لطفاً اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.

برای رفع اتهام جعل چیکار باید انجام بدهم؟

پرسیده شده
۲ پاسخ ۵۵۵ #05848987

با سلام خدمت وکلای ارجمند
پدرم در سال ۹۲ در مقابل بدهی یکی از دوستانش یک واحد آپارتمان به قیمت ۱۸۰ میلیون تومان را در یک کاغذ خرید کرد که تنها یک نفر که دوست فروشنده بود به عنوان شاهد امضا کرد ولی پدرم از بقیه افراد امضا نگرفته است و تا امروز اپارتمان را تحویل نداده است. در سال ۹۵ به جرم تصرف عدوانی از او شکایت کردیم و در دادسرا رد شد. ولی در سال ۹۷فروشنده به جرم جعل سفید امضا وخیانت در امانت از پدرم شکایت کرد، و دو نفر شاهد جعلی اورده که قولنامه را سفید امضا تحویل پدرم داده است. قولنامه سه بار به کارشناسی رفته و هر سه بار هم سفید امضا در آمده است در حالیکه ما شاهد داریم که قولنامه را بعد از نوشتن امضا کرده است دادگاه از پدرم وثیقه درخواست کرد و سند خانه را دادگاه توقیف کرده است. سوالتی که دارم اینه که
الان اگر پدرم محکوم شود آن آپارتمان از دستمان میرود؟
ما چه دفاعی باید انجام بدهیم که پدرم بیگناه است؟
اگر پدرم محکوم شود حتما باید زندان برود؟ یا میشود با زندانش را خرید ؟
دادگاه میتواند خانه مارا نیز که وثیق گذاشته ایم توقیف نماید؟
ممنون

مشاوره حقوقی جعل
۱,۹۴۸ مشاوره حقوقی جعل تا کنون در بنیاد وکلا پاسخ داده شده
وکیل جعل
۴,۲۱۳ وکیل جعل آماده ارائه خدمت در بنیاد وکلا
گفتگو با وکلای آنلاین ۲۳ وکیل آنلاین
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۲۹۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۳۵۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۰۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۲۹۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۲۲۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۷۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۶,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۵۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۷۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
۲ پاسخ برای این سوال ثبت شده

بسمه تعالی : فرض سوال مذکور عزض کنم شکایتی که رد شده صحیح است زیرا ۱) ملک در تصرف شما نبوده که ایشان بنحو عدوان از شما گرفته باشد ۲) مالک ملک نبودید چون از نظر قانون مالک کسی ست که سند رسمی بنام او باشد .
و اما مطلب جعل و سفید امضا :بنا بر قول خودشما که فرمودید سه مرتبه کارشناسی شده یعنی بعبارتی ۹ نفر کارشناس نظر دادند کخ خودبخود موجب بی اثر بودن شهادت شاهد شماست پس فرض ما نیز سفید امضا بودن میشود . مطلب دیگر اینکه برای پدر گرامی شده قرار وثیقه صادر شده یعنی برای بازپرس نیز ۵۰در صد علم به جعل صادر شده .
لذا بنا بر قوانین مطالب ذیل تقدیم شما میشود .
الف ) اگر در بنگاه معملات ملکی قولنامه نوشته شده و بنگاه متعلق به پدر شماست فقط سعی کنید که رضایت شاکی رو جلب کنید و به توافق برسید
ب) اگر بنگاه متعلق به پدر شما نیست ، استناد به برگ سوم بنگاه کنید و چنانچه کوتاهی شده باشه بسورت کامل متوجه بنگاه خواهد بود زیرا نقش موثری در این مقوله دارد و مسئولیت متوجه ایشان است.

ج) اینکه برگ سفید امضا باشد و ثابت شود در مقوله جعل نیست و از باب جعل شکایت باید رد شود زیرا جرم جعل یعنی بحای کسی مهر یا امضا یا زیاد کردن نوشته یا تغییر دادن نوشته یا خراشیدن بطور کلی بجای کسی یا سازمانی یا اداره ایی چیزی را بر خلاف واقع نشان دادن .
د) در مقوله خیانت در امانت قابل تصور است که با جرح شاهد میتوان از پدر شما رفع اتهام کرد فقط جرح شاهد تا قبل از شهادت در دادگاه امکان دارد که بنده هر چند که نوشتید در دادگاه اما برایم مبهم است چون ابتدا شکایت جعل و... در دادسرا باید مطرح گردد که بطور صحیح از کلمه (دادگاه) استفاده کردید یا عامیانه چون قانون تا ختم اولین رسیدگی در دادگاه جرح شاهد را قابل قبول دانسته لذا اگر در دادسرا شاهد شهادت داده خب فرصت باقیه اگر در دادگاه است که دیگر قابل قبول نیست و باید از راههای دیگری شهادت شهود را بی اثر کنید ( البته با توجه به مطلب خود شما که فرمودیدشاهد جعلی)
د) برابر فرمایشاتتان که قولنامه نوشته شده تخویل گردیده میتوانید مراجعه کنید به نویسنده اصلی .
دوم در جمعی که در بنگاه بودید یا هر جایی که قولنامه نوشته شده باید بخط کسی که در آن جمع نویسنده بوده که البته اگر پدر شما نباشه . استناد کنید
ه) راه نهایی ) از دادگاه مطابقت خط و امضا را بخواهید اگر نظر کارشناس مطلبقت نوشته امضا را تایید کرد سپس تقاضای کارشناسی مطابقت زمان نگارش را هم در آزمایشگاه خط و جوهر اصفهان( دستگاه لیزری برای همین کار جدیدا در اصفهان مورد استفاده قرار میگیرد که در دایره تشخیص هویت اداره آگاهی ست ) بخواهید و هم مطابقت زمان را از کارشناسان رسمی میراث فرهنکی بخواهید تا به دقیقه و ثانیه محرز گردد

اولا با توجه به اهمیت کیفری و تسری آن در مسایل حقوقی موضوع مذکور حتما بجهت دفاع وکیل اختیار نمایید.
ثانیا در خصوص موضوع پرونده شما بحث تصرف به عدوان با توجه به عدم سابقه تصرف توسط شما منتفی است و قرار منع تعقیب صادره صحیح است.
ثالثا: صرف سفید امضا بودن سند جرم نیست بلکه سواستفاده از سفید امضا جرم است ، یعنی اینکه اگر شما توافق فی مابین را در سندی سفید امضا درج نمایید مرتکب هیچ جرمی نشده اید. زمانی موضوع وصف کیفری پیدا می کند که شما چیزی غیر از توافق و به ضرر امضا کننده درج نمایید.
رابعا :نظریات کارشناسی دلیل بر اثبات نیستند بلکه گاها اماره نیز واقع نمیشوند ولی روی علم قاضی میتوانند اثر گذار باشند. و اگر سند واقعا بصورت سفید امضا واقع نشده باشد با معرفی شهود بر امضا سند پس از نگارش، نظریات کارشناسی بی اثر خواهند بود .
خامسا : سعی کنید از دادگاه بخواهید که اظهارات شهود را ابتدا منفردا در حضور شما بشنود ، و شما سوالاتی در خصوص مسایلی چون نحوه لباس پوشیدن پدرتان در روز تحویل قرارداد و یا محل آن و یا اینکه پدرتان با چه خودرویی برای تحویل گرفتن رفته و ... در حضور قاضی بپرسید تا مجبور به تناقض گویی گردند و شهادت کذب آنان بر محکمه مسلم گردد. دادگاه بعد از جرح شهود شاکی ، با شنیدن اظهارات شهود شما قرار منع تعقیب صادر خواهد نمود .
وثیقه در صورت احضار متهم و معرفی وی آزاد میشود ولی درصورت عدم معرفی تا ۲۰ روز از تاریخ احضار به ظبط میگردد.
در صورت صدور منع تعقیب و قطعیت آن، ابتدا دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی و سپس دادخواست تحویل مبیع به طرفیت شاکی تقدیم کنید، ضمنا میتوانید پس از قطعیت قرار مذکور از شهود به اتهام شهادت کذب و از شاکی به عنوان افترا شکایت نمایید.
در صورت محکومیت پدرتان و عدم رضایت شاکی دادگاه نمیتواند جزای نقدی بدل از حبس صادر نماید .