لطفاً اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.

آیا اینکه برادرم جای من امضا کرده و شاهدی هم امضا نکرده این تمدید اعتبار داره؟

پرسیده شده
۱۳ پاسخ ۳۶۰ #12895855

سلام. خانه ای دارم که دو سال پیش در تاریخ ۹۸/۲/۲۵ از طریق بنگاه املاک با کد رهگیری اجاره داده بودم و در تاریخ ۹۸/۲/۸ هم پشت قرارداد فقط نوشته شد
( موضوع قرارداد جهت تمدید اجاره به مبلغ .... ریال به مدت یکسال طبق قراداد میباشد.) و برادرم جای من که مالکم قرارداد را امضا کرده و در امضا از طرف ننوشته و مستاجر هم امضا کرده ولی شاهدی امضا نکرده.
خانم هستم و مرداد ۹۹ عقد کردم و خودم و همسرم میخوایم بریم همین خونم زندگی کنیم و به مستاجر از ۱۴۰۰/۰۱/۱۴ اعلام کردم و مستاجر گفت تا پایان تیر مهلت بده که در تاریخ ۱۴۰۰/۱/۲۲ پشت قرارداد نوشته شد (این قرارداد تا پایان تاریخ ۳۰/۴/۱۴۰۰ با اجاره فوق ذکر در قراداد تمدید می گردد.) و من امضا نکردم ولی برادرم به جای مالک از طرف نوشته و امضا کرده و همینطور مستاجر و دو شاهد امضا کردند. و فرداش یعنی در تاریخ ۱۴۰۰/۱/۲۳مستاجر گفت ۲۰میلیون تومان از ۴۳میلیون تومان پول ودیعه را بدین طبق قرارداد تخلیه میکنم که نوشته شد (در مورخه ۱۴۰۰/۱/۲۳ طی چک ... مبلغ ۲۰میلیون تومان بابت قسمتی از ودیعه (رهن) ملک اجاره به مستاجر آقای .... تقدیم می گردد و مابقی هنگام تخلیه کامل پرداخت می گردد. این متن به عنوان رسید پرداخت تلقی می شود و همچنین آقای(مستاجر) ... موظف به تخلیه ملک در موعد مقرر در قرارداد می باشد ) و فقط خود مستاجر امضا کرد. یعنی نصف پول پیش مستاجر را در تاریخ ۱/۲۳ چک دادم و رسید گرفتم و در تاریخ ۲/۱ چکش را پاس کردم و پرداخت شد. ولی با اینکه یکماه جلوتر نصف پول پیشش را دریافت کرده و رسید داده و امضا کرده که موظف به تخلیس، الان میگه طبق قانون کرونا تخلیه نمیکنه و میگه برو شکایت کن من هستم.
-با توجه به شرایطی که گفتم که فقط قرارداد اصلی اول را من امضا کردم و بقیه را با اجازه من برادرم تمدید کرده که تمدید اول در۹۹/۲/۲۵ را برادرم بدون نوشتن از طرف و مستاجر بدون شاهد امضا کرده و همینطور در تمدید دوم نوشته تا ۱۴۰۰/۴/۳۰ و من امضا نکردم ولی برادرم نوشته از طرف و مستاجر و دو شاهد امضا کرده و روز بعد از تمدید نصف پول پیش را گرفته و فقط مستاجر امضا کرده که پول پیش را دریافت کرده و مستاجر امضا کرده موظف به تخلیه ملک در موعد مقرر در قرارداد می باشد.
۲- آیا با این متن آخر که نوشته موظف به تخلیه ملک در موعد مقرر در قرارداد می باشد ،تاریخ تخلیه میشه همین۱۴۰۰/۲/۲۵؟

البته در ۱۴۰۰/۰۲/۲۶ به دفترقضایی مراجعه کردم و در لایحه توضح ادم و نوشتم(با توجه به نیاز مبرم اینجانب جهت استفاده شخصی از ملک مذکور تقاضای صدورحکم تخلهی فوری ملک خود را خواستارم) و مستندات را ارائه کردم و ۱۴۰۰/۰۳/۳ پیام اومد که ابلاغیه الکترونیکی در سامانه ابلاغ قرارگرفته.و به مستاجر ابلاغ شده.و برای ۱۴۰۰/۰۳/۱۷ شورا وقت گذاشتن که با مستاجر حضور داشته باشیم.
۳-بنظرتون شورا دستور تخلیه فوری میده و برای کی میده؟
۴_ چطور میتونم ثابت کنم که برای سکونت خودمون میخواهیم؟
۵_آیا این که مستاجر امضا کرده که مبلغ ودیعه را دریافت کرده و متعهد می شود در تاریخ مقرر در قرارداد ملک را تحویل نماید با همین حکم تخلیه می دهند یا این هم باید ثابت کنیم که برای سکونت خودمون میخواهیم؟
اگر کاری هم باید انجام بدم و یا حرفی باید در دادگاه شورا بزنم بفرمائید، ممنون میشم راهنماییم کنید.

مشاوره حقوقی قرارداد اجاره
۲,۶۶۶ مشاوره حقوقی قرارداد اجاره تا کنون در بنیاد وکلا پاسخ داده شده
وکیل قرارداد اجاره
۴,۲۵۴ وکیل قرارداد اجاره آماده ارائه خدمت در بنیاد وکلا
گفتگو با وکلای آنلاین ۱۴ وکیل آنلاین
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۲۸۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۵۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۳۰۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۷۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۶,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۲۵۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۰۰,۰۰۰ تومان
۱۳ پاسخ برای این سوال ثبت شده

بادرودوسلام چنانچه نیازشخصی اثبات شودمی توانید تخلیه را تقاضا نمایید.

بانک قراردادها بیش از ۱۰۰۰ عنوان قرارداد تخصصی جمع آوری شده طی ۱۵ سال براساس نیازهای اشخاص، شرکت‌ها و نهادها آنلاین تنظیم کنید

سلام ودرود اگر برادران وکیل رسمی و محضری شما نیست اجاره فضولی است ومی توانید خلع ید بگیرید البته خلع ید زمان بر است

اگر مستاجر به شما رسیدی بابت ۲۰ میلیونی که گرفته داده و در آن قید کرده که در تاریخ توافقی باشما ملک را تخلیه می کند قابل استناد خواهد بود کمااینکه شما قصد دارید خودتان در آن ملک سکونت داشته باشید و اگر در جای دیگری شما مستاجر هستید و در تاریخ توافقی، مهلت اجاره شما به اتمام رسیده می توانید بعنوان مستندی دال بر ادعای شما مبنی بر اسکان خود در ملکی که مالک آن هستید، باشد، ضمن اینکه خود شما بهتر از هر کسی می دانید که آیا برادر شما بدون اجازه از شما تمدید قرارداد را انجام داده یا با اجازه شما ، که اگر بدون اطلاع شما بوده باشد پیگرد قضایی را با شکایت شما بدنبال خواهد داشت.

با احترامقابل استناد نیست واعتبار ندارد

معتبر نیست و نمی‌توان به آن استناد نمود.

امضا برادر شما بجای شما بدون وکالت معتبر نیست.

با سلام
به دلیل کثرت سوالات شما بزرگوار و نیز پاسخگویی راحت تر و برای اظهار نظر دقیق و تبادل چندین سوال و پرسش جهت رفع این مشکل ، پیشنهاد دارم با متخصصین سایت رزرو مشاوره تلفنی بفرمایید