بین‌ المللثبت شرکت خارجی

انواع شرکت در ارمنستان

جهت انتخاب نوع شرکتی که قصد تاسیس آن را در کشور ارمنستان دارید، باید برخی عوامل مالی و غیر مالی را مدنظر قرار دهید. عواملی همچون مسائل مربوط به مسئولیت محدود شرکت، مسائل مربوط به تاسیس شرکت در ارمنستان، عوامل مربوط به نگهداشت و تعمیرات شرکت، حریم خصوصی شرکت، تعداد سهامداران شرکت، ساختار مدیریت و گزینه‌های خروج از شرکت.

دریافت مشاوره حقوقی در راستای هر اقدام حقوقی ضروری و الزامیست. صحبت با متخصص به شما کمک خواهد کرد تا در مسیر درست سرمایه‌گذاری نمایید.

کارآفرین خصوصی

کارآفرین خصوصی (PE) به فردی اطلاق می‌شود که نام و اطلاعات خودش را در سازمان ثبتی دولت، به ثبت برساند و دارای شناسه مالیاتی منحصر به فرد خود باشد. کارآفرین خصوصی، شرکت به حساب نمی‌آید و مسئولیت شخص، محدود به دارایی‌های سرمایه‌گذاری شده در کسب و کار نمی‌شود.

به بیانی دیگر، دارایی‌های شخصی و دارایی‌های کسب و کار فرد، یکی هستند و هرگونه مسئولیت ناشی از فعالیت شرکت بر عهده فرد مذکور است.

البته کارآفرین خصوصی مزیت‌هایی هم دارد. این نوع از تجارت، آسان‌ترین و کم‌هزینه‌ترین نوع تجارت به لحاظ امور مالیاتی، حسابداری و غیره است و بیشتر مناسب افرادی است که دارای کسب و کار کوچکی بوده و خودشان آن را اداره می‌کنند.

انواع شرکت در ارمنستان

شرکت با مسئولیت محدود (LLC)

شرکت با مسئولیت محدود از رایج‌ترین نوع شرکت در ارمنستان است. همانطور که از نام آن پیداست، هر سهامدار میزان مشخصی مسئولیت دارد و هیچکدام از آنان شخصا مسئول بدهی‌های شرکت نیستند.

شرکت با مسئولیت محدود، به دلیل سهولت و هزینه کم در راه‌اندازی و نگهداری، ساختار مدیریتی ساده و تشریفات اداری کمتر، از محبوب‌ترین نوع شرکت‌ها است.

شما همچنین می‌توانید شرکتی با مسئولیت مضاف تاسیس نمایید که اصولا مشابه LLC است و تنها تفاوتی که با LLC دارد این است که سهامداران به میزانی که در اساسنامه شرکت ذکر شده است، شخصا مسئول بدهی‌های شرکت هستند.

شرکت سهامی (JSC)

شرکت سهامی مناسب کسب و کارهایی با اندازه متوسط و بزرگ است که چندین سهامدار دارند. چنین شرکتی دارای شخصیت حقوقی قدرتمندتری است و حریم خصوصی بهتری به سهامداران خود رائه می‌دهد و همچنین گزینه‌های بیشتری جهت تهیه ساختار سرمایه سهمی شرکت و نحوه مدیریت شرکت در اختیار صاحبان آن قرار می‌دهد.

در صورتی که شرکت از نوع سهامی عام باشد، می‌توان سهام را آزادانه انتقال داد و دیگر سهامداران حق اینکه پیش‌دستی کنند و سهام را بخرند، نخواهند داشت.

قانون شرکت در ارمنستان

شرکت مشارکتی

مشارکت را هم می‌توان به عنوان یک شخصیت حقوقی به صورت رسمی به ثبت رساند و هم می‌توان آن را به صورت توافقنامه‌ای بین شرکا توسط وکیل تنظیم نمود. مشارکت معمولا از مقررات کمتر و انعطاف‌پذیری بیشتری برخوردار است.

بر خلاف شرکت با مسئولیت محدود (LLC) و شرکت سهامی (JSC) که یک شخص مدیریت آن را بر عهده دارد، در مشارکت، چندین شخص می‌توانند به صورت همزمان مدیریت امور را به دست بگیرند.

مشارکت را میتوان به دو صورت تنظیم نمود: شرکت تضامنی و شرکت مختلط غیرسهامی

شرکای تضامنی شخصا مسئولیت بدهی‌های کسب و کار را بر عهده دارند. در مقابل، شرکای مختلط، سرمایه‌گذارانی منفعل هستند که بیشتر از میزانی که سرمایه‌گذاری کرده‌اند، از دست نخواهند داد.

مشارکتی که توسط توافقنامه صورت بگیرد، ملزم به ثبت رسمی نیست اما ادارات مالیاتی باید از عقد چنین توافقنامه‌ای مطلع باشند.

شرکت تعاونی

یک شرکت تعاونی، انجمنی از کارگران یا کارمندان است که هر کدام از این اعضا یک حق رای دارند. سودی که عاید هرکدام از اعضا می‌شود، بستگی به میزان سرمایه‌ای که تزریق کرده‌اند ندارد بلکه طبق میزان فعالیت و کاری که انجام داده‌اند محاسبه می‌گردد.

تعاونی نوعی خاصی از شرکت است که بیشتر مناسب کسب و کارهای کوچکی است که توسط کارمندان یا کارگران اداره می‌شود و ارزش بیشتری برای فعالیت کاری انجام شده نسبت به سرمایه قائل است.

مطالعه انواع شرکت در ارمنستان

دفاتر شعبه در ارمنستان

دفاتر شعبه به زیرمجموعه‌ای از شرکت خارجی که در کشور ارمنستان مستقر است اطلاق می‌گردد. مدیریت شرکت خارجی چندین گزینه برای ورود به بازار ارمنستان در اختیار دارد.  او می‌تواند یک شرکت تابعه تاسیس کند.

شرکت تابعه (که به آن شرکت خواهر نیز می‌گویند) یک شخصیت حقوقی جداگانه است (به عنوان مثال شرکت با مسئولیت محدود یا شرکت سهامی) که تمام یا بخشی از آن تحت مالکیت شرکت خارجی است. یا اینکه شرکت خارجی می‌تواند فعالیت خودش در ارمنستان را توسط دفاتر شعبه‌ای خود ادامه دهد. تفاوت این دو را در جدول ذیل برایتان آورده‌ایم.

در صورتی که فعالیت‌های شرکت خارجی در ارمنستان محدود باشد، شرکت می‌تواند یک مقر دائمی یا دفتر نمایندگی تاسیس نماید. البته مزایای ثبت شرکت در ارمنستان قابل توجه می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا