بین‌ المللمهاجرت با تمکن مالی

چگونه برای سفر به ترکیه اقدام کنم

کشور ترکیه دارای جاذبه‌های گردشگری و اماکن تاریخی، باستانی و غیره است و به همین منظور نظر توریست‌ها را از سراسر دنیا به سوی خود جلب کرده و در طی چند سال اخیر با ایجاد امکانات جدید برای آنان، صنعت گردشگری خود را بسیار گسترش داده است.

همچنین با توجه به اینکه محدودیت‌های زیادی در کشور ایران وجود دارد و تحریم‌های مختلفی علیه این کشور از جهات گوناگونی اعمال می‌شود، بسیاری از افراد تمایل پیدا می‌کنند که برای خرید لباس و وسایل دیگر از برندهای محبوب جهان و همچنین سفر تفریحی، به کشور ترکیه سفر کنند و در آن کشور اقامت کوتاه مدت داشته باشند.

سفر به ترکیه معمولا گزینه بسیاری از افرادی است که قصد سفر تفریحی به یک کشور نزدیک ایران را دارند و می‌خواهند که با هزینه معقولی اوقات خوشی را تجربه نمایند.

در واقع با توجه به اینکه کشور ترکیه در مجاورت ایران است و با سیاست‌های میان این کشور و ایران، دریافت ویزای توریستی برای سفر به ترکیه لازم نیست، بسیاری از افراد سفر به این کشور را در اولویت خود قرار می‌دهند.

علاوه بر این موارد، به دلیل گوناگونی شرایط و هزینه‌ها در شهرهای مختلف ترکیه، افراد می‌توانند با توجه به وضعیت خود نوع سفر و مقصد را انتخاب کرده و تجربیات گوناگونی از سفر به ترکیه داشته باشند.

در این مطلب تمامی مسائل مربوط به سفر به ترکیه و نحوه آن و نکات دیگر مربوط به آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

سفر به ترکیه

۱

درباره سفر به ترکیه

کشور ترکیه در طی سال‌های اخیر در صنعت گردشگری پیشرفت زیادی داشته و باعث شده است که بسیاری از افراد نسبت به سفر توریستی به این کشور تمایل داشته باشند و تصمیم بگیرند که برای گذراندن اوقات خوش خود به این کشور سفر کنند.

سفر به ترکیه با توجه به اینکه این کشور همسایه ایران است، نسبت به کشورهای اروپایی هزینه کمتری دارد و بسیاری از شرکت‌های گردشگری امروزه تورهای مختلفی را برای آن تعبیه کرده و در نظر می‌گیرند.

سفر به ترکیه اگر به صورت توریستی باشد، با توجه به توافقات این کشور و کشور ایران نیاز به دریافت ویزای بازدیدکننده یا توریستی نیست و افراد می‌توانند بدون نیاز به دریافت ویزا از طریق مرزهای زمینی و هوایی به ترکیه وارد شوند.

بنابراین با توجه به عدم نیاز به ویزا در سفر به ترکیه و سختی دریافت ویزا در بسیاری از کشورها به خصوص کشورهای حوزه شنگن، سفر به این کشور اولویت بسیار خوبی برای تفریح محسوب می‌شود.

شرایط سفر به ترکیه چیست؟

در حالت کلی با توجه به اینکه برای سفر به ترکیه از نوع توریستی نیاز به دریافت ویزا نیست، شرایط خاصی برای سفر به این کشور وجود ندارد و افراد می‌توانند به راحتی برای سفر به ترکیه اقدام کنند.

برای مثال یکی از نکات مهم سفر به بسیاری از کشورهای خارجی، این است که فرد متقاضی بتواند تمکن مالی خود را اثبات نموده و از این طریق به کشور مورد نظر خود سفر کند و ویزای توریستی دریافت نماید.

سفر به ترکیه به جز موارد مربوط به واکسن کرونا در شرایط فعلی و همچنین پرداخت هزینه‌های مربوطه و غیره، نیازمند دارا بودن شرایط خاص دیگری نیست و بسیاری از افراد می‌توانند برای سفر به آن کشور اقدام نمایند.

مدارک لازم برای سفر تویستی

سفر به ترکیه در نوع توریستی آن، نیازمند دارا بودن برخی مدارک است که در ادامه بیان می‌نماییم. در واقع مانند کشورهای اروپایی و آمریکایی نیاز به ارائه مدارک خاص نیست اما فرد متقاضی باید برخی مدارک را به همراه خود داشته باشد.

مهم‌ترین مدرک مورد نیاز برای سفر به ترکیه پاسپورت دارای اعتبار می‌باشد. در واقع فرد متقاضی باید توجه داشته باشد که پاسپورت وی دارای حداقل ۲ سال اعتبار باشد تا مشکلی برای وی ایجاد نشود.

بنابراین در حالت کلی به همراه داشتن شناسنامه و مدارک شناسایی، کارت واکسن و پاسپورت از ملزومات سفر به ترکیه هستند و فرد متقاضی باید آن‌ها را به صورت کامل و دقیق همراه خود داشته باشد.

۲

هزینه سفر به ترکیه

هزینه سفر به ترکیه به موارد مختلفی بستگی دارد و در حالت کلی می‌توان گفت که سفر به ترکیه نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر برای ایرانیان معقول‌تر است و این موضوع به دلیل نزدیکی آن و همچنین عدم نیاز به ویزا برای ورود به آن کشور می‌باشد.

در حالت کلی هزینه سفر به ترکیه به نوع اقامت و هتل مدنظر شما، توری که انتخاب می‌کنید و هزینه‌های داخل کشور ترکیه (مانند خورد و خوراک و خریدهای شخصی) بستگی دارد.

این هزینه در شهرهای مختلف ترکیه متفاوت است و برای مثال هزینه هتل در وان بسیار کمتر از استانبول است و هر فردی با توجه به شرایط خود می‌تواند گزینه مناسب را انتخاب نماید.

نوع سفر به ترکیه نیز که به صورت هوایی یا زمینی باشد در هزینه سفر بسیار تاثیرگذار است و معمولا افرادی که قصد سفر ارزان به ترکیه را دارند می‌توانند با ماشین شخصی خود به یکی از مرزهای نزدیک ترکیه رفته و پس از آن به این کشور ورود پیدا کنند.

سفر به ترکیه چگونه است

تست کرونا برای سفر به ترکیه به شکل توریستی

با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان در طی دو سال اخیر، بسیاری از کشورها برای اجازه ورود توریست‌ها و حتی مهاجرین به کشور خود، محدودیت‌هایی را اعمال می‌نمایند که برای جلوگیری از شیوع دوباره و فراگیری این ویروس است.

برای کشور ترکیه نیز دارا بودن کارت واکسن از شروط سفر است و متقاضی سفر به کانادا باید دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده باشد و از این طریق اجازه ورود به ترکیه به وی اعطا می‌شود.

البته لازم به ذکر است که در مواردی تست کرونا نیز از فرد گرفته می‌شود تا اطمینان حاصل شود که او ویروسی را به همراه خود به کشور ترکیه منتقل نمی‌کند.

شایان توجه است که گواهی واکسن شما باید به صورت سیستمی ثبت شده باشد و دولت ترکیه بتواند آن را احراز نماید و همچنین اجازه سفر به کشورهای مختلف با واکسن‌های غیرمعتبر مانند برکت، ممکن نیست و بسیاری از کشورها ان را نمی‌پذیرند.

مدت اقامت توریستی در ترکیه

ایرانیان و در حالت کلی افرادی که دارای تابعیت کشورهایی هستند که برای سفر به ترکیه نیازی به دریافت ویزای توریبستی نیست، می‌توانند با دارا بودن پاسپورت به ترکیه سفر کرده و تا ۹۰ روز در آن کشور اقامت داشته باشند.

افرادی که قصد اقامت دائم یا طولانی مدت در ترکیه را داشته باشند می‌توانند از طرق دیگری مانند مهاجرت تحصیلی به ترکیه یا مهاجرت کاری به ترکیه اقدام نمایند و پس از گذشت چند سال در صورت دارا بودن شرایط، پاسپورت و اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

بنابراین مدت اقامت در ترکیه با توجه به نوع اقامت و هدفی که فرد از آن دارد می‌تواند متفاوت باشد. در صورتی که قصد اقامت در ترکیه در مدت طولانی و یا مهاجرت به این کشور را دارید، می‌توانید از طریق یک وکیل مهاجرتی خبره برای آن اقدام نموده و تمامی مراحل را به خوبی و با جزئیات دقیق طی کنید.

نکته قابل توجه این است که اگر مدت اقامت خود را بدون اجازه و به صورت غیرقانونی بیشتر کنید، ضمانت اجرای قانونی متوجه شما خواهد شد و پس از ورود به کشور ایران، اجازه خروج مجدد نخواهید داشت و همچنین مجازات‌های دیگری متوجه شما خواهد شد.

درباره سفر به ترکیه

نکات مربوط به سفر به ترکیه

  • در بسیاری از مواقع پیشنهاد می‌شود که افراد در سفر به ترکیه به جای لیر ترکیه، دلار همراه خود داشته باشند تا از این طریق بتوانند کمترین ضرر را در تغییر قیمت لیر داشته و در مدت زمان سفر به ترکیه، بیشترین میزان لیر را خریداری نمایند.
  • کسب اجازه خروج و ارائه ودیعه برای افراد مشمول خدمت سربازی در سفر به ترکیه نیز لازم و ضروری است و افراد متقاضی باید از چند روز قبل نسبت به دریافت اجازه خروج اقدام نمایند.
  • سفر به ترکیه از طریق تور معمولا به صرفه‌تر و کم‌هزینه‌تر تمام می‌شود و با توجه به اینکه رزرو هتل به صورت شخصی و پرداخت بقیه هزینه‌ها بدون تور، بیشتر است بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که با تور سفر کنند تا از امکانات مختلف با قیمت کمتری استفاده نمایند.
  • سفر به ترکیه برای بسیاری از افراد به علت عدم نیاز به ویزا و شرایط آسان سفر، نسبت به کشورهای دیگر ارجحیت دارد و با توجه به اینکه از لحاظ توریستی در وضعیت خوبی قرار دارد، بسیاری از افراد آن را مورد توجه قرار می‌دهند.
  • سفر به ترکیه در مواقع خاصی مانند تعطیلات عید و غیره دارای هزینه زیادی است و باید توجه داشته باشید که اگر قصد سفر به ترکیه با قیمت مناسب را دارید، باید در مواقعی که درخواست برای آن زیاد نیست اقدام کنید و یا از کیفیت سفر خود بکاهید.
۳

بهترین تورها برای سفر به ترکیه کدام‌اند؟

با توجه به اینکه امروزه بسیاری از افراد سودجو سعی می‌کنند از طرق مختلفی کلاهبرداری کرده و دزدی کنند، نگرانی بسیاری از افراد این است که برای سفر به ترکیه یا کشورهای دیگر مجموعه‌های گردشگری قابل اعتمادی را پیدا کرده و از طریق آن‌ها اقدام نمایند.

شاید برای شما یا اطرافیان‌تان اتفاق افتاده باشد که پس از واریز پول برای خرید تور سفر، متوجه شوید که آن شرکت وجود حقیقی نداشته و در واقع تمام این پروسه کلاهبرداری بوده باشد.

بنابراین پیدا کردن یک تور با قیمت مناسب و کیفیت عالی که قابل اعتماد باشد نیز دغدغه کسانی است که قصد سفر به ترکیه یا کشورهای دیگر را دارند و به همین منظور سعی می‌کنند که بهترین انتخاب را در این حوزه داشته باشند.

شما باید پیش از واریز هزینه و اعتماد به شرکت گردشگری، نسبت به مجوزهای آن و همچنین نظرات مردم در رابطه با آن اطلاع پیدا کرده و از مسائل مهم مربوط به آن شرکت مثل بیمه مسافران و غیره اطلاع پیدا کنید.

بهترین تور برای سفر به ترکیه لزوما هزینه خیلی زیادی ندارد و اخذ هزینه زیاد از شما به منظور ارائه خدمات عالی نیست. بنابراین شما می‌توانید با بررسی تورهای مختلف و نوع پرواز و اسکان آن‌ها، نسبت به انتخاب بهترین تور اقدام نمایید.

چگونگی سفر به ترکیه

شهرهای معروف ترکیه برای سفر

کشور ترکیه دارای شهرهای گوناگونی است که هرکدام دارای جاذبه‌های خاص خود هستند و افراد با توجه به علایق خود و شرایط مالی، شهرهای گوناگون این کشور را برای سفر انتخاب می‌نمایند.

برای مثال شهر وان ترکیه با توجه به اینکه نزدیک مرز ایران است و سفر به آن نسبت به شهرهای دیگر آسان‌تر است، انتخاب بسیاری از افراد برای سفر با هزینه کمتر و حتی خودروی شخصی خود تا مرز ترکیه می‌باشد.

این شهر علاوه بر اینکه مزایای فوق را دارد، برای انجام خریدهای مختلف نیز بسیار مناسب است و هر ساله بسیاری از ایرانیان برای خرید ارزان از ترکیه به این شهر سفر می‌کنند.

در واقع وان ترکیه برای خرید لباس و غیره بسیار مناسب است و باعث می‌شود که توریست‌ها بتوانند با قیمت بسیار مناسبی خریدهای خود را انجام دهند و تجربه استفاده از بهترین برندها را داشته باشند.

ترابزون نیز یک شهر معروف در ترکیه است که به دلیل دارا بودن طبیعت بکر و جاذبه‌های گردشگری، مورد توجه توریست‌ها قرار می‌گیرد. اقامتگاه‌ها و کلبه‌های زیبا و جذابی نیز در این منطقه ساخته شده است که افراد می‌توانند از آن‌ها استفاده نموده و در آن اقامت داشته باشند.

بسیاری از شهرها و روستاهای جذاب با ویژگی‌های متنوع دیگری نیز در ترکیه وجود دارد که هر فردی می‌تواند پیش از اقدام برای سفر به ترکیه آن‌ها را مورد بررسی قرار داده و به دنبال تورهای مناسب در آن کشور بگردد.

سفر تفریحی به استانبول

استانبول ترکیه شهر توریستی بسیار معروف این کشور است که در واقع می‌توان بیان کرد که توریستی‌ترین شهر آن محسوب می‌شود. این شهر دارای جاذبه‌های مختلفی می‌باشد که از آن می‌توان به مسجد ایاصوفیا، مسجد سلطان احمد، کاخ دلما باغچه، برج گالاتا و غیره اشاره کرد.

با توجه به اهمیت این شهر، بسیاری از خواننده‌های معروف ایرانی نیز در آن کنسرت برگزار می‌کنند و به همین منظور ایرانیان می‌توانند از طریق سفر به استانبول در آن‌ها شرکت نمایند.

سفر به استانبول نسبت به بسیاری از شهرهای دیگر این کشور دارای هزینه بسیار زیادی است و با توجه به تغییر قیمت لیر، افراد متقاضی باید حداقل ۵۰۰ دلار همراه خود داشته باشند تا بتوانند در حین سفر آن را به لیر تبدیل نموده و خریدهای خود را انجام دهند.

در حالت کلی شهر استانبول گزینه بسیار مناسبی برای سفر است که بسیاری از افرادی که قصد سفر به ترکیه برای اولین‌بار را دارند آن را انتخاب می‌نمایند و از جاذبه‌های گردشگری و انواع امکانات آن استفاده می‌کنند.

در نهایت لازم به ذکر است که می‌توانید در رابطه با سفر به ترکیه یا مهاجرت به این کشور از یک وکیل مهاجرتی کمک بگیرید و پاسخ پرسش‌های خود را به دست آورید.

در بسیاری از مواقع اتفاق می‌افتد که افراد پیش از سفر و یا در حین آن با یک مشکل حقوقی مواجه شده و قصد حل مسائل خود به صورت دقیق را دارند. به همین منظور می‌توانید از وکلای خبره مهاجرتی در هر زمینه‌ای مربوط به سفر و مهاجرت کمک بگیرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا