مالیات

۸ مورد معاف از مالیات حقوقی

بسیاری از مشاغل باید مالیات پرداخت کنند، اما برخی از مشاغل هم از مالیات بر حقوق معافند و نیاز نیست برای آن‌ها مالیاتی پرداخت شود.

در این نوشتار می‌خواهیم بدانیم کدام حقوق و دستمزدها از مالیات معافند. اگر نیاز به سپردن کلیه موارد به وکیل متخصص دارید، با بنیاد وکلا در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

موارد معاف از مالیات حقوقی

  1. ۵۰ درصد مالیات حقوق کارکنان مشاغل در مناطق کمتر توسعه یافته طبق مقررات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بخشیده می‌شود و علاوه بر آن بر اساس قانون، مزایای غیر نقدی پرداختی به کارکنان نیز معاف از مالیات است.
  2. کارمندان برای عیدی یا پاداش آخر سال خود معاف از مالیات هستند.
  3. پاداش وجوه حاصل از بیمه، بابت جبران خسارات بدنی، معالجه و امثال آن‌ها هم نیازی به مالیات ندارد.
  4. اگر سفر فوق العاده‌ای که مرتبط به کار باشد، پیش بیاید نیاز به پرداخت مالیات نخواهد بود.
  5. حقوق بازنشستگی، وظیفه و مستمری پایان خدمت، خسارت اخراج، بازخرید خدمت و وظیفه یا مستمری پرداختی به وراث و حق سنوات و حقوق ایام مرخصی استفاده نشده از جمله موارد معاف از مالیات است.
  6. مسکن واگذاری در محل کارگاه یا کارخانه برای استفاده کارگران و خانه‌های ارزان قیمت سازمانی در خارج از محل کارگاه یا کارخانه که مورد استفاده کارگران قرار می‌گیرد.
  7. وجوهی که کارفرما بابت هزینه معالجه کارکنان خود یا افراد تحت تکفل آن‌ها مستقیما یا به وسیله حقوق‌بگیر به پزشک یا بیمارستان به استناد اسناد و مدارک مثبت پرداخت کند.
  8. درآمد حقوق پرسنل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از نظامی و انتظامی، مشمولان قانون استخدامی وزارت اطلاعات و جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و آزادگان.

در مجموعه حقوقی بنیاد وکلا امکان تماس با مشاوره حقوقی تلفنی متخصص یا مراجعه حضوری به نزدیک‌ترین وکیل اطراف شما فراهم شده است.

8 مورد معاف از مالیات حقوقی

جرایم مربوط به مالیات بر حقوق

جرائم مالیاتی پیش‌ بینی شده در مالیات بر حقوق عبارتست از:

  • عدم ارائه لیست حقوق توسط پرداخت‌کنندگان حقوق در موعد مقرر و یا تسلیم بر خلاف واقعیت، موجب تعلق جریمه معادل دو درصد حقوق پرداختی خواهد شد.
  • عدم کسر مالیات حقوق توسط پرداخت‌کنندگان حقوق، مشمول جریمه معادل ۱۰ درصد مالیات پرداخت نشده در موعد مقرر و ۲.۵  درصد مالیات به ازای هر ماه نسبت به مدت تاخیر از سررسید پرداخت خواهد شد.

اگر در زمینه تنظیم شکایت تخصصی حقوقی در هر زمینه‌ای نیاز به مشاوره حقوقی دارید یا قصد دارید تهیه و تنظیم دادخواست را برعهده کارشناسان و وکلای متخصص قرار دهید، بهترین امکان برای شما استفاده از خدمات بسیار متنوع سامانه حقوقی بنیاد وکلا خواهد بود.

متاسفانه بیشتر افراد جامعه ما که با مشکل حقوقی مواجه می‌شوند، در بدو امر برای رفع معضل خود به وکیل دادگستری مراجعه نکرده و همین امر تبعات جبران‌ناپذیری را برایشان به همراه خواهد داشت.

در صورتی که امکان تماس تلفنی یا مراجعه حضوری به دفتر وکیل را ندارید، وکیل آنلاین متخصص کیفری و حقوقی نیز در این مجموعه وجود دارد و آماده خدمت‌رسانی به شما می‌باشد.

اگر به علل مختلفی امکان دسترسی شما به وکیل دادگستری وجود نداشته باشد، در این شرایط استفاده از خدمات مشاوره حقوقی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد و مطمئنا گره گشای مشکلات شما خواهد شد.

مشاوره حقوقی از جهات مختلفی می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی برایتان داشته باشد که در کمترین حالت، اطلاعات حقوقی شما را در خصوص مورد مربوطه افزایش خواهد داد.

سامانه حقوقی و قضایی بنیاد وکلا، با بهره‌مندی از کارشناسان و مشاوران حقوقی و وکلای مجرب و متخصص، آماده خدمات رسانی در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانواده، اختلافات حوزه کار و روابط کارگر و کارفرما و سایر مسائل حقوقی است.

لازم به ذکر است که این سامانه حقوقی، علاوه بر ارائه مشاوره‌های حقوقی تخصصی، در زمینه تهیه و تنظیم اوراق قضایی مثل شکواییه، دادخواست، لایحه دفاعیه، اظهارنامه و مانند آن نیز خدمات‌رسانی می‌نماید.

در هر صورت اگر به مشاوره حقوقی نیاز پیدا کردید و یا قصد تنظیم قراردادهای کاری، شکوائیه، دادخواست، و سایر اوراق قضایی را داشتید، قبل از هر اقدام حقوقی به سامانه حقوقی بنیاد وکلا مراجعه کنید و از خدمات متنوع این سامانه بهره‌مند شوید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا