مهاجرت کاریمهاجرت سرمایه گذاری

چگونه برای مهاجرت به کانادا با ثبت اختراع اقدام کنم

کشور کانادا کشور مهاجرپذیری است که سیاست‌های مختلفی را برای مهاجران در نظر گرفته و راه‌های مختلفی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد. هر فردی با توجه به شرایط و استعداد خود، راه مناسب را برای مهاجرت به کانادا پیدا کرده و انتخاب می‌کند.

مهاجرت به کانادا با ثبت اختراع، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت سرمایه گذاری و کاری و غیره از انواع آن هستند و با توجه به ویژگی‌های فردی، هر شخصی می‌تواند آن‌ها را انتخاب کرده و با توجه به آن برای مهاجرت به کانادا اقدام کند.

مهاجرت به کانادا با ثبت اختراع یکی از روش‌های مهاجرت است که با استفاده از آن می‌تواند انتخاب بسیاری از افرادی باشد که اختراعی ثبت کرده‌اند و می‌خواهند به واسطه آن به کشور کانادا یا هر کشور دیگری مهاجرت نمایند.

این روش مهاجرت دارای سختی‌ها و شرایط خاص خود می‌باشد و فردی که قصد مهاجرت از طریق آن را دارد باید تمامی جزئیات و موارد مربوط به آن را مورد بررسی قرار داده و پس از آن برای مهاجرت اقدام نماید.

در این مطلب تمامی جزئیات و نحوه مهاجرت با ثبت اختراع به کانادا را مورد بررسی قرار داده و بیان می‌کنیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مهاجرت به کانادا با ثبت اختراع

۱

مهاجرت به کانادا با ثبت اختراع

مهاجرت به کانادا با ثبت اختراع همانطور که بیان شد روشی است که مناسب تمامی اشخاص نیست و برای انجام آن باید حتما شرایط لازم وجود داشته باشد و فرد بتواند اختراعی را با شرایط مورد نیاز ثبت نموده و از طریق آن به کانادا مهاجرت نماید.

اختراعی که ثبت می‌شود در هر کشوری در جهان باید یک سری شرایط را دارا باشد که بتوان آن را اختراع فرض کرد. از شرایط لازم برای اختراع و ثبت آن می‌توان به مفید بودن، جدید بودن و قابل ثبت بودن اشاره کرد.

بنابراین برنامه‌ای برای مهاجرت به کانادا با ثبت اختراع نیز وجود دارد و توسط دولت کانادا در نظر گرفته شده است و افراد متقاضی می‌توانند در صورت واجد شرایط بودن، از آن استفاده نمایند که البته به صورت مستقیم ممکن نیست و ذیل برخی روش‌های دیگر است.

مهاجرت به کانادا با ثبت اختراع دارای مزایا و معایبی است که هر فردی پیش از مهاجرت باید آن‌ها را در نظر داشته و با توجه به آن تصمیم به مهاجرت بگیرد.

روند بررسی و مسائل مربوط به ویزای استارتاپ می‌تواند حدود ۳۱ ماه طول بکشد و به همین منظور هر فردی سعی می‌کند تا با استفاده از مشاوره‌ها و کمک‌های یک فرد خبره و آگاه روند آن را به سریع‌ترین حالت ممکن پیش ببرد.

شرایط مهاجرت به کانادا با ثبت اختراع

مهاجرت به کانادا با ثبت اختراع دارای شرایط خاصی است که از آن می‌توان به ثبت اختراعی جدید و نوآورانه و مفید اشاره کرد. مهاجرت به کانادا با ثبت اختراع دارای شرایط دیگری نیز می‌باشد.

برای مثال فرد متقاضی مهاجرت به کانادا باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد و مدرک معتبری برای آن دریافت نموده باشد. البته اگر قصد مهاجرت به کانادا با ثبت اختراع به ایالت‌های فرانسوی زبان را داشته باشد، باید سعی کند که زبان فرانسوی خود را تقویت نموده و مدرک زبان فرانسوی دریافت نماید.

مهاجرت به کانادا با ثبت اختراع برای تمامی افراد قابل انجام نیست و فرد متقاضی باید در بازه سنی مشخصی باشد تا بتواند برای آن اپلای کند.

همچنین به دلیل اینکه مهاجرت به کانادا با ثبت اختراع به صورت مستقیم ممکن نیست و فرد باید ویزای کاری یا انواع ویزاهای دیگر را برای آن دریافت نماید، می‌توان بیان کرد که سابقه کاری مرتبط با آینده شغلی مربوط به آن اختراع نیز حائز اهمیت است و فرد متقاضی باید آن را در نظر داشته باشد.

مدرک تحصیلی نیز از شرایط مهاجرت به کانادا با ثبت اختراع است و فرد متقاضی باید دارای مدرک تحصیلی قابل قبولی باشد که ترجیحا متناسب با نوع اختراع بوده و بتواند در پذیرش او تاثیر بگذارد و شانس او را بالا ببرد.

مدارک لازم برای مهاجرت با ثبت اختراع

با توجه به اینکه ویزای ثبت اختراع وجود ندارد و نمی‌توان برای مهاجرت به کانادا از این طریق به شکل مستقیم اقدام کرد، باید بیان نمود که مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا با ثبت اختراع همان مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کاری به کانادا و اخذ ویزای کاری این کشور هستند که باید به طور دقیق و صحیح تهیه و ارائه گردند.

برای دریافت ویزای استارتاپ و در حالت کلی ویزای کاری، مدارکی مورد نیاز هستند که عبارت‌اند از:

  • مدارک شناسایی و پاسپورت دارای اعتبار
  • دو قطعه عکس با ابعادی که از سوی سفارت کانادا اعلام می‌گردد
  • مدرک و نامه نشان‌دهنده مورد پذیرش بودن طرح شما برای راه‌اندازی بیزینس
  • گواهی تمکن مالی مورد نیاز برای راه‌اندازی بیزینس و هزینه‌های دیگر آن

مدارک دیگری نیز برای دریافت ویزای کاری کانادا لازم و مورد نیاز هستند که توسط سفارت به فرد اعلام می‌شوند و باید در موعد مقرر آن‌ها را ارائه داده و نسبت به ارائه مدارک صحیح اهتمام ورزد.

نحوه مهاجرت به کانادا با ثبت اختراع

۲

نحوه مهاجرت از طریق ثبت اختراع به کانادا

مهاجرت به کانادا با ثبت اختراع به این صورت نیست که فرد متقاضی بتواند به شکل مستقیم برای آن اقدام نماید. فردی که اختراعی را ثبت کرده است می‌تواند از طرق مختلفی برای مهاجرت به کانادا اقدام نماید.

محبوب‌ترین راه که معمولا مورد توجه افراد قرار می‌گیرد این است که فرد از طریق ویزای استارتاپ کانادا اقدام نماید. به همین منظور ایده و طرح خود را که بر اساس آن اختراعی را ثبت نموده به مسئولین مربوطه در کانادا ارائه می‌دهد و همراه با برخی مدارک دیگر برای آن‌ها ارسال می‌نماید.

در این روند معمولا طرح‌هایی مورد قبول قرار می‌گیرند که دارای ایده نوآورانه بوده و همان ویژگی‌های اختراع قابل ثبت را نیز دارا باشند و مفید بودن آن برای اقتصاد کانادا نیز احراز گردد.

مهاجرت به کانادا از طریق ثبت اختراع با ویزای استارتاپ به این صورت است که اگر طرح شما برای راه‌اندازی استارتاپ مورد تایید قرار گرفت، می‌توانید برای دریافت ویزای کانادا اقدام نموده و با استفاده از آن به صورت موقت یا دائمی به کانادا مهاجرت کنید.

شما همچنین می‌توانید از طریق ویزای استارتاپ کانادا به این کشور مهاجرت نموده و پس از آن برای ثبت اختراع در کانادا اقدام نمایید. ثبت اختراع در کانادا نیز شرایط مربوط به اختراع در هر کشوری در جهان را باید دارا باشد و فرد متقاضی می‌تواند با طی کردن مراحل لازم، برای ثبت اختراع در این کشور اقدام نماید.

در حالت کلی شما می‌توانید بهترین روش مهاجرت به کانادا از طریق ثبت اختراع را با کمک یک وکیل مهاجرتی خبره و باتجربه پیدا کرده و از طریق آن اقدام نمایید و در سریع‌ترین حالت ممکن به این کشور مهاجرت کنید.

مهاجرت با ثبت اختراع و اقامت دائم

در حالت کلی بیان شد که برای مهاجرت به کانادا با ثبت اختراع، برنامه خاص و معینی از سوی دولت کانادا در نظر گرفته نشده است و به همین منظور فردی که قصد مهاجرت با ثبت اختراع را دارد باید در نظر داشته باشد که یکی از روش‌های مهاجرتی دیگر را برای اقدام و اخذ اقامت انتخاب نماید.

در برخی روش‌ها امکان دریافت اقامت دائم از همان ابتدای صدور ویزا وجود دارد و در برخی دیگر اقامت موقتی است و فرد می‌تواند آن را تمدید نماید.

برای مثال در مهاجرت به کانادا با ثبت اختراع از طریق ویزای استارتاپ، درست است که این کشور در بررسی طرح‌ها و قبول آن‌ها سختی‌هایی را اعمال می‌کند و هر طرحی را برای راه‌اندازی استارتاپ قبول نمی‌کند، اما لازم به ذکر است که در این طرح بسیاری از افراد موفق به دریافت اقامت به طور دائم می‌شوند.

بنابراین با توجه به اینکه شرایط اختراع در بسیاری از مواقع با شرایط یک استارتاپ موفق یکسان است، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که شانس خود را با این روش امتحان کرده و به کانادا مهاجرت نمایند.

برای بررسی احتمال و شانس خود برای دریافت پذیرش و قبول درخواست راه‌اندازی استارتاپ لازم است که از افراد باتجربه و یا وکلای خبره در این زمینه اطلاعات کسب نمایید.

مهاجرت با خانواده از طریق ثبت اختراع

مهاجرت به کانادا با ثبت اختراع همراه با خانواده نیز ممکن است و فرد متقاضی می‌تواند در ارائه درخواست خود برای مهاجرت با ویزای استارتاپ کانادا، این موضوع را نیز پیگیری نموده و با خانواده خود به این کشور مهاجرت نماید.

برای این کار لازم است که اطلاعات لازم برای تمامی افراد متقاضی ذکر گردند و به همین منظور درخواست وی مورد بررسی قرار گیرد.

البته لازم به ذکر است که این مسئله دارای ریسک است و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که پس از مهاجرت برای اعضای خانواده خود ویزای همراه کانادا بگیرند تا درخواست اولیه آن‌ها رد نشود و ریسک رد درخواست را متحمل نشوند.

بنابراین می‌توان بیان کرد که ارائه درخواست مهاجرت با خانواده به کانادا ممکن است و حتی احتمال دارد که مورد قبول قرار گیرد اما در بسیاری از مواقع نیز احتمال قبولی درخواست راه‌اندازی استارتاپ را از بین می‌برد و باعث می‌شود که خود فرد نیز نتواند به آن کشور مهاجرت کند.

بهترین روش برای مهاجرت به کانادا با ثبت اختراع و به همراه خانواده، این است که فرد متقاضی به آن کشور مهاجرت نموده و پس از راه‌اندازی و انجام کارهای مربوطه، در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای فرزندان یا همسر خود و یا پدر و مادر، ویزای همراه کانادا ارسال نماید.

مهاجرت به کانادا با ثبت اختراع چگونه است

۳

ویزای ثبت اختراع کانادا و نحوه دریافت آن

با توجه به اینکه ویزای ثبت اختراع کانادا وجود ندارد و افراد متقاضی معمولا از ویزای استارتاپ کانادا برای مهاجرت به این کشور استفاده می‌کنند، می‌توان بیان نمود که باید مراحل مربوط به دریافت ویزای ثبت اختراع را طی نموده و برای دریافت آن اقدام کنند.

پیش‌تر در رابطه با نحوه دریافت ویزای استارتاپ کانادا توضیح داده شد و در واقع نکته مهم در آن این است که طرح فرد برای راه‌اندازی استارتاپ و مهاجرت، واجد شرایط استارتاپ باشد و از این طریق بتوان برای مهاجرت با آن اقدام نمود و در صورتی که مورد پذیرش قرار گرفت، برای دریافت ویزای آن اقدام کرد.

دریافت ویزای استارتاپ به این شکل است که باید مدارک مورد نیاز را به شکل دقیق به سفارت ارائه دهید و همچنین از کمک افراد خبره در این راه استفاده نمایید تا شانس خود را برای دریافت ویزای استارتاپ افزایش دهید.

هزینه ثبت اختراع و مهاجرت با آن

هزینه ثبت اختراع در ایران کم و ناچیز است و با توجه به مصوبه‌های موجود در این حوزه، روش انجام آن نیز راحت‌تر شده و تسریع پیدا کرده است و به همین منظور افراد می‌توانند برای ثبت اختراع در ایران اقدام نمایند.

هزینه ثبت اختراع در ایران حدود ۱ میلیون تومان یا حتی کمتر از آن است و پس از ثبت آن، افراد می‌توانند با ذکر آن در رزومه خود برای مهاجرت به خارج از کشور اقدام نمایند.

در حالت کلی هزینه ثبت اختراع در کشور کانادا نسبت به کشور ایران بیشتر است و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که اختراع خود را پیش از مهاجرت به آن کشور ثبت نمایند.

هزینه درخواست ثبت اختراع در کانادا دارای کارمزد نیز می‌باشد و در سال ۲۰۲۲ حدود ۴۰۷ دلار به صورت میانگین در نظر گرفته شده است. در این کشور، دیرکرد در ثبت اختراع و نگهداری اختراع و موارد دیگر نیز دارای هزینه هستند و باید توسط فرد متقاضی پرداخته شوند.

با توجه به مزایایی که دولت کانادا برای مخترع و افراد ثبت‌کننده اختراع در نظر گرفته است و تسهیلاتی که متوجه آن‌ها می‌شود، بسیاری از افراد به ثبت اختراع در آن کشور متمایل می‌شوند.

درباره مهاجرت به کانادا با ثبت اختراع

نکات مربوط به ثبت اختراع و مهاجرت به کانادا

  • استفاده از کمک و مشاوره‌های یک وکیل مهاجرتی خبره می‌تواند در تسریع روند مهاجرت به کانادا به شما کمک کرده و باعث شود که در مدت زمان کمی بتوانید به این کشور مهاجرت کنید.
  • ثبت اختراع در کانادا کار راحتی نیست و پیش از اقدام برای مهاجرت و ثبت اختراع در این کشور باید در نظر داشته باشید که شخص دیگری پیش از شما آن ایده را نداشته و به ثبت نرسانده باشد.
  • دولت کانادا ویزای مشخصی را با عنوان ویزای ثبت اختراع برای متقاضیان در نظر نگرفته است و به همین منظور فرد متقاضی باید راهی را برای مهاجرت به این کشور به این کشور پیدا  کند که از طریق ویزای استارتاپ یا ویزای کاری و سرمایه گذاری و غیره امکان مهاجرت برای وی فراهم گردد.
  • ثبت اختراع و اقدام برای مهاجرت از طریق آن باید با توجه به ایده‌ای باشد که تکراری نبوده و مفید و قابل استفاده باشد. در واقع نوآوری در ایده و سازنده بودن آن بسیار مهم و حائز اهمیت می‌باشد.
  • مهاجرت به کانادا با ثبت اختراع از طریق مهاجرت تحصیلی نیز ممکن است و فرد می‌تواند ثبت اختراع را در رزومه خود قرار داده و شانس اخذ پذیرش را بالا ببرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا