لطفاً اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.

با توجه به سابقه کشت گندم و حق مکتسب اینجانب طرح دعوی چگونه باشد؟

پرسیده شده
۴ پاسخ ۳۴۸ #37692249

با سلام دو قطعه زمین کشاورزی دارم کنار هم هر دو سند ثبتی دارند . به نام خودم اخیر اقدام کردم جهت دامپروری در قسمتی از یکی از زمینها که استعلام منابع طبیعی جواب داده جزو اراضی ملی موضوع ماده یک قانون ملی شدن جنگلها کشور است و متعلق به دولت لذا از هر گونه اقدام در خصوص اراضی خودداری کنید.لطفا راهنمایی بفرمایید با توجه به سابقه کشت گندم دیم و حق مکتسب اینجانب طرح دعوی و دادخواست چگونه باشد. ممنونم

مشاوره حقوقی ملکی
۱۰,۹۶۴ مشاوره حقوقی ملکی تا کنون در بنیاد وکلا پاسخ داده شده
وکیل ملکی
۴,۶۰۰ وکیل ملکی آماده ارائه خدمت در بنیاد وکلا
گفتگو با وکلای آنلاین ۴ وکیل آنلاین
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۲۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۵۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۲۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۰۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۶,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۵۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۵,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۲۰۰,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۲۰۰,۰۰۰ تومان
۴ پاسخ برای این سوال ثبت شده

با توجه به اینکه زمیین ملی شناخته شده است و تشخیص اراضی ملی از سوی کمیسیون ماده ۵۶ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع کشور می باشد لذا با رای صادره از سوی کمیسیون می توانید به رای صادره اعتراض و دادخواست خود را علیه مرجع مزبور به دادگاه تقدیم نمایید که دادگاه برای تشخیص این امر موضوع را به کارشناس متخصص در این حوزه ارجاع خواهد نمود

سلام.شما باید ابتدا ببینید که تاریخ ملی شدن اراضی مورد نظر از کی می باشد؟
اگر بعد از سال ۱۳۹۶ می باشد می توانید با استناد به تبصره ۱ماده ۹ قانون افزایش بهره وری کشاورزی در شعبه ویژه دادگستری استان محل قم دادخواست اعتراض به ملی شدن اراضی پلاک ثبتی ......به میزان .....متر مربع را نماید.کارشناس تعیین می شود واین کارشناس با توجه به دلایل مثل کرت بندی ها،آببالادست وپایین دست ،درختان قدیمی ،آثار کشت در عکسهای هوایی و......نظر خود را می دهد.توصیه می شود با وکیل متخصص در این امر اقدام نمایید.

قانون ملی شدن جنگل ها و مراتع در مورخه ۱۳۴۱/۱۰/۲۷ تصویب شده که به موجب آن از تاریخ تصویب قانون ، مالکیت عرصه و اعیانی کلیه جنگلها و مراتع و بیشه های طبیعی و اراضی جنگلی کشور به عنوان اموال عمومی متعلق به دولت شناخته شده حتی اگر قبل از این تاریخ افرادی آن را متصرف شده و سند مالکیت گرفته باشند . همچنین در آن قانون برای این اراضی مستثنیاتی تعریف گریده که شامل عرصه و تاسیسات و خانه های روستایی و زمین های زراعی و باغات واقع در محدوده جنگل ها و مراتعی هستند که سابقه ایجاد و تصرف آنها مربوط به قبل از تاریخ تصویب این قانون است .
از سوی دیگر مطابق ماده ۵۶ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع مصوب ۱۳۴۶تشخیص مستثنیات بر عهده کمیسیونی قرار گرفته که اصطلاحا به کمیسیون ماده ۵۶ معروف می باشد . این کمیسیون با بررسی سوابق اراضی نسبت به شمول یا عدم شمول تعریف مستثنیات بر آن اراضی تصمیم گیری کرده و تصمیم خود را در قالب رای کمیسیون اعلام مینماید . این رای از طریق نشانی مندرج در پرونده و در صورت عدم وجود نشانی توسط آگهی ابلاغ میشود .
قانون فرجه ای برای اعتراض به این رای پیش بینی نکرده و به همین افراد مدعی و ذینفع میتوانند در هر زمانی نسبت به اعتراض به رای صادره در دادگاههای عمومی حقوقی اقدام نمایند .
با این تفاسیر شما باید ابتدا رای صادره از کمیسیون را دریافت کرده و سپس از طریق دفاتر خدمات قضایی دادخواست « اعتراض و تقاضای ابطال رای صادره از کمیسیون» را مطرح نمایید . البته با توجه به فنی بودن موضوع توصیه میشود از وکیل استفاده کنید .

سلام خدمت شما با توجه به مدت زراعت که فرمودید و عکس های هوایی گرفته شده باید در کمیسیون جهاد کشاورزی و در صورت جواب نگرفتن در دادگستری طرح دعوا کرد