قوانین آپارتمان هاملکی

نصب تابلوی پارک ممنوع جلوی خانه!

از جمله مواردی که احتمالا با آن روبه رو شده اید این است که مالکان خانه ها و آپارتمان ها جلوی درب منزل خود تابلوی پارک ممنوع یا پارک مساوی پنچری قرار داده اند.

شاید تا به حال برای شما هم پیش آمده باشد که در شرایط اضطراری قرار بگیرید و مجبور شوید تا برای انجام کار خود جلوی یکی از این ساختمان هایی که تابلو های «پارک ممنوع» یا «پارک=پنچری» دارند، پارک کنید.

یا اینکه خودتان صاحب یا ساکن یکی از همین ساختمان ها هستید و برای جلوگیری از مزاحمت خودروها، این تابلو ها را قرار داده اید.

از جمله موارد شایع دیگری که وضعیتی مشابه نصب این تابلو ها دارد، مواردی است که صاحبان مغازه ها و اماکن تجاری و یا ادارات جلوی ساختمان خود موانعی را قرار می دهند.

مثلا مغازه هایی که محصولات خود را در پیاده روی جلوی مغازه خود قرار می دهند و به مراتب موجبات مزاحمت برای شهروندانی که قصد عبور دارند را فراهم می آورند.

بنیاد وکلا در تلاش است که با خدمات حقوقی به صورت مشاوره حقوقی آنلاین و یا مشاوره حقوقی تلفنی به شما در حل ابهامات و مشکلات حقوقیتان کمک کند.

پارک ممنوع

در هر کدام از این موقعیت ها که باشید، حتما برایتان این سوال پیش آمده که آیا نصب چنین تابلو هایی قانونی است یا غیر قانونی؟

خوب است بدانید که ممانعت از پارک خودروهای دیگر و نصب تابلو های پارک ممنوع یا تهدید به پنچری و یا قراردادن موانع از سوی کسبه، نگهبانان ادارات و یا هر شخص دیگر در کنار کوچه، خیابان، مقابل مغازه یا خانه و غیره، غیر قانونی است و طبق قانون مجازات نیز دارد.

طبق ماده ۲۴ قانون مدنی هیچ کس نمی تواند کوچه و خیابان هایی که بن بست و یا مسدود نیست را تحت تملک قرار دهد.

بنابراین نصب هرگونه تابلوی پارک ممنوع یا تهدید به پنچری خودروها در کوچه و خیابان های شهر، جرم محسوب می شود و می توان از متخلفین در دادسرا شکایت کرد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا