قراردادها

نکات مهم قبل از مذاکرات برای انعقاد قرارداد

انعقاد قرارداد عمل رایج و حقوقی است که تبعات مهمی را به همراه دارد. دادن تعهد به دیگری در برابر تعهدی دیگر، مسئولیت جبران خسارات احتمالی در آینده و امور مالی مهمترین بخش‌هایی است که در تنظیم قرارداد و پس از انجام مذاکرات مورد توجه قرار گیرد.

مذاکرات برای انعقاد قرارداد

قبل از اینکه وارد مذاکرات برای تعیین جزئیات و مفاد قرارداد شده و ساعت‌ها در خصوص آن به بحث و چانه زنی بپردازید، اول از همه در خصوص این چهار مورد تحقیق و تعیین تکلیف نموده، سپس در جزئیات وارد شوید:

طرف قرارداد

چه کسی طرف قرارداد با شماست؟ امضا کننده؟ یا اینکه شخص امضا کننده به نمایندگی از دیگری در حال مذاکره با شماست؟ در صورت اخیر، نامبرده نماینده شخص حقوقی می‌باشد یا نماینده شخص حقیقی؟

در صورتی که امضا کننده اصیل بوده و خود، طرف قرارداد شما باشد، بررسی مدارک هویتی به همراه اطمینان از اصالت امضای وی، خیال شما را تا حد زیادی از لازم الاجرا بودن قرارداد از ناحیه طرف مقابل راحت می‌کند.

در صورتی که امضا کننده به نمایندگی از دیگری در حال امضای قرارداد باشد، می‌بایست علاوه بر دو مورد فوق الذکر، مدارک مربوط به نمایندگی وی را نیز مورد بررسی قرار داد:

اگر امضاکننده به نماینگی از شخصی حقیقی در حال امضای قرارداد می‌باشد، مدارکی از قبیل وکالت نامه رسمی، یا حکم قیمومت  و غیره می‌تواند تضمین کننده اعتبار امضای امضا کننده باشد.

در صورتی که نامبرده به نمایندگی از شخص حقوقی در حال امضای قرارداد می‌باشد، می‌بایست مطابق با آخرین آگهی تغییرات ثبت شده در روزنامه رسمی (به آدرس WWW.RRK.IR)، امضا کننده در آن شخص حقوقی (شرکت) صاحب حق امضا و اسناد لازم الاجرا و تعتهد آور آن شخص حقوقی، با امضای وی معتبر باشد.

یا اینکه امضا کننده به وکالتی که از ناحیه صاحبی امضای شرکت، به وی تفویض شده است، در حال امضای قرارداد باشد.

ماهیت قرارداد

ماهیت قرارداد در واقع همان عنوان قرارداد شماست. قراردادی که قصد امضای آن را دارید، خرید و فروش است یا اجاره؟ در این خصوص به صورت واضح تعیین تکلیف کنید.

البته در جایی که قصد دارید در چارچوب و قیود دست و پا گیر عقو معین اسیر نشوید، بهتر است عنوان قرارداد به صورت کلی ذکر گردد. لیکن هدف خود از انعقاد قرارداد را نیز نباید از یاد ببرید.

دقت داشته باشید که استفاده از کلمات، نفش تعیین کننده‌ای در تعیین ماهیت قرارداد دارند. به عنوان مثال، خرید و فروش با خرید و تامین، تفاوت بسیار زیادی دارند.

مذاکرات

تعهدات

اینکه از قبل، برای خود تعیین کنید که دقیقا چه تعهدی را از طرف مقابل انتظار دارید و چه کیفیتی از اجرا مدنظر شماست، باعث می شود از هدف اصلی خود از انعقاد قرارداد، منحرف نشوید.

همچنین این امر می‌تواند به شما در تعیین خسارات و میزان آن کمک شایانی نماید و به رفع ابهامات موجود نیز کمک کند.

خسارت

هر قراردادی بدون تعیین خسارات ناشی از تخلف احتمالی طرفین، ناقص است. پس در خصوص خسارات قراردادی و غیر قراردادی نیز برای خود چارچوبی تعیین نموده و در حدود آن به مذاکره در خصوص قرارداد وارد شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آثار حقوقی پس از انعقاد قرارداد بهتر است با یک مشاوره حقوقی قراردادها مشورت کنید و یا تنظیم قرارداد خود را به وکیل قراردادها بسپارید.

سامانه حقوقی بنیاد وکلا ارائه دهنده انواع خدمات حقوقی از سوی وکیل به موکلین و مراجعین محترم می‌باشد و همواره در تلاش است تا دسترسی شما به متخصصین حقوقی و پیشبرد پرونده شما در کمترین زمان ممکن صورت پذیرد.

اخذ وکیل آنلاین یا حضوری در موضوعات مختلف، می‌تواند کمک بسیار زیادی به شاکی پرونده نماید. اما اگر به علل مختلفی امکان دسترسی شما به وکیل دادگستری وجود ندارد، در این شرایط استفاده از خدمات مشاوره حقوقی، گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

مشاوره حقوقی از جهات مختلفی می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی برایتان داشته باشد که در کمترین حالت، اطلاعات حقوقی شما را در خصوص مورد مربوطه، افزایش خواهد داد.

همچنین مطالعه محتواهای حقوقی تنظیم شده از سوی وکلا و کارشناسان مجرب حقوقی این سامانه، می‌تواند بسیاری از مشکلات حقوقی شما را مرتفع نماید.

سامانه حقوقی بنیاد وکلا با بهره‌مندی از کارشناسان و مشاوران حقوقی و وکلای مجرب و متخصص آماده خدمات رسانی در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانواده، و سایر مسائل حقوقی است.

لازم به ذکر است که این سایت حقوقی علاوه بر ارائه مشاوره‌ حقوقی تلفنی تخصصی، در زمینه تهیه و تنظیم انواع اوراق قضایی مثل شکواییه، دادخواست، لایحه دفاعیه، اظهارنامه و مانند آن نیز خدمات رسانی می‌نماید.

در هر صورت اگر به مشاوره حقوقی نیاز پیدا کردید و یا قصد تنظیم شکوائیه، دادخواست، و سایر اوراق قضایی را داشتید، قبل از هر اقدام حقوقی به سامانه بنیاد وکلا مراجعه کنید و از خدمات متنوع این سامانه بهره‌مند شوید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا