قرارداد وکالت

سیر تا پیاز اخذ وکالتنامه در خارج از کشور

خواندن این مقاله به دو دسته افراد پیشنهاد می‌شود:

  • افراد مقیم در خارج ایران که برای انجام امور اداری خود نیازمند تنظیم وکالتنامه خارج از کشور هستند.
  • افرادی هستند که دوستان یا خویشاوندانی در خارج از کشور دارند و می‌خواهند برای انجام امور ایشان در ایران در قالب وکیل وی، اقدام کنند.

تنظیم وکالتنامه خارج از کشور

تمام ایرانیان مقیم خارج از کشور، از جمله ایرانیان مقیم امریکا برای تنظیم وکالتنامه خارج از کشور باید مراحل زیر را انجام دهند:

نوشته های مشابه
  • مراجعه به سایت تایید اسناد کنسولی(تاک)، و ثبت‌نام در سایت:

توجه نمائید که اطلاعات مربوط به شما به عنوان موکل، و همچنین اطلاعات وکیلتان، باید کامل و عینا مطابق شناسنامه ایرانیتان باشد. نام کاربری و کلمه عبور برای خودتان انتخاب کنید.

  • پس از ورود به سامانه تاک با مراجعه به قسمت پروفایل، نمایندگی یا کنسولگری ایران در کشوری که در آن زندگی می کنید را انتخاب کنید:

در مورد ایرانیان مقیم آمریکا باید گزینه “دفتر حفاظت منافع جمھوری اسلامی ایران-واشنگتن” انتخاب شود. وارد قسمت “وکالتنامه” شوید و نوع وکالتنامه مدنظرتان را انتخاب کنید.

  • وکالتنامه را تنظیم و تکمیل کنید.
  • بعد از اطمینان از متن وکالتنامه دکمه تایید را بزنید تا کد رهگیری به شما داده می‌شود.

حتما قبل از تایید وکالتنامه موارد فوق را مطالعه کنید. ضمن آن که می‌توانید به صورت تماس با وکیل تلفنی نیز موارد بیشتری را خاطرنشان نمایید.

اخذ وکالتنامه در خارج از کشور

انواع وکالتنامه خارج از کشور

  1. وکالتنامه ازدواج (موکل زن)
  2. وکالتنامه ازدواج  (موکل مرد)
  3. وکالتنامه اقامه دعوی
  4. وکالتنامه امور اداری
  5. وکالتنامه امور بانکی

نمونه وکالتنامه خارج از کشور

متن وکالتنامه‌های انتخابی به عنوان نمونه و قابل تغییر است. کلیه قسمت‌های وکالتنامه خارج از کشور شامل مشخصات وکیل، مورد وکالت، و حدود اختیارات قابل ویرایش است.

شما می‌توانید مورد وکالت و حدود اختیارات را مطابق با نیاز خود تغییر دهید؛ به طوری که مسئولیت مفاد وکالتنامه به عهده موکل است.

سامانه تاک، هیچگونه مسئولیتی در قبال کامل و صحیح بودن متن وکالتنامه ندارد.

وکالتنامه در خارج از کشور

ویرایش وکالتنامه

به دستورالعمل‌های مندرج در ایمیل ارسالی دقت کنید. کنسولگری ها و دفتر حفاظت منافع واشنگتن صرفا وکالتی را که تنظیم نموده‌اید به صورت چاپی به ایمیل‌تان ارسال می‌کند هیچگونه دخل و تصرفی در محتوای وکالت تنظیمی ندارد.

لازم به ذکر است در صورت نیاز امکان ویرایش وکالتنامه در حساب کاربری شما در سامانه تاک وجود دارد. در صورت نیاز به ویرایش، بعد از هر بار ویرایش باید مجددا، کد ملی و کد رهگیری خود را به آدرس ایمیل Takmfa@gmail.com ارسال کنید.

تایید و دریافت وکالتنامه در کشور مبدا

تایید وکالتنامه هم از طریق مراجعه حضوری، و هم از طریق پستی قابل انجام می‌باشد. اگر وکالتنامه شما بار مالی داشته باشد نیاز به مراجعه حضوری است.

بار مالی یعنی به وکیل شما در ایران اجازه انجام امور مالی را اعطا شود، باید با در دست داشتن کد رھگیری و مدارک شناسایی معتبر به دفتر حفاظت مراجعه کنید. در همین حین می‌توانید با مشاوره حقوقی آنلاین به صورت برخط با وکیل خود در ارتباط باشید.

اگر وکالتنامه شما بار مالی نداشته باشد می‌توانید با ارسال کد رھگیری برای دفترحفاطت از طریق ایمیل اقدام کنید. به این صورت که متن وکالتنامه را دریافت و برای تایید امضا خود به public notary در شهر خود مراجعه کنید.

برای اعطای وکالت می‌توانید ابتدا با وکیل مورد نظرتان مشاوره حقوقی دریافت نمایید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا