ملکی

هنگام تنظیم قرارداد پیش‌‎فروش آپارتمان به چه نکاتی دقت کنیم؟

کلاهبرداری در پیش‌‎فروش آپارتمان از اتفاق‎هایی است که همواره در معاملات املاک روی می دهد؛ بنابر‎این رعایت نکات پیش‎بینی شده در قانون‌‌،‌ مانع از گرفتار شدن در دام کلاهبردارانی می‎شود که قصد پیش‌‎فروش آپارتمان دارند.

پیش‌‎فروش آپارتمان‎‌هایی که بعدها مشخص می‎شود به چندین نفر دیگر هم فروخته شده‌‎اند، نوعی کلاهبرداری است که هر روزه با شیوه‎‌هایی تازه توسط کلاهبرداران صورت می‎گیرد.

بسیاری از دفاتری که با عنوان بنگاه املاک با این ادعا که از سوی مالک نمایندگی دارند و اقدام به پیش‌‎فروش ملک می‎کنند، بنگاه های ملکی معتبر و مجاز از سوی اتحادیه صنف مشاوران املاک نیستند و برای اینکه در دام کلاهبرداران ملکی گرفتار نشوید به این نکته‎‌های ضروری توجه نمایید:

نوشته های مشابه
  • از معتبر و قانونی بودن بنگاه املاک مورد نظر اطمینان یابید.
  • ‌برای پیش‎خرید ملک، قرارداد رسمی تنظیم کنید.
  • درقرارداد باید پلاک و مشخصات ثبتی ملک، نشانی، تعداد اتاق، شماره طبقه، واحد، پارکینگ، نوع کاربری و مساحت کل عرصه‎ و اعیان، همچنین مصالح ساختمانی و سیستم گرمایش و سرمایش، به طور دقیق قید شود.
  • مبلغ قرارداد، میزان اقساط، تعداد قبض های اقساطی و زمان تحویل باید در قرارداد تصریح شود.

توجه کنید که تنظیم قرارداد پیش‎‌فروش آپارتمان و سایر املاک بدون اخذ مجوز‎های لازم برای درج و انتشار آ‌گهی و بدون عقد قرارداد رسمی پیش‎فروش آپارتمان ‌جرم است‌ و‌‌ مرجع قضایی صالح برای رسیدگی به چنین کلاهبرداری هایی دادسرای محل تنظیم قرارداد است.

سایت بنیاد وکلا به شما کمک می‌کند تا با جستجو و انتخاب متخصصین حقوقی، کار حقوقی خود را با هزینه مشخص و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا