مهاجرت با تمکن مالیمهاجرت تحصیلیمهاجرت سرمایه گذاریمهاجرت کاری

چگونه برای مهاجرت به کانادا با زبان فرانسوی اقدام کنم

با توجه به اینکه برخی از ایالت‌های کانادا فرانسوی زبان هستند و زبان فرانسوی را به عنوان زبان رسمی خود قرار داده‌اند، می‌توان بیان کرد که امکان مهاجرت با این زبان نیز برای بسیاری از افراد ممکن است و با توجه به استان انتخابی خود می‌توانند با دارا بودن مدرک زبان فرانسوی، برای مهاجرت به کانادا با زبان فرانسوی اقدام نمایند.

بنابراین مهاجرت به کانادا با زبان فرانسوی به ایالت‌هایی ممکن است که زبان فرانسوی را زبان رسمی خود قرار داده و یا هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی را رسمی اعلام کرده‌اند و در برخی برنامه‌های مهاجرتی، اقدام به پذیرش مهاجران مسلط به این زبان می‌کنند.

افرادی که قصد مهاجرت به استان‌های انگلیسی زبان کانادا را دارند نمی‌توانند از مدرک زبان فرانسوی خود استفاده کرده و حتما باید دارای مدرک زبان انگلیسی باشند.

در این مطلب سعی داریم تا تمامی مسائل مربوط به مهاجرت با زبان فرانسوی به کانادا را مورد بررسی قرار دهیم و شرایط و مسائل مربوط به آن را مطالعه نماییم.

۱

مهاجرت به کانادا با زبان فرانسوی

کشور کانادا کشوری مهاجرپذیر است که روش‌های مختلفی را برای مهاجرت افراد در نظر گرفته و می‌توانند به طرق مختلفی به این کشور سفر کرده و مهاجرت نمایند.

در حالت کلی این کشور دو زبانه محسوب می‌شود و در برخی ایالت‌ها به زبان انگلیسی و در برخی دیگر به فرانسوی صحبت می‌کنند و حتی ایالت‌هایی هستند که هر دو زبان را زبان رسمی خود قرار داده باشند.

به همین منظور بسیاری از افرادی که بر زبان فرانسوی تسلط دارند و دارای مدرک زبان انگلیسی نیستند نیز به این می‌اندیشند که به این کشور مهاجرت کرده و زندگی جدید خود را آغاز کنند.

افرادی که قصد مهاجرت با زبان فرانسوی به کانادا را دارند باید در نظر داشته باشند که درخواست آن‌ها برای تمام استان‌ها مورد قبول واقع نمی‌شود و باید پیش از ارائه درخواست از شرایط مربوط به استان مورد نظر خود اطلاع پیدا کنند تا بهترین انتخاب ممکن را داشته باشند.

مهاجرت به کانادا با زبان فرانسوی

کدام استان‌های کانادا فرانسوی زبان هستند؟

با توجه به اینکه کشور کانادا دوزبانه محسوب می‌شود و در برخی ایالت‌ها زبان فرانسوی زبان رسمی است، می‌توان بیان کرد که ۲۱ درصد مردم آن کشور فرانسوی زبان و ۵۶ درصد انگلیسی زبان هستند.

افرادی که قصد مهاجرت به کانادا با زبان فرانسوی را دارد می‌توانند در رابطه با استان‌های فرانسوی زبان اطلاعات کسب کرده تا به شکل آسان‌تری برای مهاجرت اقدام کنند.

استان کبک کانادا در صدر جدول استان‌های فرانسوی‌ زبان کشور کانادا است و حدود ۸۵ درصد جمعیت آن به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند و اولویت کسانی است که برای مهاجرت به کانادا با زبان فرانسوی اقدام می‌کنند.

۴ استان دیگر در کنار استان کبک کانادا زبان فرانسوی را در کنار انگلیسی، زبان رسمی خود قرار داده‌اند اما فقط کبک است که تنها زبان رسمی‌اش فرانسوی می‌باشد.

نیو برانزویک، یوکان، قلمرو شمال غرب و نوناووت استان‌های کشور کانادا هستند که هر دو زبان فرانسوی و انگلیسی را زبان رسمی خود قرار داده و بسیاری از افراد به هر دو زبان تکلم می‌کنند.

مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا با زبان فرانسوی

در حالت کلی نمی‌توان بیان کرد که مهاجرت به کانادا با زبان فرانسوی چه مدارکی نیاز است چرا که نوع مهاجرت افراد می‌تواند متفاوت باشد و به همین منظور مدارک مختلفی از افراد درخواست می‌شود.

به همین منظور فرد باید در نظر بگیرد که مثلا در مهاجرت تحصیلی به کانادا به جای مدارک انگلیسی مانند آیلتس، مدرک زبان فرانسوی معتبری را ارائه دهد که دارای حداقل نمره مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا باشد.

در حالت کلی مدارکی مانند رزومه کاری، تحصیلی، مدارک شناسایی، پاسپورت دارای اعتبار و غیره برای مهاجرت به کانادا با زبان فرانسوی مورد توجه هستند.

افراد متقاضی می‌توانند برای اطلاع از مدارک مورد نیاز مهاجرت به کانادا با زبان فرانسوی با یک وکیل مهاجرتی خبره و یا یک فرد دارای تجربه در زمینه مهاجرتی در ارتباط قرار گرفته و از آن آگاهی یابند.

نحوه مهاجرت به کانادا با زبان فرانسوی

۲

نحوه ارائه درخواست برای مهاجرت به کانادا با زبان فرانسوی

مهاجرت به کانادا با زبان فرانسوی در شهرهایی مانند کبک و برخی دیگر از شهرها که زبان رسمی فرانسوی نیز دارند، ممکن می‌باشد و این موضوع نیز به نوع مهاجرت بستگی دارد.

برای مثال در برخی برنامه‌های مهاجرت به کانادا دارا بودن مدرک زبان فرانسوی الزامی است ولی در بسیاری از آن‌ها صرفا مزیت محسوب می‌شود و احتمال دریافت ویزا و قبولی در مصاحبه مربوط به آن را افزایش می‌دهد.

کبک که مهم‌ترین استان فرانسوی زبان در کانادا محسب می‌شود، نسبت به مهاجرت افراد مختلف از سراسر جهان اهمیت قائل شده و برنامه‌های مختلفی را برای مهاجرت به کانادا با زبان فرانسوی در نظر گرفته است.

نحوه ارائه درخواست برای مهاجرت به کانادا با زبان فرانسوی به این صورت است که در ابتدا باید استان مورد نظر خود را انتخاب کرده و پس از آن روش مهاجرتی خود را نیز پیدا کنید و مثلا برای مهاجرت تحصیلی به کانادا پذیرش دانشگاه مورد نظر خود را دریافت کنید و یا برای مهاجرت کاری به کانادا نسبت به دریافت جاب آفر کانادا اقدام نمایید.

در حالت کلی مهاجرت به کانادا با زبان فرانسوی تفاوت زیادی با مدرک زبان انگلیسی ندارد و در برنامه‌هایی که دارا بودن مدرک زبان فرانسوی الزامی است، باید مدارک فرانسوی معتبری را مانند دالف یا دلف دریافت نمایند.

نکات مربوط به مهاجرت به کانادا با زبان فرانسه

  • جهت ارائه درخواست برای مهاجرت به کانادا و شهرهایی مانند کبک، باید در نظر داشت که مدرک معتبر این زبان بسیار حائز اهمیت است و مثلا فرد متقاضی باید دارای مدرک دلف باشد و تسلط وی به زبان فرانسوی احراز گردد.
  • برای مهاجرت به کانادا با زبان فرانسوی باید در نظر داشته باشید که کدام شهر را انتخاب می‌نمایید چرا که در برخی شهرها صرفا امتیاز محسوب می‌شود و دارا بودن مدرک زبان فرانسوی از ملزومات آن نیست.
  • مهاجرت به کانادا با زبان فرانسوی در همه روش‌ها ممکن است اما در بسیاری از آن‌ها صرفا مزیت محسوب می‌شود و از ملزومات مهاجرت به آن کشور نیست و نمی‌توان آن را به جای مدرک زبان انگلیسی ارائه داد.

مزایای مهاجرت به کانادا و شهرهای فرانسوی زبان

مهاجرت به کانادا با زبان فرانسوی دارای مزایا و معایبی است که بسیاری از افراد به دلیل مزایا، آن را انتخاب کرده و در پی تقویت زبان فرانسوی خود و مهاجرت به کانادا از این طریق هستند.

اولین مزیت آن مربوط به فرصت‌های شغلی است که در شهرهایی مانند کبک وجود دارد و افرادی که توانایی صحبت به زبان فرانسوی را دارند می‌توانند برای دریافت جاب آفر یا مهاجرت از طریق اسکیل ورکر اقدام نموده و به کانادا مهاجرت دائم یا موقتی داشته باشند.

همچنین در برخی از دانشگاه‌های مشهور در کانادا به زبان فرانسوی تدریس می‌شود و افرادی که از این طریق برای مهاجرت به کانادا اقدام می‌کنند و یا دارای مدرک فرانسوی در کنار انگلیسی هستند، می‌توانند از این مزیت استفاده نموده و پذیرش دانشگاه‌ مورد نظر خود را بگیرند.

یکی دیگر از مزایای آن نیز این است که افراد می‌توانند با بسیاری از شهروندان کانادایی ارتباط برقرار کرده و شرایط بهتری را در زندگی در کنار آن‌ها تجربه کنند چرا که درصدی از شهروندان کانادایی به هر دو زبان می‌توانند صحبت کنند و بلد بودن آن برای فرد مهاجر می‌تواند مزیت محسوب شود و ارتباط با آن‌ها را راحت‌تر کند.

دریافت اقامت دائم کانادا نیز یکی دیگر از مسائل است که باعث می‌‌شود افراد برای فراگیری زبان فرانسوی به همین منظور تمایل داشته باشند و این احتمال در شهرهای فرانسوی زبان بیشتر است و در شهرهای دیگر نیز مزیت محسوب می‌شود و بسیاری از افراد به همین دلیل برای یادگیری زبان فرانسوی اقدام می‌کنند.

درباره مهاجرت به کانادا با زبان فرانسوی

۳

مهاجرت با زبان فرانسوی از طریق اکسپرس اینتری

یکی از فرصت‌هایی که در چند وقت اخیر برای فرانسوی زبانان و افرادی که در کنار زبان انگلیسی به فرانسوی هم تسلط دارند به وجود آمده است، این است که از طریق برنامه اکسپرس اینتری به کشور کانادا مهاجرت نموده و در آن اقامت داشته باشند.

برنامه اکسپرس اینتری انتاریو برای افراد واجد شرایط است و می‌توانند در هر نقطه‌ای از جهان برای مهاجرت از طریق آن اقدام نمایند. بنابراین افراد واجد شرایط می‌توانند برای مهاجرت با زبان فرانسوی به کانادا از طریق اکسپرس اینتری اقدام نموده و اطلاعات خود را در سیستم مربوطه وارد نمایند.

این برنامه که Ontario’s Express Entry French-Speaking Skilled Worker stream نام دارد بسیار مورد استقبال قرار گرفته و بسیاری از افراد به عنوان نیروی کار ماهر فرانسوی زبان برای مهاجرت از طریق آن اقدام می‌نمایند.

در ادامه برخی مراحل مربوط به اپلای کردن برای برنامه اکسپرس اینتری با زبان فرانسوی را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا پس از طی کردن مراحل، بتوانید به شکل آسانی به کانادا مهاجرت کنید.

تجربه کاری اولین قدم اپلای برای برنامه اکسپرس اینتری

در ابتدا شما باید تصمیم بگیرید که کدام یک از دو برنامه فدرال زیر را می‌خواهید انتخاب کنید:

  • برنامه کارگران ماهر فدرال
  • تجربه کار کانادایی

تحت برنامه کارگران ماهر فدرال، شما باید:

حداقل یک سال تجربه کار مداوم با حقوق تمام وقت (یا معادل آن در کار پاره وقت با حقوق) در نوع مهارت ۰ یا سطح مهارت A یا B طبقه‌بندی ملی مشاغل (NOC).

تجربه کاری شما باید این بوده باشد:

  • در پنج سال گذشته از تاریخ ارسال درخواست شما به OINP به دست آمده است.
  • در همان شغل اصلی که در نمایه اکسپرس اینتری خود شناسایی کرده‌اید باشد.
  • تجربه کاری شما ممکن است از کانادا یا خارج از کشور باشد.

پیوسته یعنی بدون وقفه در استخدام در یک دوره یک ساله. لطفاً توجه داشته باشید:

تجربه کاری ممکن است شامل مشاغل پشت سر هم با کارفرما(های) یکسان یا متفاوت باشد (بدون فاصله بین)، اما حداقل یک سال باید در همان شغل NOC باشد که NOC اصلی شما در آن اعلام شده است.

اگر از دوره‌های خوداشتغالی استفاده می‌کنید، باید مدارک شغلی ارائه دهید که به طور مستقل از طریق اشخاص ثالث قابل تأیید باشد.

این می‌تواند شامل نامه‌های مرجع مشتری باشد که وظایف و دوره‌های کاری شما را نشان می‌دهد و همچنین شواهدی مبنی بر پرداخت‌های مداوم به شخص شما برای خدمات ارائه شده (به عنوان مثال، فاکتورها).

همچنین توجه داشته باشید که ساعات کار خوداشتغالی شما باید قابل اندازه‌گیری باشد تا اطمینان حاصل شود که حداقل ۱۵۶۰ ساعت در طول یک سال اشتغال انباشته شده‌اید. نامه‌های مرجع از شما، شرکای تجاری و/یا یکی از اعضای خانواده توسط برنامه پذیرفته نمی‌شود.

در تجربه کار کانادایی نیز، باید موارد زیر را داشته باشید:

حداقل یک سال سابقه کار انباشته با حقوق تمام وقت (یا معادل آن در کار پاره وقت با حقوق) در کانادا در نوع مهارت ۰ یا سطح مهارت A یا B NOC. البته لازم است بدانید که مجموع کاری که انجام داده‌اید باید ۱ سال شود و لازم نیست یک سال کار مداوم باشد.

لطفاً توجه داشته باشید: تجربه کاری با حقوق به دست آمده در حین تحصیل تمام وقت در یک مؤسسه پس از متوسطه (به عنوان مثال، در یک دوره کار تعاونی) و خوداشتغالی بر اساس CEC واجد شرایط نیستند.

در ذیل هر دو برنامه لازم است که:

تجربه کاری شما در یک دوره حداقل یک ساله به دست آمده باشد. تجربه کاری بالغ بر ۱۵۶۰ ساعت که در مدت کمتر از یک سال به دست آمده است واجد شرایط نیست. تجربه کار تمام وقت یعنی کار در شغلی با حداقل ۳۰ ساعت کار حقوقی در هفته، که حداقل ۱۵۶۰ ساعت کار با حقوق در یک سال است.

مهاجرت به کانادا با زبان فرانسوی چگونه است

تحصیلات مورد نیاز فرد متقاضی

شما باید مدرک لیسانس، فوق لیسانس یا دکترای کانادایی یا معادل آن در کشور دیگری داشته باشید. اگر تحصیلات خود را در خارج از کانادا به پایان رسانده‌اید، باید یک گزارش ارزیابی مدرک تحصیلی دریافت کنید که ثابت کند تحصیلات شما معادل مدرک کانادایی است.

تکمیل یک برنامه سه ساله در یک دانشگاه، کالج یا مؤسسه دیگر با داشتن مدرک لیسانس یکسان نیست. ارزیابی مدرک تحصیلی شما باید بیان کند که شما حداقل مدرک لیسانس کانادایی را برای واجد شرایط بودن دارید.

ارزیابی باید توسط یکی از سازمان‌های زیر که توسط IRCC تعیین شده است انجام شود:

  • سرویس آموزش تطبیقی ​​– دانشکده مطالعات مداوم دانشگاه تورنتو
  • خدمات بین المللی ارزیابی اعتبار کانادا
  • خدمات ارزیابی اعتبار بین‌المللی
  • خدمات ارزیابی صلاحیت‌های بین المللی
  • شورای پزشکی کانادا (هیئت حرفه‌ای برای پزشکان)
  • هیئت آزمون داروسازی کانادا (هیئت حرفه‌ای برای داروسازان)
  • خدمات آموزشی جهانی

هر سازمان هزینه متفاوتی را دریافت می‌کند و زمان پردازش متفاوتی دارد. لطفاً وب سایت هر سازمان ECA را بررسی کنید تا بهترین را انتخاب نمایید.

هنگام ارسال درخواست خود باید یک کپی از گزارش ECA به سازمان مربوطه در انتاریو بدهید. این گزارش در زمان ارسال درخواست خود نمی‌تواند بیش از پنج سال باشد.

ما باید بتوانیم نتایج ECA شما را با سازمانی که آن را تکمیل کرده است تأیید کنیم. این بدان معنی است که شما باید به سازمان اجازه دهید تا نتایج را با برنامه نامزد مهاجر انتاریو (نه IRCC) به اشتراک بگذارد.

برای اجازه دادن به آن سازمان برای دیدن نتایج ECA شما از:

  1. سرویس آموزش تطبیقی، فرم درخواست آنلاین را ارسال کنید.
  2. شورای پزشکی کانادا، یک کپی از گزارش خود را سفارش دهید و برنامه نامزد مهاجر انتاریو را به عنوان دریافت کننده گزارش مشخص کنید.
  3. خدمات آموزش جهانی، یک کپی از گزارش ECA خود را به صورت آنلاین سفارش دهید و برنامه نامزد مهاجر انتاریو را به عنوان دریافت کننده گزارش مشخص کنید.

توجه: برای سایر سازمان‌ها نیازی به مراحل اضافی نیست.

شما باید به سازمان اجازه دهید تا نتایج ارزیابی شما را به طور خاص با برنامه نامزد مهاجر انتاریو (OINP) به اشتراک بگذارد. اجازه دادن به سازمان برای به اشتراک گذاشتن نتایج ارزیابی شما با IRCC برای اهداف درخواست شما برای OINP کافی نیست.

اگر نسخه ای از گزارش ECA خود را ارائه ندهید و/یا اگر به سازمان فهرست شده در بالا اجازه ندهید تا نتایج ارزیابی شما را با OINP به اشتراک بگذارد، درخواست شما برگردانده می‌شود و هزینه درخواست شما بازپرداخت می‌گردد.

زبان فرانسوی و مدرک مورد نیاز آن برای اکسپرس اینتری

شما باید قادر به درک، خواندن، نوشتن و صحبت کردن فرانسوی در معیار زبان کانادایی (CLB) سطح ۷ یا بالاتر و همچنین باید قادر به درک، خواندن، نوشتن و صحبت کردن انگلیسی در سطح CLB 6 یا بالاتر باشید.

برای اثبات اینکه شما مهارت‌های زبانی لازم را دارید، باید قبل از ارسال درخواست خود به این جریان، در آزمون زبان فرانسه و انگلیسی تاییدشده شرکت کنید. آزمون نباید بیش از دو سال از زمان ارائه درخواست خود گرفته شده باشد.

برای آزمون‌های فرانسوی، مدارک زیر معتبر هستند:

  • Test d’évaluation de français pour le Canada (TEF)
  • Test de connaissance du français pour le Canada (TCF Canada)

قصد زندگی در انتاریو

پس از اخذ اقامت دائم باید قصد زندگی در انتاریو را داشته باشید. ما این را با بررسی روابط شما با انتاریو تعیین می‌کنیم که می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • کار یا دارا بودن سابقه کاری در در انتاریو
  • دریافت پیشنهادات شغلی یا درخواست برای مشاغل دیگر
  • محصلان و تحصیل در انتاریو
  • از طریق داوطلب شدن
  • اجاره یا مالکیت ملک
  • بازدید و توریستی
  • داشتن رابط و وابستگی شغلی، روابط خانوادگی و شخصی

پس از در نظر گرفتن این مراحل و ارائه درخواست برای مهاجرت به کانادا با زبان فرانسوی و از طریق این برنامه، می‌توانید نسبت به مهاجرت اقدام نمایید. لازم به ذکر است که انتاریو برای این نوع برنامه مهاجرتی فاند و بورسیه نیز در نظر گرفته که به افراد واجد شرایط تعلق می‌گیرد.

شما برای اطلاع از جزئیات این روش و دیگر روش‌های مهاجرت به کانادا با زبان فرانسوی می‌توانید با یک مشاور و وکیل مهاجرتی در ارتباط قرار گرفته و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا