عمومی

مشاور حقوقی و اهمیت نیاز داشتن به او

یک مشاور حقوقی یا وکیل می‌تواند نقش مهمی در زندگی بسیاری از افراد داشته باشد، اما تعداد کمی از افراد هستند که از کمک‌‌های مشاور حقوقی استفاده می‌کنند.

در این مطلب دلایلی را آورده‌ایم که نشان می‌دهند موقعیت‌هایی در زندگی وجود دارند که هر فردی می‌تواند در آن‌ها از کمک‌های یک متخصص حقوقی بهره ببرند مشاوره حقوقی تلفنی و حضوری بهره ببرد.

نوشته های مشابه

چه زمانی به مشاور حقوقی نیاز داریم؟

اگر قصد امضای یک قرارداد را دارید

در این‌صورت باید یک مشاور حقوقی تجاری یا یک مشاور حقوقی شرکت تمامی بندها و شرایط قرارداد را بررسی کند تا مطمئن شوید به چیزی که می‌خواهید می‌رسید و هیچ چیز ناعادلانه‌ای را قبول نمی‌کنید.

این موضوع درباره قرارداد‌هایی که به‌عنوان یک مصرف‌کننده امضا می‌کنید نیز صدق می‌کند.

اهمیت نیاز داشتن به یک مشاور حقوقی

اگر در شرف بچه‌دار شدن یا قبول فرزندخوانده هستید

دراین‌صورت ممکن است بخواهید که یک وکیل متخصص املاک و دارایی‌ها، برای شما وصیت‌نامه، قیمومیت، وکالت‌نامه تنظیم کند یا املاک و دارایی‌های شما را بررسی کند تا مطمئن شوید که برای حفاظت از عزیزان‌تان سرمایه کافی دراختیار دارید.

اگر قصد خرید یا فروش ملک دارید

درکنار یک دلال معاملات ملکی ممکن است بخواهید نظر یک مشاور حقوقی متخصص در زمینه املاک و مستقلات را نیز جویا شوید تا درمعامله‌ی ملکی، خود را درگیر شرایط و هزینه‌های اضافی نکنید.

خرید خانه معمولا بزرگترین هزینه‌‌ای است که یک فرد یا خانواده متحمل می‌شود و باید مطمئن شوید که این قراداد درست و صحیح است.

اگر قصد مسافرت دارید

حوادث و اتفاقات پیش‌بینی نشده برای هر کسی ممکن است پیش بیاید بنا بر این با مراجعه به یک مشاور حقوقی متخصص املاک و مستقلات می‌توانید مطمئن شوید که عزیزان شما سرمایه کافی خواهند داشت.

اگر قصد راه‌اندازی و شروع یک کسب و کار را دارید

نصیحت‌ها و راهنمایی‌های یک مشاور حقوقی یا وکیل حقوقی تجاری می‌تواند با شروع صحیح یک کسب و کار باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها شده و از بروز شرایط ناخوشایند جلوگیری کند.

اهمیت مشاور حقوقی

اگر برای حل و فصل موضوعات مربوط به املاک و مستقلات نیاز به کمک دارید

وقتی همسر یا یکی از عزیزان‌تان فوت می‌کند، می‌توانید با یک مشاور حقوقی درباره اموال ماترک مشورت کنید؛ یا ممکن است شما یا یکی از نزدیکان‌تان قصد نقل مکان به خانه سالمندان را داشته باشید.

بنابراین با مشورت مشاور حقوقی می‌توانید گزینه‌های سرمایه‌گذاری خود را افزایش داده و میزان مالیات را کاهش دهید.

اگر طلاق گرفته‌اید یا در شرف آن هستید

در این‌ صورت باید پیش از هرگونه تصمیم‌گیری درباره‌ی تقسیم اموال، بدهکاری‌ و وام‌ها، نقل مکان، توقیف اموال، توافق درباره حضانت بچه‌ها، با وکیل حقوقی خانواده مشورت کنید.

قوانین مربوط به خانوده، یکی از حوزه‌های تخصصی قانون است و باید با متخصصی که به تمامی این قانون‌ها، روندهای قانونی واقف است و می‌داند که چگونه در حفظ منافع شما بکوشد صحبت کرده و مشورت کنید. حتی می‌توانید برای خود وکیل آنلاین داشته باشید.

مشاور حقوقی

اگر درگیر یک مسئله قانونی و طرح دعوی در دادگاه شده‌اید

فرقی نمی‌کند که در یک پرونده مالی یا ضرب و جرح شما خواهان (شاکی) باشید یا خوانده (متشاکی)؛ در هر صورت به نمایندگی قانونی مناسب نیاز دارید. در غیر این‌ صورت ممکن است در معرض خطر خسارت فیزیکی یا مالی قرار بگیرید.

اگر مشکلات مالی دارید

یک مشاور حقوقی متخصص در زمینه ورشکستگی می‌تواند با راه‌کارهای صحیح شما را از شرایط سخت و نفس‌گیر بدهکاری‌های شخصی یا تجاری برهاند.

یک مشاوره حقوقی خوب و ماهر در زمینه‌ی فرایند پیش از سلب حق اقامه دعوی می‌تواند با مذاکره با بانک از جانب شما، کاری کند تا خانه‌تان را از دست ندهید و در برآورد هزینه‌‌ی بدهکاری‌های پرداخت نشده‌ای که متوجه شخص شما است کمک کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا