بیمه

فجیع ترین حوادث پارک های ایران کدام است؟

 

چرخ و فلک مرگ

مرگ تلخ مادر ۳۵ ساله و سقوط کودک چهار ساله‌اش یکی دیگر از حوادثی بود که در پارک رخ داد.

این حادثه غروب سیزده بدر سال ۹۵ در یکی از شهربازی میدان شهید گنجی شهرستان برازجان استان بوشهر رخ داد.

آن روز زن ۳۵ ساله همراه کودک چهار ساله‌اش سوار بر چرخ و فلک شده بودند، کودک چهار ساله غافل از حادثه‌ای که برایشان قرار است رخ دهد، از ارتفاع گرفتن چرخ و فلک خوشحال بود که ناگهان حادثه مرگبار رخ داد.

آن روز زن جوان و کودکش سوار یک کابین شدند و دو دختر جوان دیگر نیز می‌خواستند با آنها همراه شوند که مسئول کابین به آنها اجازه نداد و مادر و کودک به تنهایی سوار کابین شدند.

درست لحظاتی پس از بالا رفتن کابین ناگهان از بدنه چرخ و فلک جدا شد و به پایین سقوط کرد.

سقوطی که مرگ مادر را در همان لحظات رقم زد و کودک خردسال وی هم با جراحات و صدمات زیاد جسمی راهی بیمارستان شد.

مرگ با پمپ آب

حادثه پارک کوهسار نیز یکی دیگر از آن پرونده‌هایی است که کودکی در پارک جان خود را از دست داد. دختر پنج ساله‌ای که داخل حوضچه آب‌نمای پارک افتاد و تکه‌های بدنش از داخل پمپ آب بیرون کشیده شد.

در این ماجرا دختر بچه پنج ساله‌ای به نام فاطمه در پارک کوهسار شهرک رضویه مشغول بازی بود که به طرز نامعلومی به سمت حوض آب داخل پارک رفته و داخل حوض افتاد، در ادامه مکش پمپ آب مخصوص آبشار این کودک را به سمت خود کشاند و دختر خردسال به گونه‌ای دلخراش جان خود را از دست داد.

مادر این دختر فرزند خود را در هفته چند بار برای بازی به این پارک می‌آورد. روز حادثه فاطمه از مادر خود جدا شد و بعد از دقایقی مادر نگران فرزندش شد و برای پیدا کردن وی مشغول جست‌وجو می‌شود.

وی به سمت حوض پارک رفته و با دیدن دمپایی دخترش روی آب حوض از نگهبان پارک درخواست می‌کند پمپ آب را خاموش کند و پس از خاموشی پمپ آب و پیگیری‌های بعدی جسد دختر خردسال که به طرز دلخراشی کشته شده بود از زیر آب بیرون کشیده می‌شود.

در بررسی‌های بعدی مشخص می‌شود مکش این پمپ بسیار قوی بوده و مخصوص زمین‌های زراعی است.

حادثه پارک شهر

سال‌ها از آن ماجرا گذشته، اما کمتر کسی است که شاهد آن ماجرا نبوده یا آن ماجرا را از رسانه‌ها و روزنامه‌ها نخوانده باشد.

ماجرای غرق شدن شش دانش‌آموز دختر که برای تفریح به پارک شهر رفتند و در دریاچه پارک غرق شدند.

ماجرا برمی‌گردد به ۱۸سال قبل؛ شنبه ۱۴ اردیبهشت ۸۱؛ آن روز تعدادی دانش‌آموز دختر برای بازدید از موزه پست و تلگراف به اردویی علمی ـ تفریحی برده شده بودند که پس از بازدید، معلمان دانش‌آموزان را به داخل پارک بردند.

کمی بعد ۱۷ نفر از دانش‌آموزان سوار بر یک قایق موتوری شدند در حالی که ظرفیت این قایق تنها ۱۱ نفر مشخص شده بود و دقایقی بعد این قایق واژگون شد.

در این میان چند مرد در حال گذر سعی کردند تا جان دانش‌آموزان را نجات دهند، ولی تلاش آنها برای نجات جان همه این دانش‌آموزان بی‌نتیجه ماند و شش دانش‌آموز و مرد قایقران جان خود را از دست دادند.

انفجار سرسره بادی

حادثه سرسره بادی کاخک استان خراسان رضوی با آن‌که مدت‌هاست از آن می‌گذرد، اما هنوز از ذهن و یاد مردم آن شهر نرفته است؛ حادثه تلخی که سه کودک را به کام مرگ کشاند.

علت این حادثه تلخ انفجار تشک بادی سرسره بازی و آزاد شدن مقدار زیادی هوا با فشار زیاد و پرتاب شدن سه کودک که مشغول بازی بودند.

ماجرا از این قرار بود که عصر ۵ اردیبهشت ۹۳ سه کودک درحال بازی روی سرسره بادی بودند که ناگهان سرسره بادی منفجر شد و پسربچه شش ساله‌ای بیش از ۱۶ متر پرتاب شد و بلافاصله جان خود را از دست داد.

دو کودک دیگر هم بر اثر این انفجار پرتاب شده بودند، اما هنوز نفس می‌کشیدند و بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند.

کادر درمان بیمارستان تمام تلاش خود را برای نجات آنان انجام داد، اما شدت جراحات دو کودک را به کام مرگ کشاند.

در بررسی‌های انجام گرفته مشخص شد که این سرسره از استانداردهای لازم برخوردار نبوده و گواهی ایمنی و استاندارد هم نداشته است و پیمانکار هم برای کسب گواهی استاندارد اقدامی نکرده است.

این درحالی است که سرسره‌های بادی از لحاظ ایمنی باید دارای ضربه‌گیر و فنس‌بندی شده باشند و میزان هوای داخل سرسره هم باید متناسب بوده و اپراتور دستگاه هم آموزش‌های لازم را دیده باشد که متاسفانه این استانداردها در این پارک رعایت نشده بود.

برق‌گرفتگی پسر نوجوان در پارک

پسر نوجوان که برای شرکت در مراسم فرهنگی به یکی از بوستان‌های شهر مشهد رفته بود، به علت برق‌گرفتگی جان خود را از دست داد.

این حادثه هنگام اجرای مراسمی در پارک امت مشهد رخ داد.

شاهدان حادثه مدعی بودند که فیوز پروژکتور مشکل داشته و مدام می‌پریده و برای حل مشکل فیوز را یکسره می‌کنند، اما پسر دانش‌آموز هنگام بلند شدن در پایان مراسم دستش را به نرده‌ها می‌گیرد که ناگهان جریان برق او را به عقب پرتاب کرده و همین باعث مرگش می‌شود.

مسئولان برگزاری مراسم، پیمانکار را به علت کابل‌کشی غیراصولی مقصر دانسته و همچنین بررسی‌های ابتدایی از تاخیر اورژانس در انتقال پسر نوجوان به بیمارستان خبر ‌داد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۷ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا