بین‌ الملل

دولت کانادا برای جبران پاندمی کرونا مهاجر بیشتر می پذیرد

پنج برنامه اصلی در مورد مهاجرت به کانادا در ماه دسامبر ۲۰۲۰ به چه صورت خواهد بود.

لازم است بدانید سیستم مهاجرتی کانادا با توجه به وضعیت نابسامان سال ۲۰۲۰ که ناشی از ویروس کرونا میباشد، کماکان در حال انجام است و برنامه های اکسپرس اینتری و سرمایه گذاری پاس ریکوئست می شوند.

سازمان مهاجرت کانادا احتمالا در تعطیلات کریسمس قرعه کشی اکسپرس اینتری را انجام می دهد. در سال های گذشته بطور میانگین دو قرعه کشی در دسامبر انجام می شد. برنامه مهاجرت استانی کانادا همچنان ادامه دارد.

در سال های گذشته قرعه کشی مهاجرت استانی در روز کریسمس  نیز انجام می شد. به علاوه نامه هایی به وزرای کانادا برای پردازش و بررسی برنامه های اسپانسرشیپ والدین، پدربزرگ ها و مادربزرگ ها، دانشجویان بین المللی و نیروی کار خارجی موقت حاضر در کانادا از سوی نخست وزیر کانادا صادر شده است.

دراینجا پنج برنامه در مورد مهاجرت کانادا  ذکر شده است:

نامه به آقای مارکو مندیچینو وزیر مهاجرت کانادا

نخست وزیر کانادا جاستین ترودو قبل از کریسمس دستورالعمل های جدیدی را برای وزرای خود صادر می کند.

در دستورالعمل نخست وزیر کانادا خط مشی هر وزیر مشخص شده و اعلان می شوند تا کانادایی ها بتوانند برنامه دولت را ارزیابی نمایند.

نامه وزیر مهاجرت کانادا به مارکو مندیچینو، جزییات کارهایی که دولت برای مهاجرت کانادا انجام خواهد داد را شامل می شود.

نامه نخست وزیر کانادا به مندیچینو راهبردهایی را به او و سازمان مهاجرت کانادا و سایر استانها و ذینفعان مهاجرت ارائه می کند، تا سیستم مهاجرت را به حالت قبل از پاندمی ویروس کرونا برگردانند.

اولویت های مهاجرتی کانادا، اجرای برنامه ۲۰۲۱-۲۰۲۳ است و بررسی برنامه های مهاجرتی شهرداری ها(مهاجرت به حومه شهرها) و حذف هزینه پرونده های شهروندی کانادا از جمله این موارد می باشد.

پذیرش بیشتر در برنامه اکسپرس اینتری نیروی متخصص کانادا

قرعه کشی ۲۵ نوامبر ۵۰۰۰ مهاجر را برای اقامت دائم پذیرفت که امتیاز ۴۶۹ را نیاز داشتند. احتمالا قرعه کشی دیگری در ۱۶ دسامبر انجام خواهد شد.

در سالهای گذشته بین آخرین قرعه کشی سال و اولین قرعه کشی سال جدید چهار هفته فاصله بود.

با وجود کرونا در سال ۲۰۲۰ کانادا بیشترین میزان مهاجر را از طریق برنامه اکسپرس اینتری، حدود ۹۲۳۵۰ مهاجر را پذیرفت کانادا امسال برای اولین بار از سال ۲۰۱۵ که برنامه اکسپرس اینتری ایجاد شد، ۱۰۰۰۰۰ دعوتنامه برای اقامت دائم کانادا صادر کرده است. 

  • برنامه مهاجرت استانی کانادا:

احتمالا استانهای کانادا قرعه کشی مهاجرت استانی را در تعطیلات انجام می دهند.

شاید قرعه کشی مهاجرت استانی کانادا موسوم به PNP چند روز قبل از تعطیلات کریسمس یعنی ۲۵ دسامبر ۲۰۲۰ برابر ۵دی ۱۳۹۹ انجام شود.

جزیره پرنس ادوارد در ۱۷ دسامبر قرعه کشی انتخاب مهاجر را انجام می دهد که از طریق برنامه نیروی کار، اکسپرس اینتری و سرمایه گذاری مهاجران را می پذیرد.

بریتیش کلمبیا از طریق برنامه جذب نیروی متخصص و فنی قرعه کشی هفتگی را انجام می دهد.

احتمالا انتاریو ماه آینده قرعه کشی می کند.

برنامه مهاجرتی حداقل ۳۸۶ مهاجر دیگر را تاپایان سال می تواند بپذیرد که این امر بعد از پذیرش ۲۵۰ نیروی کار خارجی موقت در مشاغل ماهر خواهد بود.

منیتوبا، ساسکاچوان و نواسکوشیا در ماه دسامبر براساس قرعه کشی سالهای قبل قرعه کشی مهاجرت استانی را انجام می دهند.

قرعه کشی برنامه اسپانسرشیپ والدین کانادا دولت کانادا برنامه اسپانسرشیپ والدین، پدربزرگ و مادر بزرگ ها را در مهر ماه باز کرده و در اوایل نوامبر بست. احتمالا قرعه کشی اسپانسرشیپ والدین تا دسامبر ۲۰۲۰ انجام شده و اسپانسرهایی که در ژانویه و فوریه ۲۰۲۱ در قرعه کشی پذیرفته می شوند، فرم پذیرش را با ایمیل می گیرند و باید مدارک مالی و هویتی خود را با پست ارسال کنند.

سازمان مهاجرت کانادا سال ۲۰۲۰ از ۱۰۰۰۰ اسپانسر برنامه اسپانسرشیپ والدین درخواست اقدام به مهاجرت می کند. احتمالا سال آینده کانادا ۳۰۰۰۰ اسپانسر را در برنامه اسپانسرشیپ را دعوت می کند.

  • کانادا برنامه های اقامت دائم را به افراد با ویزای موقت ارائه می دهد:

طبق مصاحبه وزیر مهاجرت کانادا با بلومبرگ:

کانادا به دنبال ارائه راههای بیشتر برای اقامت دائم شهروندان با ویزای موقت مانند ویزای دانشجوی و ویزای کار است.

این امر برای جبران کاهش پذیرش مهاجران  و رفع  ضررهای جمعیتی و اقتصادی به علت پاندمی کرونا است.

گرچه ما نمی دانیم این اعلامیه چه زمانی منتشر می شود ولی احتمالا در ماه دسامبر ۲۰۲۰ انجام شده، اما گاهی اداره مهاجرت کانادا این اعلامیه ها را تا بعد از تعطیلات اعلام نمی کند.

دولت فدرال کانادا می تواند روشهای زیادی را برای اقامت دائم نیروی کار خارجی و دانشجویان بین المللی ارائه دهد.

توجه کنید که ویزای توریستی یا به اصطلاح مولتی ۵ساله کانادا، هیچ تاثیری برای اخذ اقامت کانادا ندارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا