سفتهوصول مطالبات

همه چیز درباره سفته های جدید

در معاملات تجاری، چک بیشتر از سفته رواج دارد، چراکه در چک مبلغی معین نشده است و در هر برگ چک، صادرکننده میتواند هر مبلغی که میخواهد را بنویسد. اما مبالغ مندرج در سفته مشخص است و بر روی هر برگ سفته درج شده است.

هر برگ سفته برای مبالغی خاص به کار میرود و بیش از مبلغی که در سفته قید شده معتبر نیست. طبق اخبار جدید، سفته های جدید به تازگی جایگزین سفته های قدیمی شدند. در این مطلب به جزئیات این خبر خواهیم پرداخت.

تغییرات سفته های جدید

به نقل از بانک ملی ایران، سفته های جدید از تاریخ ۱۱ تیرماه ۹۸ از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی، در شعب بانکی توزیع شدند. این سفته ها توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه شده و بانک ملی ایران به عنوان بانک عامل، از دیروز عرضه آنها را به موازات سفته های قبلی در شعب خود آغاز کرد.

سفته های جدید نسبت به نمونه قبلی از نظر ظاهری با تغییراتی همراه بوده است.

__tel_banner

 با وجود عرضه سفته های جدید از دیروز، سفتههای قدیمی همچنان دارای اعتبار هستند و متقاضیان سفته میتوانند از آنها نیز در داد و ستدها و معاملات خود استفاده کنند.

نحوه تعیین قیمت سفته

قیمت سفته توسط مجلس تعیین و تصویب میشود. قیمت سفته تا سال ۹۴ به ازای هر یک میلیون تومان سفته، ۳ هزار تومان بوده است، ولی با مصوبه مجلس از سال ۹۵ به بعد به ازای هر یک میلیون تومان سفته، ۵۰۰ تومان است.

پایین آمدن قیمت سفته، باعث شد تا چاپ کردن سفته دیگر مقرون به صرفه نباشد. از این رو سفته های با قیمت پایین، کمتر از گذشته چاپ میشوند و بیشترِ سفته های در دسترس، معمولا سفته های با نرخ بالا هستند.

نرخ فروش سفته مبلغ اسمی سفته   ۵۰۰ تومان ۱ میلیون تومان ۷۵۰ تومان ۱.۵ میلیون تومان ۱۰۰۰ تومان ۲ میلیون تومان ۱۲۵۰ تومان ۲.۵ میلیون تومان ۲۵۰۰ تومان ۵ میلیون تومان ۵۰۰۰ تومان ۱۰ میلیون تومان ۱۰۰۰۰ تومان ۲۰ میلیون تومان ۲۵۰۰۰ تومان ۵۰ میلیون تومان ۵۰۰۰۰ تومان ۱۰۰ میلیون تومان ۷۵۰۰۰ تومان ۱۵۰ میلیون تومان

__online_banner

سفته های جدید نسبت به نمونه قبلی از نظر ظاهری با تغییراتی همراه بوده است. با این حال هنوز جزییات دقیق این تغییرات اعلام نشده است.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا