کیفری (جرائم)

کانون اصلاح و تربیت و ساختار آن

کانون اصلاح و تربیت مربوط به زمانی که اطفال یا نوجوانان مرتکب جرمی می شوند به جرائم آنان در دادگاه اطفال رسیدگی می شود و آیین دادرسی و رسیدگی به پرونده های جرائم در این دادگاه ها از مرحله تعقیب و تحقیق تا صدور حکم متفاوت از سایر محاکم است و بر طبق اصول این دادگاه ها انجام می شود و زمانی که حکم صادر می شود، حسب مورد اطفال و نوجوانان ممکن است به کانون اصلاح و تربیت فرستاده شوند.

کانون اصلاح و تربیت نیز زیر مجموعه سازمان زندان ها است اما با این تفاوت که نحوه برخورد با آن ها، میزان و مدت مجازات این دسته از مجرمان با دادگاه های کیفرای بزرگسالان کاملا متفاوت می باشد.

نوشته های مشابه

به همین دلیل در این مقاله به بررسی کانون اصلاح و تربیت و ساختار کانون اصلاح و تربیت می پردازیم. ضمن آن که در این پروسه می‌توانید از همراهی وکیل متخصص بهره‌مند شوید.

کانون اصلاح و تربیت

کانون اصلاح و تربیت بر طبق قانون مربوط به تشکیل دادگاه اطفال بزهکار در مقر هر دادگاه اطفال وزارت دادگستری یک کانون اصلاح و تربیت برای اجرای این قانون تاسیس می نماید که کانون های اصلاح و تربیت دارای قسمت های مختلفی است که طرز تشکیل کانون اصلاح و تربیت و کیفیت اصلاح و تربیت طفل در هر یک از قسمت های کانون مزبور طبق آیین نامه وزارت دادگستری خواهد بود.

لازم به ذکر است که آیین دادرسی و نحوه برخورد با مرتکبین متفاوت با زندان بزرگسالان می باشد و همانطور که در ذیل به آن خواهیم پرداخت ساختار کانون اصلاح و تربیت نیز متفاوت با سایر زندان ها می باشد.

کانون اصلاح و تربیت

ساختار کانون اصلاح و تربیت

کانون اصلاح و تربیت بر طبق قانون مربوط به تشکیل دادگاه اطفال بزهکار تشکیل می شود و یکسری اقدامات تامینی را انجام می دهند و این کانون دارای سه بخش می باشد:

  • قسمت نگهداری موقت
  • قسمت اصلاح و تربیت
  • زندان

اطفالی که هنوز درباره آنان از طرف دادگاه تصمیمی اتخاذ نشده به قسمت اول اعزام خواهند گردید و اطفالی که در مورد آنان تصمیم اعزام به کانون اصلاح و تربیت اتخاذ شود بر حسب مورد به قسمت دوم یا سوم اعزام خواهند گردید و در هر قسمت محل نگاهداری دختران از محل پسران مجزا خواهد بود.

اطفالی که طبق این ماده به یکی از قسمت های مذکور اعزام گردیده و به سن پانزده سال تمام رسیده اند اعم از این که تصمیمی از طرف دادگاه درباره آنها اتخاذ شده باشد یا خیر در قسمتی از کانون که برای این منظور تشخیص داده خواهد شد، نگاهداری می شود.

اگر در خصوص تنظیم شکایت تخصصی نیاز به مشاوره حقوقی کیفری دارید یا قصد دارید تمام فرآیند احقاق حق خود را بر عهده کارشناسان و وکلای متخصص قرار دهید، ما بهترین امکان برای شما را استفاده از خدمات بسیار متنوع سامانه حقوقی بنیاد وکلا می‌دانیم.

متاسفانه بیشتر افراد جامعه ما که با مشکل حقوقی مواجه می‌شوند، در ابتدا برای رفع معضل خود به وکیل دادگستری مراجعه نمی‌کنند و همین موضوع تبعات جبران‌ناپذیری را برایشان به دنبال خواهد داشت.

اخذ وکیل در موضوعات کیفری، می‌تواند کمک بسیار زیادی به شاکی پرونده نماید. اما اگر به علل مختلفی امکان دسترسی شما به وکیل دادگستری وجود ندارد، در این شرایط استفاده از خدمات مشاوره حقوقی، گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

مشاوره حقوقی از جهات مختلفی می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی برایتان داشته باشد که در کمترین حالت، اطلاعات حقوقی شما را در خصوص مورد مربوطه، افزایش خواهد داد.

همچنین مطالعه محتواهای حقوقی تنظیم شده از سوی وکلا و کارشناسان مجرب حقوقی این سامانه، می‌تواند بسیاری از مشکلات حقوقی شما را مرتفع نماید.

سامانه حقوقی بنیاد وکلا با بهره‌مندی از کارشناسان و مشاوران حقوقی و وکیل آنلاین مجرب و متخصص آماده خدمات رسانی در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانواده، و سایر مسائل حقوقی است.

لازم به ذکر است که این سایت حقوقی علاوه بر ارائه مشاوره‌های حقوقی تخصصی، در زمینه تهیه و تنظیم انواع اوراق قضایی مثل شکواییه، دادخواست، لایحه دفاعیه، اظهارنامه و مانند آن نیز خدمات رسانی می‌نماید.

در هر صورت اگر به مشاوره حقوقی تلفنی نیاز پیدا کردید و یا قصد تنظیم شکوائیه، دادخواست، و سایر اوراق قضایی را داشتید، قبل از هر اقدام حقوقی به سامانه بنیاد وکلا مراجعه کنید و از خدمات متنوع این سامانه بهره‌مند شوید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا