لطفاً اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.

مهاجرت تحصیلی به کانادا چه شرایطی دارد؟

پرسیده شده
۳ پاسخ ۳۷۵ #03640858

با سلام و عرض ادب خدمت شما
مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا چه مواردی می‌باشد ؟

مشاوره حقوقی مهاجرت تحصیلی
۹ مشاوره حقوقی مهاجرت تحصیلی تا کنون در بنیاد وکلا پاسخ داده شده
وکیل مهاجرت تحصیلی
۸۲۴ وکیل مهاجرت تحصیلی آماده ارائه خدمت در بنیاد وکلا
گفتگو با وکلای آنلاین ۷ وکیل آنلاین
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۵۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۲۹۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۵۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۷۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۶,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۵۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۲۰۰,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۲۰۰,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
۳ پاسخ برای این سوال ثبت شده

چک لیست مدارک ویزای تحصیلی کانادا به شرح زیر می‌باشد:

۱. پاسپورت: اصل پاسپورت فعلی متقاضی + اسکن صفحاتی از پاسپورت‌های قبلی که مهر یا برچسب ویزا یا ویزاهای قبلی شما در آن‌ها ثبت شده است.

۲. مدارک هویتی: اسکن شناسنامه (اجباری)، کارت ملی (اختیاری) و کارت پایان خدمت (اختیاری)

۳. یک قطعه عکس ۳,۵×۴,۵ با پس زمینه سفید

۴. تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی: فرم درخواست ویزای تحصیلی کانادا به صورت آنلاین تکمیل می‌شود. توجه داشته باشید که پس از تکمیل فرم، حتما آن را Validate کنید.

۵. فرم اطلاعات خانوادگی: اطلاعاتی مانند اسم و فامیل، وضعیت تاهل، تاریخ تولد، کشور محل تولد، آدرس محل سکونت و شغل شخص متقاضی، همسر، پدر و مادر و ایشان باید در این فرم تکمیل شود. همچنین باید در این فرم اطلاعات خواهر، برادر و فرزندان متقاضی در این فرم تکمیل شود. در صورتی که این افراد در این سفر شما را همراهی می‌کنند، باید در این فرم به سفارت کانادا اعلام کنید.

۵. رسید پرداخت هزینه‌های شهریه دانشگاه و یا مدرسه

۶. نامه پذیرش (LOA): پس از پرداخت هزینه‌های شهریه، این نامه از سوی دانشگاه و یا مدرسه برای شما صادر می‌شود که برای اخذ ویزا به آن نیاز دارید.

۷. ترجمه مدارک تحصیلی: ترجمه کارنامه (ریز نمرات) ۳ سال گذشته (برای دانش آموزان) و یا ترجمه آخرین مدرک تحصیلی به علاوه ریز نمرات (برای دانشجویان)

۸. ترجمه کارت واکسیناسیون (برای ثبت نامه در مدارس کانادا)

۹. تعیین قیم برای افراد زیر ۱۸ سال: برای تعیین قیم، فرم مربوط به Custodian باید تکمیل شود. پس از تکمیل، این فرم باید توسط وکیل گواهی امضاء شود.

۱۰. تکمیل فرم توصیه نامه (برای دانشگاه و مدرسه): این فرم باید توسط مدیر مدرسه و یا معلم متقاضی تکمیل شود. همچنین برای ویزای دانشجویی کانادا، از طرف کالج و یا دانشگاه مقصد شما مشخص می‌شود که این فرم باید توسط چه کسی تکمیل شود. (برای برخی از مدارس و دانشگاه‌های کانادا ممکن است بیش از یک توصیه نامه و همچنین SOP و رزومه نیز لازم باشد.)

۱۱. تائیدیه سیستم WES (فقط برای ثبت نام در دانشگاه و یا کالج): WES (World Education Service) یک سیستم ارزیابی مدارک تحصیلی برای دانشجویان بین المللی دانشگاه های آمریکا و کانادا می‌باشد. تائیدیه فقط برای مدارک دانشگاهی است و برای مدارک دبیرستان نیازی به گرفتن تائیدیه نیست. هزینه تائیدیه WES ۳۰۰ دلار می‌باشد و حدودا ۱ ماه به طول می‌انجامد.

۱۲. مدارک مالی: توجه داشته باشید که منظور از مدارک مالی، گردش حساب و تمکن مالی می‌باشد. از مدارک مالی فقط تمکن مالی تاثیر در اخذ ویزا خواهد داشت. شما با تمکن مالی باید به افسران ویزای کانادا اثبات کنید که از پس هزینه‌های تحصیل و اقامت در این کشور بر می‌آیید و برای پرداخت هزینه‌ها با مشکلی مواجه نخواهید بود. در صورت ارائه نامه تمکن مالی از بانک باید معادل ریالی شهریه یک سال تحصیل در موسسه مورد نظر به علاوه مبلغ ۱۰ هزار دلار کانادا را در حساب خود داشته باشید. (نامه تمکن مالی بانک با نرخ ارز دولتی محاسبه می‌شود، اما شما حتما معادل ریالی مبلغ مورد نظر را بر مبنای نرخ ارز آزاد در حساب خود قرار دهید.)

در صورت وجود، اسناد ملکی و اموال غیر منقول خود را نیز ارائه کنید. البته توجه داشته باشید که ارائه سند ملکی الزامی نیست.
در صورت معرفی حامی مالی، بهتر است این شخص یکی از اعضای خانواده بوده و علاوه بر مدارک شغی و مالی و مدارک هویتی برای اثبات خویشاوندی ایشان، یک رضایت نامه محضری نیز از طرف ایشان باید ارائه شود.
۱۳. مدارک شغلی: مدارک شغلی مرود نیاز برای ارائه به سفارت کانادا، بسته به موقعیت شغلی شما متفاوت خواهند بود. برای اطلاع از مدارک شغلی کارمندان، کارفرمایان، تجار، پزشکان، مهندسان، کارخانه داران و صاحبان مشاغل و بازنشستگان مطلب مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا را مطالعه بفرمایید.

۱۴. سند ازدواج: در صورتی که شخص متقاضی متاهل بوده و همسر وی نیز در سفر او را همراهی می‌کند، باید سند ازدواج ارائه نیز ارائه شود.

۱۵. مدرک زبان: ارائه مدرک زبان، برای مدارس و کالج‌های کانادا الزامی نیست. اما برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا در مقطع لیسانس (آیلتس با حداقل نمره ۶ و یا معادل آن)، مقطع فوق لیسانس (آیلتس با حداقل نمره ۶.۵ و یا معادل آن)، مقطع دکترا (آیلتس با حداقل نمره ۷ و یا معال آن) مورد نیاز است.

مدارس کانادا پیش از شروع تحصیل، آزمونی از دانش آموزان بین المللی گرفته که در صورت رد شدن در این آزمون، دانش آموز باید در یک دوره مقدماتی آموزش زبان شرکت کند.
برای تحصیل در برخی از دانشگاه‌ها و یا برخی از رشته‌ها، نیاز به ارائه مدرک زبان با نمره بالاتر و یا ارائه مدرک آزمون‌های پیشرفته ای چون GRE و GMAT می‌باشد.
چنان که گفته شد مدارک لازم برای ویزای دانشجویی کانادا و ویزای دانش‌آموزی کانادا مشترک هستند. توجه داشته باشید که این مدارک فقط برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا است و هر موسسه آموزشی، ممکن است مدارک دیگری را نیز از شما بخواهد. شما می‌بایست این مدارک را ترجمه و به تایید وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه ایران رسانده و سپس به صورت یک فایل در حساب کاربری خود در وب سایت رسمی سفارت کانادا بارگذاری کنید.

-- از یکی از دانشگاه‌ها یا کالج‌های معتبر کانادا دارای شماره DLI پذیرش باشید .
-- ارایه گواهی مالی به اداره مهاجرت کانادا مبنی بر داشتن توان پرداخت شهریه تحصیلی و هزینه زندگی حداقل به مدت یک سال .
-- در کشور مبدا دارای وابستگی قابل اثبات (تای) باشید .
-- اثبات موضوع موقت بودن اقامت در کانادا تنها برای طی دوران تحصیل .
-- سلامت جسمانی و نداشتن سوءسابقه .
-- ارایه مدارک شناسایی و گذرنامه و سوابق تحصیلی .

با سلام
موارد زیر ،مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا می‌باشد:

۱- نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه یا موسسه آموزشی مورد تایید
۲-مدارک شناسایی ، پاسپورت و عکس
۳-مدارک تمکن مالی
۴-study plan
۵-مدارک لازم برای اثبات وابستگی به ایران و بازگشت به وطن Tie