کیفری (جرائم)

اعدام و همه چیز درباره آن

حکم اعدام مجازات سلب حیاتی است که بنا بر حکم قانون مجازات اسلامی به برخی جرائم مهم تعلق می‌‌گیرد.

استفاده از وکیل کیفری متخصص برای متهمین و قربانیان جرائم مستوجب سلب حیات امری ضروری می‌باشد.

مراحل اجرای حکم اعدام چگونه است؟

همه کسانی که به نوعی درگیر اجرای حکم اعدام هستند، می‌گویند بعضی شب‌ها، بخصوص در مواقعی که تب دارند، کابوس اعدام و اعدامی‌ها را می‌بینند اما در مراسم اجرای حکم اعدام چه اتفاقی می‌افتد که مجریان حکم تا مدت‌ها این صحنه‌ها را فراموش نمی‌کنند؟

در این نوشتار به طور مفصل به مراحل اجرای حکم پرداخته‌ایم. از افرادی که باید در اجرای حکم حاضر باشند تا چگونگی حلقه زدن طناب به گردن محکوم و مدت زمانی که اعدامی باید بالای چوبه دار باشد.

زمان اجرای حکم

احکام اعدام معمولا در ماه‌های رمضان و محرم اجرا نمی‌شود، اما بالاخره روز پایان زندگی محکوم به مرگ که اغلب نیز چهارشنبه است، از راه می‌رسد.

معمولا ۲۴ یا ۴۸ ساعت قبل از صبح چهارشنبه، اعدامی‌ها را از بند به قرنطینه منتقل می‌کنند. خانواده برای دیدار آخر و خداحافظی به زندان می‌آیند.

در شب آخر، افسر نگهبان یا روحانی زندان برای گرفتن وصیتنامه می‌روند. دم صبح، زندانی را برای اجرای حکم به محوطه اعدام می‌برند. معمولا زندانیان محکوم به قصاص در لحظات آخر هنوز امید به بخشش دارند.

در این موارد قاضی اجرای احکام، زندانی و خانواده مقتول را در اتاقش در زندان ملاقات می‌کند، اما زندانی‌ها در این لحظات چه می‌خواهند؟

آدم‌ها معمولا بخشش می‌خواهند؛ گاهی بخشیده می‌شوند و گاهی در خواستشان فایده‌ای ندارد. قاضی اجرای احکام هم مثل دیگران تمام تلاش خود را می‌کند تا اگر قاتل، سریالی و متجاوز نیست، بخشیده شود.

در کنار خدمات حضوری و تنظیم اوراق شما می‌توانید برای تسریع دسترسی به متخصص از وکیل تلفنی استفاده نمایید.

اعدام

۲۴ ساعت آخر

علاوه بر قاضی اجرای حکم، قاضی صادرکننده حکم یا نماینده او، رئیس زندان یا نماینده او، نماینده نیروی انتظامی، پزشک قانونی، وکیل محکوم و در موارد قصاص، اولیای دم در صحنه اجرای حکم حضور دارند.

آخرین کسی که طبق آیین‌نامه اجرای احکام می‌تواند جلوی اجرا شدن اعدام را بگیرد، پزشک قانونی حاضر در صحنه است.

حضور در صحنه اجرای حکم آنقدر ناخوشایند است که اغلب پزشکان قانونی از آن فرار می‌کنند؛ تعداد کمی از پزشکان هستند که به حکم وظیفه می‌پذیرند برای اجرای احکام حاضر شوند.

معمولا از روز قبل به پزشک قانونی خبر می‌دهند که فردا اجرای حکم است و باید در زندان یا اگر اجرا در ملاءعام است، در محل اجرای حکم حاضر باشد.

نقش پزشکی قانونی

شاید تناقض به نظر برسد، پزشکی که سوگند بقراطی‌اش باید او را از حضور در چنین مکانی و فراهم‌کردن زمینه اجرای چنین حکمی منع کند، در نهایت همان کسی است که سلامت و هوشیاری محکوم به اعدام را بررسی می‌کند و بلامانع بودن اجرای حکم را اطلاع می‌دهد؛ به هر حال، قانون است

گاهی شنیده می‌شود برخی اعدامی‌ها قبل از مرگ داروهایی می‌گیرند که بتوانند آرامش خود را حفظ کنند.

یکی از وظایف پزشک قانونی، بررسی هوشیاری محکوم است؛ قبل از اعدام به کسی آرامبخش یا داروی دیگری داده نمی‌شود.

چه کسی حکم را اجرا می‌کند؟

معمولا زندان‌ها تیری شبیه تیردروازه دارند که طناب‌های اعدام به آن متصل است. اغلب حکم چند نفر را همزمان اجرا می‌کنند.

پزشک قانونی که در محوطه است، زندانی را معاینه می‌کند و بعد هم طناب را می‌اندازند دور گردن زندانی. گاهی خود خانواده مقتول اهرم را می‌کشند و زیر پای زندانی را خالی می‌کنند و گاهی هم کسی به نمایندگی از آن‌ها این کار را می‌کند.

اگر هیچکس نباشد، مامورهای زندان باید این کار را انجام دهند. خیلی وقت‌ها ماموران هم از زیر این کار در می‌روند و سربازی که از نظر رتبه از همه پایین‌تر است اهرم را می‌کشد. بعد یکی دو روز مرخصی برایش در نظر می‌گیرند.

در جهت تسهیل برقراری ارتباط میان موکلین و متخصصین، وکیل آنلاین آماده پاسخگویی ۲۴ساعته به شما می‌باشد.

حضور وکیل در اجرای حکم اعدام

در اجرای قصاص، وکیل محکوم هم می‌تواند در صحنه حضور داشته باشد، چرا؟

هر چند قبل از اجرای حکم معمولا همه و از آن جمله وکلا تلاش می‌کنند رضایت بگیرند و اجرای اعدام را متوقف کنند، اما به عنوان وکیل محکوم، وارد شدن برای مذاکره بر سر رضایت چندان عملی نیست؛ این کار را معمولا قاضی اجرای حکم انجام می‌دهد.

با این حال  برخی وکلا در اجرای احکام حاضر می‌شوند برای اینکه موکل احساس نکند تنها مانده است. در آن دقایق این حضور می‌تواند دلگرمی مهمی باشد.

وقتی صحبت از قصاص است، تا دم آخر امید به بخشش و رضایت وجود دارد اما حتی وقتی امیدی نیست، آدم‌هایی را دیده‌ایم که بسیار متکی به نفس با حکم اعدام خودشان روبه‌رو شده‌اند.

اجرای حکم اعدام

چگونه اعدامی جان می‌بازد؟

از میان کسانی که نمی‌توانند روی پایشان بایستند، برخی پیش از اجرای حکم به دلیل سکته از دنیا می‌روند. دیگرانی که به دار آویخته می‌شوند هم مدت زیادی با مرگ دست و پنجه نرم نمی‌کنند.

حلق‌آویز کردن، در ۷۰ درصد موارد موجب مرگ آنی می‌شود، در ۳۰ درصد موارد مرگ به دلیل انسداد راه‌های هوایی و عروق اتفاق می‌افتد و در این موارد هم نهایتا دو تا سه دقیقه طول می‌کشد تا مرگ رخ دهد.

در هر حال، در زمان اجرای حکم، هوشیاری فردی که به دار آویخته می‌شود بیش از ۲۰ تا ۳۰ ثانیه طول نمی‌کشد، مگر اینکه خون‌رسانی یک‌طرفه بشود.

طبق آیین‌نامه اجرای احکام، پیکر محکوم باید تا ۴۵ دقیقه روی دار باقی بماند.

بعد از آن ماموران اجرا پیکر را از دار پایین می‌آورند، پزشک قانونی مرگ را تایید می‌کند و جسد به سردخانه منتقل می‌شود تا خانواده برای تحویل گرفتن و دفن او مراجعه کنند.

بعد از خروج پیکر بی‌جان از زندان، جمع هم پراکنده می‌شود. ماموران با پایان شیفت کاری، زندان را ترک می‌کنند. قاضی اجرا بعد از تکمیل فرم‌ها و صورت‌جلسه از زندان می‌رود.

پزشک قانونی به محل کار خود برمی‌گردد و روز کاری‌اش را ادامه می‌دهد.

اینکه حکم اعدام باید توسط چندین قاضی بررسی و تایید شود، به این معنی نیست که هر کدام از قضات دخیل در آن احساس کنند حکم مرگی که صادر می‌کنند، حکم نهایی منجر به پایان زندگی دیگری است.

از بازپرس تا قاضی اجرای احکام، همه باید بر اساس اصل «اقناع وجدانی» حکم صادر کنند.

نمی‌توان گفت که بالادستی‌ها یا مقامات دیگر و افکار عمومی تماما روی نظر قاضی بی‌تاثیرند اما اصل استقلال قاضی بر همین مسئله تاکید دارد که قاضی باید بر اساس وجدان قضایی و شرف خودش حکم بدهد.

کسی که مرتکب قتل می‌شود خودش می‌داند که مجازاتش اعدام است. خیلی وقت‌ها خودش این مسئله را قبول کرده و برای رهایی از عذاب وجدانی که دارد اقرار کرده و بعد از اقرار، احساس راحتی می‌کند.

تاثیر اعدام بر مجریان حکم

روبه‌رو شدن با مرگ می‌تواند کشنده باشد. این فقط محکومان به اعدام نیستند که پیش از حضور در جایگاه اعدام ممکن است سکته کنند.

میکروتروماهایی که برای باقی حاضران در صحنه اجرای حکم رخ می‌دهد، نیز می‌تواند به بیماری‌های روحی، افسردگی و اضطراب، مشکلات خوردن، مشکلات خواب و مشکلات قلبی و عروقی ختم شود که هر چند در کوتاه‌مدت ممکن است به چشم نیایند، اما در میان‌مدت و بلندمدت بروز خواهند کرد.

همه کسانی که به نوعی درگیر اجرای حکم اعدام هستند می‌گویند بعضی شب‌ها و بخصوص در مواقعی که تب دارند، کابوس اعدام و اعدامی‌ها را می‌بینند.

برای دریافت اطلاعات تکمیلی‌تر می‌توانید از مشاوره حقوقی کیفری بنیاد وکلا بهره‌مند شوید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۵۷ رای

‫۳۸ دیدگاه ها

  1. خودم کردم که لعنت برمن زندگی ام را تباه کردم. روزی هزاران بار ممیمرم و زنده میشوم
    لطفآ برای من دعا کنید زندگی خودم را تباه کردم.

  2. یک فکری به حال اقتصاد مملکت بکنید که مردم آنقدر آشفته و داغون هستند که بیخودی برای هیچ بخاطر فشار اقتصادی باهم درگیر میشوند خیلی از اینها حتی تا حالا پاشون به کلانتری نخورده میشوند قاتل آنهایی که میگویند پرونده توسط چندین قاضی بررسی میشود حتما درست است که طرف اعدام بشود باخودشان فکر کردن چرا باید بااین استدلال وجدان خودشان رو‌از مرگ‌یک‌هم نوع آرام کنند

  3. لعنت به من که تو سن ۱۳ سالگی ساعت ۷ صبح مسیر مدرسه را کج کردم و به سوی جمعیت رفتم لحظه اعدام یک انسان و بعد اعدام همه کف سوت زدن برای بدار اویختن نمیدانم شاید منهم کف زدم ولی ۱۵ میگذره هنوز توذهن هست که چرا من رفتم و ان تصویر را دیدم و بعد هم مدیر مدرسه کلی بامون برخورد. کرد واولیا مارو احضار کرد

    1. من‌لعنتی خودم از شغل خود استعفا دادم و الان هم خانه نشین شدم ، روزی صد مرتبه بخودم لعنت میفرستم. کسی احمق تر از من پیدا میشه؟

  4. ببخشین ولی واقعاحرفاتون خنده داره که میگین قاضی روباپول خریده بودن چون درپرونده های قصاص واعدام یک قاضی رای نمیده وپرونده تادیوان عالی کشورهم میره برای فرجام خواهی وچندین وچندقاضی بایدبررسی وتاییدکنن لطفاوقتی ازچیزی مطلع نیستین اظهارفضل نفرماییدودرضمن ملت ایران باقانون خودشون رفتن جلوکه الان وضع مملکت اینه دیگه🤦‍♀️

  5. همین امروز یه هم روستایی همسرم اعدام شده ۲۵ساله و ۶سال تلاش کردن نتونستن رضایت بگیرن واتفاقا الان خانواده مقتول تو چشم هم منفور شدن با اینکه حق داشتن قصاص بخوان ولی هیچکس و هیچکس بخاطر گرفتن این حق ازشون تشکر نمیکنه.واقعا بخشش خیلی دل بزرگی میخواد و لذتشم صد برابر بیشتر از انتقامه

    1. سلام به شما وهموطنان وزندانی های بی گناه اعدامی وخونهای پاک ریخته شده ی بی گناه بدست متولیان قانون بظاهر جمهوری اسلامی ایران
      سه سال پیش برادر عزیز ومهربونم سروصدایی از کوچه میشنوه و بیرون میاد ببینه چه خبره میبینه پدر عزیزم رو که سال۱۴۰۰ بر اثر کرونا تو بیمارستان کشتنش رو دارند دو تا جوون میزنند که جریان این بود که دو تا جداداش جوان میان
      با ماشین بپیچند تو کوچه که از پشت سر میخورند به پدرم که پدرم میگه چه خبرته مگه کوری نمیبینید دوتا داداش پیاده میشن وشروع میکنند به دعوا و عذر خواهی نمیکنند که پدرم باهاشون گلاویز میشه وبا چاقو پدرم رو تهدید و زخمی سطحی میکنند که خون میاد داداشم که تو پارکینگ بوده میاد بیرون که این صحنه رو میبینه پدرم صورتش خونی شده دو نفرن ریختند سر پیرمرد وعصبانی میشه ومیاد وسط ماجرا کارد میوه خوری دستش بوده چون داشته موتورش رو تعمیر میکرده میاد بترسونه یکیشون میاد جاخالی بده که کارد میخوره شاهرگش و تااورژانس بیاد فوت میکنه این بیچاره قصدش کشتن کسی نبوده حتی آزارش به یه مورچه هم نمیرسید اومده بود از پدرم دفاع کنه رضایت ندادند و۱۶ مهر امسال اعدام شد قبلش خواب دیدیم بالای سر قبرش یک نفر گفت این رو میبینید این ۴ تا قاضی رای اشتباه دادند و کشتنش .خدا از سر تقصیراتشون نگذره ما تا قیامت حلالشون نمیکنیم .مادرم وکل خانواده اینقدر التماسشون کردیم پدرش روز اعدام مثل شمر شده بود کل خانواده از شبش تا صبح که بعد اذان حکمش قرار بود اجرا بشه در زندان ایستاده بودیم باباش بیاد رضایت بگیریم اما اون لحضه ای که رسید مادرم به پاش افتاد وقرآن انداخت تو یقش وقسمش داد کفشش تو دهن مامانم بود خدا از سرش نگذره اون شبی که قرار بود برادر عزیز ومظلومم آویزان بشه بدترین کابوس زندگیم بود مرده شور قانون وقاضی های بی وجدان این مملکت رو ببرند که خون هزاران بی گناه بخاطر رای های اشتباهشون گردنشون هست تا قیامت .🖤🖤🖤ما دلمون شکسته دیگه هیچی خوشحالمون نمیکنه 😔😔😔

    1. هیچ وقت این حرف رو نزن تا حالا داداش جوونت با دومتر قد ، کلی خاطره توسط یه اشغال ۱۵ تا چاقو نخورده ، معلومه آدم کوتاه فکری هستی ،

    1. نوشته سایت کاملا درسته من سه بار اعدام رو از نزدیک دیدم.
      دو مورد هم کلیپ واقعیشو دیدم.
      معمولا چون یه دفعه زیر پای طرف خالی میشه و ضربه و فشاری که به گردن طرف میاد در جا از حال میره و احتمالا فوت می‌کنه.
      ولی جون کندن تو هر شرایطی وجود داره و حدود یه دیقه هم پاهای طرف تکون میخوره البته تو بعضی موارد

    2. امیدوارم که هیچکس کاری نکنه که تو چنین شرایطی قرار بگیره ، بستگی به قد ، وزن ، و ویژگی های فیزیکی افراد داره ، معمولا اشخاص چاق و سنگین وزن به محض رها شدن از چوبه دار با ضربه شدیدی به ناحیه بصل النخاع دچار قطع نخاع و فلج ریوی و مرگ آنی میشن و زجر نمیکشن اما بعضی از اشخاص هم دچار چنین وضعیتی نمیشن و فشار طناب دار بر گردن باعث قطع تنفس و انسداد خونرسانی به مغز و ایست قلبی و مرگ میشه ، در گروه دوم هم نهایتا ظرف سی تا شصت ثانیه هوشیاری خودشونو از دست میدن و مدت زمان زیادی هوشیار نیستن . به هر حال امیدوارم که همه افراد مخصوصا جوانان مهارت های زندگی مخصوصا کنترل خشم رو به خوبی یاد بگیرن و مرتکب عملی نشن که کارشون به چوبه دار بکشه .

      1. سلام ۱۷ سالمه .
        یه روز از مدرسه داشتم بر میگشتم که دیدم یه مردی داره در خونه مون رو میزنه اومدم زنگ زدم هیچکس باز نکرد مرده گفت اینجا خونه تونه گعت فلانی ک میشناسی گفتم آره پدرمه گفت که از در برو بالا اگه خونه بود بگو بیاد جلو در . پدرم بناع و اون‌کاری که صاحب کارش می خواست و انجام نداده بود رفتم تو مرده هم بعد من از بالای در پرید تو و فوش ناموس کشون رفت سمت در خونمون و بابام اومد جلو در حال که مرده مشت و کوبید تو صورتش . به رسول الله قسم که نفهمیدم دارم چیکار میکنم . مرده رو گرفتم و کوبیدم زمین و آنقدر مشت به صورت و گردنش زدم که وقتی پزشک قانونی داشت علت مرگ و صادر میکرد تو توضیحات برای من نوشته بود ۴ سال یا بیشتر باید بستری داخل تيمارستان امین آباد بشم الان ۹ ماه میشه از اون روز گذشته من تو سن ۱۶ سالگی قاتل شدم . هر شب کابوس میبینم با اینکه قاضی ها عمل جانی نوشتن و گفتند که نادرس بوده و خانواده مقتول حلالم کردند و دیه نخواستن یا قصاص باز هم عذاب وجدان دارم همه بهم میگن قاتل هیچکس باهام حرف نمیزنه جز خانواده ام همه ازم می ترسن از مدرسه اخراج شدم با اینکه عاشق درس بودم الان هم ۵ ماه بعد باید برم به تيمارستان و ۵ ماه دوره رو شروع کنم به امیر المومنین من فقط اون لحظه اونجوری بودم من روانی نیستم.

      1. چرا دعوا کنید چرا موقع عصبانیت خشمت فروتن نمی‌کنید وقتی بکشی دیگه قصاص لعنتی طرف حالا هر چیز سلاح گرم یاد طرفه مقابل به قتل میرسونه تمام
        وبعد قاتل میگرن ثانیه شماری میکنه برای مرگ هر لحظه منتظر که خبر مرگشو بدن
        ضمن ۲۴ ساعت یا ۴۸ ساعت انفرادی قاتل یا عدامی شاید صد هزاربار بمیره زنده بشه شایدم ترس سکته ایست قلبی کنه
        پس عزیزان هم وطن خلاف سنگین منجر به عدام باشه نکنید موقع درگیری خشم فروکش کنید فرار کنید از محل درگیری.
        هر انسان فکر عدام این مراحل طی کنه حد گفتن نداره خودمون جای یک عدامی خدای نکرده بگیریم چقد احساس بدی هست
        به این نتیجه برسیم قدر همو بدونیم دنیا دو روزه

    1. آقا یا خانم عزیز ، قصاص حق اولیاء دم کسی هست که به ناحق به عمد کشته شده ، تا حالا کسی رو دیدی که به فجیع ترین شکل ممکن کسی رو به قتل رسونده و مثله کرده ؟ آیا حق چنین شخصی قصاص نیست ؟ اگر خدای نکرده یکی از عزیزان خودت با این وضعیت توسط شخصی به قتل برسه باز هم میگی نباید قصاص بشه ؟

  6. اون ماموریا سرباز یا هرشخص دیگه ای که اهرم را میکشه واقعا کثیف ترین موجود است وقتی حضرت علی فرموده لذتی که در بخشش هست در انتقام نیست همه کنار بزنن از اعدام بلاخره دل خانواده مقتولم رحم میکنه با کشتن یک فرد ایا جوان شما زنده میشه پس ببخش ببین چه لذتی داره

  7. خداوند بر ای هیچ کس وحتی گرک بیابان هم اعدام قسمت نکنه واقعا حرفی برای گفتن نیست مخصوصا وقتی خودش را جای دیگران فرض می کند زبانش بند میاد خدایا همه را هدایت بفرما وعاقبت بخیر کن لااله الاالله

  8. خداوند بر ای هیچ کس وحتی گرک بیابان هم اعدام قسمت نکنه واقعا حرفی برای گفتن نیست مخصوصا وقتی خودش را جای دیگران فرض می کند زبانش بند میاد خدایا همه را هدایت بفرما وعاقبت بخیر کن لااله الاالله

  9. من شاهد صحنه ی اعدام بودم .خیلی وحشتناک و ناراحت کننده هست.طرف قاتل پدرم بود ولی فامیل نزدیک هم بود .خیلی متاسفم که اونو قصاص کردیم .کار بسیار وحشتناکیه .سالهای که دارم خودم رو سر زنش میکنم.خواهش میکنم یه فکری به حال این معضل بشه .اعدام رو متوقف کنید یا اگر اعدام می کنید به روشی راحت مانند آمپول هوا این کار رو بکنید .بخشش بهتره .

    1. قطعا شرایط خیلی سختی رو گذروندین. خیلی اوقات فکر میکنم خودم بجای یکی مثل شما میذارم و اخرش نمیتونم تصمیم بگیرم که اگه من بودم چکار میکردم… از جهتی حق اینکار رو داشتی از جهتی هم یک عمر باید حسرت بخشش اون ادم رو بخوری… واقعا متاسفم تو این شرایط هستین. بنظرم خیلی بهتره حتما از روانشناس کمک بگیری. بهرحال این چیز کوچیکی نیست. من خیلی بچه بودم یک بار از مدرسه میومدم دیدم یکی رو تو میدون ستاد شیراز اعدام کردن… تا همین الان که نزدیک ٣٠ سال ازون روزا می‌گذره تصویرش جلو چشممه…

    2. دیروز یه قاتل قصاص شد، دعوای کهنه خانوادگی داشتن ک دو سه سال پیش طرف رو کشت
      آشنا هم بودن و چه بسا نسبت فامیلی دوری هم باهم داشته باشن
      ولی بهرحال علیرغم کلی واسطه و واسطه گری و کلی بزرگان روستا و خانواده ها جمع شرن، اولیای دم رضایت ندادن و قاتل اعدام شد
      خیلی سخته
      چرا عاقل کند کاری ک بازآرد پشیمانی
      چرا باید آدمی کشته بشه ک بعدش کلی آدم انتظار لحظه مرگ قاتل را بکشن، چرا باید فرد راحت بره بزنه بکشه آخه چراااا
      قصاص هم حق قانونی و شرعی خانواده مقتول هست
      واقعا سخت و دردناکه ….
      پدر و مادر و خواهر برادر و دوست و آشنا میدونن الان طرف داره دار زده میشه و تمام….

    3. قاضی را هم میشود با پول یک شبه خرید . اسم نمیبرم چون ایشون الان یکی از مسئولین هستن و زمانی قاضی یک استان تشریف داشتن . یک شب قرار بود یک جوانی رو صبح اعدام کنن ، فامیل اون جوان هم با کیسه ایی پر از پول که در اون دوران معلوم نبود چه پول کلانی بود به خانه این قاضی رفتن و صبح اون جوان ازاد شد و پرونده اش دود شد رفت هوا . این داستان سر صحبت همه روستا شد و خبر دار شدند ولی کسی حرفی نزد . الان ما خودمون ۱۰ ساله به خاطر یک اتفاق تو راه دادگاه میریم میایم . هنوز این قاضی ها نمیفهمن وقتی یک اتفاق غیر عمد میوفته حکمش چیه . شاید بالای ۶تا قاضی حکم قطعی بسته شدن پرونده اعلام کردن ولی بازم باز شده و در جریانه و هی دیه پشت دیه . اگه طرفو میکشتی میشد ۱۵۰ میلیون. ولی الان بخاطر چیزی که تموم شده و حتی یه جای زخم هم نمونده باید ۷۰۰ میلیون پوله یه ادم کامل رو بدی . من عدالت رو با چشم خودم دیدم . پس سعی میکنم طبق قانون خودم برم جلو

    4. یوتانایز یا اوتونازی یا آمپول بیهوشی چرا نمیزنن؟؟
      یا حبس ابد ؟

      چرا ما جون یه موجود بگیریم‌
      این فقط کار عزرائیل هست و اگر کسی جون کسی رو گرفته ما نباید مثل اون باشیم چون اعدامی با آمادگی میره اما مقتول بدون آمادگی کشته میشه و یعتی تو لحظه
      ام اعدامی بارها بارها می میره
      وقای کسی جرم انجام میده خودش مقصر نیست همه اطرافیانش و جامعه مقصرند که ایشون چنین راهی رو رفته بس فقط به نفر مجازات بشه انصاف نیست اونن اشد مجازات

      1. اصلا زیبا نیست اما لازمه

        حبس ابد؟ : چند نفرو میخوای حبس کنی زندان ها نهایت پر میشن
        بیهوش کنن؟ : اونی که به قتل رسیده بیهوش بود؟ یا از شدت درد زجر میکشید؟

        1. وقتی انقدر خشونت و نفهمی هست دیگه چه انتظاری میشه داشت. برید بررسی کنید جاهایی که بیشتر از همه جا اعدام صورت می گیره ببینید آیا آمار جرم و جنایت پایین رفته؟ واقعا نه از انسان چیزی می دونن نه از هیچ چیز دیگه ای . توحش تمام

      1. با تصویب قانون جدید ، مجازات اعدام برای مواد مخدر خیلی محدود شده و حبس تا ۲۵ سال جایگزین اعدام و حبس ابد شده ، به جز قاچاق مسلحانه مواد مخدر ، سردسته باندهای بزرگ قاچاق مواد مخدر و اشخاصی که به شکل سازمان یافته کودکان و نوجوانان رو برای تولید و توزیع مواد مخدر به کار میگیرن در بقیه موارد مجازات مرتکبین حمل و نگهداری و خرید و فروش مواد مخدر اعدام نیست .

        1. تو قانون جدید مواد مخدر حمل و نگهداری بالای ۳کیلو (مواد روان گردان .شیشه .هرویین کوکایین .مرفین )اعدام هستش وتولید وساخت بالای ۲ کیلو (مواد روان گردان )اعدام هست و در حال حاضر هم اجرا میکنن طبق قانون جمهوری اسلامی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا