جرایم اینترنتیکیفری (جرائم)

جرایم و چالش های مرتبط با تلفن همراه کدام است؟

جرایمی که از طریق تلفن همراه قابل تحقق است، به شرح ذیل قابل تصور است:

عدم انتقال قطعی:

در صورتی که صاحب تلفن همراه، قصد واگذاری وکالتی تلفن همراه خود را به شخص دیگری داشته باشد، بایستی برابر بخشنامه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، پس از استعلام دفاتر اسناد رسمی و پاسخ استعلام از سوی شرکت ارتباطات سیار، نسبت به سند وکالت اقدام نماید.

نوشته های مشابه

بدیهی است وکالتنامه، مانع نقل و انتقال نیست و تا زمانی که تلفن همراه به نام مشترک باشد، تمامی مسئولیت‌های مالی و حقوقی به عهده مشترک است.

همچنین طبق ماده ۶۷۸ قانون مدنی، وکالت به طرق ذیل باطل می‌شود:

  1. به عزل موکل
  2. به استعفای وکیل
  3. به فوت یا جنون وکیل یا موکل

اجاره تلفن همراه به شخص ثالث:

در مواردی که صاحب تلفن همراه برای کسب درآمد، تلفن همراه خود را، در ازای مبلغ معینی به صورت استیجاری در اختیار شخص ثالثی قرار می‌دهد و شخص ثالث نیز آن را به صورت رهن در اختیار شخص دیگری می‌گذارد، با توجه به بقای مسئولیت مشترک اصلی، مسئولیت مالی و حقوقی تلفن همراه، به عهده مشترک می‌باشد.

ممکن است شخصی که تلفن همراه را اجاره کرده است، مبالغ کلانی هزینه ایجاد نماید و سپس متواری شود، که در این گونه موارد، شرکت ارتباطات سیار برابر مقررات جاری، به مشترک (صاحب تلفن) مراجعه و هزینه‌ها را از وی مطالبه می‌کند.

لذا توصیه می‌شود از واگذاری تلفن همراه به صورت رهن، اجاره یا وکالت، جدا خودداری و جز به صورت قطعی و با تنظیم سند صلح در دفاتر اسناد رسمی و دفاتر خدمات مشترکین تلفن همراه، نسبت به انتقال تلفن همراه اقدام نکنید.

سوء استفاده از تلفن همراه:

در مواردی که تلفن همراه در اعمال مجرمانه یا نظایر آنها مورد استفاده قرار گیرد، مسئولیتش بر عهده مشترک است؛ لذا توصیه می‌شود مشترک تلفن همراه هر چند به طور موقت آن را در اختیار اشخاص دیگر قرار ندهد.

سوء استفاده از شناسنامه تلفن همراه:

در صورتی که شناسنامه تلفن همراه، مفقود یا به سرقت برود، صاحب تلفن باید در اسرع وقت به ادارات مناطق مشترکین تلفن همراه مراجعه تا پس از تکمیل فرم‌های مربوطه و انجام مراحل قانونی، نسبت به جلوگیری از جعل شناسنامه اقدام گردد

سوء استفاده از فیش ثبت نام تلفن همراه از طریق وکالتنامه:

فیش ثبت نام تلفن همراه، موید پرداخت مبلغ اولیه تلفن همراه است و سند مالی محسوب می‌شود.

در صورت مفقودی یا به سرقت رفتن آن، صاحب فیش تلفن همراه باید با مراجعه به اداره متقاضیان (اداره کل مشترکین و متقاضیان) موضوع را اطلاع دهد، در غیر این صورت فیش مفقود شده ممکن است مورد سوء استفاده قرار گیرد

نقل و انتقال فیش ثبت نام تلفن همراه از طریق وکالتنامه:

نقل و انتقال فیش ثبت نام تلفن همراه از طریق وکالتنامه، اغلب موجب بروز مشکلاتی برای انتقال دهنده و انتقال گیرنده خواهد شد و صرفا باید از طریق دفاتر خدمات مشترکین تلفن همراه یا دفاتر ارتباطی، صورت پذیرد

به تمامی مشترکین گرامی توصیه می‌شود، برای نقل و انتقال تلفن همراه با فیش ثبت نام خود، به دفاتر خدمات مشترکین تلفن همراه یا دفاتر ارتباطی مراجعه نمایند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا