بین‌ المللثبت شرکت خارجی

مزایای ثبت شرکت در ارمنستان

در این مطلب ما ضمن بررسی ثبت شرکت در ارمنستان، مزایای ثبت شرکت را نیز مرور می‌کنیم. البته همیشه توصیه می‌گردد که در این راستا از متخصصین مربوطه راهنمایی دریافت کنید.

مزایای ثبت شرکت در ارمنستان

امکان ثبت سریع شرکت در کشور ارمنستان

ثبت شرکت در ارمنستان معمولا ۱ روز کاری به طول می‌انجامد و شماره شناسه مالیاتی بلافاصله برای شرکت تازه تاسیس، صادر می‌گردد. بنابراین نیازی به مراجعه به اداره مالیات ندارید. به محض اینکه مجوز (گواهی) ثبت شرکت، شناسه مالیاتی و مفاد اساسنامه شرکت را دریافت نمودید، شرکتتان بلافاصله مجاز به آغاز فعالیت می‌گردد.

نوشته های مشابه

هزینه اندک جهت تاسیس و نگهداری شرکت

به طور معمول، دولت از شما هزینه‌ای بابت ثبت شرکتتان دریافت نمی‌کند. اگر هم دریافت کند، هزینه اندکی بابت خدمات دولتی از شما اخذ می‌کند. همچنین جهت تمدید جواز شرکت، هزینه‌ای از شما کسر نمی‌شود. این بدین معناست که زمانی که شما شرکتتان را به ثبت برسانید، شرکتتان به صورت دائمی دارای مجوز می‌گردد و دیگر نیازی نیست که بابت تمدید مجوز، هزینه‌ای پرداخت کنید.

شرکت‌هایی که در وضعیت غیرفعال قرار دارند، از پرداخت مالیات، ارائه اظهارنامه مالیاتی و عملیات حسابرسی معاف هستند. شرکت‌های فعال موظف به تبعیت از قوانین مالیاتی، پرداخت دستمزد و مالیات هستند.

ثبت شرکت در ارمنستان

بدون محدودیت در مالکیت شخص خارجی

به عنوان یک شخص خارجی؛ شما می‌توانید به طور تمام و کمال مالکیت شرکت را بر عهده داشته باشید و نیازی به شریک یا عامل ارمنستانی ندارید. همچنین محدودیتی بر تعداد سهامداران، ملیت سهامداران و غیره وجود ندارد.

مدیریت خارجی، بدون داشتن شریک بلامانع است

شما می‌توانید به عنوان یک فرد خارجی، مدیریت یک شرکت ارمنستانی را عهده‌دار باشید.

مدیر شرکت ملزم به اقامت در ارمنستان یا داشتن نشانی در ارمنستان نیست. همچنین، می‌توانید به صورت همزمان، تنها سهامدار شرکت و مدیر شرکت نیز باشید.

ثبت شرکت در ارمنستان بدون حضور

اگر شما امکان یا وقت لازم برای سفر به ارمنستان را ندارید، می‌توانید شرکت خودتان را از راه دور تاسیس نمایید. چنین امری با داشتن وکیل قانونی امکانپذیر است. به محض اینکه روند اداری ثبت شرکت در ارمنستان شما طی شود، بنا به صلاحدید شما، مدارکتان را نزد شرکت خود یا برای شما توسط پست ارسال می‌کنیم.

ثبت شرکت با حداقل مدارک مور نیاز

به طور معمول، دارا بودن یک گذرنامه معتبر به تنهایی جهت تاسیس یک شرکت در ارمنستان کفایت می‌کند. اصولا نیازی به ارائه مدارک اضافی همچون تائیدیه آدرس و اظهارنامه بانکی و غیره نیست.

مزایای ثبت شرکت در ارمنستان

عدم وجود پیش‌نیاز سرمایه‌ای

جهت برپایی تجارت در ارمنستان، هیج میزان حداقلی برای میزان سرمایه وجود ندارد. بنابراین نیازی به افتتاح حساب بانکی و بلوکه دارایی های آن نیست. یک شرکت، می‌تواند حتی با میزان سرمایه قانونی ۱ دلار تاسیس شود.

عدم الزام به استخدام کارمندان ارمنی یا داشتن دفتر در ارمنستان

شما برای تاسیس شرکت در ارمنستان،در صورت عدم نیاز،  نیازی به پرداخت هزینه‌هایی همچون اجاره دفتر، استخدام افراد (مدیران، منشی، حسابدار و…) و افتتاح حساب بانکی ندارید.

اقامت و شهروندی ارمنستان

انجام تجارت در ارمنستان، شما و خانوادتان را مجاز به اقامت در این کشور می‌کند. تاجران می‌توانند برای درخواست ویزای تک ورود یا چند ورود، ویزای موقت (۱ ساله)، دائم (۵ ساله) یا ویژه (۱۰ ساله) اقدام نمایند. پس از گذشت ۳ سال از ویزا، افراد مجاز به درخواست اقامت ارمنستان می‌شوند.

نرخ پایین مالیات

ارمنستان جزو کشورهایی است که کمترین نرخ مالیات را دارند و علاوه بر آن، برای برخی مشاغل همچون شرکت‌های فناوری اطلاعات، کشاورزان و شرکت‌های متوسط و کوچک تسهیلات مالیاتی ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

ارمنستان

حریم خصوصی

اگر حریم خصوصی برای شما موضوعی حساس است، می‌توانید نوعی از شرکت را انتخاب کنید که نیازی به ثبت مشخصات سهامداران ندارند. (شرکت سهامی یا تعاونی) همچنین می‌توانید از خدمات مدیر اسمی/ سهامدار اسمی استفاده کنید.

بانک‌ها اکیدا مسئول حفاظت از هویت شما هستند و فاش هرگونه اطلاعات جرم محسوب می‌شود.

اعتبار ثبت شرکت در ارمنستان

ارمنستان یک جزیره دور افتاده نیست و دارای اقتصادی متنوع است. این کشور دارای قوانین مدرن ضدپولشویی بوده و بانک مرکزی آن امنیت، ثبات و اعتبار بالای سیستم بانکداری را تضمین می‌کند.

همچنین لازم به ذکر است که ارمنستان به دلیل اعتبار و عملکرد بالای خود در زمینه امور مالی و بانکی، در هیچ یک از فهرست‌های سازمان‌های جهانی همچون IMF، FSI یا OECD به عنوان کشوری ضعیف یا در حال توسعه در زمینه مالی و بانکداری شناخته نمی‌شود.

عدم نیاز به گواهی/مجوز و طیف وسیع کسب و کار

به طور معمول، جهت شروع تجارت در ارمنستان، نیازی به مجوز یا گواهینامه تجاری نیست.

شرکت‌هایی که در زمینه‌های خاصی فعالیت می‌کنند، موظف به دریافت مجوز محلی (مجوزهایی چون: مجوز فروش مشروبات الکلی یا دخانیات) یا اطلاع‌رسانی به مقامات مربوطه در رابطه با نوع فعالیتشان (‌رستوران‌ها یا شرکت‌های وارداتی/صادراتی) هستند.

لازم به ذکر است که اخذ گواهی مخصوص تنها محدود به مشاغلی خاص همچون خدمات مالی، خدمات آموزشی، خدمات درمانی، قمار و غیره می‌شود.

بر خلاف بسیاری از کشورهای دیگر، شرکت‌های ارمنستان اجباری در ارائه فهرست زمینه‌های فعالیتی که مجاز به انجام آن هستند، ندارند.

این بدان معناست که به صورت پیش فرض، شرکتی که در ارمنستان به ثبت رسیده است، می‌تواند در هر زمینه قانونی فعالیت کند مگر اینکه زمینه فعالیتش جز زمینه‌هایی باشد که نیاز به گواهی مخصوص دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا