بین‌ الملل

مهاجرت به کانادا چه شرایطی دارد؟

نظام حقوقی کانادا و مهاجرت به آن چگونه است؟

فرانسوی‌ها در ایالت کبک مهاجر بودند و بعد از درگیری ۱۷۵۹ مرسوم به نزاع کبک، این ایالت را ترک کردند و سیستم حقوقی نوشته را به‌عنوان میراث از خود بر جای گذاشتند؛

پس این ایالت متفاوت از سایر ایالت‌ها سیستم حقوقی سیول‌لا را داراست و فرانسوی‌زبان است.

نوشته های مشابه

کبک تنها ایالت از ایالت‌های کانادا است که قانون نوشته، بر اساس کد ناپلئون فرانسه را دارا می‌باشد، مابقی ایالات کانادا، کامن‌لا را به کار می‌برند.

قانون جزایی که به‌عنوان کد در نظر گرفته می‌شود و نوشته است، در سرتاسر کشور کانادا یکسان به کار گرفته می‌شود.

کشور کانادا دومین کشور پهناور جهان است و ده ایالت دارد؛ پایتخت ان اتاوا می‌باشد.

در میان کشورهای صنعتی از بالاترین استانداردهای آموزشی برخوردار است.

راه‌های مهاجرت به کشور کانادا مشابه سایر کشورها می‌باشد و روشهای مختلفی دارد.

برای مهاجرت به این کشور هفت راه کلی وجود دارد:

  • تولد: سیستم حقوقی بر پایه اصل خاک یا خون
  • ویزای ازدواج
  • ویزای سرمایه‌گذاری
  • ویزای ثبت شرکت
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای در جست‌وجوی کار
  • پناهندگی

تولد

 تابعیت رابطه حقوقی، سیاسی و معنوی‌ای است که شخصی را به کشور معینی، مرتبط می‌کند.

در بین اشخاص حقیقی و حقوقی گاهی با این امر مواجه هستیم که فردی هیچ تابعیتی ندارد یا اینکه تابعیت مضاعف دارد.

در مورد برخی از اموالی از قبیل هواپیما و کشتی که تابعیت متصور است، باید ذکر نمود که امکان ندارد یک هواپیما بی تابعیت باشد یا اینکه تابعیت مضاعفی داشته باشد درحالی ‌که این امکان وجود دارد انسانی، بی تابعیت(آپاترید) باشد با تابعیتی مضاعف داشته باشد.

سیستم حقوقی کشور کانادا بر اساس سیستم خاک است.

کشور کانادا وسعت زیادی دارد و مهاجرپذیر می‌باشد و اقتضای کشورهای مهاجرپذیر بر این است که تابعیت را بر مبنای اصل خاک اهدا نمایند، چرا که افزایش جمعیت سبب ازدیاد قدرت و رونق اقتصادی است.

اگر در طفلی قلمرو خاک این کشور متولد شود، تابعیت این کشور را به دست خواهد آورد و این امکان را برای والدینش فراهم خواهد کرد که اقامت دائم این کشور را به دست آورند، اما کسب تابعیت برای والدین بعد از به نوزده‌سالگی فرزند متولد خاک کانادا ممکن خواهد بود، مگر اینکه خود والدین از طریق دیگری تابعیت این کشور را به دست آورند.

البته کشور کانادا سیستم خون را نیز به‌صورت فرعی پذیرفته است.

اگر فردی در خارج قلمرو کانادا از پدر و مادر کانادایی متولد کانادا، به دنیا بیاید، تابعیت کانادایی را به‌طور اتوماتیک به دست خواهد آورد.

حال اگر طفلی در خارج کانادا از پدر و مادری با تابعیت کانادایی، که متولد کانادا نیستند، متولد شود، بایستی یکی از والدینش قبل از کسب تابعیت کشور کانادا، مهاجر کانادا بوده باشد تا این طفل تابعیت کانادا را داشته باشد.

ویزای توریستی

ویزای توریستی کانادا از نوع ویزاهای موقت می‌باشد که شرط دریافت این ویزا متقاعد نمودن افسر مهاجرت است، که فرد به کشور خود بازمی‌گردد.

دارنده‌ی این ویزا حق کار و تحصیل در کانادا را ندارد، مگر دوره‌های آموزشی کمتر از شش ماهو فقط حق تردد به این کشور را دارد و بعد از ورود به خاک این کشور این ویزا به او داده خواهد شد.

ویزای کار

ویزای کار کانادا به‌صورت یکی از طریق اسکیل ورکر و دیگری از طریق اکسپرس اینتری می‌باشد که دارای سیستم امتیازبندی می‌باشد و داشتن پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای کانادایی امکان اخذ ویزا را بالا می‌برد.

ویزای کارآفرینی

ویزای کارآفرینی فدرال کانادا یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به این کشور می‌باشد که فرد متقاضی توانایی برای ایجاد کار برای خود با درآمد کافی بایستی داشته باشد.

ویزای تحصیلی

در اخذ ویزای تحصیلی کانادا، که جزو کشورهای با سیستم آموزشی پیشرفته می‌باشد، اخذ پذیرش از دانشگاه موردنظر، و مهارت زبان آیلتس قابل‌قبول، توان مالی کافی و… بسیار قابل‌توجه می‌باشد.

ویزای ازدواج

ویزای ازدواج کانادا که اسپانسر کردن همسر نامیده می‌شود، فرد برای اخذ ویزای همسرش باید تابعیت یا اقامت دائم کانادا را داشته باشد و می‌بایست حداقل دو سال زندگی مشترک با همسرش داشته باشد وگرنه ویزای اخذ، شده لغو خواهد شد.

ویزای سرمایه‌گذاری

ویزای سرمایه‌گذاری فدرال کانادا،امکان اقامت دائم در کانادا به‌غیر از ایالت کبک را فراهم می‌کند.که میزان سرمایه‌گذاری ۸۰۰ هزار دلار کانادا می‌باشد که بعد از پنج سال پول به‌طور کامل بدون سود به فرد بازپرداخت خواهد شد.

اخذ پناهندگی

مورد دیگر مهاجرت، پناهندگی به کانادا می‌باشد، که  به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود و فرد متقاضی پناهندگی فقط از حق مسکن و  غذا و بهداشت و امکانات اولیه برخوردار خواهد بود و حق اشتغال ندارد.

بعد از پایان شرایط اضطراری منجر شده به پناهندگی، می‌بایست قلمرو این کشور را ترک نماید.

متاسفانه امروزه بسیاری از انواع کلاهبرداری و اخاذی در زمینه امور مهاجرت توسط شیادین مختلف، گزارش و مشاهده میگردد؛ لذا توصیه میگردد قبل از اقدام برای مهاجرت حتما از افراد متخصص و با تجربه در این زمینه  مشاوره گرفته و سپس اقدام گردد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا