مهاجرت با تمکن مالی

چگونه مهاجرت با ویزای تمکن مالی کانادا انجام دهم

اخذ ویزای کانادا و دریافت اقامت آن کشور به روش‌های مختلفی ممکن می‌باشد و هر کدام مزایا و معایب گوناگونی دارند. دریافت ویزای تمکن مالی کانادا روشی برای مهاجرت است که در آن، نیاز به ثبت شرکت یا انتقال سرمایه و غیره نیست.

به همین منظور بسیاری از افراد در کنار آسانی اقدام برای دریافت اقامت کانادا و سرعت روند اخذ آن از این طریق، این روش را برای فاقد ریسک بودن انتخاب می‌نمایند.

یکی از سوالاتی که برای افرادی که قصد دریافت اقامت کانادا را دارند پیش می‌آید، این است که اقامت تمکن مالی کانادا با تمکن مالی برای دریافت ویزا چه تفاوت‌هایی دارند که در این مطلب آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

در حالت کلی اخذ ویزای تمکن مالی کانادا یک روش برای مهاجرت به  کانادا است و نیازمند تمکن مالی بدون ثبت شرکت و تحصیل و کار است. اما تمکن مالی ویزای کانادا، با توجه به نوع مهاجرت و شهر و غیره متفاوت می‌باشد که هر دو را در این مطلب بررسی خواهیم کرد.

۱

درباره ویزای تمکن مالی کانادا

برای دریافت اقامت دائم یا موقت کانادا روش‌های گوناگونی وجود دارد که افراد با توجه به اهداف و برنامه‌های خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. برای مثال برخی از افراد با توجه به اینکه قصد سرمایه‌گذاری و کسب سود دارند، برای اخذ ویزای سرمایه‌گذاری اقدام می‌نمایند.

دانشجویان نیز جهت ادامه تحصیل برای اخذ ویزای دانشجویی اقدام می‌کنند و پس از دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود، می‌توانند این نوع ویزا را دریافت کنند.

اما در کنار این روش‌ها، روش دیگری نیز وجود دارد که به دلیل اینکه راحت‌تر از باقی روش‌ها است، بسیاری از مردم دارای تمکن مالی، آن را انتخاب می‌نمایند.

ویزای تمکن مالی کانادا

برای اقامت در کانادا با این روش، فرد نیاز دارد تا تمکن مالی اقامت در کانادا را اثبات نماید و به این صورت باشد که با دارایی‌های فعلی‌اش توانایی اقامت در کانادا را داشته باشد. در این روش نیاز است که فرد از طریق حساب بانکی، اسناد ملکی و سپرده‌های بانکی خود، برای اخذ ویزا اقدام نماید.

ویزای تمکن مالی کانادا نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر بهتر است و فرد با سرمایه نسبتا معقولی می‌تواند آن را دریافت کند و کیفیت زندگی بالایی در کانادا داشته باشد. 

به دلیل اینکه امروزه وضعیت اقتصادی، اجتماعی و غیره در کشور ایران دارای نوسان است و شرایط بدی به این واسطه ایجاد گردیده است، بسیاری از افراد دارای تمکن مالی ترجیح می‌دهند که اقامتگاه خود را به یک کشور خارجی پیشرفته مانند کانادا تغییر دهند تا از سطح بالاتری از معیشت برخوردار شوند. 

بنابراین اخذ ویزای تمکن مالی کانادا گزینه مناسبی برای افراد در هر سنی می‌باشد تا بتوانند با شرایط آسان‌تری به این کشور مهاجرت کرده و اقامت دائم یا موقت داشته باشند.

شرایط اخذ ویزای تمکن مالی کانادا

همانطور که بیان شد، برای اقامت از طریق تمکن مالی در کانادا نیاز به اثبات تمکن مالی بدون وجود منبع درآمد می‌باشد. در کنار آن فرد متقاضی باید گردش حساب خود را به مسئول مربوطه اطلاع دهد و این حساب باید به نام خود او یا همسرش باشد.

البته این موضوع به این معنا نیست که گردش مالی باید حتما مربوط به یک حساب باشد بلکه می‌تواند از حساب‌های مختلف جمع‌آوری شود.

در حالت کلی چیزی که برای واجد شرایط اخذ ویزای تمکن مالی بودن حائز اهمیت است، این است که فرد بتواند از طرق مختلف و با ارائه منابع دریافتی خود، تمکن مالی‌اش را اثبات کند. در صورت احراز، فرد متقاضی می‌تواند با همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود مهاجرت نماید.

نکات مربوط به اخذ ویزای تمکن مالی

  • مهاجرت از راه اخذ ویزای تمکن مالی کانادا نسبت به روش‌های دیگر آسان‌تر است و نیاز به  ثبت شرکت یا ادامه تحصیل و غیره ندارد.
  • برای اثبات تمکن مالی و دریافت اقامت دائم کانادا شرط سنی وجود ندارد و فرد متقاضی می‌تواند در هر سنی باشد.
  • متقاضیان در این روش نیاز به مدرک زبان برای دریافت ویزا نخواهند داشت و بدون آن نیز می‌توانند اقدام کنند.
  • این روش دریافت اقامت کانادا ریسک زیادی ندارد و تمدید آن نیز راحت‌تر از باقی روش‌ها صورت می‌گیرد.
  • تمکن مالی برای دریافت ویزای تمکن مالی کانادا، ۵۰۰۰۰ دلار کانادا به ازای هر نفر می‌باشد و باید توسط سفارت کانادا محرز شود.

نحوه دریافت گواهی تمکن مالی

افرادی که قصد دریافت اقامت کانادا از طریق سرمایه‌گذاری و تمکن مالی یا هر روشی که نیازمند احراز تمکن مالی است داشته باشند، باید برای دریافت گواهی تمکن مالی اقدام نمایند.

برای این کار لازم است که به سفارت کانادا مراجعه کرده و با ارائه گواهی گردش مالی و اثبات دارا بودن سرمایه کافی، تمکن مالی خود را ثابت کنند.

گواهی تمکن مالی نشان‌دهنده این است که فرد توانایی زندگی و اقامت در کشور کانادا بدون دارا بودن منبع درآمد را خواهد داشت و می‌تواند اقامت دریافت کند.

اثبات تمکن مالی با دارا بودن حداقل ۵۰۰۰۰ دلار کانادا به ازای هر نفر متقاضی امکان‌پذیر می‌شود و این بر اساس متوسط هزینه‌های هر فرد در کانادا تعیین می‌گردد.

یعنی اگر فردی برای سه نفر متقاضی اخذ اقامت کانادا باشد، باید حداقل ۱۵۰۰۰۰ دلار کانادا داشته باشد تا تمکن مالی وی از طرف سفارت کانادا محرز شود و واجد شرایط اخذ ویزای تمکن مالی کانادا گردد. البته لازم به ذکر است که این مبلغ می‌تواند یکسان نباید و دولت کانادا آن را مشخص می‌نماید که باید طبق آن عمل شود.

همچنین ممکن است که میزان حداقل سرمایه برای اثبات تمکن مالی نسبت به هر استان و ایالت در کانادا متفاوت باشد و مثلا برای ایالت‌های مهم و پرجمعیت‌تر، سرمایه بیشتری نیاز باشد تا ویزای تمکن مالی کانادا به فرد تعلق گیرد.

۲

انواع مهاجرت با ویزای تمکن مالی کانادا

نکات و بررسی‌های مربوط به مهاجرت از طریق دریافت ویزای تمکن مالی انجام شد اما مسائل قابل توجه دیگری نیز وجود دارند که در این قسمت بررسی خواهیم کرد.

این نوع از ویزا، اشکال و نام‌های مختلفی دارد که هر شخصی با توجه به حیطه کاری خود می‌تواند آن را انتخاب کند و با همان نوع منتخب، اقدام به دریافت ویزا نماید.

ویزای تمکن مالی کانادا به دو نوع کلی درآمد منفعل و فعال تقسیم می‌شود. برخی از اشکال آن، ویزای غیرانتفاعی (Non-lucrative)، ویزای بازنشستگی (Retirement Visa)، ویزای فریلنسر (Freelancer Visa) و غیره هستند.

در واقع هر شخصی با توجه به شغل اصلی خود و درآمدی که از آن دارد می‌تواند بررسی کند که ویزای تمکن مالی کانادا به وی تعلق می‌گیرد یا خیر و از کدام طریق باید برای دریافت آن اقدام نماید.

درآمد منفعل برای ویزا

درآمد منفعل درآمدی است که فرد بدون انجام فعالیت اقتصادی آن را به دست می‌آورد و مبلغی به حساب وی واریز می‌شود. برای مثال کسی که دارای ملک است و از آن اجاره‌بها دریافت می‌کند، درآمد منفعل دارد.

معمولا بسیاری از اشخاص، درآمد منفعل را در کنار درآمد فعال خود دارا هستند که در ادامه با این مفهوم نیز آشنا خواهیم شد.

بنابراین با در نظر گرفتن درآمد منفعل نیز می‌توان بیان کرد که افراد دارای این درآمد، واجد شرایط دریافت گواهی تمکن مالی هستند و مهم این است که شرایط و میزان دارایی مدنظر را داشته باشند.

نکته قابل توجه این است که درآمد منفعل فقط از سوی املاک و زمین و غیره نیست، بلکه می‌تواند سود سهام یک فرد باشد یا مثلا از منبع درآمد بازنشستگی به دست آید.

دریافت ویزای تمکن مالی کانادا

درآمد فعال برای ویزا

به این معنا که فرد با کار کردن به صورت فریلنسری، کار کردن در شرکت یا مدیریت یک شرکت و مجموعه، درآمد کسب می‌کند. درآمد فعال برای اخذ ویزای تمکن مالی مناسب است و باعث می‌شود که وضعیت فرد مورد بررسی قرار گیرد. 

در حالت کلی برای دریافت ویزای تمکن مالی کانادا و گواهی تمکن مالی، نیاز به اثبات تمکن مالی است. بنابراین فرد از منبع درآمد فعال یا منفعل خود باید ثابت نماید که توانایی زندگی در کانادا را خواهد داشت و در کنار درآمد، می‌تواند بدون وجود این منابع مالی در کانادا اقامت داشته باشد و اگر هم با خانواده قصد مهاجرت دارد، به میزان مورد نیاز دارای سرمایه است.

درآمد فعال و منفعل فرد نشان‌دهنده این هستند که وی توانا یا ناتوان در مهاجرت به یک کشور دیگر است. 

میزان دقیق درآمد مورد نیاز و همچنین سرمایه از سوی دولت کانادا اعلام می‌گردد و به صورت تبدیل‌شده محاسبه می‌شود. شما می‌توانید برای اطلاع از مقدار دقیق آن با یک مشاور خبره در حوزه مهاجرت مشورت کنید و به صورت آگاهانه اقدام کنید تا در کمترین زمان، موفق به اخذ ویزای تمکن مالی کانادا شوید.

۳

تمکن مالی مورد نیاز برای انواع ویزاها

تا اینجا ویزای تمکن مالی کانادا، انواع آن، نحوه اخذ و مسائل دیگر را مورد بررسی قرار دادیم. در این قسمت قصد داریم تا تمکن مالی انواع ویزاهای کانادا را مورد بررسی قرار دهیم که مفهومی کاملا متفاوت می‌باشد.

در حالت کلی میزان تمکن مالی مورد نیاز برای دریافت انواع ویزاهای کانادا متفاوت است اما در هر صورت فرد باید اثبات کند که دارای تمکن مالی می‌باشد و نامه مربوط به تمکن مالی را از سفارت کانادا دریافت نماید.

مسئله دارا بودن تمکن مالی در رابطه با تمامی انواع ویزاها باید بررسی شود. نکته قابل توجه این است که حتی اگر فردی برای ویزای تحصیلی دارای فاند باشد، باز هم برای مهاجرت باید تا حدی دارای تمکن مالی باشد. در واقع برای انجام کارهای اپلای و غیره باید هزینه کند که این‌ها نیازمند دارای بودن تمکن مالی هستند.

تمکن مالی ویزای دانشجویی

اولین موردی که در تمکن مالی ویزای کانادا بررسی می‌شود، ویزای تحصیلی است. برای دریافت ویزای تحصیلی و مهاجرت تحصیلی به کانادا فرد متقاضی باید تمکن مالی خود را اثبات نماید و برای این کار لازم است که گردش حساب ۴ ماه گذشته خود را ارائه دهد و در هر صورت ثابت نماید که تمکن مالی و بودجه زندگی در کانادا را خواهد داشت.

البته این در حالی است که زندگی دانشجویی و هزینه تحصیل در کانادا اندک است اما باز هم باید این مسئله اثبات شود.

در رابطه با تمکن مالی اخذ ویزای دانشجویی باید بیان کرد که با توجه به اینکه میانگین هزینه تحصیل در کانادا ۱۵ هزار دلار است، فرد باید تمکن مالی آن را داشته باید اما این میزان با توجه به شهر و دانشگاهی که متقاضی قصد تحصیل در آن را دارد، متفاوت می‌باشد.

در کنار هزینه تحصیل، هزینه زندگی نیز وجود دارد که به صورت میانگین، هر دانشجو سالانه ۱۰ هزار دلار نیاز دارد تا بتواند خورد و خوراک و هزینه زندگی را تامین نماید.

بنابراین هر فرد متقاضی برای دریافت ویزای دانشجویی کانادا باید این هزینه‌ها را نیز در نظر داشته باشد. لازم به ذکر است که اگر فرد دارای بورسیه باشد، هزینه‌های وی کمتر می‌شوند و باید مقدار کمتری را در نظر گیرد.

تمکن مالی ویزای توریستی

تمکن مالی برای ویزای توریستی نیز بسیار اهمیت دارد و حتما باید وجود داشته باشد و گواهی آن صادر شود که دولت کانادا ویزای توریستی کانادا را صادر نماید. تمکن مالی ویزای توریستی کانادا به طور معمول باید ۵۰ هزار دلار کانادا باشد و به ازای هر نفر همراه، ۱۰ هزار دلار اضافه می‌شود.

گواهی تمکن مالی ویزای توریستی کانادا نیز باید مانند بقیه انواع آن به زبان انگلیسی و به صورت رسمی از سفارت کانادا دریافت شود و فرد آن را در مدارک خود به همراه داشته باشد.

گواهی تمکن مالی برای همه کشورها نیاز نیست و فقط برخی کشورها هستند که این گواهی را پیش از صدور ویزای توریستی از فرد دریافت می‌کنند و به همین منظور، لازم است که پیش از سفر به هر کشوری این مسئله را مورد بررسی قرار دهید.

تمکن مالی ویزای کاری

افراد برای دریافت ویزای کاری کانادا نیازمند اثبات تمکن مالی هستند و باید ثابت نمایند که پیش از دریافت حقوق و سود کاری، توانایی و تمکن مالی زندگی در کانادا را خواهند داشت.

تمکن مالی برای دریافت ویزای کاری با توجه به تعداد نفرات متقاضی مشخص می‌شود و به این معنا است که اگر فرد بخواهد با همسر و فرزندان خود مهاجرت نماید، باید تمکن مالی بیشتری داشته باشند.

به طور میانگین، حداقل میزان تمکن مالی ویزای کاری کانادا ۱۲ هزار دلار است اما با توجه به فزونی تعداد اعضا، بیشتر می‌شود و مثلا برای ۵ نفر متقاضی دریافت ویزای کاری کانادا، حدود ۲۵ هزار دلار کانادا مورد نیاز است.

نحوه دریافت ویزای تمکن مالی کانادا

۴

شرایط اخذ گواهی تمکن مالی

اخذ گواهی تمکن مالی دارای شرایط خاصی است که در این مطلب به طور کامل بیان کردیم. در حالت کلی با توجه به اینکه گواهی تمکن مالی برای چه نوع ویزایی قرار است دریافت شود، شرایط متفاوتی دارد.

برای مثال اگر قرار باشد گواهی تمکن مالی برای اخذ ویزای تمکن مالی کانادا صادر شود، باید مبلغ بیشتری در نظر گرفته شود تا این گواهی صادر گردد و با ویزای توریستی و کاری متفاوت است.

اما مثلا برای صدور گواهی تمکن مالی ویزای تحصیلی، همان مقداری که دولت کانادا تعیین می‌کند باید در نظر گرفته شود و بیش از آن نیاز نیست و فرد باید با توجه به نوع ویزایی که قصد اخذ آن را دارد، تمکن مالی داشته باشد.

گردش مالی مورد نیاز برای ویزای کانادا

با توجه به اینکه برای واجد شرایط دریافت ویزای کانادا قرار گرفتن، وجود تمکن مالی نیاز می‌باشد، بسیاری از افراد پیش از اقدام برای دریافت ویزا، این را مورد بررسی قرار می‌دهند.

میزان گردش مالی حساب بسته به نوع ویزا متفاوت است و برای اثبات تمکن مالی، باید مدت زمان‌های مختلفی را به سفارت کانادا ارائه دهید.

بنابراین برای اطلاع از میزان گردش مالی یا موجودی مورد نیاز برای اخذ ویزای کانادا، نیاز به دریافت مشاوره از یک مشاور خبره در زمینه مهاجرت دارید و می‌توانید در این مجموعه از کمک‌های وی بهره‌مند شوید.

نکته مهم این است که در هر صورت دارا بودن گواهی تمکن مالی مورد نیاز است و جزء مدارک مورد نیاز برای دریافت انواع ویزاها جهت ارائه به سفارت و غیره محسوب می‌شود.

دارا بودن حساب بانکی در کانادا

با توجه به اینکه سفارت کانادا و ماموران خاصی بر روند صدور ویزا و احراز شرایط فرد برای ویزای تمکن مالی و غیره در کانادا نظارت دارند، به نظر می‌رسد که دارا بودن برخی معیارهای خاص باعث می‌شود که این روند تسریع پیدا کند.

به طور کلی اگر فرد متقاضی، دارای حساب بانکی در کانادا باشد شانس بیشتری برای دریافت ویزای کانادا خواهد داشت و به این منظور، باید حساب جاری در کانادا داشته باشد و بتواند از آن استفاده کند.

این نکته در کنار گواهی تمکن مالی مورد توجه قرار می‌گیرد و افراد رسیدگی‌کننده، آن را بررسی خواهند کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا