بین‌ الملل

چگونه زبان انگلیسی در کانادا یاد بگیرم

همه افرادی که قصد مهاجرت به کانادا یا کشورهای انگلیسی زبان دیگر را دارند، به این می‌اندیشند که زبان انگلیسی خود را تقویت کرده و بتوانند با مدرک زبان معتبر برای مهاجرت اقدام کنند.

اما در برخی مواقع اتفاق می‌افتد که افراد بخواهند پس از مهاجرت زبان یاد بگیرند و مثلا برای یادگیری زبان انگلیسی در کانادا اقدام کنند. کشور کانادا این امکان را نیز برای افراد فراهم کرده است و می‌توانند برای یادگیری زبان پس از مهاجرت نیز در برخی روش‌های مهاجرت اقدام نمایند.

در حالت کلی یادگیری زبان انگلیسی از ملزومات مهاجرت به کشور کانادا است و افراد می‌توانند از تسلط بر زبان فرانسوی نیز برای مهاجرت به این کشور اقدام کنند. اما در این مطلب سعی داریم تا در رابطه با نحوه یادگیری زبان انگلیسی پس از مهاجرت صحبت کنیم و تمام بررسی‌های لازم را انجام دهیم.

۱

درباره یادگیری زبان انگلیسی در کانادا

یادگیری زبان انگلیسی همانطور که بیان شد از مهم‌ترین ارکان مهاجرت به کانادا است و به همین منظور بسیاری از افرادی که به فکر مهاجرت هستند به یادگیری آن می‌اندیشند و به این فکر می‌کنند که سطح زبان انگلیسی خود را ارتقا داده و به بهترین شکل ممکن برای فراگیری آن اقدام کنند.

بسیاری از افراد یادگیری زبان را از سخت‌ترین مراحل اقدام برای مهاجرت تلقی می‌کنند  و به همین منظور سعی می‌کنند که از سنین پایین‌تر برای یادگیری آن در کلاس‌ها و دوره‌های مختلف شرکت کنند.

بنابراین می‌توان بیان نمود که یادگیری زبان انگلیسی پیش از مهاجرت به کانادا از لازمه‌های مهاجر است اما برخی از افراد به منظور عدم تحمل سختی دریافت مدرک زبان و یا دلایل دیگر، اقدام به یادگیری آن پس از مهاجرت به کانادا می‌کنند و دولت کانادا نیز امکان یادگیری زبان انگلیسی در کانادا را فراهم کرده است.

هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی در کشور کانادا وجود دارند و برخی ایالت‌ها انگلیسی زبان و برخی فرانسوی زبان هستند. در حالت کلی زبان انگلیسی در این کشور فراگیری بیشتری دارد و این موضوع باعث شده است که بسیاری از افراد برای مهاجرت به کانادا به زبان انگلیسی نیاز داشته باشند.

زبان انگلیسی در کانادا

نحوه اقدام برای یادگیری زبان انگلیسی در کانادا

بسیاری از موسسات و کالج‌ها و دانشگاه‌ها به طور مداوم نسبت به برگزاری دوره‌های زبان انگلیسی در کانادا اقدام می‌نمایند و از این طریق افراد می‌توانند برای فراگیری زبان انگلیسی در کانادا اقدام کنند و در مدت زمانی که دارای بازه ۱ ماهه تا ۲ ساله است نسبت به یادگیری زبان تلاش کنند.

اگر دوره‌های زبان انگلیسی یا فرانسوی بیشتر از ۶ ماه نباشند، حتی افراد دارای ویزای توریستی می‌توانند در آن‌ها شرکت کنند اما در دوره‌های بیش از این مدت شرایط دیگری در نظر گرفته می‌شود.

بنابراین برای شرکت در دوره‌های آموزش زبان کافی است که با توجه به شهر خود، موسسات و مراکز آموزشی مربوطه را پیدا کرده و با توجه به شرایط و نوع اقامت و ویزای‌تان، برای دریافت مدرک زبان و تقویت آن اقدام نمایید.

مهاجرت به کانادا با زبان فرانسوی

همانطور که بیان شد کشور کانادا کشوری دوزبانه است که هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی در آن تکلم می‌شوند و می‌توان بیان کرد که بیشتر ایالت‌ها انگلیسی زبان هستند و به همین منظور یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت به کانادا ارجحیت دارد.

در کنار آن زبان فرانسوی است که بسیاری از افراد آن را فرامی‌گیرند و از طریق آن نیز می‌توان به کانادا مهاجرت کرد. در واقع افرادی که تسلط به زبان فرانسوی به جای انگلیسی هستند و می‌خواهند از طریق مدرک زبان فرانسوی به کانادا مهاجرت کنند باید بررسی‌هایی را در رابطه با مقصد خود انجام دهند.

بیشتر ایالت‌های کشور کانادا زبان انگلیسی را به عنوان زبان رسمی خود اعلام کرده‌اند و فقط استان کبک است که زبان رسمی خود را فرانسوی قرار داده و ۴ استان دیگر نیز در کنا زبان انگلیسی این زبان را به عنوان زبان رسمی در نظر گرفته‌اند.

بنابراین امکان مهاجرت به کانادا با زبان فرانسوی نیز وجود دارد اما لازم است که پیش از اقدام برای مهاجرت بررسی نمایید که استان مورد نظر شما چه زبانی را به عنوان زبان رسمی قرار داده است تا پس از آن بتوانید برای مهاجرت به کانادا و دریافت ویزا درخواست دهید.

شرکت در کلاس‌های زبان با بودجه دولتی

دولت کانادا امکان شرکت در کلاس‌های زبان انگلیسی در کانادا را برای افراد مقیم دائمی کانادا فراهم کرده است و آن‌ها می‌توانند برای تقویت زبان خود در این کلاس‌ها شرکت کرده و به فراگیری زبان انگلیسی مشغول شوند.

اما برای افرادی که دارای اقامت دائم کانادا نیستند این امکان در همه شرایط وجود ندارد و گاها مجبور می‌شوند که برای یادگیری زبان انگلیسی در کانادا به موسسات خصوصی مراجعه کنند و هزینه بیشتری را بپردازند.

بنابراین هر شخصی باید این مسئله را مورد بررسی قرار دهد و با کمک وکیل مهاجرت خود ببیند که امکان استفاده از کلاس‌های زبان انگلیسی در کانادا با بودجه دولتی برای او نیز وجود خواهد داشت یا خیر، حتی اگر کارگر یا دانشجو باشد.

هزینه کلاس‌های زبان در کانادا نیز اگر با بودجه دولتی نباشد با توجه به ایالتی که فرد در آن اقامت دارد متفاوت تلقی می‌شود و میانگین آن را برای دوره‌های ۱۲ هفته‌ای می‌توان حدود ۳۵۰۰ دلار در نظر گرفت.

یادگیری زبان انگلیسی در کانادا

۲

مدارک زبان معتبر برای مهاجرت به کانادا

معتبرترین مدارک زبانی که برای مهاجرت به کانادا یا هر کشور دیگری مورد قبول قرار می‌گیرند، مدارک تافل یا آیلتس و برخی مدارک دیگر مانند PTE هستند که در واقع بین‌المللی محسوب شده و امروزه بسیاری از موسسات آموزش زبان، زبان آموزان را برای دریافت آن همراهی می‌کنند.

در واقع لازمه مهاجرت به کانادا و ارائه درخواست برای مهاجرت کاری به کانادا یا مهاجرت تحصیلی به کانادا دارا بودن یکی از این دو مدرک با حداقل نمره مدنظر است که در هر نوع مهاجرت و با توجه به کشوری که فرد قصد مهاجرت به آن را دارد متفاوت می‌باشد.

بنابراین باید یکی از دو مدرک آیلتس یا تافل را دارا باشید تا بتوانید برای مهاجرت به کانادا در بسیاری از روش‌ها اقدام کنید و در صورت فقدان مدرک، مهاجرت شما غیرممکن و یا سخت می‌شود.

نکته شایان توجه این است که مدرک PTE امروزه برای زبان انگلیسی در کانادا خوب و مناسب است و افراد می‌توانند آن را نیز دریافت کنند.

حداقل نمره مورد نیاز برای زبان انگلیسی

در حالت کلی امروزه مدرک آیلتس به عنوان مدرک قابل قبول زبان در سطح بین‌المللی شناخته می‌شود و بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای دیگر از جمله کانادا را دارند به این می‌اندیشند که برای دریافت آن اقدام کنند.

آزمون آیلتس دارای بخش‌های مختلفی می‌باشد که افراد برای کسب حداقل نمره باید توانایی‌های زبانی خود را در تمام این بخش‌ها ارتقا دهند و به تسلط نسبی برسند تا نمره قابل قبولی را کسب نمایند.

حداقل نمره مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا از طریق کار و در روش‌های مختلف حدود حداقل ۶ CLB می‌باشد و این نمره در مهاجرت تحصیلی به کانادا بیشتر است و در صورتی که فرد بخواهد در ۱۰ دانشگاه برتر کانادا تحصیل کند باید آیلتس با نمره بالاتری را دریافت کند.

حدود میانگین نمره آیلتس مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به کانادا ۶.۵ است که در واقع از میانگین ۴ نمره بخش‌های Listening ،Writing ،Speaking و Reading به دست می‌آید و این نمره نیز با توجه به نوع دانشگاه و رتبه آن متفاوت است.

مهاجرت با زبان انگلیسی و بدون مدرک معتبر

برای بسیاری از افراد این پرسش پیش می‌آید که چگونه می‌توانند بدون مدرک زبان و در حالی که زبان انگلیسی را بلد هستند به یک کشور دیگر مهاجرت کرده و در آن اقامت داشته باشند.

برای بررسی این مسئله باید انواع مهاجرت را تفکیک کنیم و در ابتدا مهاجرت تحصیلی را بررسی می‌کنیم. در حالت کلی برای برخی از کشورها این امکان وجود دارد که مهاجران تحصیلی را بدون مدرک زبان معتبر بپذیرند و به آن‌ها ویزای تحصیلی بدهند.

اما این امکان در کشور کانادا بسیار کم و محدود است و فقط در برخی مواقع اتفاق می‌افتد که شخص متقاضی دارای مدرک تحصیلی خوب و ریزنمرات عالی و رزومه علمی مناسبی باشد.

در انواع مهاجرت کاری نیز نیاز به وجود مدرک زبان می‌باشد و می‌توان بیان کرد که در مهاجرت با تمکن مالی به کانادا در رابطه با مدرک زبان سختگیری وجود ندارد.

بنابراین پیش از اقدام برای مهاجرت به یه کشور جدید باید در نظر بگیرید که آن کشور برای دارا بودن یا نبودن مدرک زبان چه سخت‌گیری‌هایی را اعمال می‌کند و به چه صورت است و برای کسب اطلاعات دقیق و صحیح می‌توانید از کمک یک وکیل مهاجرتی یا مشاور خبره در این حوزه کمک بگیرید.

درباره زبان انگلیسی در کانادا

۳

فراگیری زبان انگلیسی در شهر مونترال کانادا

شهر مونترال کانادا بزرگترین شهر استان کبک کانادا است که در جایگاه دومین شهر بزرگ کانادا نیز قرار دارد و به دلیل وجود بسیاری از مزایا در آن، افراد زیادی تمایل به مهاجرت به مونترال کانادا را پیدا کرده و حتی هدف بسیاری از ایرانیان برای مهاجرت نیز محسوب می‌شود.

از بزرگترین مزایای این شهر می‌توان به این اشاره کرد که مراکز آموزش زبان ارزانی را برای مهاجران و حتی شهروندان در نظر گرفته است تا بتوانند در آن اقدام به یادگیری زبان انگلیسی نموده و از این راه سطح زبان خود را تقویت کنند.

بنابراین افرادی که زبان انگلیسی بلد نیستند یا در سطح متوسط قرار دارند می‌توانند برای فراگیری آن در آموزشگاه‌ها و مراکز مربوطه اقدام نمایند که در ادامه آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

دانشگاه مک گیل

این دانشگاه یکی از مراکز عالی کشور کانادا است که افراد متقاضی می‌توانند برای دریافت مدرک زبان نیز در آن‌جا تحصیل نموده و حتی بورسیه‌های مختلفی را نیز دریافت کنند.

در واقع به افراد واجد شرایط، بورسیه تعلق می‌گیرد و نکته مهم این است که افراد دارای مدرک زبان از این دانشگاه می‌توانند برای تحصیل در برخی رشته‌های همین دانشگاه نیز از مدرک زبان خود استفاده نمایند.

دانشگاه مک گیل علاوه بر اینکه یک مرکز آموزش زبان محسوب می‌شود، سالانه بسیاری از دانشجویان را از سراسر جهان جذب می‌کند و کیفیت آموزش خوبی دارد.

افرادی که برای فراگیری زبان انگلیسی در این دانشگاه اقدام می‌کنند باید ۳۰ واحد درسی را بگذرانند تا در نهایت مدرک معتبر این دانشگاه به آن‌ها ارائه شود.

آموزش زبان در کالج داوسون (dawson college)

این مرکز آموزش زبان انگلیسی در کانادا نیز دارای اعتبار بسیار زیادی است و بسیار قدیمی به شمار می‌رود و در آن به صورت کاملا تخصصی زبان انگلیسی به افراد متقاضی آموزش داده می‌شود و با توجه به سطح زبان فرد، دوره برگزار می‌شود.

افرادی که سطح مبتدی تا متوسط دارند می‌توانند برای فراگیری زبان انگلیسی پس از مهاجرت به این مجموعه مراجعه نموده و زبان انگلیسی خود را ارتقا دهند.

امروزه بسیاری از دانشجویان در این مرکز در حال آموختن هستند و برای یکی از دو دوره Pre-University و آمادگی پیش از شروع به کار، شرکت می‌کنند تا سطح زبان خود را ارتقا دهند.

رشته‌های تحصیلی دیگر نیز در این دانشگاه شهر مونترال وجود دارند که هر فردی می‌تواند پس از دریافت مدرک زبان خود با توجه به شرایط و علایق، برای شرکت در آن‌ها اقدام کند.

فراگیری زبان انگلیسی در مرکز آموزش lassale

یکی دیگر از مراکزی که برای یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند متقاضیان را راهنمایی کند و به آنان در فراگیری تخصصی آن کمک کند مرکز آموزشی lassale است که بسیاری از افراد به آن مراجعه می‌کنند.

بسیاری از افراد برای زبان آموزی در شهر مونترال کانادا به این مرکز مراجعه می‌کنند که دارای سابقه زیادی است و به صورت تخصصی بر روی دو زبان انگلیسی و فرانسوی کار می‌کند و مدرک معتبری ارائه می‌دهد.

بنابراین افراد مهاجر یا ساکنین مونترال کانادا می‌توانند از این کالج خصوصی نیز برای یادگیری زبان بهره‌گیری کنند.

همه چیز درباره زبان انگلیسی در کانادا

۴

اهمیت تسلط به زبان انگلیسی در کانادا

تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی که با توجه به ایالتی که فرد قصد زندگی در آن را دارد مشخص می‌شود، یکی از نکات مهم است که فرد مهاجر در تمامی لحظات زندگی به آن نیاز پیدا می‌کند.

در واقع عدم تسلط به این زبان باعث می‌شود که در بسیاری از مواقع سختی شرایط و چالش های زندگی در کانادا بر فرد چیره شوند و دچار افسردگی شود.

بنابراین تسلط به زبان مردم کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید بسیار حائز اهمیت است و باعث می‌شود که بتوانید در موقعیت‌های مختلف با مردم در ارتباط قرار گرفته و نیازهای خود را برطرف کنید.

تسلط به زبان در موقعیت‌های شغلی

عدم تسلط به زبان انگلیسی در کانادا باعث می‌شود که بسیاری از موقعیت‌های شغلی و یا حتی تحصیلی را نیز از دست بدهید. بسیاری از افرادی که دارای اقامت دائم کانادا هستند و از سنین پایین‌تر در آن کشور زندگی می‌کنند به این زبان تسلط کافی دارند و در صورت عدم تسلط سعی می‌کنند که با روش‌های مختلفی زبان انگلیسی در کانادا را یاد بگیرند.

به همین منظور با توجه به اینکه کشور کانادا پر از فرصت‌های شغلی است و سالانه مهاجرت کاری به کانادا در مقادیر بالا اتفاق می‌افتد، افراد مختلف سعی می‌کنند تا زبان انگلیسی خود را تقویت کرده و بتوانند از این طریق مهارت‌های زبانی خود را ارتقاء دهند.

تسلط به زبان انگلیسی در کانادا همانطور که پیش‌تر بیان شد فقط برای موقعیت‌های شغلی نیست بلکه فرد متقاضی تحصیل در این کشور نیز باید بتواند به خوبی با این زبان صحبت کرده تا توانایی فراگیری دروس به زبان انگلیسی را نیز پیدا کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا