک است. همچنین در پشت برگه این سند جایی مختصر برای رهن و سرقفلی ملک درنظر گرفته شده است.)

مرحله هشتم: تکمیل و ارائه مدارک و پرداخت هزینه‌های ثبت
کلیه مدارکی را که در مراحل قبل تهیه کرده‎اید همراه با مدارک هویتی خود و خریدار و همچنین کروکی ملک به اداره ثبت تحویل دهید. قبض تلفن ثابت ملک به دلیل درج آدرس و کدپستی دقیق ملک مورد نظر روی آن نیز از مدارک ضروری است.

مرحله نهم: مراجعه به باجه پست مستقر در اداره ثبت
قبل از آخرین مرحله‌ و برای صدور سند تک ‎برگ و دریافت آن باید به باجه پست مستقر در اداره‌ ثبت رفته و با پرداخت هزینه ‎های لازم، فرم مشخصات و همچنین پاکت تحویل سند مالکیت را تکمیل کنید.

در واقع برای جلوگیری از هدر رفتن وقت و مراجعه دوباره شما به اداره ثبت، به طور رسمی دریافت سند و ارسال برای شما به اداره پست واگذار می‎شود. بعد از طی مراحل تنظیم و صدور سند مالکیت تک‎برگ که معمولا برای تبدل سند های دفترچه‎ای به تک برگ، ۵۰ روز و برای نقل و انتقال املاک ،۲۰ روز زمان می‎برد، سند مالکیت شما توسط ماموران پست به درب منزل و به نشانی که هنگام تکمیل پاکت در باجه پست داده اید ارسال می‎شود.

اگر مامور پست نتواند نشانی‌ درج شده روی پاکت را پیدا کند، سند تک ‎برگ شما به اداره ثبت برگشت داده می‌شود و شما (مالک) باید برای دریافت آن به اداره ثبت مراجعه کنید.‎
موفق و پیروز سربلند باشید