پزشکی قانونی

رابطه مقعدی و همه چیز درباره آن

رابطه جنسی مقعدی یا آنال سکس عبارت است از انجام عمل جنسی توسط دخول آلت تناسلی مردانه به مقعد زن که از دیرباز تا کنون وجود داشته است.

نزدیکی مقعدی بین دو مرد را لواط نامیده که متاسفانه این عمل با اسم همجنس گرایی در کشورهای غربی زیاد است. مضرات رابطه مقعدی بسیار زیاد و خطرناک بوده و هم از لحاظ پزشکی و هم شرعی به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

نوشته های مشابه

در عین حال این رابطه برای بعضی از مردان لذت زیادی داشته و به انجام آن علاقه‌مند می باشند.

در ادامه ضمن نگاهی به عوارض این رابطه، نکات پزشکی و شرعی، توصیه هایی جهت کاهش درد و افزایش ایمنی در این نوع رابطه جنسی زناشویی مطرح شده است. البته شما می‌توانید با یک وکیل پزشکی قانونی متخصص نیز مشورت نمایید.

رابطه مقعدی از نظر پزشکی

انجام رابطه جنسی یا نزدیکی از مقعد با هر روش و با استفاده از هر ماده لغزنده کننده یا بی حس کننده به صورت کرم، اسپری، روغن، ژل، کاندوم و پماد یک رابطه پر خطر جنسی بوده و استفاده از مواد یاد شده و شیوه های فوق فقط از دردناک بودن این رابطه کاسته و آسیب های جبران ناپذیری به فرد مفعول به لحاظ جسمی و برای هر دو فرد فاعل و مفعول به لحاظ انتقال بیماری های مقاربتی به همراه داشته و به جرات می‌توان گفت که هیچ پزشکی این رابطه را توصیه نمی کند و از نظر علمی غیر قابل قبول میباشد.

به بیان دیگر هیچ نظریه ای مبنی بر سالم بودن و بی ضرر بودن این رابطه جنسی ارائه نگردیده و بر عکس این رابطه همیشه از نظر پزشکی نقض گردیده است.

تجاوز رابطه مقعدی

رابطه مقعدی در ایران

در ایران هیچ آمار دقیقی از رابطه جنسی مقعدی وجود ندارد اما با وجود محدودیت‌ های اجتماعی و مذهبی و همچنین عدم پذیرش نزدیکی بین دخترهای جوان و پسر های جوان پیش از ازدواج در ایران، احتمال آن داده می‌ شود که رویکرد به آمیزش مقعدی چه در رابطه (دختر– پسر) و چه در رابطه (پسر– پسر) در ابتدای بلوغ جنسی و گذار به مرحله سن بلوغ و شکل گیری هویت جنسی، به عنوان شکلی از پاسخگویی به کنجکاوی‌ های جنسی و رشد شکل شخصیت جنسیتی آنان بیشتر مورد توجه این گروه سنی باشد.

متاسفانه در بین دختران جوان به دلیل توجه به حفظ پرده بکارت ممکن است که دختران پیش از ازدواج بیشتر به چنین شیوه‌ای روی آورند.

نحوه تشخیص رابطه مقعدی

پزشکی قانونی میتواند نسبت به تشخیص این نوع رابطه همانند رابطه واژینال اقدام و اعلام نظر نماید که معمولا در تجاوزات جنسی این تشخیص میتواند موثر باشد.

در صورت مکرر بودن، علایم دخول را می توان مشاهده نمود.

باید دانست که اگر دفعات دخول کمتر از ۳-۲ مورد باشد، نباید انتظار علایم را داشت در صورتی که دفعات دخول بیشتر باشد علائمی مثل از بین رفت چین های مقعدی که در حالت معاینه پوست اطراف مقعد صاف تر از زمان طبیعی است و تورم یا صافی چین ها، ضخیم شدن پوست اطراف مقعد که به داخل کشیده شده و تا ناحیه پوستی مخاطی ادامه می یابد و گهگاه ناحیه یاد شده پوسته گذار می گردد، دیده می شود.

اگر مفعول حرفه ای باشد ضخیم شدن پوست حتی به داخل رکتوم امتداد می یابد و فیسوزهای بهبود یافته قبلی به صورت خطوط کم رنگ در محل چین ها دیده می شود.

در مفعولین حرفه ای مقعد شکل قیفی پیدا می کند مثل اینکه مقعد به طرف داخل کشیده شده باشد از نکات مهم این است که هیچ وقت نباید شل شدگی اسفنکتر مقعدی را از یاد برد.

در افراد حرفه ای و در مشاهده مقعدی اکثرا علائمی مشاهده نمی گردد مگر از مانور به خصوصی استفاده نماییم.

مواقعی که شخصی در حالت معاینه قرار دارد انگشتان بزرگ را در فاصله کمی از مقعد قرار داده و با بقیه انگشتان باسن را گرفته و به طرف کناره ها می کشیم تا چین ها مقعدی به خوبی نمایان شوند.

سپس به طور عمدی به اسفنکتر فشار آورده و تا فرد خود را جمع کند و اگر افکار او را به نکته دیگری جلب نمایید حرکت ارادی اسفنکتر از بین رفته و حالت آن مشحص می شود.

علائم پارگی اسفنکتر چین ها ممکن است مشاهده شود که لازم به توجه می باشد، شلی اسفنکتر مقعدی از علائم دخول مکرر می باشد. در ضمن باید به حالت مجرای مقعدی نیز توجه کرد.

دخول مقعدی ممکن است باعث تغییر حالت مجرای مقعدی- ایجاد بواسیر و هموروئید-زایده های گوشتی کوچک در اطراف مجرای مقعدی – زگیل های کوچک – بیرون زدن قسمتی از بافت از مقعد-کمی باز شدن مجرای مقعدی و … شود.

پزشکی قانونی میتواند نسبت به تشخیص رابطه از مقعد همانند رابطه واژینال و یا رابطه از قبل، اقدام و اعلام نظر نماید که این معاینه بیشتر در تجاوزات جنسی موثر می‌باشد.

گواهی سلامت مقعد

شما می‌توانید برای دریافت راهنمایی لازم جهت دریافت این گواهی و مراحل آن با وکیل تلفنی ما در بنیاد وکلا تماس حاصل فرمایید.

در صورتی که شکایتی مبنی بر رابطه نامشروع شده باشد، دادگاه می‌تواند برای معاینه مقعد و صدور گواهی در خصوص آن دستورات لازم را به پزشکی قانونی بدهد.

همانطور که رابطه مهبلی اثراتی از خودش به جا می‌گذارد، رابطه از مقعد هم اثراتی به جا میگذارد که در مواردی باعث خونریزی و آسیب دیدگی شدید بافت این ناحیه میشود و در طولانی مدت هم ممکن است تمام بیماری های ذکر شده را به دنبال داشته باشد.

علاوه بر انواع بیماری های عفونی که می تواند مستقیما از طریق انتهای روده و مقعد جذب خون شود و باعث بیماری های التهابی و عفونی شود، این که ترمیم این بافت چه قدر طول میکشد و چقدر قابل ترمیم شدن هست، بستگی به حساسیت این ناحیه و تعداد دفعات انجام این عمل و فاصله زمانی تکرار و شدت انجام دارد.

خیلی عوامل دیگر که ممکن است شخص ماما هم با معاینه به راحتی تشخیص دهد ولی معمولا در معاینه پرده بکارت، مقعد در صورتی که درخواست نشده باشد بررسی نشده و به پزشک مورد نظر بستگی خواهد داشت.

در صورت مکرر بودن، علایم دخول را می‌توان مشاهده نمود.

باید دانست که اگر دفعات دخول کمتر از ۳-۲ مورد باشد نباید انتظار علایم را داشت در صورتی که دفعات دخول بیشتر باشد، علائمی مثل از بین رفت چینهای مقعدی که در حالت معاینه پوست اطراف مقعد صاف تر از زمان طبیعی است و تورم یا صافی چینها، ضخیم شدن پوست اطراف مقعد که به داخل کشیده شده و تا ناحیه پوستی مخاطی ادامه می یابد و گاهی ناحیه یاد شده پوسته گذار می‌گردد، دیده می‌شود.

اگر مفعول حرفه ای باشد ضخیم شدن پوست حتی به داخل رکتوم امتداد مییابد و فیسوزهای بهبود یافته قبلی به صورت خطوط کم رنگ در محل چینها دیده میشود.

در مفعولین حرفهای مقعد شکل قیفی پیدا میکند مثل اینکه مقعد به طرف داخل کشیده شده باشد از نکات مهم این است که هیچ وقت نباید شل شدگی اسفنکتر مقعدی را از یاد برد.

در افراد حرفهای و در مشاهده مقعدی اکثرا علائمی مشاهده نمی‌گردد، مگر از مانور به خصوصی استفاده نماییم.

مواقعی که شخصی در حالت معاینه قرار دارد انگشتان بزرگ را در فاصله کمی از مقعد قرار داده و با بقیه انگشتان باسن را گرفته و به طرف کناره‌ها میکشیم تا چینها مقعدی به خوبی نمایان شوند.

سپس به طور عمدی به اسفنکتر فشار آورده و تا فرد خود را جمع کند و اگر افکار او را به نکته دیگری جلب نمایید حرکت ارادی اسفنکتر از بین رفته و حالت آن مشحص می شود.

علائم پارگی اسفنکتر چینها ممکن است مشاهده شود که لازم به توجه است شلی اسفنکتر مقعدی از علائم دخول مکرر است. در ضمن باید به حالت مجرای مقعدی نیز توجه کرد.

دخول مقعدی ممکن است باعث تغییر حالت مجرای مقعدی، ایجاد بواسیر و هموروئید، زایده‌های گوشتی کوچک در اطراف مجرای مقعدی، زگیلهای کوچک، بیرون زدن قسمتی از بافت از مقعد، کمی باز شدن مجرای مقعدی و غیره شود.

تشخیص رابطه مقعدی

تشخیص رابطه مقعدی

در صورت مکرر بودن، علایم دخول را می توان مشاهده نمود.

باید دانست که اگر دفعات دخول کمتر از ۳-۲ مورد باشد نباید انتظار علایم را داشت، در صورتی که دفعات دخول بیشتر باشد علائمی مثل از بین رفت چین های مقعدی که در حالت معاینه پوست اطراف مقعد صاف تر از زمان طبیعی است و تورم یا صافی چین ها، ضخیم شدن پوست اطراف مقعد که به داخل کشیده شده و تا ناحیه پوستی مخاطی ادامه می یابد و گهگاه ناحیه یاد شده پوسته گذار می گردد، دیده می شود.

اگر مفعول حرفه ای باشد ضخیم شدن پوست حتی به داخل رکتوم امتداد می یابد و فیسوزهای بهبود یافته قبلی به صورت خطوط کم رنگ در محل چین ها دیده می شود.

در مفعولین حرفه ای مقعد شکل قیفی پیدا می کند مثل اینکه مقعد به طرف داخل کشیده شده باشد از نکات مهم این است که هیچ وقت نباید شل شدگی اسفنکتر مقعدی را از یاد برد.

در افراد حرفه ای و در مشاهده مقعدی اکثرا علائمی مشاهده نمی گردد، مگر از مانور به خصوصی استفاده نماییم.

مواقعی که شخصی در حالت معاینه قرار دارد انگشتان بزرگ را در فاصله کمی از مقعد قرار داده و با بقیه انگشتان باسن را گرفته و به طرف کناره ها می کشیم تا چین ها مقعدی به خوبی نمایان شوند.

سپس به طور عمدی به اسفنکتر فشار آورده و تا فرد خود را جمع کند و اگر افکار او را به نکته دیگری جلب نمایید حرکت ارادی اسفنکتر از بین رفته و حالت آن مشحص می شود.

علائم پارگی اسفنکتر چین ها ممکن است مشاهده شود که لازم به توجه می باشد شلی اسفنکتر مقعدی از علائم دخول مکرر می باشد.

در ضمن باید به حالت مجرای مقعدی نیز توجه کرد.دخول مقعدی ممکن است باعث تغییر حالت مجرای مقعدی- ایجاد بواسیر و هموروئید-زایده‌های گوشتی کوچک در اطراف مجرای مقعدی-زگیلهای کوچک-بیرون زدن قسمتی از بافت از مقعد-کمی باز شدن مجرای مقعدی و غیره شود.

خدمات مشاوره بنیاد وکلا صرفا به جلسات حضوری مختص نمی‌شود و وکیل آنلاین در لحظه و برخط برای گفتگو با شما آماده می‌باشد.

رابطه مقعدی در پزشکی قانونی

تشخیص رابطه مقعدی در پزشکی قانونی

رابطه جنسی مقعدی اثرات مخربی روی عظلات داخلی و خارجی مقعد میگذارد. تشخیص رابطه جنسی از پشت بستگی به دفعات دخول و میزان آسیب وارده دارد. همچنین بستگی دارد به مدت زمانی که از انجام رابطه گذشته.

توصیه می شود زنانی که مورد تجاوز قرار گرفته اند حتما هر چه سریع‌تر (کمتر از ۷۲ ساعت) به پزشکی قانونی مراجعه کنند.

آیا شوهر می تواند زنش را مجبور به رابطه مقعدی کند؟

این رابطه بشدت مکروه است. و اگر زن راضی به انجام آن نباشد حرام است. مرد نمی تواند زن خود را وادار به تمکین در زمینه رابطه مقعدی کند.

اگر به زور او را وادار به این کار کند، زن میتواند از همسر خود شکایت کند. برای تنظیم شکواییه، می‌توانید از خدمات سایت معتبر بنیاد وکلا استفاده کنید تا متخصصین این زمینه مسیر شما را برای رسیدن به نتیجه دلخواه هموار کنند.

حکم شرعی نزدیکی از پشت با همسر چیست؟

نزدیکی از پشت کراهت شدید دارد و احتیاط در ترک آن است مخصوصا اگر زن راضی نباشد و در صورتی که موجب اذیت او شود حرام است.

در این حکم فرقی بین زمان عادت و غیرعادت نیست. اگر زن و مرد از پشت نزدیکی کنند هر دو جنب می شوند و به هر دو غسل واجب می شود. در صورت نزدیکی از پشت در عقد موقت بنا بر احتیاط واجب نگه داشتن عده لازم است.

متخصصین ما در مشاوره حقوقی بنیاد وکلا برای پاسخ‌دهی به سوالات بیشتر در کنار شما می‌باشد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۷ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا