دیوان عدالت اداری

ثبت دادخواست در سامانه دیوان عدالت اداری

در سیستم قضایی ایران دیوان عدالت اداری یکی از مراجع قضایی است که مهم ترین مسئولیت آن رسیدگی به دعاوی و شکایت های مردم از مراجع اداری و دولتی است.

سامانه ثبت دادخواست دیوان عدالت اداری

تعداد پرونده های این مرجع قضایی بسیار زیاد بوده و به همین علت روند رسیدگی در دیوان عدالت اداری در اکثر مواقع بسیار زمان بر است، از این رو و به دلیل آنکه روند رسیدگی به پرونده ها تسریع پیدا کند، سامانه ای تحت عنوان درگاه اخذ دادخواست الکترونیک دیوان عدالت اداری راه اندازی شده است.

نوشته های مشابه

درگاه خدمات الکترونیک دیوان عدالت اداری این امکان را برای کاربران خود فراهم می کند، که از طریق این سامانه و بدون نیاز به مراجعه حضوری دادخواست خود را به ثبت برسانند و همچنین امکان پیگیری پرونده ها از طریق آن فراهم است.

در ادامه به توضیحات کاملی در خصوص ثبت نام و نحوه ثبت دادخواست در درگاه اخذ دادخواست الکترونیک دیوان عدالت اداری به نشانی sajed.divan-edalat.ir می پردازیم.

در زمینه جمع‌آوری ادله مورد نیاز و استناد درست به آن و مقبول واقع شدن دعوای شما بهتر است از وکیل متخصص در امور دیوان عدالت اداری کمک بگیرید.

ثبت نام در درگاه اخذ دادخواست الکترونیک دیوان عدالت اداری

کاربران برای آنکه بتوانند از امکانات درگاه اخذ دادخواست الکترونیک دیوان عدالت اداری استفاده کنند، لازم است ابتدا در این سامانه ثبت نام کنند.

نکته بسیار مهمی که برای ثبت نام در این سامانه وجود دارد، آن است که تا زمانی که شخص در ثبت نام در سامانه ثنا را به عمل نیاورده باشد، نمی تواند در این درگاه الکترونیکی ثبت نام کند.

در ادامه نحوه ثبت نام در درگاه اخذ دادخواست الکترونیک دیوان عدالت اداری را به طور کامل توضیح می دهیم:

  1. ابتدا باید آدرس sajed.divan-edalat.ir را در مرورگر اینترنتی خود جستجو کنید و دقیقا وارد همین صفحه شوید.
  2. بعد از ورود به صفحه اصلی و برای ثبت نام لازم است ابتدا گزینه ثبت نام را انتخاب کنید.
  3. در این مرحله باید کد ثنا و تاریخ تولد خود را همراه با عبارت امینتی وارد کرده و گزینه بعدی را فعال کنید و ثبت اطلاعات را تا مراحل انتهایی و تکمیل فرآیند ثبت نام ادامه دهید.

در راستای تنظیم صحیح دادخواست مخصوص دیوان عدالت اداری، مشاوره حقوقی دریافت نمایید.

ثبت دادخواست در سامانه دیوان عدالت اداری

نحوه ثبت دادخواست در درگاه اخذ دادخواست الکترونیک دیوان عدالت اداری

همانطور که گفته شد کاربران با استفاده از این سامانه می توانند دادخواست خود را در دیوان عدالت اداری ثبت کرده و اطلاعات مربوط به پرونده هایشان را مشاهده کنند.

در واقع هم از اتلاف وقت و انرژی آن ها جلوگیری شده و هم دیگر لازم نیست که هزینه ای را بابت خرید فرم های دادخواست صرف کنند.

با استفاده از راهنمای زیر می توانید به راحتی از امکان ثبت دادخواست در سامانه sajed.divan-edalat.ir استفاده کنید:

  1. بعد از ورود به درگاه اخذ دادخواست الکترونیک دیوان عدالت اداری، لازم است ابتدا کد کاربری، رمز عبور و حاصل جمع اعداد را وارد کرده و سپس گزینه ورود را فعال کنید.
  2. بعد از آنکه وارد صفحه شخصی خودتان شدید برای ثبت دادخواست لازم است مانند تصویر علامت خودنویس را انتخاب کنید؛ حالا یکسری توضیحات برای شما به نمایش درمی آید که بعد از مطالعه آن ها گزینه بله را در کنار عبارت متن فوق را مطالعه و با آن موافقم فعال کنید.
  3. زمانی که گزینه بله را فعال می کنید در پایین صفحه یک فرم شبیه فرم دادخواست برای شما به نمایش در می آید؛ ابتدا باید اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید.
  4. بعد از تکمیل اطلاعات اگر پرونده شما در مرحله تجدید نظر قرار دارد و یا آن که مدارکی برای اسکن در اختیار دارید، لازم است رای بدوی و یا مدارک پرونده را اسکن کنید. بعد از اتمام تکمیل اطلاعات و اسکن مدارک گزینه ذخیره را فعال کنید تا دادخواست شما ثبت شود.

پیگیری های بعدی نیز از طریق همین سامانه امکان پذیر است.

برای دریافت راهنمای مرحله به مرحله همین حالا به وکیل آنلاین بنیاد وکلا پیام دهید.

یکی از پرتکرارترین تقاضاهای موکلین در بنیاد وکلا دریافت مشاوره حقوقی تلفنی به صورت فوری و مستقیم با وکیل متخصص می باشد. شما نیز می‌توانید همین حالا جهت رزرو وقت و تماس اقدام نمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا