مهاجرت کاری

چگونه جاب آفر کانادا بگیرم

جاب آفر که به معنای پیشنهاد کار است، از سوی کارفرمایان به نیروی کار ارائه می‌شود. در واقع بسیاری از افراد از این فرصت برای مهاجرت کاری به کشورهای دیگر استفاده می‌نمایند.

دریافت جاب آفر کانادا نیز یکی از فرصت‌هایی است که طرفدار زیادی دارد چرا که از این طریق افراد می‌توانند به کانادا مهاجرت کرده و زندگی جدیدی را آغاز نمایند.

زندگی در کانادا و مهاجرت کاری، تحصیلی و غیره به این کشور باعث می‌شود که افراد بتوانند با کیفیت بالا و در آسایش و رفاه زندگی جدیدی را آغاز نمایند به همین دلیل از مهاجرت به این کشور بسیار استقبال صورت می‌گیرد.

در این مطلب به نحوه دریافت جاب آفر کانادا و شرایط آن و اقامت در کانادا از طریق آن می‌پردازیم.

۱

جاب آفر کانادا چیست

جاب آفر کانادا یا پیشنهاد کاری برای مهاجرت کاری به کانادا یک موقعیت بسیار عالی است که بسیاری از افراد در سراسر دنیا برای دریافت آن از کشورهای پیشرفته و مهاجرپذیر تلاش می‌نمایند.

مهاجرت از طریق جاب آفر کانادا باعث می‌شود که افراد به شکل آسان‌تری بتوانند به این کشور مهاجرت نموده و زندگی جدید خود را آغاز نمایند.

در حالت کلی برای مهاجرت کاری به کانادا روش‌های مختلفی مانند مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ به کانادا، برنامه اسکیل ورکر و جاب آفر کانادا وجود دارد و افراد می‌توانند از این راه‌ها برای مهاجرت به کانادا استفاده نمایند.

جاب آفر کانادا

انواع جاب آفر کانادا

جاب آفر کانادا دارای دو نوع دائمی و موقتی می‌باشد که کارفرمایان می‌توانند هرکدام از آن‌ها را به افراد پیشنهاد دهند. جاب آفر دائمی به صورت نامحدود است و مدت زمان مشخصی برای انقضای مدت آن وجود ندارد و فرد می‌تواند در آن موقعیت شغلی بماند و زندگی جدید خود را در کانادا آغاز کند.

جاب آفر کانادا اگر موقتی باشد نیز فرد فقط می‌تواند در آن مدت محدود در کانادا کار کند و پس از آن اجازه اقامت نخواهد داشت. برای مثال یک فرد جاب آفر کانادا به مدت ۶ ماه دریافت می‌نماید و پس از آن اگر مدت ویزا را تمدید نکند باید به کشور خود بازگردد.

البته لازم به ذکر است که فرد می‌تواند با دریافت جاب آفرهای دیگر مدت اقامت خود را در کانادا افزایش دهد و با ویزای کاری یا تحصیلی و غیره اقامت دو ساله یا حتی دائم دریافت کند.

اقامت دائم کانادا با جاب آفر

دغدغه بزرگ بسیاری از افرادی که از طریق جاب آفر به کانادا مهاجرت می‌کنند این است که چگونه اقامت دائم کانادا را از این طریق دریافت نمایند و به صورت دائمی در آن کشور اقامت داشته باشند.

افرادی که جاب آفر کانادا را به صورت دائمی دریافت کرده باشند می‌توانند برای اقامت دائمی در آن کشور از طریق یکی از دو برنامه اقامت دائمی دریافت نمایند.

فرد متقاضی دریافت اقامت دائم کانادا با جاب آفر می‌تواند از طریق برنامه‌های مهاجرت استانی یا اکسپرس اینتری اقدام نماید که هرکدام دارای ویژگی‌های خاص خود می‌باشد و فرد می‌تواند با توجه به موقعیت خود آن را انتخاب نماید.

۲

نحوه دریافت جاب آفر کانادا

  • اولین و مهم‌ترین قدم در دریافت جاب آفر و پیشنهاد کاری در کشور کانادا یا هر کشور دیگری، نگارش یک رزومه درست است که با استفاده از آن فرد می‌تواند توانایی‌ها و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارد و در واقع این رابط اولیه بین کارفرما و کارگر است.

بنابراین فرد در نگارش رزومه باید دقت داشته باشد و بتواند آن را با توجه به نگارش کانادایی تهیه نماید تا مورد توجه کارفرمایان قرار گیرد.

  • قدم اصلی برای دریافت جاب آفر کانادا عضویت در سایت‌ها و پلتفرم‌های کاریابی و پیگیری اخبار از طریق آنان می‌باشد.

در واقع فرد باید بتواند از طریق تمامی پلتفرم‌های کاریابی اخبار و اطلاعات جدید مربوط به حیطه کاری خود را به دست آورد و از این طریق شغل مورد نظر خود را انتخاب نماید.

فرد برای این کار می‌تواند از پلتفرم‌های بین‌المللی مانند Linkedin که در آن بسیاری از افراد برای کاریابی رزومه خود را عرضه و موقعیت‌های شغلی در کشورهای مختلف را بررسی می‌کنند استفاده کند و یا از طریق سایت‌های تخصصی کاریابی در کانادا اقدام کرده و در آن‌ها ثبت‌نام نماید.

  • پس از آن می‌توانید رزومه خود را برای موقعیت‌های شغلی مختلف در کانادا ارسال کنید و این کار را با توجه به رشته تحصیلی و تجربیات و رزومه خود انجام دهید.

شرایط دریافت جاب آفر

برای دریافت جاب آفر کانادا دارا بودن برخی شرایط لازم و مورد نیاز هستند که در این قسمت مورد بررسی قرار می‌دهیم تا پیش از ارائه درخواست برای دریافت جاب آفر کانادا از دارا بودن این شرایط اطمینان حاصل نمایید.

ارائه درخواست برای دریافت جاب آفر کانادا نیازمند تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسوی یا هر دوی آن‌ها می‌باشد. در واقع می‌توان بیان کرد که در جاب آفر کانادا ذکر می‌شود و اگر هم مستقیما به آن اشاره نشود، باز هم تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسوی لازم است.

بنابراین افراد پیش از اقدام برای دریافت جاب آفر باید نسبت به اخذ مدرک زبان معتبر اقدام نمایند تا تسلط خود بر زبان انگلیسی را اثبات کنند. در نتیجه دریافت مدارکی مانند آیلتس یا تافل برای فرد الزامی است.

رزومه تحصیلی و کاری و مدرک تحصیلی فرد نیز از دیگر شرایط دریافت جاب آفر هستند و می‌توان بیان کرد که مدرک تحصیلی، باید مرتبط با شغلی باشد که فرد می‌خواهد برای دریافت جاب آفر آن اقدام نماید و برای کارفرما نیز بسیار حائز اهمیت است.

دریافت جاب آفر کانادا

بنابراین فرد متقاضی باید نسبت به متناسب بودن مدرک تحصیلی و درخواست جاب آفر دقت نماید و در واقع توجه کند که چه مدرک تحصیلی برای دریافت آن موقعیت شغلی مورد نیاز می‌باشد.

هر فردی با دارا بودن مدرک تحصیلی معتبر از دانشگاه‌های معتبر ایران شانس خود را برای دریافت جاب آفر کانادا افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که بتواند پیشنهادهای شغلی با توجه به رشته تحصیلی خود را دریافت نماید.

یکی دیگر از شرایط مهم برای دریافت جاب آفر کانادا این است که فرد بتواند تمکن مالی خود را ثابت نماید و گواهی تمکن مالی دریافت کند. بنابراین فردی که قصد دریافت جاب آفر کانادا دارد باید تمامی این شرایط را دارا باشد و بتواند وجود آن‌ها را نیز اثبات نماید.

نکات مربوط به جاب آفر کانادا

  • دریافت جاب آفر به مدرک تحصیلی و رزومه فرد بستگی دارد و در حالت کلی اگر کسی بخواهد یک کار تخصصی داشته باشد، باید مدرک تحصیلی مرتبط و رزومه قوی نیز دارا باشد.
  • تمکن مالی مهاجرت با جاب آفر کانادا تمامی موارد مربوط به بلیط هواپیما، هزینه زندگی در کانادا برای ۱ ماه و هزینه وکیل مهاجرت به کانادا را شامل می‌شود و همچنین فرد باید اثبات نماید که می‌تواند ویزای کاری و غیره را دریافت نماید و برای آن گواهی دریافت کند.
  • دریافت جاب آفر در حالت کلی باید به صورت رسمی باشد و فرد نمی‌تواند با جاب آفر کانادا که غیررسمی باشد به این کشور مهاجرت کند.
  • فرد دارنده جاب آفر کانادا پیش از اقدام برای دریافت اقامت دائم کانادا باید نسبت به روش‌های موجود اطلاعات کسب کند و روش مورد نظر خود را انتخاب نماید.
  • در صورتی که کارفرمای ارائه‌دهنده جاب آفر کانادا دارای مجوز استخدام نیروی کار خارجی نباشد، آن جاب آفر معتبر محسوب نمی‌شود و فرد نمی‌تواند با استفاده از آن اقامت کانادا بگیرد.
  • پرداختی مشاغل تخصصی آی‌تی در کانادا معمولا حدود ۵۵۰۰۰ دلار در هر سال است و البته این مقدار در همه شهرها و موقعیت‌های شغلی یکسان نمی‌باشد.
  • سایت‌های کاریابی در کانادا بسیار گوناگون هستند و افراد می‌توانند در همه بسترهای مربوط به آن درخواست خود را ارائه نموده و جاب آفر کانادا دریافت نمایند.
  • کشور کانادا بر درآمد افراد نیز مالیات دریافت می‌نماید و به همین منظور بهتر است که پیش از ارسال رزومه و درخواست برای مهاجرت کاری به کانادا و دریافت جاب آفر، نسبت به حقوق خالص پس از کسر مالیات آگاهی پیدا کنید و برای مشاغل بهتر رزومه بفرستید.
  • در صورت رعایت تمامی نکات مربوط به دریافت جاب آفر کانادا، می‌توانید آن را با احتمال زیادی دریافت نموده و نسبت به اخذ ویزای کاری و مهاجرت به آن کشور اقدام نمایید.
۳

چه کارفرمایانی معمولا جاب آفر ارائه می‌دهند؟

بسیاری از کارفرمایان در مشاغل مختلف به دنبال افراد متخصص برای به کارگیری و استخدام هستند و به همین منظور سعی می‌کنند که از افراد متخصص در کشورهای دیگر نیز استفاده کرده و جاب آفر ارائه دهند.

بنابراین با توجه به اینکه به طور سالانه نیازهای شغلی کانادا در سایت‌های رسمی اعلام می‌شوند، می‌توان احراز کرد که کارفرمایان کدام شغل‌ها بیشتر به استخدام نیرو تمایل دارند و از این طریق می‌توان برای دریافت جاب آفر اقدام کرد.

کارفرمایان نیازمند نیروی کار خارجی درخواست خود را در پلتفرم‌های مختلف کاریابی قرار می‌دهند و از این طریق بستری برای برقراری ارتباط بین آن‌ها و متقاضیان دریافت کار به وجود می‌آید.

شما همچنین می‌توانید از طریق دوستان و آشنایان خود در کانادا نسبت به آگاهی از موقعیت‌های شغلی اقدام نمایید و به محض اینکه از وجود موقعیت شغلی مرتبط با رشته و تخصص خو اطلاع پیدا کردید، برای ارسال رزومه اقدام نمایید.

نحوه دریافت جاب آفر کانادا

رشته‌های تحصیلی مناسب دریافت جاب آفر

در حالت کلی می‌توان بیان کرد که با همه رشته‌های تحصیلی معمولا می‌توان جاب آفر دریافت کرد اما نکته قابل توجه این است که بتوان شانس دریافت جاب آفر را با توجه به آن رشته تحصیلی افزایش داد.

به همین منظور در این قسمت رشته‌های تحصیلی که در آن‌های شانس فرد برای دریافت جاب آفر کانادا بیشتر است را بررسی می‌کنیم.

در حالت کلی با توجه به اینکه کشور کانادا از لحاظ تکنولوژی پیشرفه محسوب می‌شود می‌توان بیان کرد که مشاغل مربوط به تکنولوژی بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند و افرادی که دارای مدرک در حوزه آی‌تی و غیره هستند می‌توانند برای دریافت جاب آفر درخواست دهند و شانس زیادی خواهند داشت.

همچنین افراد دارنده مدارک تحصیلی حسابداری یا مدیریت مالی و غیره دارای شانس زیادی برای دریافت جاب آفر هستند و هر ساله بسیاری از افراد از این طریق به کشور کانادا مهاجرت می‌کنند.

طراحی گرافیک نیز یکی دیگر از مشاغل مورد نیاز در کانادا یا هر کشور دیگری است و در صورتی که فرد دارای مدرک دانشگاهی یا مدرک معتبر طراحی گرافیک با رزومه قوی باشد می‌تواند با احتمال بالایی جاب آفر دریافت کند.

بنابراین شما می‌توانید پیش از اقدام برای دریافت جاب آفر کانادا با یک وکیل یا مشاور خبره در امور مهاجرتی مشورت کنید و ببینید که احتمال دریافت جاب آفر با توجه به مدرک تحصیلی و رزومه شما در کدام کشورها و در چه موقعیت‌هایی ممکن می‌باشد.

سایت‌های مخصوص دریافت جاب آفر کانادا

همانطور که بیان شد بسیاری از سایت‌ها هستند که مخصوص دریافت جاب آفر قرار داده شده‌اند و افراد با استفاده از آن‌ها می‌توانند برای دریافت جاب آفر کانادا اقدام کرده و در صورت پذیرش درخواست آن‌ها، مهاجرت کاری به کانادا داشته باشند. در این قسمت برخی از مهم‌ترین پلتفرم‌های مربوط به دریافت جاب آفر را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

سایت‌های مناسب کاریابی در کانادا عبارت‌اند از:

در کنار این موارد مذکور، سایت‌های دیگر هم وجود دارند که افراد با استفاده از آن‌ها می‌توانند برای مهاجرت کاری به کانادا اقدام نمایند و همچنین خوب است که شانس خود را با بسترهای بین‌المللی نیز امتحان کنند.

نحوه دریافت جاب آفر کانادا

۴

دریافت ویزای کاری پس از اخذ جاب آفر

در رابطه با نحوه دریافت جاب آفر کانادا و مراحل آن و همچنین شرایط مورد نیاز برای دریافت آن صحبت کردیم. در این قسمت قصد داریم تا بررسی کنیم که فرد متقاضی پس از دریافت جاب آفر چه اقداماتی را باید انجام دهد تا بتواند به کانادا مهاجرت نماید.

در حالت کلی مهاجرت کاری به کانادا فقط با جاب آفر و بدون ویزای کاری ممکن نیست و می‌توان بیان کرد که فرد پس از دریافت جاب آفر باید نسبت به دریافت ویزای کاری و مهاجرت به کانادا اقدام نماید.

دریافت ویزای کاری از طریق جاب آفر کانادا دارای مراحلی است که فرد باید آن‌ها را در نظر داشته باشد و با جزئیات دقیق انجام دهد تا ویزای کاری کانادا برای وی صادر شود.

افراد می‌توانند با مراجعه به نمایندگی کانادا و یا از طریق سایت رسمی evisa نسبت به اخذ ویزای کانادا اقدام نمایند و با ارائه مدارک مربوطه برای قبول یا رد درخواست خود صبر کنند. چرا که احتمال ریجکتی درخواست ویزای کاری کانادا نیز وجود دارد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری کانادا

برای دریافت ویزای کاری از طریق جاب آفر کانادا نیاز است که مدارکی را به همراه خود داشته باشید که عبارت‌اند از:

  • مدرک وجود جاب آفر و پیشنهاد کاری که دارای اعتبار بوده و از سوی یک کارفرمای خارجی صادر شده باشد.
  • مدارک شناسایی و پاسپورت فرد و مدارک مورد نیاز دیگر با توجه به درج اداره مهاجرت (مثل رزومه و مدارک تحصیلی)
  • گواهی تمکن مالی و اثبات دارا بودن تمکن مالی
  • ارسال درخواست به اداره مهاجرت کانادا
  • ارائه گواهی سلامت و عدم سوءپیشینه فرد
  • مدارک مربوط به سابقه کار و تجربیات به همراه بیمه فرد

برای اطلاع از روند ارسال درخواست ویزای کاری کانادا می‌توانید با یک فرد آگاه به امور مهاجرتی مشورت کرده و پرسش‌های خود را از وی بپرسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا