مهاجرت سرمایه گذاری

چگونه ویزای توریستی آلمان بگیرم

کشور آلمان یکی از کشورهای بسیار زیبا و دارای جاذبه توریستی است که به صورت سالانه بسیاری از افراد نسبت به سفر به این کشور تمایل پیدا می‌کنند و در واقع می‌توانند با اخذ ویزای توریستی آن به دیگر کشورهای حوزه شنگن نیز سفر کنند.

اخذ ویزای توریستی آلمان برای سفر تفریحی و غیره به این کشور لازم است و مانند کشورهای ترکیه و غیره سیاستی برای ایرانیان مبنی بر عدم نیاز به ویزا برای سفر به این کشور وجود ندارد و حتما باید از سفارت کشور مربوطه اخذ شود.

اخذ ویزای توریستی آلمان برای سفر به این کشور مانند ویزای ترانزیت یا ویزای فرودگاهی نیست که به شکل راحت‌تری قابل دریافت باشد و در واقع برای صدور آن محدودیت وجود دارد و فرد متقاضی باید شرایط لازم را دارا باشد.

در این مطلب سعی داریم تا تمامی مسائل مربوط به ویزای توریستی آلمان را مورد بررسی قرار داده و بیان کنیم که چگونه می‌توان به بهترین شکل ممکن برای ویزای توریستی آلمان اقدام نموده و آن را در مدت زمان کوتاهی دریافت کرد.

ویزای توریستی آلمان

شما می‌توانید از طریق یک وکیل یا مشاور مهاجرتی خبره نیز برای اخذ ویزای توریستی آلمان اقدام نموده و در کمترین زمان ممکن بدون مشکلی آن را دریافت کنند.

۱

درباره ویزای توریستی آلمان

کشور آلمان یکی از قدرت‌مند‌ترین کشورهای اروپایی محسوب می‌شود که از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در سطح بالایی قرار دارد و در واقع کشور پیشرفته محسوب می‌شود.

همچنین این کشور از پرجمعیت‌ترین کشورهای اروپایی محسوب می‌شود که حدود ۸۴ میلیون نفر جمعیت دارد و به دلیل جاذبه‌های گردشگری که دارا است، از توریستی‌ترین کشورهای اروپایی محسوب می‌شود و به طور سالانه بسیاری از افراد برای مهاجرت به آن اقدام می‌کنند.

اخذ ویزای توریستی آلمان دارای مراحل خاصی است و با توجه به اینکه باید ویزای شنگن برای سفر به این کشور دریافت شود، می‌توان گفت که دارای مراحل آسانی نیست و نسبت به ویزای کشورهای خارج از حوزه شنگن برای ایرانیان مسائل خاص خود را دارد.

دریافت ویزای توریستی آلمان یا ویزای شنگن با کمک وکیل مهاجرتی که به تمامی مسائل حقوقی آگاه است و قوانین مربوط به این حوزه را به خوبی می‌داند باعث می‌شود که فرد متقاضی بتواند در کمترین زمان ممکن ویزای توریستی خود را دریافت نموده و به آلمان سفر کند.

شرایط سفر به آلمان و ویزای توریستی

سفر به آلمان و کشورهای حوزه شنگن نیازمند دارا بودن شرایط خاصی هستند که افراد متقاضی باید آن‌ها را در نظر داشته باشند تا بتوانند در مدت زمان کمی ویزای توریستی خود را دریافت کنند.

افرادی که برای اخذ ویزای توریستی آلمان اقدام می‌کنند باید ویزای کوتاه مدت شنگن دریافت کنند و شرایط مربوط به آن را دارا باشند تا موفق به دریافت آن شوند.

در حالت کلی می‌توان بیان نمود که اخذ ویزای شنگن از طریق کشور آلمان برای ایرانیان در طی سال‌های اخیر با مشکلات مختلفی مواجه شده است و از سوی کشور آلمان به راحتی اعطا نمی‌شود و به همین منظور بهتر است که ایرانیان از طریق کشورهای دیگر برای دریافت این ویزا اقدام نمایند.

از شرایط رایج دریافت ویزای توریستی آلمان می‌توان به دارا بودن تمکن مالی و گردش حساب، تاریخچه سفر، دارا بودن تاریخچه سفری و دعوت‌نامه قوی اشاره کرد.

دارا بودن تمکن مالی به این صورت است که فرد متقاضی باید حداقل ۲۰۰ میلیون تومان به ازای هر نفر در حساب خود داشته باشد و در واقع این مبلغ به یورو حساب می‌شود و او باید تمکن مالی خود را اثبات نموده و گواهی آن را ارائه کند.

همچنین او باید گردش مالی خود را در سه ماه پیش از درخواست خود به مسئولان مربوطه ارائه دهد و این گردش مالی او باید با گواهی تمکن مالی‌اش همخوانی داشته باشد و به این صورت نباشد که فرد بخواهد کلاهبرداری و غیره انجام دهد.

دعوتنامه از سوی خانواده و همچنین تاریخچه سفری باعث می‌شود که شانس شما برای دریافت ویزای شنگن افزایش پیدا کرده و بتوانید آن را دریافت کنید و سفر خود را به کشور آلمان انجام دهید.

برای اطلاع از تمامی شرایط لازم برای دریافت ویزای شنگن و در واقع ویزای توریستی آلمان می‌توانید از کمک یک وکیل مهاجرتی خبره استفاده نموده و پس از آن برای مهاجرت اقدام کنید.

درباره ویزای توریستی آلمان

نقش دعوتنامه و تاریخچه سفری در دریافت ویزا

همانطور که بیان شد در طی سال‌های اخیر سفر به آلمان برای ایرانیان با مشکلاتی همراه بوده است و به راحتی نمی‌توانند ویزای توریستی آلمان یا شنگن دریافت کنند و حتی اگر دعوت‌نامه و تمکن مالی آنان بدون ایراد باشد باز هم موفق به دریافت آن نمی‌شوند.

اما همانطور که بیان شد وجود دعوتنامه و تاریخچه سفری و اخذ ویزای شنگن در گذشته باعث می‌شود که شانس فرد متقاضی برای دریافت ویزا افزایش پیدا کند.

در حالت کلی برای دارا بودن و ارائه تاریخچه سفر و ویزا الزامی وجود ندارد اما اگر فرد متقاضی پیش‌تر موفق به دریافت ویزای شنگن شده باشد یا توانسته باشد ویزاهای معتبر دیگری را دریافت کند، احتمال بیشتری برای دریافت ویزای شنگن خواهد داشت.

دریافت دعوتنامه نیز به این معنا نیست که فرد حتما بتواند موفق به دریافت ویزای شنگن شود چرا که با توجه به سختگیری‌های اعمال‌شده در صدور ویزای شنگن در کشور آلمان، بسیاری از موارد ریجکتی ویزا در صورتی بوده است که فرد متقاضی دعوتنامه داشته است و در واقع اقوام و خانواده او در آن کشور بوده‌اند.

در کنار این مسئله، می‌توان گفت که در بسیاری از مواقع وجود دعوت‌نامه برای فرد متقاضی باعث شده است که بتواند شانس خود را برای دریافت ویزای شنگن افزایش داده و به شکل آسانی آن را دریافت کند.

۲

ویژگی‌های ویزای شنگن

ویزای شنگن یکی از معتبرترین ویزاهای جهان است که دریافت آن برای شهروندان کشورهایی به جز اتحادیه اروپا معمولا آسان نیست و افراد متقاضی باید مراحلی را طی کنند تا شرایط دریافت آن را دارا شوند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های ویزای شنگن این است که دارنده آن می‌تواند در مدت زمان محدودی به کشورهای دیگر این حوزه نیز سفر کند و در واقع با دریافت یک ویزا، اجازه سفر به چند کشور دیگر را نیز خواهد داشت و می‌تواند در هرکدام اقامت کوتاه مدت داشته باشد.

از دیگر ویژگی‌های آن این است که فرد دارنده می‌تواند به مدت ۹۰ روز در ۶ ماه در کشورهای این حوزه اقامت داشته باشد و یا سفر کند اما اگر از این مدت زمان تجاوز کند، اقامت او غیرقانونی محسوب می‌شود و پیگرد قانونی دارد.

بنابراین ویزای شنگن یا همان ویزای توریستی آلمان ویژگی‌های مختلفی را دارا است و هر فردی که موفق به اخذ آن شود می‌تواند از مزایا و ویژگی‌های مربوط به آن استفاده کند و بهره ببرد.

وقت سفارت دریافت ویزا و هزینه آن

برای دریافت ویزای شنگن یا همان ویزای توریستی آلمان، فرد متقاضی باید به سفارت آلمان مراجعه نموده و از طریق آن درخواست خود را ارائه دهد.

برای این کار لازم است که از سفارت وقت و نوبت رزرو کند و در مدت زمانی که معین شده است برای انجام کارهای خود به آنجا مراجعه کند.

پس از اینکه در تاریخ معین به سفارت مراجعه نمود می‌تواند درخواست خود را ارائه داده و فرم مربوط به این ویزا را دریافت و پر کند و همراه با دیگر مدارک مورد نیاز به سفارت ارائه نماید.

برای دریافت ویزای شنگن علاوه بر اینکه تمکن مالی و گواهی آن مورد نیاز است، پرداخت هزینه‌های مربوط به اخذ ویزا نیز لازم است و فرد متقاضی باید در نظر داشته باشد که دارای نرخ مصوب بوده و به یورو از او دریافت می‌شود.

دریافت ویزای توریستی آلمان

سفر به آلمان با ویزای همراه

ویزای همراه نوعی ویزا است که بسیاری از افرادی که دارای پدر، مادر، همسر یا فرزندانی در خارج از کشور هستند از آن استفاده می‌نمایند تا به کشور مورد نظر خود سفر نموده و به صورت موقت یا دائمی در آنجا اقامت داشته باشند.

ویزای همراه آلمان نیز دارای چنین ویژگی‌هایی می‌باشد با این تفاوت که در کشور آلمان، نام آن ویزای همراه نیست و برخی از ویژگی‌هایش هم متفاوت با ویزای همراه است.

با توجه به تمام مواردی که اعلام شد، سفر به آلمان با ویزای توریستی آلمان و ویزای همراه ممکن است و فردی که دارای ویزای همراه آلمان می‌باشد، به شکل آسان‌تری توانایی سفر به این کشور را خواهد داشت.

نکته قابل توجه در رابطه با ویزای همراه این است که فردی که با استفاده از آن به آلمان سفر می‌کند، می‌تواند تا پایان مدت اقامت کوتاه‌مدت فردی که پیش‌تر به آلمان مهاجرت کرده است در این کشور اقامت داشته باشد و در صورت دائمی بودن اقامت، می‌تواند به صورت طولانی‌ اما محدود در آلمان اقامت داشته باشد.

همچنین قابل بیان است که فردی که با استفاده از ویزای همراه به آلمان سفر می‌کند، می‌تواند نوع ویزای خود را در مدت اقامتش به ویزای کاری یا تحصیلی تغییر داده و به صورت طولانی‌تری در این کشور اقامت داشته باشد.

بنابراین افراد می‌توانند به واسطه ویزای همراه به آلمان سفر کرده و با اخذ پذیرش تحصیلی و پس از آن تغییر نوع ویزا به ویزای کاری، بعد از گذشت چند سال از اقامتشان نسبت به اخذ اقامت دائم اقدام نموده و برای همیشه در آلمان زندگی کنند.

مدارک لازم برای اخذ ویزا

برای اخذ ویزای توریستی آلمان با توجه به اینکه سختگیری‌‌های زیادی در این زمینه اعمال می‌شود نیاز است که مدارک لازم و مورد نیاز به صورت دقیق و کامل ارائه شوند و فرد متقاضی توجه زیادی داشته باشد.

برای دریافت ویزای توریستی آلمان مدارک مختلفی مورد نیاز هستند و از آن‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • سند ازدواج در صورت وجود
  • بلیط رفت و برگشت و رزرو هتل
  • دعوت‌نامه معتبر از فردی که در آلمان زندگی می‌کند
  • مدارک شناسایی فرد و پاسپورت دارای اعتبار
  • فرم درخواست ویزا که به صورت کامل پر شده باشد
  • گواهی اشتغال به تحصیل
  • گواهی تمکن مالی و اثبات آن
  • گردش حساب فرد متقاضی در ۳ ماه پیش از درخواست
  • رسید پرداخت هزینه های مربوطه
  • سند ویزاهای قبلی که فرد دریافت نموده است
  • اسناد ملکی فرد متقاضی

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات دقیق در رابطه با تمامی مدارک لازم برای ویزای توریستی آلمان از کمک یک وکیل و مشاور مهاجرتی استفاده نموده و در انتظار نوبت سفارت مربوطه نباشید.

ویزای توریستی آلمان و دریافت آن

۳

اخذ ویزای توریستی آلمان با کمک وکیل

در حالت کلی روند سفر به کشورهای اروپایی و آمریکایی حتی اگر به صورت تفریحی باشد، دارای مشکلات و مسائل خاص خود است و با توجه به سیاست‌هایی که نسبت به کشور ایران در نظر گرفته شده است، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا با کمک یک وکیل خبره که آگاه به مسائل حقوقی مربوط به سفر و مهاجرت می‌باشد نسبت به انجام آن اقدام نموده و در سریع‌ترین حالت ممکن مهاجرت خود را انجام دهند.

مهاجرت تحصیلی به آلمان، مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و یا ویزای همراه از انواع روش‌های مهاجرت هستند که هر فردی با توجه به وضعیت و شرایط خود نسبت به انتخاب یکی از این روش‌ها اقدام می‌کند و با کمک یک وکیل و مشاور مهاجرتی خبره برای انجام آن تلاش می‌کند تا با کمترین مشکل مهاجرت کند و زندگی جدید خود را آغاز نماید.

افرادی که تمایل به سفر به آلمان از طریق ویزای توریستی آلمان را دارند نیز می‌توانند از کمک مشاور و وکیل مهاجرتی استفاده نمایند و تمامی مراحل و نکات مربوط به آن را در نظر بگیرند و در مدت زمان کمی مهاجرت خود را انجام دهند.

ویزای توریستی آلمان در طی سال‌های اخیر به شکل سخت‌تری برای ایرانیان صادر می‌شود و نمی‌توانند به آسانی به این کشورها سفر تفریحی داشته باشند و باید مدارک گوناگونی را به همراه مبلغی پول به عنوان تمکن مالی و گواهی اثبات آن به سفارت ارائه دهند.

به همین منظور بهتر است که افراد متقاضی از طریق یک وکیل خبره اقدام نموده تا تمامی مراحل توسط وی انجام شود و بتوانند بدون مشکل ویزای تویستی آلمان را دریافت کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا