لطفاً اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.

زوج با تابعیت ایرانی در خارج از کشور چگونه میتواند عدم تمکین همسرش را اظهار و اثبات کند؟

پرسیده شده
۲ پاسخ ۴۵۳ #30912520

من و همسرم پس از ازدواج در ایران و با داشتن تابعیت ایرانی در گذرنامه هر دو هم اکنون در خارج از کشور چند سال در حال کار با ویزای کاری مجزا می باشیم. اخیرا زوجه باذن پدرش و به ادعای دروغ حفظ جان منزل مشترک را ترک کرده و منزل مجزا اجاره کرده و بعلت تغییر مسیر زندگی و درخواست طلاق را دارد و اعلام کرده که اگر زوج حاضر به طلاق توافقی نشود مهریه را اجرا و تهدید به درخواست طلاق یک طرفه از سمت زوجه را بدلایل ضبط صدای دعواهای حرفی دو طرفه جزیی و ثبت عکس از خراش و کوبیدگی سطحی و جزیی دعوای اوایل زندگی و یا عکس از صفحه گوشی و اینستاگرام البته به شک به زوج در سالهای اولیه زندگی کرده است. زوج درخواست برگشت به ایران را کرده ولی زوجه حاضر به ترک موقعیت خود در خارج از کشور نیست و به فکر تغییر تابعیت با گرفتن اجازه شوهر و یا طلاق را داراست. و زوج تصمیم به ممنوع الخروجی زوجه و درخواست عدم پذیرش تغییر تابعیت و عدم تمدید گذرنامه زوجه را کتبا به سفارت ایران در آن کشور تقدیم کرده است.
حال زوج قصد طلاق به هیچ عنوان ندارد و از خانواده زوجه درخواست برگشت و تمکین زوجه کرده ولی پدر زوجه اعلام کرده که من بعلت سلامت جان دخترم از وی ترک منزل را خواستار و حاضر به برگشت نیست مگر به شرط دادن حق طلاق به دخترم.
از آنجا که زوج میداند ادعای زوجه و پدرش نابجا و جهت دار برای گرفتن طلاق دخترش و حفظ جایگاه وی در خارج از کشور است :
۱- زوج با سفارت ایران در خارج از کشور تماس گرفته و به او اعلام شده که با توجه به تابعیت ایرانی هر دو فرد در گذرنامه سیستم قضایی ایران برای بررسی مسله باید در نظر گرفته بشود و برای اظهار عدم تمکین بایست از داخل ایران شروع و توسط امور بین الملل و وزرات خارجه به سفارت جهت پیگیری و ارسال به زوج در خارج از کشور اعلام گردد.
چگونه میتوان اظهار عدم تمکین و اثبات آن و سپس درخواست ازدواج مجدد را با توجه به حضور زوج و زوجه با تابعیت ایرانی در خارج از کشور پیگیری کرد؟ آیا اگر هر دوفرد دارای حساب ثنا در ایران نباشند ممکن است؟ مدت زمان لازم جهت انجام آن چقدر می باشد؟ تعرفه هزینه وکالت برای الزام به تمکین چقدر می باشد؟

۲- آیا زوج میتواند کلید ورودی درب منزل را تعویض کند که زوجه در زمان غیبت زوج وسایل شخصی منزل را جابجا نکند؟ در صورتیکه زوجه حاضر به تمکین نشود و یا به دروغ و لفظا بپذیرد ولی در عمل فقط ماهی یکبار در غیاب زوج به منزل برود و از خود عکس و فیلم بگیرد بعنوان سند چطور باید عدم تمکین واقعی ایشان را در خارج از کشور اثبات و پیگیری کرد؟
۳- آیا زوجه میتواند با مدارک جزیی که خودش بدون شاهد و ثبت پزشکی قانونی درجایی از گذشته جمع آوری کرده است و به دروغ اعلام عدم آرامش و امنیت جانی شروع به ترک منزل و درخواست طلاق یک طرفه بدون حضور زوج دهد و مورد قبول واقع بشود و حتی برای فرار از تمکین چنین مدارکی را در گذشته جمع آوری کرده ارایه دهد و مورد قبول بشود.
در صورتیکه زوجه در منزل تا چند روز قبل رفتن مهمانی و مسافرت و برنامه های تفریحی داشته است البته زوجه قبلا با صدایی که از وی در مکالمه با دوستش و خانواده داشته اعلام کرده که یک روز منزل را در نبود ترک میکند و میرود دنبال زندگی خود و البته در زمانی دیگر و در نبود زوج با آقای غریبه دیگری هم تلفنی صحبت داشته که زوج خبر نداشته و برای وی عکس میفرستاده و زوج صدای صحبت تلفنی آنها را ضبط کرده است.

از پاسخ جنابعالی متشکرم.

مشاوره حقوقی الزام به تمکین
۳,۰۷۲ مشاوره حقوقی الزام به تمکین تا کنون در بنیاد وکلا پاسخ داده شده
وکیل الزام به تمکین
۴,۵۳۳ وکیل الزام به تمکین آماده ارائه خدمت در بنیاد وکلا
گفتگو با وکلای آنلاین ۱۵ وکیل آنلاین
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۵۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۳۰۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۲۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۰۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۰۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۰۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۵۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۰۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۲۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
۲ پاسخ برای این سوال ثبت شده

۱-بله دادکاههای ایران صالح به رسیدگی هستند با انتخاب یکی از وکلای داخل کشور و توافق بر موضوع وکالت و حق الوکاله و اعلام مشخصات کامل وکیل به سفارت و امضای اعطای وکالت به وکیل مورد نظر وامضای وکالت در سفارت کارهاتون در داخل کشور پیگیری میشه
۲- با اعطای وکالت به یکی از وکلای داخل کشور اقدام قانونی الزام به تمکین انجام میگیره واز طریق سفارت به سفارت کشوری که سکونت داریدجهت ابلاغ به همسرتون اعلام میشه
۳- سفارت برگ ثنا صادر می کنه ولی چنانچه یکی نخواد بگیر به محل سکونتش ابلاغ میشه واگر محل سکونتش مشخص نباشه آگهی میشه
۴- فقط زوج میتونه تحت شرایطی قفل را عوض کنه
۵- درصورت عدم تمکین ناشزه میشه
۶- عکس وفیلم در بعنوان اماره هست ودرکنار شهود و...معتبر ولی نهایتا قاضی می پذیره ادعای مذگور درسته یانه
۷- درمورد رابطه نامشروع درصورت وجود دلیل محکمه پسند میتونی اقدام به طرح شکایت کنی
موفق باشید

اول از همه امکان اقدام در خارج از کشور وجود ندارد مگر زوج وکیل اختیار کند که وکالت نامه را باید از طریق سفارت ایران به ایران ارسال نماید .
دوم اینکه بعید به نظر میرسد زوجه بتواند با این قبیل ادعاها کاری در خصوص طلاق پیش ببرد، هرچند امکان مطالبه مهریه در هر صورت برای ایشان وجود دارد