بین‌ الملل

برخورداری از وام مسکن در کانادا

برای بسیاری از کانادایی‌ها، خرید خانه به معنی دریافت یک وام مسکن می‌باشد.

وام مسکن پولی است که شما برای خرید خانه از یک بانک یا موسسه مالی قرض می‌گیرید، ضامن شما برای دریافت این پول خانه‌ای که می‌خرید خواهد بود.

انواع مختلفی از وام‌های مسکن در کانادا وجود دارند. همچنین مؤسسات مالی مختلفی نیز وجود دارند که وام مسکن ارائه می‌دهند، از جمله می‌توانیم به بانک‌ها، صندوق‌های سرمایه گذاری، موسسه‌های اعتباری، caisses populaire ها در کبک، شرکت‌های اقتصادی و صندوق‌های بازنشستگی اشاره کنیم.

نوشته های مشابه

با وجود گزینه‌های زیادی که برای انتخاب وجود دارند، شما چگونه می‌توانید مطمئن شوید که بهترین تصمیم را برای خانواده خود خواهید گرفت؟

برای کمک به انتخاب وام مسکن مناسب توسط شما، شرکت وام و مسکن کانادا (CMHC) لیست زیر از برخی از معمول‌ترین انواع وام مسکن ارائه کرده است:

  • وام مسکن Conventional

وام مسکنی که مبلغ آن بیش از ۸۰ درصد ارزش یا قیمت خرید یک خانه نمی‌باشد.

برای دریافت این وام مسکن، شما باید حداقل ۲۰ درصد از قیمت خرید خانه را از پس اندازهای خود به عنوان پیش پرداخت ارائه نمایید.

  • وام مسکن High Ratio

وام مسکنی است که مبلغ آن بیش از ۸۰ درصد قیمت خرید خانه را شامل می‌شود. با دریافت این وام، شما فقط ۵ درصد از قیمت خانه را به عنوان پیش پرداخت ارائه می‌کنید؛ هر چند، اگر قصد دریافت این وام را داشته باشید، به بیمه وام مسکن نیاز پیدا خواهید کرد.

بیمه وام مسکن از وام دهنده در برابر مواقعی که شما نتوانید اقساط وام را پرداخت کنید محافظت می‌کند و طبق قانون بسیاری از مؤسسات وام دهنده در کانادا باید آن را داشته باشند.

بیمه وام مسکن CMHC به میلیون‌ها خانواده کانادایی برای خرید خانه با سود بسیار کم معادل ۵ درصد کمک کرده است.

  • وام مسکن Open

نوعی وام مسکن می‌باشد که شما می‌توانید تمام یا بخشی از آن را هر زمان بدون نیاز به پرداخت جریمه های اضافی پرداخت کنید.

این نوع وام‌های مسکن به طور کلی نرخ سود بالاتری در برابر دیگر انواع وام مسکن بسته دارند، ولی اگر می دانید که در آینده‌ای نزدیک قصد فروش خانه خود را دارید یا اگر می‌خواهید هر از چند گاه یک بار اقساط‌ بیشتری در وام خود را پرداخت کنید، گرفتن این وام برای شما منطقی خواهد بود.

  • وام مسکن Closed

نوعی وام مسکن است که به شما اجازه پرداخت اقساط اضافه را نمی‌دهد، در این نوع وام مسکن، اگر بخواهید باقی وام مسکن خود را قبل از موعد مقرر تسویه کنید، باید جریمه پرداخت نمایید.

وام مسکن بسته نرخ سود کم‌تری دارد، ولی در مقایسه با وام‌های مسکن باز انعطاف پذیری آن‌ها کم‌تر است.

  • وام مسکن نرخ ثابت

نوعی وام مسکن است که در طول دوران بازپرداخت وام، نرخ سود آن تغییری نمی‌کند.

  • وام مسکن نرخ متغیر

نوعی وام مسکن که نرخ سود آن با توجه به تغییرات در نرخ کلی بازار تغییر می‌کند.

در این نوع وام مسکن، اقساط‌ ماهانه شما معمولاً ثابت می‌ماند، ولی میزان بازپرداخت با تغییر نرخ سود وام، تغییر کرده و بیشتر می‌شود.

  • وام مسکن Assumed

وام مسکنی است که از قبل روی یک خانه باقی مانده و متعلق به فروشنده می‌باشد، هنگام خرید و به عنوان بخشی از پروسه فروش، این وام به نام شما منتقل خواهد شد.

گرفتن چنین وام‌هایی می‌تواند در هزینه‌های قانونی نقل و انتقال و ارزیابی برای شما صرفه جویی ایجاد کند.

علاوه بر این، بسته به این که نرخ سود وام‌ها در حال کاهش یا افزایش باشند، در این نوع وام مسکن ممکن است شما وامی با نرخ سود کم‌تری در مقایسه با شرایطی که یک وام مسکن جدید بخواهید دریافت کنید به دست بیاورید.

  • وام مسکن Pre-approved

نوعی وام مسکن می‌باشد که از قبل میزان آن تأیید شده است، حتی قبل از این که شما جست و جو برای یک خانه را شروع کرده باشید.

دریافت چنین وامی می‌تواند با مشخص کردن این که بانک یا موسسه مالی چه مقدار حاضر است پول به شما قرض بدهد جست و جوی شما برای خانه را راحت‌تر کند.

هنگامی که به دنبال دریافت وام مسکن هستید، گزینه‌های بسیار زیاد دیگری نیز وجود خواهند داشت، از مدت زمان وام (این مدت زمانی است که شرایط قرارداد وام توافق شده، شامل نرخ سود تعیین می‌شود؛ این زمان می‌تواند از شش ماه تا ۱۰ سال باشد) تا دوره استهلاک وام (مدت زمانی که باید کل مبلغ وام را بازپرداخت کنید).

برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید با بانک، موسسه مالی که از آن وام می‌گیرید یا یک دلال وام مسکن صحبت کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا