بین‌ الملل

نحوه اسکان موقتی در کانادا

اسکان اضطراری چیست؟

اسکان اضطراری نوعی از اسکان موقتی است که به افراد بی خانمان یا آن‌هایی که دچار بحران شده‌اند ارائه می‌شود.

در یک مرکز اسکان اضطراری، شما می‌توانید نیازهای اساسی مانند مکانی برای خوابیدن، حمام، لباس شویی، تهیه لباس و خوردن و آشامیدن دریافت کنید.

این مورد می‌تواند کمک کننده باشد اگر شما:

  • کارتن خواب هستید.
  • مجبور به تخلیه خانه خود شده‌اید و در زمانی که به دنبال محلی جدید برای زندگی هستید، به یک سرپناه برای اقامت کوتاه مدت نیاز دارید.
  • اگر در خانه خود بمانید، در خطر آسیب دیدگی می‌باشید.

پناهگاه‌ها و خوابگاه‌های شبانه روزی دو نمونه اصلی مسکن اضطراری هستند؛ همچنین موسسه‌های اجتماعی یا مذهبی کوچک‌تری میز هستند که اسکان اضطراری به افراد نیازمند ارائه می‌کنند.

این مراکز معمولاً به بخش‌های خاصی از جامعه مانند مردان، زنان، جوانان یا دیگر گروه‌های با نیازهای خاص مانند قربانیان خشونت اختصاص پیدا می‌کنند.

برخی از مراکز مشاوره و گروه‌های پشتیبانی نیز دارند که خدمات حقوقی، بهداشت و سلامت، کاریابی و دیگر موارد را به افراد نیازمند ارائه می‌نمایند؛ شما حتی اگر در این مراکز ساکن نباشید نیز می‌توانید از این خدمات بهره ببرید.

برخی از کارکنان این مراکز به زبان‌های مختلفی صحبت می‌کنند، در صورت نیاز امکان حضور مترجم نیز وجود دارد.

چه کسانی می‌توانند اسکان اضطراری دریافت کنند؟

برخی از مراکز اسکان اضطراری همه افراد را پذیرش می‌کنند و برخی دیگر، فقط محدود به مردان، زنان، جوانان یا دیگر گروه‌های با نیازهای خاص مانند قربانیان خشونت خانگی، مهاجران تازه وارد، یا متقاضیان پناهندگی می‌باشند که منتظر تعیین وضعیت پرونده خود هستند.

هر مرکز قوانین خاص خود را در مورد شرایط مورد نیاز برای سکونت، مدت زمان حضور در مرکز و این که چه خدماتی را ساکنان مرکز دریافت خواهند کرد دارند.

برای کسب اطلاع در مورد قوانین این مراکز، با نزدیک‌ترین مرکز به مکانی که حضور دارید تماس بگیرید.

چه نوع اسکان موقتی در این مراکز ارائه می‌شود؟

در این مراکز، انواع اسکان موقت به متقاضیان ارائه می‌گردد.

اگر شما می‌خواهید پس از ورود به کانادا وارد این مراکز شده و پس از مدتی کوتاه از آن خارج شوید، یا اگر قصد اجاره یا خرید خانه دارید و مدتی می‌خواهید به دنبال گزینه‌های خود بگردید، این مورد گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

گزینه‌های موجود برای مسافران کوتاه مدت

اگر به مدت کوتاهی قصد حضور در کانادا دارید و به امکانات کامل خانه مانند آشپزخانه نیاز ندارید، این گزینه‌ها برای شما وجود دارند:

  • خوابگاه‌های شبانه روزی (هاستل ها): به طور کلی، حمام و آشپزخانه در این مراکز مشترک است، ولی برای افراد مجرد یا خانواده‌های کوچک، این هاستل ها می‌توانند راحت و اقتصادی باشند. شما لیست هاستل ها را می‌توانید در وب سایت Hostels دات کام، Hostelz دات کام و Backpackers دات ca بیابید.
  • تخت خواب و صبحانه (B&B): این سرویس که به اختصار B&B نامیده می‌شود، معمولاً در خانه‌های بزرگ ارائه می‌گردد. در این روش معمولاً، شما یک اتاق خواب، با یا بدون حمام اختصاصی خود دارید. در بسیاری از موارد، هنگام صبح، صبحانه سرو می‌شود. هر چند، در این مراکز شما به آشپزخانه دسترسی ندارید.
  • برخی از ساکنان خوابگاه‌های دانشگاه‌ها و کالج‌ها، اتاق‌های خود را به افراد غیر دانشجو اجاره می‌دهند. در ماه‌های تابستانی (مه تا آگوست) اتاق‌های دانشجویی بیشتری برای اجاره یافت می‌شود.
  • متل و هتل‌های ارزان قیمت: در کانادا، متل‌ها معمولاً ارزان‌تر از هتل‌ها می‌باشند.

گزینه‌های موجود برای مسافران بلند مدت

اگر قصد اقامت طولانی مدت تر در کانادا دارید و به امکاناتی مانند آشپزخانه نیاز خواهید داشت، این گزینه‌های می‌توانند برای شما کارساز باشند:

  • هتل آپارتمان‌ها: هتل آپارتمان‌ها سوئیت‌های مبله اجاره می‌دهند. آن‌ها قیمت‌های روزانه، هفتگی و ماهانه داشته و به طور کلی، نرخ‌های آن‌ها ارزان‌تر از هتل‌ها می‌باشد.
  • اقامت مشترک: برخی از مالکان خانه‌ها و همچنین مستاجرها، ترجیح می‌دهند تا خانه خود را با افراد دیگر به اشتراک بگذارند.

در این مورد، شما یک اتاق خواب شخصی خواهید داشت و دیگر مکان‌های خانه مانند آشپزخانه و حمام به صورت مشترک مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

چگونه می‌توانم قبل از ورود به کانادا اسکان خود را هماهنگ کنم؟

پیدا کردن محلی برای اقامت در بسیاری از مواقع می‌توانید کار بسیار سختی باشد. پیدا کردن محلی برای زندگی قبل از رسیدن به خاک کانادا کار راحتی نخواهد بود، ولی غیر ممکن هم نیست.

این نکته را باید بدانید که آن چه که در کشور محل تولد خود اقامت مناسب می‌دانستید، ممکن است در کانادا بسیار متفاوت باشد.

راه‌های مختلفی برای شروع جست و جو برای محل زندگی در کانادا قبل از ورود به کشور وجود دارد. از آن جایی که آن چه در تصاویر خانه‌ها می‌بینید، با آن چه که واقعاً هستند می‌تواند بسیار متفاوت باشد، پیشنهاد می‌کنیم که قبل از اجاره یا خرید یک محل، آن را از نزدیک ببینید.

  • یک دوست یا فامیل را برای بازدید محل بفرستید.

اگر امکان آن وجود داشته باشد، از یک دوست یا فامیل که در کانادا حضور دارد درخواست کنید تا یک تا دو هفته قبل از ورود شما و خانواده‌تان به کانادا، از محل بازدید کند.

این فرد می‌تواند برای مدتی کوتاه در هاستل یا هتلی که قصد اقامت در آن را دارید بماند و وضعیت آن را به اطلاع شما برساند.

زمانی که وارد کانادا شدید، شما می‌توانید از خدمات مراکز زیر به خصوص مراکز امور مهاجرین بهره ببرید.

  • مراکز خدمات مسکن

مراکز خدمات مسکن به مردم در پیدا کردن مسکن و اسکان ارزان قیمت کمک می‌کند؛ معمولاً خدمات این مراکز رایگان می‌باشد.

  • مراکز امور مهاجرین

مراکز امور مهاجرین خدمات مختلفی را به مهاجران تازه وارد ارائه می‌کنند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پیدا کردن مسکن، پیدا کردن شغل و دسترسی به تمامی خدمات یا اطلاعاتی که برای کمک به شروع زندگی‌تان در کانادا مورد نیاز است اشاره کرد.

  • آگهی‌های تبلیغاتی

وب سایت‌هایی مانند کریگ لیست و کیجیجی، همچنین روزنامه‌های محلی همیشه آگهی‌های اجاره و خرید خانه زیادی دارند.

صاحب خانه‌ها معمولاً واحد خود را یک یا دو ماه قبل از این که به کسی اجاره بدهند، آگهی می‌کنند.

اجاره کردن یک واحد بدون بازدید آن از نزدیک ایده خوبی نمی‌تواند باشد؛ هر چند، مراجعه به این آگهی‌ها می‌تواند ایده خوبی از قیمت و انواع خانه‌های موجود به شما بدهد.

  • خدمات مشاورین املاک

اگر چه مشاورین املاک معمولاً با صاحب خانه‌ها کار می‌کنند، برخی از آن‌ها به مستاجرها نیز در پیدا کردن خانه کمک می‌کنند.

این‌ها شرکت‌هایی خصوصی هستند که مسکن اجاره‌ای مورد نیازتان را برای شما پیدا می‌کنند. سرویس‌های این شرکت‌ها رایگان نیست.

  • وب سایت‌های اجاره خانه

وب سایت‌های زیادی وجود دارند که لیست آگهی‌های اجاره خانه را ارائه می‌نمایند.

اگر پس از ورود به کانادا جایی برای ماندن نداشتم، چه کار باید بکنم؟

اگر شما از طریق فرودگاه بین المللی بی. پیرسون در تورنتو وارد کانادا شوید و جایی برای ماندن نداشته باشید، می‌توانید به مرکز اطلاعات و خدمات پذیرش مهاجران (IRIS) در ترمینال‌های ۱ و ۳ مراجعه کنید.

در کیوسک‌های اطلاعات همیشه لیستی از هتل‌ها و هاستل های ارزان قیمت تورنتو وجود دارد؛ این مراکز همچنین اطلاعات اساسی مورد نیاز مهاجران تازه وارد به کانادا را به زبان‌های مختلف، هم شفاهی و هم کتبی ارائه می‌کنند.

فقط به هزینه فکر نکنید مطمئن شوید محلی که اجاره می‌کنید تمیز و امن بوده و موقعیت خوبی از نظر دسترسی به نقاط مختلف شهر دارد.

سعی کنید محلی را بیابید که به سیستم حمل ونقل عمومی نزدیک می‌باشد، همچنین پیدا کردن یک محل اسکان موقتی نزدیک به جایی که دوست دارید آن جا خانه خریده یا اجاره کنید ایده بسیار خوبی می‌باشد.

پس از ورود به کانادا قادر خواهید بود تا در زمان کوتاهی اسکان موقتی برای خود و خانواده‌تان پیدا کنید.

شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اسکان موقتی می‌توانید با یکی از مراکز اجتماعی در منطقه خود تماس بگیرید.

من یک پناهنده تحت حفاظت دولت می‌باشم. آیا پس از ورود به کشور در مورد اسکان خود کمک دریافت خواهم کرد؟

اگر شما یک پناهنده تحت حفاظت دولت هستید و از طریق هوایی وارد تورنتو شده‌اید، نماینده مرکز اطلاعات و خدمات پذیرش مهاجران (IRIS) در فرودگاه با شما دیدار خواهد کرد.

سفارت‌های کانادا در سراسر دنیا، زمان ورود تمامی پناهندگان تحت حفاظت دولت را به اطلاع کارکنان این مرکز می‌رسانند.

کارکنان IRIS می‌توانند به شما در پیدا کردن اسکان موقت کمک کنند؛ در این مرکز همیشه لیستی از هتل‌ها و هاستل های ارزان قیمت تورنتو وجود دارد.

IRIS همچنین به شما در پیدا کردن پرواز بعدی، حمل و نقل یا مترجم نیز کمک خواهد کرد؛ این مرکز همچنین از ماه اکتبر تا آوریل، لباس گرم زمستانی در اختیار پناهندگان قرار می‌دهد.

قبل از این که وارد کانادا شوید، IRIS شما را به یک مرکز پذیرش در منطقه‌ای که قصد زندگی دارید معرفی خواهد کرد.

مرکز پذیرش زمانی که برای اولین بار وارد کانادا می‌شوید، یک اتاق موقتی برای شما تدارک خواهد دید. آن‌ها می‌توانند به شما در پیدا کردن مسکن کمک کنند.

یک مرکز اجتماعی نیز می‌تواند به شما در پیدا کردن مسکن کمک کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا