جرایم اینترنتی

۵ روش شکایت از فروشگاه اینترنتی

امروزه با گسترش استفاده از اینترنت و فضای مجازی، اکثر مردم بسیاری از فعالیت­‌های روزمره و خریدهای خود را از این طریق انجام می‌­دهند. بنابراین فروشگاه‌­های اینترنتی جذابیت زیادی برای مردم دارد چرا که می­‌توانند خیلی راحت و سریع مایحتاج خود را تهیه کنند.

البته باید توجه داشته باشیم که کلاهبرداری­‌ها و دزدی­‌های زیادی در این مورد اتفاق می‌­افتد. برای مثال ممکن است فروشگاه اینترنتی تقلبی باشد و وجود خارجی نداشته باشد یا فروشنده کالای تقلبی ارسال کند.

در این مقاله در بنیاد وکلا با ما همراه باشید تا شکایت از فروشگاه­‌ اینترنتی و کلاهبرداری‌­هایی که اتفاق می­‌افتد و همچنین نقش وکیل متخصص در این دعاوی را بررسی کنیم.

فروشگاه اینترنتی و انواع آن

تقریبا همه ما با واژه فروشگاه اینترنتی یا فروشگاه آنلاین آشنایی داریم. یکی از انواع تجارت الکترونیک فروشگاه اینترنتی است.

در این نوع فروشگاه افراد می‌­توانند به راحتی کالا و خدمات مورد نظر خود را در بستر اینترنت تهیه کنند. فروشگاه اینترنتی می‌­تواند به صورت یک صفحه وب، اپلیکیشن یا پیج در برنامه‌­های مجازی باشد.

انواع فروشگاه‌­های اینترنتی عبارتند از:

  • وب‌سایت شخصی: در این مورد فرد یا افرادی که یک محصول یا خدمات مشخصی را دارند، آن را روی یک وب سایت قرار می­‌دهند. مثلا در وب سایت آدیداس فقط محصولات مربوط به این برند فروخته می‌­شود.
  • خرده‌فروشی‌های آنلاین: به وب سایت‌های خرده‌فروشی آنلاین، مارکت پلیس نیز گفته می­‌شود. در این نوع فروشگاه­‌ها محصولات متنوع و مجزا از برندهای مختلف فروخته می‌­شود. یکی از معروف­ترین خرده‌فروشی‌های اینترنتی در ایران فروشگاه دیجی­کالا است.
  • فروشگاه­‌های موجود در شبکه­‌های مجازی: در این فروشگاه‌­ها افراد می‌­توانند به راحتی یک حساب کاربری در اینستاگرام،تلگرام، روبیکا و غیره بسازند و در آن محصولات یا خدمات خود را ارائه دهند.
  • فروشگاه‌­های کالای دیجیتال: این نوع از فروشگاه­‌ها فقط کالای دیجیتال ارائه می‌­دهند، مثل محصولات دانلودی یا محصولات مجازی. در این فروشگاه‌­ها شما بعد از پرداخت می­‌توانید محصول خریداری شده را دانلود کنید. برای مثال پی دی اف یک کتاب را خریداری می‌­کنید.

مزایای فروشگاه اینترنتی

فروشگاه­‌های اینترنتی هم برای فروشنده­‌ها و هم برای خریداران مزایای زیادی دارد. از مهم‌­ترین مزایای فروشگاه‌ اینترنتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش هزینه‌­ها هم برای خریداران و هم برای فروشنده­‌ها
  • خرید راحت و بدون محدودیت جغرافیایی
  • صرفه‌­جویی در زمان
  • امکان مقایسه قیمت­‌ها و کیفیت محصولات و تخفیف­‌ها
  • خرید سریع بدون محدودیت زمانی
  • کاهش ترافیک
  • عدم نیاز به حمل کالای خریداری شده

شکایت از فروشگاه اینترنتی

معایب فروشگاه اینترنتی

خرید از فروشگاه­‌های اینترنتی در کنار مزایایی که دارد معایبی هم دارد. مهم­‌ترین معایب خرید از فروشگاه اینترنتی عبارتند از:

  • در مورد خرید کالاهای فیزیکی، ممکن است کالا معیوب یا خراب باشد و در برخی موارد فروشنده مسئولیت این امر را نمی‌­پذیرد.
  • امکان تخریب کالا و یا آسیب دیدن آن در حین حمل و نقل وجود دارد.
  • در مورد خرید اجناس پارچه­‌ای مانند لباس ممکن است جنس کالا مرغوب نباشد چون امکان لمس کردن وجود ندارد.
  • امکان مغایرت کالای ارسالی با کالای انتخابی وجود دارد.
  • امکان کلاهبرداری در این نوع فروشگا­ه­‌ها زیاد است. بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی جعلی و بعد از گرفتن پول از مردم یا کالایی به آن­‌ها تحویل نمی‌دهند و یا یک کالای بی‌کیفیت تحویل می­‌دهند.

نکات امنیتی مهم هنگام خرید از فروشگاه‌­های اینترنتی

با توجه به این­که امکان وجود کلاهبردار در بین فروشگاه‌­های اینترنتی زیاد است، هنگام خرید از این فروشگاه‌­ها­ به موارد زیر توجه کنید:

نماد اعتماد الکترونیکی

این نماد یک گواهینامه دیجیتال می‌­باشد که از طرف وزارت صنعنت و معدن جمهوری اسلامی به عنوان تاییدیه برای فروشگاه‌های اینترنتی صادر می‌شود. بنابراین فروشگاهی که این نماد را دارد تا حد زیادی قابل اعتماد می‌­باشد.

نماد اعتماد الکترونیکی با تعداد ستاره‌هایش اعتبارسنجی می­‌شود که بین دو تا پنج تا  است و هر چی تعداد ستاره‌­ها بیشتر باشد معتبرتر است.

در مواقعی که فروشگاه نماد اعتماد الکترونیکی دارد حتما روی آن کلیک کنید تا از صحت آن مطمئن شوید و همچنین بررسی کنید که تاریخ اعتبار آن تمام نشده باشد.

امکان پرداخت در محل

فروشگاه‌­هایی که امکان پرداخت پرداخت در محل یا COD دارند باید با اداره پست کار کنند و برای این کار باید مدارک کامل فروشنده را ارائه دهند، بنابراین این نوع فروشگاه‌­ها قابل اعتماد هستند.

روش‌­های تماس با فروشگاه اینترنتی

معمولا فروشگاه­‌های اینترنتی معتبر راه­‌های تماس مختلفی را برای مشتریان فراهم می­‌کنند از جمله: تلفن ثابت، تلفن همراه و ایمیل.

با توجه به مواردی که گفته شد، مشاوره حقوقی آنلاین بنیاد وکلا توصیه می‌کنند که حتما در خریدهای اینترنتی خود، وجود مجوزها و نمادهای یاد شده را بررسی کنید، همچنین در صورتی که می­‌خواهید از صفحه‌ اینستاگرامی خرید کنید به مواردی مثل کامنت‌ها، تعداد لایک‌ها، کدهای مرسوله سایر مشتریان و راه­‌های تماس دقت کنید.سفارش به فروشگاه اینترنتی

انواع کلاهبرداری در فروشگاه‌­های اینترنتی

درست است که مزایای خرید آنلاین بسیار زیاد است اما از طرفی نباید از معایب آن چشم پوشی کرد. مهم‌­ترین عیب این نوع خرید کردن، امکان کلاهبرداری در آن است.

اصولا مبنای کاری کلاهبرداران در این نوع فروشگاه­‌ها، بر اساس عدم شناخت کافی استفاده کنندگان از اینترنت و نقاط ضعف وب سایت­‌های فروشگاهی می­‌باشد.

در خرید از فروشگاه اینترنتی روش‌­های مختلفی برای کلابرداری استفاده می‌­شود که مهم­ترین این روش­‌ها عبارتند از:

  • ساخت فروشگاه‌ اینترنتی جعلی و به فروش گذاشتن محصولات و خدمات دروغین
  • استفاده از لوگوهای جعلی در فروشگاه اینترنتی
  • کلاهبرداری در فروشگاه­‌های اینترنتی به واسطه حراج آنلاین
  • فروش محصولات تقلبی

بنابراین ابتدا چند ماده قانونی در این راستا را بررسی می­‌کنیم و سپس به نحوه شکایت از این فروشگاه­‌ها می­‌پردازیم.

وظایف عرضه ­‌کنندگان کالا و خدمات در قبال حقوق مصرف‌ ­کنندگان

مطابق ماده ۲ قانون حمایت از حقوق مصرف ­کنندگان، همه عرضه­ کنندگان کالا و خدمات، مسئول سلامت و کیفیت کالا و خدمات عرضه شده مطابق با شرایطی که در قوانین وجود دارد و یا مواردی که در قرارداد معاملات درج شده، هستند.

در معاملاتی که موضوع آن­‌ها کلی است، در صورت وجود عیب یا عدم انطباق کالا با شرایط تعیین شده، مشتری حق دارد که بخواهد کالا را با کالای سالم تعویض و فروشنده نیز باید این کار را انجام دهد.

در مورد معاملات جزئی، مشتری می­‌تواند معامله را فسخ کند یا ارزش کالای معیوب و سالم را مطالبه کند و فروشنده موظف است که آن را پرداخت کند.

در صورتی که معامله از طرف مشتری فسخ شود، پرداخت خسارت از سوی عرضه­ کننده منتفی است. اگر خسارت‌­های وارد شده ناشی از عیب یا عدم کیفیت باشد و عرضه­ کنندگان از آن آگاهی داشته باشند، علاوه بر جبران خسارت به مجازات مقرر در این قانون محکوم خواهند شد.

همچنین ماده ۳ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان بیان می­‌دارد که عرضه‌­ کنندگان کالا و خدمات و تولیدکنندگان مکلفند:

  • ضمانت­نامه‌­ای که در آن مدت و نوع ضمانت قید شده است، به همراه صورت­ حساب فروش، که در آن قیمت کالا یا اجرت خدمات و تاریخ عرضه درج شده است را به مصرف­ کنندگان ارائه کنند.
  • اطلاعات لازم را در اختیار مشتریان قرار دهند. برخی از این اطلاعات عبارتند از: نوع کالا، کیفیت و جنس کالا، تعداد، مواردی که باید پیش از مصرف کالا بدانند، تاریخ تولید و تاریخ انقضای کالا.
  • نمونه کالایی را که در انبار موجود است را در معرض دید مصرف­ کنندگان قرار دهند.

نحوه رسیدگی و حمایت از حقوق مصرف ­کنندگان

مطابق ماده ۱۴ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان، برای اینکه رسیدگی به تخلفات ساده‌­تر و سریع­‌تر انجام شود، انجمن­‌های حمایت از حقوق مصرف ­کنندگان می­‌توانند شکایت‌­های افراد حقیقی و حقوقی را در این قانون بررسی کنند و در صورتی که طرفین (شاکی و مشتکی عنه) به توافق نرسند، پرونده را جهت رسیدگی قانونی به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع دهند.

این سازمان موظف است شکایت­‌های مربوط به صنف‌­هایی که مشمول قانون نظام صنفی هستند را در مواردی که واجد عناوین مجرمانه نباشد براساس قوانین و مقررات مربوطه رسیدگی و حکم لازم را صادر و اجرا کند.

ثبت خرید از فروشگاه اینترنتی

حمایت از مصرف ­کننده در قانون تجارت الکترونیکی

مطابق ماده ۳۳ قانون تجارت الکترونیکی، فروشندگان کالا و ارائه­دهندگان خدمات باید اطلاعاتی را که در ‌تصمیم‌گیری مصرف‌ کنندگان جهت خرید موثر است و همچنین شرایط لازم را قبل از عقد ‌در اختیار مصرف ­کنندگان قرار دهند.

حداقل اطلاعات لازم بنا بر توصیه وکیل تلفنی، شامل موارد زیر می‌باشد:

  • مشخصات فنی و ویژگی­‌های کالا و یا خدمات.
  • هویت تامین ­کننده، نام تجاری که تحت آن نام به فعالیت مشغول می‌باشد و ‌نشانی او.
  • ایمیل، شماره تلفن و یا هر روشی که مشتری درصورت نیاز ‌باید از آن طریق با فروشنده ارتباط برقرار کند.
  • کلیه هزینه‌هایی که برای خرید کالا بر عهده مشتری خواهد بود، ‌از جمله قیمت‌ کالا و یا خدمات، میزان مالیات، هزینه حمل، هزینه تماس.
  • مدت زمانی که پیشنهاد معتبر است.
  • شرایط و فرآیند عقد از جمله ترتیب و نحوه پرداخت، تحویل و یا اجرا، فسخ،‌ ارجاع، خدمات پس از فروش.

شکایت از فروشگاه اینترنتی

همانطور که پیش­تر اشاره کردیم با وجود مزایایی که فروشگاه‌­های اینترنتی دارند معایبی هم دارند، مثل تخریب کالا و یا آسیب دیدن آن در حین حمل و نقل، جعلی بودن فروشگاه، تاخیر در تحویل کالا و غیره. هنگام بروز مواردی از این قبیل باید از فروشگاه شکایت کنید.

برای شکایت از فروشگاه‌­های اینترنتی راه‌­های مختلفی وجود دارد که عبارتند از:

شکایت از طریق سامانه نماد اعتماد الکترونیکی

در صورتی که از فروشگاهی خرید کرده‌­اید که دارای نماد اعتماد الکترونیکی است و فروشنده کالای مورد نظر شما را برایتان ارسال نکرده است یا از ارائه دیگر خدمات قانونی مانند پذیرش درخواست مرجوعی کالا خودداری کرده است، بهترین و ساده‌­ترین راه شکایت آن است که از طریق سامانه نماد اعتماد الکترونیکی شکایت خود را ثبت کنید.

مراحل شکایت به این صورت است که باید ابتدا وارد سامانه نماد اعتماد الکترونیکی به آدرس enamad.ir شوید، سپس با استفاده از گزینه ورود به سامانه ثبت شکایات، برای ثبت شکایت از فروشگاه اینترنتی مربوطه اقدام نمایید.

برای این کار باید ابتدا در این سامانه عضو شوید، همچنین باید فاکتور و یا کدرهگیری و به طور کلی هر مدرکی از خرید خود دارید را در دست داشته باشید.

توجه داشته باشید که اگر شکایت از فروشگاه­‌های اینترنتی از طریق این روش انجام شود، در مواردی مانند خودداری از ارسال کالا، طولانی شدن مدت زمان ارسال كالا و یا عدم پذیرش درخواست مرجوعی کالا، از طریق مصالحه و میانجی­‌گری برطرف شده و در غیر این صورت، شاکی به شکایت از طریق مراجع قضایی هدایت می‌شود.

نحوه شکایت از فروشگاه اینترنتی

شکایت از طریق پلیس فتا

شکایت از طریق پلیس فتا، از دیگر روش­‌های شکایت از فروشگاه‌­های اینترنتی می­‌باشد. پلیس فتا به صورت تخصصی به جرایم رایانه‌­ای رسیدگی می‌کند و آن­‌ها را به دادسرای جرایم رایانه‌­ای ارجاع می‌­دهد و نتیجه تحقیقات را برای مرجع صالح ارسال می­‌کند.

برای شکایت از فروشگاه‌­های اینترنتی از طریق پلیس فتا، ابتدا به صفحه پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir وارد شوید و بعد از ثبت نام در این سایت، وارد بخش شکایات شوید.

برای شکایت از یک وب سایت باید روی گزارش تخلف وب سایت کلیک کرده و پس از آن اطلاعات لازم را در سامانه وارد کنید.

همچنین در این مرحله می‌توانید انتخاب کنید که از یک سایت فروشگاهی شکایت دارید یا یک پورتال سازمانی. بعد از انتخاب نوع شکایت خود، اگر سندی مبنی بر شکایتتان دارید آن را نیز ارائه دهید و سپس شکایتتان را ثبت نمایید.

در این مرحله کد پیگیری به شما داده می­‌شود که از طریق آن می­‌توانید شکایت خود را پیگیری کنید. تفاوت اصلی شکایت در سامانه پلیس فتا این است که این سامانه مواردی مانند هک، نفوذ و وجود حفره امنیتی در این سایت‌­ها را نیز در برمی‌­گیرد.

در صورتی که شکایت شما از یک صفحه­ فروشگاهی در شبکه­‌های مجازی مانند تلگرام یا اینستاگرام باشد، باید به بخش گزارش تخلف شبکه اجتماعی رفته و با درج اطلاعات لازم شکایت خود را به پلیس فتا اطلاع دهید.

نکته­ قابل توجه آن است که شکایت از فروشگاه اینترنتی از طریق پلیس فتا اختصاص به مواردی داشته که عمل فروشگاه اینترنتی، جرم بوده و دارای یک عنوان مجرمانه همچون کلاهبرداری اینترنتی باشد.

شکایت از طریق مراجع قضایی

شکایت از طریق مراجع قضایی مراحل طولانی­‌تری نسبت به روش‌­های قبلی دارد، اما از آن­جایی که امکان گرفتن حکم قضایی وجود دارد و ضمانت اجرای این حکم توسط اجرای احکام دادگستری برخوردار است، نسبت به دو روش قبل، کارآمدتر می‌باشد.

مراحل شکایت از فروشگاه‌­های اینترنتی از طریق مراجع قضایی، به شرح زیر می‌باشد:

  • ابتدا باید با مدارک هویتی و رسید واریز وجه و سایر مدارک لازم به یکی از دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنید و شکوائیه خود را ثبت کنید. این شکوائیه از طریق دفتر مزبور برای دادسرای جرایم رایانه‌­ای ارسال می‌­گردد.
  • سپس دادسرا دستور تحقیقات مقدماتی را صادر می­‌کند و این دستور را برای پلیس فتا ارسال می­‌کند.
  • بعد از اتمام تحقیقات مقدماتی، اگر نظر دادسرا بر عدم وقوع جرم باشد، قرار منع تعقیب شکایت از فروشگاه اینترنتی را صادر می‌­کند، اما در صورتی که نظر دادسرا بر وقوع جرم باشد، با صدور قرار جلب به دادرسی، پرونده را برای دادگاه کیفری دو ارسال می‌­کند.
  • دادگاه کیفری طرفین را احضار می‌­کند و جلسه دادرسی تشکیل می­‌دهد، در این جلسه مجددا به دلایل وقوع جرم رسیدگی کرده و در صورتی که نظر بر وقوع جرم داشته باشد، رای بر محکومیت کیفری صادر می­‌کند. این رای تا بیست روز بعد از ابلاغ قابل تجدید نظر خواهی در دادگاه تجدید نظر می‌باشد.

در شکایت از طریق مراجع قضایی باید توجه داشته باشید که شکایت از فروشگاه اینترنتی از این طریق مختص به مواردی است که کار فروشگاه اینترنتی، جرم بوده و دارای یک عنوان مجرمانه همچون کلاهبرداری اینترنتی باشد.

بنابراین در صورتی که عمل فروشگاه اینترنتی، جرم نباشد، تنها می‌توان از طریق مراجعه به شورای حل اختلاف یا دادگاه حقوقی، برای طرح دعوای حقوقی اقدام نمود.

در صورت قرار گرفتن در چنین شرایطی می­‌توانید راهی آسان را انتخاب نموده و با تماس تلفنی و یا به صورت آنلاین از مشاوران در بنیاد وکلا راهنمایی بخواهید و پیگیری موضوع را به آن­‌ها بسپارید.

نحوه کار فروشگاه اینترنتی

شکایت از طریق اتحادیه کسب و کارهای مجازی

اتحادیه کسب و کارهای مجازی اتحادیه‌­ای صنفی برای کسب و کارهای مجازی است. اگر وب سایتی که از آن خرید کرده‌­اید عضو این اتحادیه باشد، نماد این اتحادیه­ را در  جایی در صفحه اول سایت قرار داده است.

البته شما می­‌توانید تخلف کلیه فروشگاه‌­های اینترنتی را، فارغ از آن که عضو این اتحادیه هستند یا نیستند، از طریق این اتحادیه گزارش دهید. در صورتی که اتحادیه توان حل موضوع را نداشته باشد، آن را به مراجع قانونی ذی‌­صلاح ارسال خواهد کرد.

برای شکایت از این طریق، باید ابتدا وارد وب سایت رسمی این اتحادیه به نشانی ecunion.ir شده و در آن ثبت نام کنید، سپس در نوار پایینی گزینه شکایت را انتخاب کنید.

زمانی که وارد صفحه شکایت شدید، اطلاعات هویتی خود و نام سامانه‌­ای که از آن شکایت دارید را به همراه شرح کوتاهی از علت شکایت خود ثبت کرده و فایل­‌های لازم را ضمیمه این موارد کنید.

در انتها پس از ثبت شکایت یک کد رهگیری به شما داده می‌­شود که از طریق این کد و همین سایت می‌­توانید پیگیر شکایت خود باشید.

شکایت از طریق سازمان تعزیرات حکومتی

در صورتی که در فروشگا­ه‌های اینترنتی، مواردی مانند کم ­فروشی، احتکار، گران فروشی، تقلب، اخفا، امتناع از عرضه­ کالا و مواردی از این قبیل که موضوع قانون تعزیرات حکومتی هستند، اتفاق بیفتد، علاوه بر شکایت در سامانه نماد اعتماد الکترونیکی و اتحادیه مربوطه، می‌­توانید از طریق تعزیرات نیز  شکایت خود را ثبت کنید. البته از آن­ جایی که این راه بسیار زمان­‌بر است کمتر توصیه می­‌شود.

فروشگاه­‌های غیرقانونی و کلاهبردار عموما به دو شیوه شما را فریب می­‌دهند یا با ساخت صفحات پرداخت جعلی، اطلاعات کارت بانکی شما را به سرقت می‌­برند و یا جنسی فرضی به شما می‌­فروشند و پس از آن که شما وجه را پرداخت کردید، وب سایت را از دسترس خارج می‌­کنند.

در صورتی که برای شکایت از چنین وب سایت‌­هایی نیاز به مشورت دارید می‌­توانید با مشاوران حقوقی با تجربه در این زمینه در بنیاد وکلا در ارتباط باشید.

وکیل متخصص شکایت از فروشگاه اینترنتی

شکایت از فروشگاه‌­های اینترنتی به ویژه در مواردی که می‌­خواهید از طریق مراجع قضایی اقدام کنید، نیازمند وجود و احراز شرایط قانونی خاصی می‌باشد و لازم است فردی که تخصص و اطلاعات کافی در این حوزه دارد در کنار شما باشد.

بنابراین بهتر است که در این موارد برای ثبت شکایت، با یک وکیل یا مشاوره حقوقی با تجربه مشورت کنید.

در بنیاد وکلا مشاوران حقوقی و وکلای متخصص و با تجربه در زمینه کسب و کارهای اینترنتی حضور دارند که راهنما و پاسخگوی سوالات شما در مورد چگونگی شکایت از فروشگاه­‌های اینترنتی هستند تا بتوانید در سریع­‌ترین زمان به حق و حقوق از دست رفته‌­تان برسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

‫۲ دیدگاه ها

  1. با سلام و احترام لطفا هیچوقت از بروز کالا خرید نکنید از آسیبی که به من زدن خیلی اذیت شدم، یک هار ۲۰ ترا به قیمت ۱۶.۵میلیون تومان سفارش داده بودم متاسفانه آسیب دیده دستم رسید، موضوع را بهشان اطلاع دادم اما اصلا قبول نکردن، چندین بار حضورا رفتم نزدیک به ۶ ماه منو سر کار گذاشتن و در نهایت گفتن به ما ربطی نداره! تقصیر میندازن گردن پست و پست هم میندازه گردن اینا منم این وسط مثل توپ پاس میدن، اصلا وقت و پول و اعصاب مردم براشون ذره ای اهمیت نداره! بسته بندی هاشون داغونه، هنوز بسته شون با کیفیت پایینش موجود نگه داشتم تا از مراجع قانونی شکایت و پیگیری کنم، چندین بار که تلفنی و حضوری هم مراجعه کردم خیلی رفتار و کلام شون چه از مدیرشون گرفته تا کارمند جزء شون بی ادبانه و گستاخانه و خیلی طلبکارانه بود، هنوز صدای ضبط شده یکی از مدیران شون دارم و یک کارمند خانمش که خیلی بی ادب بود، اونجا فقط یک نفر با من محترمانه رفتار و صحبت کردن که اسم شون آقای مهندس حدودی بود، قسمت انبار و بسته بندی شون وقتی دیدن هارد آسیب دیده بعدا رفتن یه ویدئوی ساختگی درست کردن که ببین بسته بندی ما مشکلی نداشته! درحالی که وقتی ویدئو رو دیدم متوجه شدم مستندات فیزیک جعبه بسته بندی شده سفارش من متفاوت از چیزی هست که در ویدئو نشون میده! و این کارشون منو خیلی بیشتر از آسیب دیدگی خود هارد ناراحت کرد، امیدوارم بیزینس شون نابود بشه که اینجوری با روح و روان و جان و مال و وقت و اعصاب مردم بازی میکنن، من یک معلم هستم، حدود ۴۰ سال سن دارم، خریدهای اینترنتی خیلی زیادی از سایت های دیگه انجام میدم و همه شون با بسته بندی های خوب و سالم بدستم میرسن اما این تنها تجربه تلخ خرید اینترنتی من در تمام طول زندگیم بود و البته اولین تجربه خریدم از سایت بروز کالا بود، آدم های بی دقت و بی مسولیت و بی ادبی هستن که حقوق مشتریان کوچکترین اهمیتی براشون نداره، الان اینجا نگاه نکنین مودبانه پاسخ میدن، من بی ادبی شون رو دیدم که با اطمینان بیان میکنم وچون بابتش مدرک دارم وگرنه اگر مدرک نداشتم عنوان نمیکردم، حداقل نسبت به سفارش من اینطور بودند، خدا ازشون نگذره، امیدوارم تاوان این خسارتی که به من زدن رو و همچنین دروغی که با ویدئوی ساختگی بهم گفتن رو بدن، خدا اون بالا الکی نیست، بوقتش میدونه با کسیکه ظلم کرده و با جان و مال مردم بازی کرده چه کار کنه! تظاهر به مسولیت پذیری و ادب و احترام ذات واقعی شمارو نمیتونه مخفی کنه! مردم عاقلن میفهمن

  2. باسلام
    قبلا از فروشگاه نیکسل خرید کرده بودم، دو ماه پیش حدود۱۰ عدد گوشی برای فامیل خرید کردم،ویک ماه قبل گفتند گوشی نمیتوانند بدهند،وجه را به حساب کاربری واریز کردند، لیکن تاکنون به حسابم واریز نکردند. با پیگیری مستمر نتیجه حاصل نگردید.و با تکرار پیگیری پاسخگو نبودند. یقینا این فروشگاه قابل اعتماد نیست و قصد کلاهبرداری دارد.تصویر یکی از پرداختها بارگذاری میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا