ویزا

چگونه ویزای همراه کانادا بگیرم

کشور کانادا در کنار مزایای مختلفی که برای افراد به ارمغان می‌آورد و باعث می‌شود که کیفیت زندگی آن‌ها ارتقا پیدا کند، مزایای دیگری از جمله امکان صدور ویزای همراه کانادا برای همراهان مهاجران را نیز دارد.

به همین منظور بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی و کاری و غیره دارند، این مزیت کانادا را نیز در نظر می‌گیرند و سعی می‌کنند که در کنار ارائه درخواست پذیرش دانشگاه و غیره، درخواست ویزای همراه کانادا را نیز ارائه دهند.

مزیت صدور ویزای همراه کانادا به این دلیل است که بسیاری از دانشجویان تمایل به مهاجرت بدون خانواده خود را ندارند و این موضوع باعث می‌شود که بتوانند در کنار ویزای تحصیلی برای خود، برای همراهان مانند همسر یا خانواده خود نیز درخواست ویزای همراه ارائه دهند.

در این مطلب ویزای همراه کانادا و شرایط اخذ آن و موارد دیگر مربوط به آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

۱

درباره ویزای همراه کانادا

ویزای همراه کانادا یک مزیتی است که مورد توجه بسیاری از افراد قرار می‌گیرد و از این طریق سعی می‌کنند که آن را برای خانواده یا همسر خود نیز دریافت نموده تا با هم به کانادا مهاجرت کنند.

در واقع با توجه به اینکه تنهایی و غربت باعث می‌شود که بسیاری از افراد از فکر مهاجرت دست بکشند، کشور کانادا این افراد را ترغیب می‌نماید تا تنهایی مهاجرت را تجربه نکنند.

ویزای همراه کانادا و در حالت کلی صدور ویزای همراه، در همه کشورها صورت نمی‌گیرد و فقط برخی از کشورها این امکان را برای مهاجران فراهم می‌کنند.

ویزای همراه کانادا در همه انحاء مهاجرت اعطا نمی‌گردد و شرایط خاصی برای اعطای آن در نظر گرفته می‌شود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

ویزای همراه کانادا چیست

مدت اعتبار ویزای همراه کانادا

مدت اعتبار ویزای همراه کانادا در حالت کلی مشخص نیست و به مدت استادی پرمیت یا ورک پرمیت و غیره فرد بستگی دارد. در واقع فرد می‌تواند به اندازه مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی و کاری و غیره خود، برای دریافت ویزای همراه کانادا نیز درخواست دهد.

بنابراین فرد می‌‌تواند با توجه به مدت اعتبار ویزای اصلی خود و اجازه اقامت در آن کشور، برای دریافت ویزای همراه کانادا نیز درخواست دهد و به این صورت فرد همراه نیز می‌تواند با وی در کانادا اقامت داشته باشد.

البته نکته قابل توجه این است که اگر فرد نیاز به تمدید ویزای تحصیلی خود به علت بیشتر شدن مدت تحصیل شود، می‌تواند ویزای همراه کانادا را نیز تمدید نماید و به این ترتیب، همراه وی می‌تواند در مدت تمدیشده نیز کنار وی اقامت داشته باشد.

دریافت ویزای همراه کانادا در چه نوع اقامت‌هایی ممکن است؟

در حالت کلی بیشتر افرادی که به کانادا مهاجرت می‌کنند از طریق تحصیل یا کار اقدام می‌نمایند که در این دو حالت امکان دریافت ویزای همراه کانادا وجود دارد.

در رابطه با روش‌های دیگر مهاجرت نیز به نظر می‌رسد که امکان دریافت ویزای همراه کانادا وجود دارد و فرد می‌تواند برای آن اقدام نماید. البته مثلا در مهاجرت با تمکن مالی به کانادا می‌توان بیان کرد که معمولا برای تمام افراد خانواده که قصد مهاجرت دارند به صورت یک جا ویزا دریافت می‌شود و دیگر نیازی به دریافت ویزای همراه کانادا نیست.

بنابراین می‌توان بیان نمود که افراد برای انواع مهاجرت به کانادا می‌توانند برای دریافت ویزای همراه این کشور نیز درخواست دهند و با ارائه مدارک مورد نیاز و پرداخت هزینه مربوطه، درخواست خود را ثبت کرده و منتظر قبول یا رد شدن آن بمانند.

۲

شرایط دریافت ویزای همراه کانادا

در حالت کلی همانطور که بیان شد، ویزای همراه کانادا به همسر یا فرزندان و یا اقوام درجه ۱ فرد اعطا می‌گردد و البته در رابطه با این موضوع نیز محدودیت وجود دارد و به این صورت نیست که به راحتی به همه آن‌ها ویزای همراه کانادا اعطا شود.

ویزای همراه کانادا به همراهان افرادی که می‌خواهند به کانادا مهاجرت کنند تعلق می‌گیرد. در واقع فرد می‌تواند همراه با درخواست خود برای دریافت انواع ویزا مثل ویزای تحصیلی، درخواست ویزای همراه کانادا را نیز ارائه دهد که البته لزوما مورد قبول قرار نمی‌گیرد.

بنابراین این باعث افزایش احتمال ریجکتی ویزا می‌شود و فرد باید این احتمال را نیز در نظر بگیرد به همین منظور بسیاری از افراد در وهله اول این ریسک را قبول نمی‌کنند و پس از بررسی‌ها و اخذ پذیرش، برای دریافت آن اقدام می‌کنند.

مدارک لازم دریافت ویزای همراه کانادا

برای دریافت هر ویزایی نیاز به ارائه برخری مدارک است که به طور جداگانه مورد بررسی قرار گرفته‌اند. ارائه درخواست ویزای همراه کانادا نیز مدارکی نیاز دارد که در این قسمت به آن‌ها خواهیم پرداخت و بررسی می‌کنیم.

مدارک لازم برای درخواست اخذ ویزای همراه کانادا عبارت‌اند از:

  • ارائه دعوت‌نامه و مدارک مربوط به آن
  • تکمیل و ارائه اطلاعات لازم در فرم ویزا و ارائه آن
  • ارائه مدارک شناسایی به شکل ترجمه‌شده اعم از شناسنامه، کپی از صفحات پاسپورت و غیره
  • تکمیل فرم اطلاعات خانوادگی
  • ارائه سند ازدواج در صورت اقدام برای همسر (ترجمه‌شده)
  • ارائه گواهی تمکن مالی یا گردش ۴ ماهه حساب
  • مدارک شغلی به صورت ترجمه‌شده و سند ملکی در صورت نیاز
  • دو قطعه عکس با پس‌زمینه سفید ۳.۵ در ۴.۵

ویزای همراه کانادا به چه کسانی اعطا می‌شود؟

در حالت کلی ویزای همراه کانادا به این صورت نیست که برای همه افراد بتوان آن را درخواست کرد و فقط برخی افراد می‌توانند آن را دریافت نمایند.

ویزای همراه کانادا برای اعضای درجه یک خانواده فرد متقاضی قابل دریافت هستند که عبارت‌اند از پدر، مادر یا قیم قانونی فرد متقاضی و در صورت مزدوج بودن، همسر و شریک زندگی قانونی وی و فرزندان زیر ۲۲ سال وی که وابسته هستند.

بنابراین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اینکه چه افرادی از خانواده شما می‌توانند واجد شرایط دریافت ویزای همراه باشند، از مشاوره‌های یک فرد آگاه و خبره استفاده نمایید.

۳

زمان اقدام برای دریافت ویزای کانادا

در حالت کلی دو انتخاب برای افراد در جهت اقدام برای اخذ ویزای همراه کانادا وجود دارد و می‌توانند هرکدام از این دو حالت را انتخاب نمایند. در واقع هرکدام دارای مزایا و معایبی هستند که به آن‌ها خواهیم پرداخت.

فرد متقاضی می‌تواند همزمان با درخواست دریافت ویزای تحصیلی یا کاری و غیره، درخواست ویزای همراه کانادا را نیز ارائه دهد که در این صورت احتمال دارد درخواست وی مورد پذیرش قرار نگرفته و باعث شود که درخواست دریافت ویزای اصلی وی نیز رد شود.

به همین منظور درست است که این نوع درخواست اگر مورد پذیرش قرار گیرد باعث می‌شود که فرد متقاضی بتواند با خانواده خود سفر کند اما در مقابل نیز دارای ریسک زیادی است و بسیاری از افراد آن را انتخاب نمی‌کنند.

روش دیگر این است که فرد پس از مهاجرت، درخواست ویزای همراه ارائه دهد و از این طریق بتواند برای خانواده وی ویزا دریافت نماید که از معایب این نوع درخواست می‌توان به زمان‌بر بودن آن اشاره کرد و باعث می‌شود که فرد مدتی تنها بماند تا خانواده وی به او ملحق شوند.

نکات مربوط به ویزای همراه کانادا

  • مدارک اخذ ویزای همراه کانادا باید به صورت دقیق آماده و ارائه شوند و در صورت وجود مشکل در مدارک اعطاشده، روند اخذ ویزای همراه کانادا به تاخیر خواهد افتاد.
  • با توجه به اینکه ارائه درخواست اخذ ویزای همراه کانادا به صورت همزمان با درخواست ویزای اصلی، احتمال ریجکتی ویزای اصلی را بالا می‌برد، افراد می‌توانند پس از مهاجرت به کانادا برای دریافت این ویزا اقدام نمایند.
  • اخذ ویزای همراه کانادا برای همه افراد ممکن نیست و پیش از اقدام، باید احراز نمایید که فرد مورد نظر در دسته افراد واجد شرایط دریافت ویزای همراه قرار می‌گیرد یا خیر.
  • در حالت کلی فردی که دارای ویزای تحصیلی کانادا باشد و مهاجرت تحصیلی به کانادا انجام داده باشد، نمی‌تواند بیش از ۲۰ ساعت در هفته کار کند و دارا بودن کار تمام‌وقت برای وی مجاز نخواهد بود.

درباره ویزای همراه کانادا

کار کردن با ویزای همراه کانادا

در صورتی که فرد بتواند برای همراه خود ویزای همراه کانادا دریافت کند، می‌توان بیان نمود که محدودیتی برای کار کردن وی در کشور کانادا وجود ندارد و همراه فرد می‌تواند هر چند ساعتی که بخواهد کار کند.

در واقع اگر فرد مهاجرت تحصیلی به کانادا انجام داده باشد، اجازه کار کردن بیش از ۲۰ ساعت در کانادا را نخواهد داشت اما این محدودیت برای همراهان وی وجود ندارد و می‌توانند حتی کار تمام وقت برای خود در آن کشور پیدا کنند.

بنابراین افرادی که همراه فرد مهاجرت می‌کنند و ویزای همراه کانادا دارند، می‌توانند با توجه به تخصص خود در کانادا کار پیدا کنند و در حالت کلی اگر بر زبان انگلیسی تسلط داشته باشند، وضعیت بهتری برای آن‌ها به وجود خواهد آمد.

البته محدودیت‌هایی نیز برای آن‌ها در انتخاب شغل و حیطه کاری وجود دارد و می‌توان بیان نمود که افراد دارنده ویزای همراه کانادا نمی‌توانند در حوزه سلامت و آموزش مدرسه و برخی مشاغل دیگر فعالیت داشته باشند.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ویزای همراه کانادا و نحوه دریافت آن و جزئیات دقیق و صحیح، با مشاوران و افراد خبره و باتجربه در ارتباط قرار گیرید و با آگاهی کامل نسبت به اخذ ویزای همراه کانادا اقدام نمایید.

۴

ویژگی‌ها و جزئیات ویزای همراه کانادا

دریافت ویزای همراه کانادا دارای مزایا و معایبی می‌باشد که به آن‌ها خواهیم پرداخت. در واقع می‌توان بیان کرد که این ویزا جزئیات مختلفی دارد و امکانات گوناگونی را برای فرد فراهم می‌نماید که در واقع باعث می‌شود بسیاری از افراد برای دریافت آن تمایل داشته باشند.

در وهله اول باید بیان کرد که فردی که دارای ویزای همراه کانادا باشد می‌تواند برای دریافت استادی پرمیت و تحصیل در کشور کانادا اقدام نماید و در صورتی که این فرد زیر ۱۸ سال داشته باشد می‌تواند در مدارس کانادا نیز تحصیل نماید و تحصیل در مدارس دولتی برای وی فاقد هزینه خواهد بود.

بنابراین تحصیل در کانادا برای فرد دارنده ویزای همراه کانادا آسان‌تر است و شانس اخذ پذیرش در دانشگاه نیز برای وی افزایش پیدا می‌کند و می‌تواند از این طریق برای ادامه تحصیل اقدام کند.

ویژگی دیگر ویزای همراه کانادا که باعث می‌شود بسیاری از افراد برای اخذ آن تمایل پیدا کنند و پیش‌تر نیز به آن اشاره شد، این است که فرد می‌تواند با استفاده از آن در کشور کانادا کار کند و شغل تمام وقت پیدا کند که در این صورت می‌تواند کسب درآمد خوبی برای ادامه زندگی در کانادا داشته باشد.

مدت زمان صدور ویزای همراه کانادا

مدت زمان صدور ویزای کانادا بستگی به این دارد که فرد متقاضی در چه زمانی برای دریافت ویزای همراه کانادا اقدام نماید. در صورتی که فرد همزمان با درخواست ویزای تحصیلی یا کاری خود درخواست دهد، ویزای همراه کانادا همزمان با آن صادر خواهد شد.

اما اگر فرد پس از دریافت ویزای تحصیلی یا کاری و مهاجرت به کشور کانادا، برای دریافت ویزای همراه کانادا اقدام نماید، حدود دو تا سه هفته پس از درخواست وی نسبت به صدور ویزا اقدام می‌شود.

التبه این موضوع بستگی به صحیح بودن درخواست و مدارک مورد نیاز دارد و اگر مشکلی در مدارک و غیره وجود داشته باشد باعث می‌شود که به درخواست فرد با تاخیر رسیدگی شود.

همه چیز درباره ویزای همراه کانادا

ویژگی‌ دانشجوی تمام وقت برای دریافت ویزای همراه

فردی که در کشور کانادا دانشجو محسوب می‌شود باید چند ویژگی را دارا باشد که بتواند ویزای همراه دریافت نماید و برای دریافت آن اقدام کند.

یکی از آن‌ها این است که باید دانشجوی تمام وقت محسوب شود که خود دارای شرایطی می‌باشد. در حالت کلی فردی که در یکی از مراکز قانونی آموزشی کانادا در حال تحصیل است و در نهایت به او مدرک اعطا می‌شود می‌تواند برای دریافت ویزای همراه کانادا اقدام کند.

مهم‌ترین دسته نیز افرادی هستند که در کالج و دانشگاه‌های کانادا به صورت رسمی در حال تحصیل هستند و از سوی دولت کانادا نیز دانشجو محسوب می‌شوند.

همچنین اگر افراد در یک مرکز آموزشی در سطح استان کبک در حال تحصیل باشند نیز می‌توانند برای دریافت ویزای همراه کانادا اقدام کنند و مانعی برای آن‌ها وجود ندارد.

بنابراین افراد می‌توانند هنگام مهاجرت به کانادا یا پس از آن برای دریافت ویزای همراه اقدام نموده و در صورتی که واجد شرایط باشند، دریافت نمایند.

شما می‌توانید پیش از اقدام برای دریافت ویزای همراه کانادا با یک وکیل یا مشاور آگاه به امور مهاجرتی و غیره صحبت کنید و اطلاعات لازم را دریافت نمایید و در صورتی که واجد شرایط دریافت ویزای همراه کانادا بودید برای آن اقدام نمایید و با ارائه مدارک لازم دریافت کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا