مهاجرت کاریمهاجرت سرمایه گذاری

چگونه ویزای اکسپرس اینتری کانادا دریافت کنم

اکسپرس اینتری کانادا یک سیستم آنلاین است که دولت کانادا از آن برای مدیریت برنامه‌های مهاجرتی کارگران ماهر استفاده می‌نماید و امکان مهاجرت کاری به کانادا برای افراد واجد شرایط از این طریق فراهم می‌شود.

اکسپرس اینتری روشی است که با استفاده از آن افراد متقاضی مهاجرت کاری به کانادا می‌توانند برای مهاجرت به این کشور اقدام کرده و با توجه به یکی از برنامه‌هایی که دولت کانادا برای آنان در نظر گرفته است مهاجرت کنند.

در این مطلب تمامی مسائل مربوط به اکسپرس اینتری و نحوه اقدام برای مهاجرت از طریق آن و مسائل دیگر را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

۱

درباره اکسپرس اینتری

در حالت کلی ۳ برنامه مهاجرتی وجود دارد که از طریق اکسپرس اینتری مدیریت می‌شوند و اولین آن عبارت است از تجربه کار کانادایی برای کارگران ماهری که تجربه کار در کانادا دارند و این تجربه کاری باید در ۳ سال قبل از درخواست به دست آمده باشد.

و مورد بعدی برنامه کارگران ماهر فدرال برای کارگران ماهر با سابقه کار خارجی است و باید معیارهای آموزش و سایر عوامل را برآورده کند.

در آخر نیز برنامه تجارت نیروی ماهر فدرال برای کارگرانی که در یک حرفه نیازمند مهارت، واجد شرایط هستند و آن فرد متقاضی باید یک پیشنهاد شغلی معتبر یا گواهی صلاحیت داشته باشد در نظر گرفته شده است.

اگر واجد شرایط یکی از برنامه‌های فوق هستید، می‌توانید از طریق اکسپرس اینتری برای برنامه‌های داوطلبانه استانی نیز درخواست دهید. اگر نامزد شوید، امتیاز بیشتری دریافت خواهید کرد تا بتوانید سریعا درخواست دهید.

اکسپرس اینتری

مراحل مهاجرت با اکسپرس اینتری

مرحله ۱: بررسی کنید که آیا واجد شرایط هستید یا خیر. ۲ راه برای فهمیدن اینکه آیا واجد شرایط برنامه‌ای هستید که بخشی از اکسپرس اینتری است وجود دارد:

  • به چند سوال پاسخ دهید تا ببینید آیا حداقل شرایط را دارید یا خیر
  • الزامات دقیق برای هر برنامه را بخوانید

مرحله ۲: امتیاز خود را بررسی کنید

اگر واجد شرایط یک یا چند برنامه اکسپرس اینتری هستید و نمایه خود را ارسال می‌کنید، با استفاده از سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) در مجمع اکسپرس انتری رتبه‌بندی خواهید شد. CRS یک سیستم مبتنی بر امتیاز است که مسئولان اکسپرس اینتری از آن استفاده می‌کنند.

پروفایل خود را ارزیابی کرده و امتیاز دهید و آن را در مجمع اکسپرس اینتری رتبه‌بندی کنید. برای دعوت شدن، باید امتیازی بالاتر از حداقل امتیاز برای دور دعوت‌های خود داشته باشید.

از ابزار CRS برای تخمین امتیاز خود استفاده کنید.

مرحله ۳: مدارک خود را آماده کنید. اگر تصمیم دارید یک نمایه را پر کنید، به اسنادی مانند نتایج آزمون زبان نیاز دارید تا نشان دهید که واجد شرایط اکسپرس اینتری هستید. تهیه برخی اسناد زمان زیادی می‌برد، بنابراین باید زودتر آن‌ها را آماده کنید.

مرحله ۴: نمایه خود را پر کنید. نمایه اکسپرس اینتری جایی است که اطلاعاتی درباره خودتان به آن مجموعه می‌دهید. اگر واجد شرایط هستید، آن مجموعه شما را در کاندیداهای خود می‌پذیرد و به شما امتیاز CRS می‌دهد.

مرحله ۵: یک دعوت‌نامه دریافت کنید و درخواست دهید. برای داوطلبانی که بالاترین امتیاز را در مجمع دارند دعوت‌نامه ارسال می‌شود. اگر از شما دعوت به درخواست کنند، ۶۰ روز فرصت دارید تا درخواست خود را ارسال کنید. کامل‌ترین درخواست‌هایی که همه مدارک پشتیبان را دارند در ظرف ۶ ماه یا کمتر پردازش می‌شوند.

پیشینه اکسپرس اینتری و سیستم آن

اکسپرس اینتری راهی برای اقامت دائم برای کارگران ماهر در کانادا یا خارج از کشور فراهم می‌کند. برای کارگران ماهر خارجی بالقوه، اکسپرس اینتری منجر به زمان پردازش سریع شش ماهه یا کمتر خواهد شد.

اکسپرس اینتری درخواست‌های اقامت دائم را تحت این برنامه‌های مهاجرت اقتصادی فدرال مدیریت می‌کند:

  • برنامه کارگران ماهر فدرال
  • برنامه تجارت ماهر فدرال
  • کلاس تجربه کانادایی

استان‌ها و مناطق همچنین می‌توانند از طریق برنامه‌های استانی نامزد خود، نامزدهایی را از اکسپرس اینتری جذب کنند تا نیازهای بازار کار محلی را برآورده کنند.

ویزای اکسپرس اینتری

۲

نحوه عملکرد اکسپرس اینتری

مرحله ۱: نمایه اکسپرس اینتری خود را ایجاد کنید. علاقه خود را برای آمدن به کانادا به عنوان یک کارگر ماهر با ایجاد یک نمایه اکسپرس اینتری و ارائه اطلاعات در مورد مهارت‌ها، تجربه کاری، توانایی زبان، تحصیلات و سایر جزئیات خود ابراز کنید.

برای واجد شرایط بودن در اکسپرس اینتری، باید معیارهای حداقل یکی از سه برنامه مهاجرت اقتصادی فدرال را داشته باشید. یعنی یا شرایط برنامه کارگران ماهر فدرال یا برنامه تجارت ماهر فدرال یا تجربه کار کانادایی را دارا باشید.

مجمع اکسپرس اینتری چیست

پس از ارسال نمایه خود، با استفاده از سیستم جامع رتبه‌بندی، امتیازی برای تعیین جایگاه خود در مجمع دریافت خواهید کرد.

این سیستم مهارت‌ها، تجربه کاری، توانایی زبان، تحصیلات و سایر عوامل را در نظر می‌گیرد (به عنوان مثال، مهارت‌های قوی زبان فرانسه، داشتن خواهر یا برادر در کانادا، یا پیشنهاد شغلی معتبر در کانادا و غیره) که به موفقیت اقتصادی برای مهاجران یک بار در کانادا کمک می‌کند.

هنگامی که در مجمع اکسپرس اینتری هستید، نمایه خود را به روز کنید تا تغییرات وضعیت را منعکس کند. به عنوان مثال زبان، آموزش، اعضای خانواده و غیره. ما مرتباً از کاندیداهای دارای رتبه برتر از مجمع اکسپرس اینتری دعوت می‌کنیم تا برای اقامت دائم درخواست دهند.

برای یافتن کار به کمک نیاز دارید؟

در Job Bank ثبت نام کنید و خود را به کارفرمایان معرفی کنید. می‌توانید با ایجاد یک حساب Job Match در Job Bank، جستجوی شغل خود را شروع کنید.

پس از ورود به کانادا، می‌توانید برای یافتن شغل از Job Bank استفاده کنید. حساب Job Match با Job Bank ابزاری آسان و آنلاین است که به شما کمک می‌کند با کارفرمایان به دنبال کارگرانی با مهارت‌های شما در ارتباط قرار گیرید.

مرحله ۲: دعوت به درخواست. اگر توسط یک استان یا منطقه نامزد شده‌اید و بر اساس مهارت و تجربه‌تان جزو برترین‌ها در مجمع اکسپرس اینتری هستید و برای درخواست دعوت شده‌اید، ۹۰ روز فرصت دارید تا درخواست آنلاین برای اقامت دائم در یکی از این برنامه‌ها را ارسال کنید:

  • برنامه کارگران ماهر فدرال
  • برنامه تجارت ماهر فدرال
  • تجربه کار کانادایی
  • جریان‌های اکسپرس اینتری برنامه استانی نامزدها

درخواست‌های دریافت شده ظرف مدت شش ماه یا کمتر پردازش خواهند شد. استان‌ها و مناطق = شرکای کلیدی: شما ممکن است واجد شرایط نامزدی استانی یا منطقه‌ای به عنوان بخشی از اکسپرس اینتری باشید.

استان‌ها و مناطق می‌توانند نامزدهایی را معرفی کنند که نیازهای بازار کار منطقه‌ای آنها را برآورده نمایند. برخی از استان‌ها و مناطق در مجمع اکسپرس اینتری برای انتخاب نامزدها جستجو می‌کنند، در حالی که برخی دیگر از شما می‌خواهند که مستقیماً درخواست دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد الزامات آن‌ها و یادگیری نحوه در نظر گرفتن نامزدها، وب سایت مهاجرتی را برای استان مقصد مورد نظر خود بررسی کنید. اگر از طریق یک برنامه استانی منتخب شده‌اید، از شما دعوت می‌شود تا برای اقامت دائم درخواست دهید.

دریافت ویزای اکسپرس اینتری

آیا برای اکسپرس اینتری به جاب آفر نیاز دارم؟

برای اکسپرس اینتری نیازی به جاب آفر کانادا ندارید. اکثریت قریب به اتفاق نامزدهای انتخاب شده برای اکسپرس اینتری، پیشنهاد شغلی رسمی کانادایی ندارند. اگر یک پیشنهاد شغلی معتبر کانادایی دارید، این می تواند تا ۲۰۰ امتیاز به امتیاز CRS شما اضافه کند.

در رابطه با اینکه مدت زمان مهاجرت با اکسپرس اینتری نیز چقدر است می‌توان بیان کرد که حدود ۶ ماه زمان می‌برد و در نهایت نمایه شما به مدت ۱۲ ماه در مجمع اکسپرس اینتری معتبر خواهد بود.

پس از صدور ITA، شما ۶۰ روز فرصت خواهید داشت تا درخواست کامل اسناد درخواستی را ارائه دهید. هنگامی که مقامات مهاجرت درخواست کامل شما را دریافت کردند، برای صدور ویزای اقامت دائم شما، IRCC ممکن است درخواست شما را در حدود شش ماه بررسی کند.

۳

نحوه محاسبه و ارتقا امتیاز اکسپرس اینتری

هنگامی که مردم به “امتیاز ورود اکسپرس” کانادا مراجعه می‌کنند، معمولاً به امتیاز سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) اشاره می‌نمایند. کانادا از امتیاز CRS برای رتبه‌بندی نامزدها در مجمع اکسپرس اینتری با استفاده از یک سری عوامل استفاده می‌کند، از جمله:

  • سن؛
  • سطح تحصیلات؛
  • تسلط به زبان فرانسه یا انگلیسی؛
  • سابقه کار خارجی و کانادایی؛
  • دارا بودن یا نبودن همسر و
  • ارتباط داشتن یا نداشتن با کانادا

برای ارتقا امتیاز اکسپرس اینتری نیز می‌توانید از برخی روش‌ها استفاده کنید که در ادامه مورد بررسی قرار می‌گیرند.

اخذ دوباره مدرک آیلتس

۱. آیلتس را دوباره بگیرید. بهبود نمره آیلتس، راه شماره یک برای افزایش امتیاز است. نتایج خوب آیلتس به تنهایی می‌تواند شما را تا ۱۶۰ امتیاز بالا ببرد.

اما اگر آیلتس و تحصیلات پس از متوسطه خوب داشته باشید می‌توانید ۵۰ امتیاز اضافی دریافت کنید. آیلتس خوب و حداقل سه سال سابقه کار می‌تواند ۵۰ امتیاز دیگر به شما بدهد.

برای واجد شرایط بودن برای اکسپرس اینتری تحت برنامه کارگر ماهر فدرال که حداقل ۶.۰ در هر توانایی زبان در آیلتس است، باید حداقل نمره معیار زبان کانادایی (CLB) 7 را کسب کنید. اما اگر بتوانید در تمام توانایی‌های زبانی CLB 9 را کسب کنید، می‌توانید برای توانایی زبان به ۲۶۰ امتیاز اکسپرس اینتری دست پیدا کنید.

همچنین می‌توانید هر چند بار که بخواهید در آیلتس شرکت کنید. حتی می‌توانید پس از ارسال نمایه خود به مجمع، پروفایل اکسپرس اینتری خود را با نتایج آزمون آیلتس جدید به روز کنید.

Canadim برای همه مشتریان اکسپرس اینتری ما به آموزش‌های آنلاین رایگان آیلتس دسترسی پیدا می‌کند تا به آمادگی برای شرکت در آزمون کمک کند. موارد رایگان یا پولی زیادی به صورت آنلاین وجود دارد که به شما در آماده‌سازی کمک می‌کند.

همیشه می‌توانید نمایه خود را به‌روزرسانی کنید اما اگر منتظر بمانید تا بعد از حضور در مجمع امتیاز خود را بهبود ببخشید، ممکن است قرعه‌کشی‌ها و شانس‌های رندوم را از دست بدهید.

نحوه اخذ اکسپرس اینتری

سابقه کاری و افزایش آن

۲. سابقه کاری: از آنجایی که اکسپرس اینتری برنامه‌های کاربردی برای جریان‌های مهاجرت کاری را مدیریت می‌کند، تجربه کاری شما بخش بزرگی از محاسبه امتیاز اکسپرس اینتری شما است. با این حال، جمع‌آوری سال‌ها تجربه کاری بیشتر برای بهبود امتیازات اکسپرس اینتری خیلی آسان نیست.

نکته مهاجرت: اگر واجد شرایط اکسپرس اینتری نیستید یا اگر واجد شرایط هستید اما نمره رقابتی ندارید، ابتدا می‌توانید به عنوان دانشجو یا کارگر موقت به کانادا بیایید. تجربه کانادایی می‌تواند گزینه‌های بسیار بیشتری را برای مهاجرت به کانادا باز کند.

با این حال، بسیاری از کاندیداها از تجربه کاری که دارند تا حد ممکن استفاده نمی‌کنند. اکسپرس اینتری از ماتریس طبقه‌بندی ملی مشاغل (NOC) برای اختصاص امتیاز به همه مشاغل استفاده می‌کند. انتخاب کد NOC مناسب یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای افزایش امتیاز است.

اگر دعوت‌نامه‌ای برای درخواست اقامت دائم دریافت می‌کنید، باید ثابت کنید که هر کد NOC که در تجربه کاری خود قرار می‌دهید دقیق است، بنابراین نباید تجربه خود را نادرست معرفی کنید.

با این حال، ارزش آن را دارد که مدتی را صرف پیدا کردن کدهای NOC کنید که دقیقاً تاریخچه شغلی شما را منعکس می‌کند و در عین حال بیش‌ترین امتیاز اکسپرس اینتری را به شما می‌دهد.

طبقه‌بندی ماتریس NOC می‌تواند گیج کننده باشد، بنابراین مشورت با یک متخصص برای کشف کدهای NOC که می‌توانید ادعا کنید می‌تواند بسیار مفید باشد.

امتیازات مربوط به همسر و همراه تقاضی

۳. امتیاز همسر: ممکن است برای برخی از نامزدها صدق نکند، اما اگر همسر یا شریک معمولی دارید، ممکن است برخی از نکاتی را که می‌توانید ذکر کنید از دست بدهید. در اینجا سه ​​احتمال وجود دارد و ارزش بررسی همه آن‌ها وجود دارد.

اول، همسر یا شریک زندگی شما ممکن است امتیاز بیشتری به شما بدهد. با شرکت مجدد در آزمون زبان، یا گرفتن یک ارزیابی مدرک تحصیلی (ECA) برای تحصیلات پس از دبیرستان، همسر یا شریک زندگی شما می‌تواند امتیاز اکسپرس اینتری شما را افزایش دهد.

دوم، شما ممکن است به عنوان یک متقاضی مجرد امتیاز بالاتری داشته باشید. از آنجایی که امتیاز شما بسته به اینکه همسر یا شریک همراه دارید تغییر می‌کند، می‌توانید امتیاز خود را با لیست کردن آن‌ها به عنوان غیر همراه افزایش دهید. اگر اقامت دائم دریافت می‌کنید، همچنان می‌توانید از آن‌ها حمایت مالی کنید تا به شما در کانادا بپیوندند، اما این به معنای یک دوره جدایی موقت است.

سوم، همسر شما ممکن است در واقع متقاضی قوی‌تری باشد. مطمئنا باید تلاش کنید تا محاسبه نمایید که اگر همسرتان متقاضی اصلی بود یا بدون همراهی شما اقدام می‌کرد چند امتیاز کسب می‌نمود.

نکته مهاجرت: اگر شما و همسر یا شریک زندگی‌تان هر دو کاندیدای قوی هستید، می‌توانید هر کدام یک نمایه به مجمع اکسپرس اینتری ارسال کنید و یکدیگر را به عنوان همراه فهرست کنید. به این ترتیب شانس موفقیت خود را دو برابر می‌کنید!

اگر در آزمون‌های زبان تا حد ممکن نتایج خوبی کسب کرده‌اید و تا حد ممکن امتیاز برای تجربه کاری خود به دست آورده‌اید و امتیازات همسرتان را به حداکثر رسانده‌اید و هنوز امتیاز رقابتی ندارید، راه‌های چالش‌برانگیزتری وجود دارد که می‌توانید آن را بهبود بخشید.

دریافت جاب آفر کانادا یا پیشنهاد شغلی

۴. جاب آفر یا پیشنهاد شغلی: یک پیشنهاد شغلی خوب از یک کارفرمای کانادایی می‌تواند بین ۵۰ تا ۲۰۰ امتیاز اضافی به شما بدهد. برای ارتباط با کارفرمایان کانادایی در زمینه کاری خود، زمانی را در بانک کار کانادا و همچنین سایت‌های و شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین صرف کنید.

دریافت پیشنهاد برنامه کاری استانی نیز یکی دیگر از موارد است و اگر از یک استان پیشنهاد دریافت کنید، ۶۰۰ امتیاز اضافی دریافت می‌کنید. بسیاری از استان‌ها یک برنامه نامزدی هم‌راستا با اکسپرس اینتری اجرا می‌کنند اما معمولاً این به عهده متقاضی است که بفهمد برای کدام برنامه‌ها واجد شرایط است و چگونه درخواست کند. به خاطر داشته باشید که درخواست برای نامزدی استانی معمولاً یک روند درخواست کاملا جداگانه است.

بالا بردن سطح مطالعه نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد و بازگشت به محیط آموزشی یک سرمایه گذاری بسیار بزرگ برای افزایش امتیاز است، اما می‌تواند تأثیر زیادی نیز داشته باشد. یک برنامه کوتاه مانند گواهینامه یک ساله پس از دوره متوسطه می‌تواند امتیازات زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد.

اگر در حال حاضر یک مدرک فوق متوسطه سه ساله یا بیشتر، به ارزش ۱۲۰ امتیاز و یک برنامه یک ساله دوم را دارید، می‌توانید ۸ امتیاز اضافی را برای تحصیل دریافت کنید.

اگر قبلاً CLB 9 و دو سال سابقه کار در کانادا داشته‌اید، می‌توانید ۵۰ امتیاز اضافی برای قابلیت انتقال مهارت دریافت کنید. این ۵۸ امتیاز اضافی اکسپرس اینتری است.

مدارک تحصیلی کانادا در اکسپرس اینتری بسیار ارزشمند هستند و دانشجوی بین‌المللی بودن می‌تواند درهای زیادی را برای اقامت دائم در کانادا باز کند که در غیر این صورت ممکن است واجد شرایط نباشید.

شما می‌توانید برای بالا بردن شانس موفقیت خود برای مهاجرت با اکسپرس اینتری با یک وکیل خبره و با تجربه در امور مهاجرتی در ارتباط قرار گیرید و به بهترین شکل ممکن روند مهاجرت خود را پیش ببرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا