لطفاً اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.

طریقه برداشت اجور معوقه از ودیعه با فرا رسیدن موعد تخلیه

پرسیده شده
۹ پاسخ ۶۱ #24824062

سلام دو سوال دارم، اول اینکه من حل اختلاف رفتم و برای دو ماه اجور معوقه کردم. از اونجایی که مستاجر نیومده جلسه رسیدگی رای غیابی میشه و حدود ۴۰ روز طول می‌کشه تا قطعی بشه و تا برسه اجرای احکام ۲۰ روز دیگه هم برای اجرائیه، مجموعا ۶۰ روز طول می‌کشه برسه اجرای احکام. از اونجایی که نزدیک شدم به زمان تخلیه و اقدام برای دستور تخلیه و واریز ودیعه به حساب دادگستری، چطوری این مبلغ بدهی رو بتونم در اجرای احکام مطالبه کنم که از پول ودیعه کسر بشه؟ در شورای حل اختلاف شخصی بهم گفت می‌تونی گواهی بگیری ببری اجرای احکام دستور تخلیه‌ات، طبق اون نگه می‌دارن. دقیقا به شعبه بگم چه گواهی‌ای بدن بهم؟ دوم حتما برای واریز ودیعه باید اول دادخواست تخلیه داد بعد اجرا شماره حساب می‌دن؟ اینطوری ۱۰ روز طول می‌کشه رسیدگی بشه و چون قرارداد گذشته تاریخش، اجرت‌المثل چطوری حساب میشه؟ در روز اتمام قرارداد نمیشه پول رو بدم شورا و بعد فیش رو در آخر به اجرای احکام بدم بذارن در پرونده؟ چون قانون گذار گفته بعد از اتمام قرارداد پول نباید دیگه دست موجر باشه و بایستی تودیع بشه در حساب دادگستری ولی اگر من دادخواست تخلیه بدم تا برسه اجرای احکام و شماره حساب بدن حداقل ۱۰ روز می‌گذره، عملا اجرت‌المثل تعلق نمی‌گیره. ممنون میشم راهنمایی کنید چه کنم؟این مستاجر خیلی اذیتم کرد، در مجموع ۷ ماه اجاره نداد که کلی دوندگی داشتم.

مشاوره حقوقی وصول مطالبات
۳,۳۳۵ مشاوره حقوقی وصول مطالبات تا کنون در بنیاد وکلا پاسخ داده شده
وکیل وصول مطالبات
۴,۰۳۵ وکیل وصول مطالبات آماده ارائه خدمت در بنیاد وکلا
گفتگو با وکلای آنلاین ۶ وکیل آنلاین
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۵۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۵۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۷۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۰۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۶,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۵۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۲۰۰,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
۹ پاسخ برای این سوال ثبت شده

سلام و عرض ادب
به زعم بنده لازم است یک اظهارنامه برای مستاجر ارسال نموده و وفق آن توضیح بدهید که بدلیل استنکاف شما از پرداخت چند ماه اجاره، دادخواست پیرامون اجور معوقه شما در مراجع قضایی مفتوح و درحال رسیدگی هست لذا بدلیل فرارسیدن موعد تخلیه، ودیعه مسکن شما بدلیل لزوم کسر اجور معوق و پرداخت نشده و خسارت تاخیر تادیه آن، به صندوق دادگستری واریز میگردد؛ بدیهی است درصورت حصول توافق و تخلیه مستاجره راس موعد مقرر، ودیعه از طریق شورا آزاد و تقدیم میگردد و درصورت استنکاف شما از تخلیه مستاجره در تاریخ مقرر، نسبت به مازاد زمان از موعد اجاره، به ازای هرروز، اجرت المثل آن از طریق مراجع قضایی درخواست شده و با محاسبه خسارت تاخیر تادیه آن از ودیعه شما کسر میگردد.


دراینصورت درصورتی که مستاجر همکاری نداشته باشه، شما با ارائه دادخواست تخلیه فوری به شورا (دستور تخلیه)، کل ودیعه رو به صندوق دادگستری واریز کرده و همزمان وفق ماده ۴ قانون روابط موجر و مستاحر سال ۱۳۷۶؛ دادخواست مطالبه اجور معوقه برای دو ماه قبلی بعلاوه مطالبه اجرت المثل از تاریخ سررسید قرارداد لغایت صدور و اجرای کامل حکم و نیز مطالبه خسارت تاخیر تادیه برای اجور و اجرت المثل و نیز مطالبه سایر بدهی های ایشان بابت بدهی بابت قبوض مصرفی و یا خسارات احتمالی وارده به ساختمان، ثبت و تقدیم میکنید و لذا با توجه به میزان خواسته دادخواست شما که هم شامل اجور معوق است و هم شامل اجرت المثل و هم خسارت تاخیر تادیه و هم مطالبه قبوض معوق و ضرر و زیان ساختمان؛ شورا در برگ گواهی موضوع ماده ۴ مزبور به اجرای احکام، با لحاظ میزان خواسته دادخواست شما، بیان میکند که مثلا معادل ۴ یا ۵ ماه از اجرت المسمی قراردادی شما را جهت امکان وصول کلیه طلب های معوق شما و اجرت المثل و خسارت تاخیر تادیه آنها در صندوق نگاه داشته و مازاد آن را برای اجرای دستور تخلیه، به مستاجر پرداخت نمایند.

سلام وقت بخیر
ابتدا دادخواست تخلیه فوری پ دهید طبق رویه بعد دادخواست مطالبه اجور معوقه دهید به همراه تامین خواسته که میتونید اموالی اگر به نامش هست توقیف کنید یا کپی دادخواست احور معوقه رو ببرید اجرا که مبلغ ودیعه رو به مستاجر پرداخت نکنند

پس از درخواست تخلیه عین مستاجره، دادخواست اجور معوقه و اعلان دادخواست به اجرا احکامی که مبلغ ودیعه را واریز نمودید

با سلام
وفق ماده ۴ قانون روابط موجر و مستاجر مصوب ۱۳۷۶ بایستی دادخواست تخلیه فوری به شورای حل اختلاف تقدیم کنید، سپس به موجب دادخواست علی حده، اجور معوقه را مطالبه و گواهی مربوطه را اخذ و به اجرای احکام شورا تسلیم نمایید.

میتوانید دادخواست تخلیه فوری طرح نمایید.

سلام طبق ماده ۴ قانون موجر و مستاجر سال ۱۳۷۶ باید ابتدا نسبت به تخلیه فوری از طریق شورای حل اختلاف اقدام نمایید سپس دادخواست مجزی نسبت به مطالبه اجور ثبت کنید و گواهی ماده ۴ را برای اجرای احکام شورا اخذ کنید واز مبلغ ودیعه به میزان طلب کسر کسر و بقیه به مستاجر پرداخت شود

با سلام و احترام
دو دادخواست بدهید (ترجیحا ابتدای ماه که ارجاع زود انجام شود) یکی تخلیه و دیگری مطالبه اجور معوقه، باید ارجاع ها را پیگیری کنید که سریع انجام شود، قاعدتا زمان چندانی نمیبرد برای اخذ گواهی و ارائه به اجرا.