بین‌ الملل

ویزای پزشــــکی یا ویزای درمـــــانی ؟

ویزای پزشکی یا درمانی به‌منظور اعزام بیماران برای درمان یا ادامه مراحل درمانی به کشورهای خارجی صادر می‌شود و به موجب آن به فرد اجازه خروج از کشور و اقامت در کشورهای خارجی در طول دوره درمان داده می‌شود.

در این مطلب به بررسی جوانب مختلف و شرایط صدور ویزای درمانی یا پزشکی می‌پردازیم.

ویزای پزشکی چیست؟

با توجه به شیوع بیماری‌های مختلف که در برخی مواقع نیاز به درمان‌های سخت و پیچیده دارند که شاید امکان انجام آنها در محل زندگی افراد امکان‌پذیر نباشد و به دنبال پیشرفت‌های پزشکی و تجهیزات بیمارستان‌ها در برخی کشورهای اروپایی، روزبه‌روز میزان تقاضا برای اعزام بیماران به این کشورها بیشتر می‌شود.

ویزای پزشکی و درمانی، یکی از انواع متداول ویزا است که برای مدت زمانی کوتاه برای متقاضیان دریافت آن صادر می‌شود.

هدف از صدور این ویزا درمان و انجام معاینات پزشکی بوده و به واسطه داشتن این ویزا فرد می‌تواند تا ۹۰ روز در کشور موردنظر با هدف انجام امور درمانی اقامت داشته باشد.

ویزای پزشکی یا درمانی کشورهای منطقه شینگن، از جمله ویزاهای شینگن نوع C به حساب می‌آید.

ویزای پزشکی یا درمانی

فرد برای اقامت در کشوری جز کشوری که تابعیت آن را دارد، نیاز به داشتن ویزا دارد. ویزاها انواع مختلفی دارند و برای مقاصد مختلف صادر می‌شوند.

ویزای مورد نیاز برای اقامت بیماران به‌منظور درمان، ویزای پزشکی و درمانی می‌باشد.

به کدام گروه از بیماران ویزای پزشکی یا درمانی تعلق می‌گیرد؟

در اولین قدم برای دریافت ویزای پزشکی می‌بایست از یک پزشک یا بیمارستان خصوصی دعوت‌نامه دریافت معتبر داشته باشید.

می‌بایست ثابت کنید نمیتوانید مراحل درمان خود را کشور خودتان به تکمیل نمایید.

حتما بیمارستانی که در کشور مقصد به آن مراجعه می‌کنید می‌بایست خصوصی بوده و با ارائه مدارک باید ثابت کنید از پس هزینه‌های درمانی بر خواهید آمد.

برای درمان بیماری‌هایی چون تومورهای مربوط به گوش، شش، پروستات، پانکراس، کلیه، چشم، سینه، تخمدان و رحم، لنفوم، مغز و استخوان؛ بیماری‌های حاد چون سرطان و درمان تومورهای سرطانی، مغزی و نخاعی، جراحی‌های پیوندی و تعویضی همچون تعویض زانو، لگن و…

مراحل اخذ ویزای پزشکی یا درمانی

برای دریافت ویزای پزشکی فرد باید از طریق سیستم اینترنتی وقت سفارت بگیرد و در زمان تعیین وقت مصاحبه به سفارت مراجعه نماید.

امکان دارد تعیین وقت چندین هفته نیز طول بکشد، لذا فرد باید حتما زمان‌بندی مناسب را برای انجام تمامی مراحل سفر در نظر داشته باشد.

بعد از این مرحله فرد باید تمامی مدارک مورد نیاز سفارت را به‌دقت تکمیل نموده و برای روز مصاحبه آماده نماید؛ زیرا در صورت ناقص بودن مدارک و یا عدم رعایت ترتیب آنها، با اجازه صدور ویزا موافقت نخواهد شد.

بهترین کشورها برای اعزام بیماران

در اکثر موارد بهترین کشور برای درمان با توجه به شرایط و نوع بیماری متقاضی تعیین می‌گردد؛ اما از لحاظ خدمات درمانی کشورهای آلمان، هلند، سوئد و کانادا در رتبه‌های برتر قرار دارند.

کشور آلمان به دلیل داشتن برترین و مجهزترین بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی، یکی از بهترین کشورها برای اعزام بیماران می‌باشد؛ متخصصین پزشکی در این کشور آماده پذیرش بیماران بین‌المللی هستند.

سوابق چندساله در امور پزشکی و وجود دانشگاه‌های پزشکی تراز اول، آلمان را به یکی از کشورهای پیشرو در زمینه درمان بیماری‌های خاص تبدیل نموده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا