تهدیدکیفری (جرائم)

مجازات تهدید به آبروریزی چیست؟

آبرو و شرافت یکی از مسائلی است که افراد با وجود این که در بسیاری از موارد می‌توانند برای گرفتن حقشان اقداماتی نیز داشته باشند، ولی به علت حساسیت و مهم بودن آن ممکن است بخاطر حفظ آبرو از این مورد صرف نظر کنند.

بنابراین دیدگاه در سطح جامعه لازم است که در جهت آگاه سازی مردم، اطلاعات و حقوق مربوط به کسی که بخاطر ضررهای آبرویی تن به مسائلی می‌دهد روشن شود.

نوشته های مشابه

مجازات‌ها و قوانینی که برای هرگونه اقدام علیه آبروی کسی و یا تهدیداتی که احتمال خدشه به آبرو فردی داشته باشد، بسته به نوع جرم متفاوت بوده و تنها لازم است که افراد برای برخی از موضوعات از اعلام و پیگیری جرم برای مسائل آبرویی صرف نظر نکنند؛ در این نوشتار از سایت حقوقی بنیاد وکلا به بررسی مجازات تهدید به آبروریزی می‌پردازیم.

تهدید به آبروریزی چگونه اتفاق می‌افتد؟

در برخی از شرایط بدون این که فردی ضرر نفسانی را متحمل شود، می‌تواند مورد تهدید فردی قرار بگیرد و در صورتی که خواسته ها و یا اقداماتی که فرد تهدید کننده از او دارد میسر نشود؛ با اقداماتی که می‌تواند ازهر فردی به فرد دیگر متفاوت باشد به آبرو و حیثیت فرد صدمه ای وارد کند.

این نوع از تهدید به علت این که نه تنها زندگی شخصی فرد را متاثر می‌کند؛ می‌تواند شرف خانوادگی و دیدگاه جامعه را نیز دگرگون کند؛ بنابراین فردی که اقدام به تهدید آبروی فرد دیگری می‌کند با در دست داشتن نقاط ضعف و یا اطلاعاتی که می‌تواند بعدی از زندگی فرد را که مایل نیست به اطلاع همه برسد بر همگان آشکار کند.

وجود این مسائل می‌تواند عملکرد فرد را به گونه ای سوق دهد که برای عدم فاش شدن برخی موارد و یا جلوگیری از ایجاد اطلاعات دروغ درباره وی، فرد تهدید شده هرنوعی از خواسته‌ها را فراهم کند.

و در نهایت با وجود قوانین که از فرد در این شرایط دفاع می‌کند؛ افراد آسیب دیده و تهدید شده به دلیل همین ملاحظات عرفی کمتر مایل به اعلام اینگونه تهدیدات در زندگی خودشان خواهد بود.

مجازات تهدید به آبروریزی چگونه خواهد بود؟

جرم تهدید در هر شرایطی می‌تواند پیگیری شود.

در صورت مزاحمت‌های پی در پی و داشتن شواهد فراوان، که این شواهد می‌تواند در تهدیدهای حضوری به استشهاد محلی و یا فردی منجر شود و در تهدیدهایی که در فضای مجازی اتفاق می‌افتند، هر نوع پیام و عکس و فایل صوتی که بتوان با استناد بر آن به علم قاضی کمک کرد تا بتواند با سایر شواهد اقدام به بررسی موضوع کند، ممکن است نوعی وسیله برای اثبات تهدید به حساب بیاد.

همانند سایر جرایم تهدید این مورد نیز می‌تواند با توجه به نوع و چگونگی آن حبس و مجازات شلاق را در پی داشته باشد که تا ۷۴ ضربه شلاق و تا دو سال حبس متغیر خواهد بود، همچنین پس از اثبات تهدید و اعمال مجازات می‌توان از فرد تهدید کننده به جرم هتک حرمت نیز در مراجع قانونی شکایت داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا