کیفری (جرائم)

اقدامات اولیه بعد از تجاوز جنسی

امروزه روان پزشکان ضربه حاصل از تجاوز جنسی  را در کنار مواردی مانند بلایای طبیعی و یا از دست دادن عزیزان، در رده حوادث با بالاترین تاثیرات روحی و روانی طبقه بندی می کنند.

رشد یا کاهش آمار تجاوزهای جنسی مهم نیست، حتی یک نفر هم آمار تکان دهنده ای برای چنین اتفافی به شمار می آید.

متاسفانه در موارد ی افرادی که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند به دلیل ماهیت محافظت نشده بودن این رابطه و مشکلات اخلاقی جدی فرد متجاوز به صورت ناخواسته دچار بیماری های مقاربتی می شوند.

اقدامات اولیه بعد از تجاوز جنسی

  • حتما با یک وکیل دادگستری مشورت نمایید:

پیشنهاد میگردد در اولین فرصت پس از تجاوز با یک وکیل دادگستری در مورد تجاوز صورت گرفته و اقدامات لازم پس از آن مشورت نمایید.

  • حفظ ادله و مدارک لحظه تجاوز و قبل و پس از آن یکی از ارزشمند ترین دلایل اثبات جرایم تجاوز است:

تجربه موکلین جرایم تجاوز نشان میدهد راهنمایی یک وکیل دادگستری تا چه حد میتواند در اثبات و موفقیت این گونه پرونده ها راهگشا باشد.

  • اقدامات اولیه:

اولین اقدامی که باید یرای درمان تجاوز جنسی انجام داد، ایجاد احساس امنیت اولیه و اطمینان از سلامت جسمی می باشد.

قربانی باید به مکانی که احساس امنیت می کند پناه برد، نظیر منزل، نزد دوستان یا افرادی که به آن ها اطمینان دارد و سعی کند موضوع را با آن ها مطرح نماید و سپس سریعا به پزشک مراجعه نموده و اقدامات اولیه لازم را انجام دهد.

این که فرد ابتدا به پزشک مراجعه نماید با افراد خانواده را در جریان بگذارد و سپس اقدامات پزشکی اولیه صورت گیرند، کاملا بستگی به شرایط قربانی دارد.

در هر صورت ایجاد احساس امنیت و بررسی های پزشکی اقدام اولیه خواهند بود و لازم است قربانی حتما با فردی مورد اعتماد به پزشک مراجعه نماید.

اقدامات پزشکی در تقویت سلامت جسمی اولیه و رفع آسیب های احتمالی بسیار موثر است؛ در اکثر تجاوزها به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی، امکان بیماری های مقاربتی و آسیب های جسمانی جدی به دستگاه تناسلی وجود دارد.

  • به مراکز درمان بیماری رفتاری مراجعه کنید:

برای دریافت قرص های ضد ایدز هرچه سریعتر به نزدیک ترین مرکز درمان بیماری های رفتاری نزدیک به خود مراجعه کنید.

افراد حاضر در این مراکز آموزش های خوبی دیده اند و می توانند کمک زیادی در زمینه سلامت روانی و جسمی به شما انجام دهند.

  • به پلیس مراجعه کنید:

گام بعدی برای درمان تجاوز جنسی بعد از قرارگرفتن در محیطی امن و انجام اقدامات پزشکی اولیه، مراجعه به پلیس و مطرح کردن مساله با انان می باشد.

در بسیاری موارد فرد یا خانواده به دلیل ترس از مسائلی نظیر آبرو و یا به دلیل شرم و حیا، یا حتی ترس از مورد تهدید واقع شدن این اقدام را انجام نمی دهند.

با این حال چنانچه تصمیم گرفته شد به پلیس مراجعه گردد، اقداماتی موثری جهت شناسایی متجاوز صورت خواهد گرفت. که در راستای شناسایی متجاوز و بررسی قانونی آسیب های وارده صورت خواهند گرفت.

  • آزمایش دهید:

افراد مورد تجاوز قرار گرفته شده، به شدت در معرض خطر ابتلا به انواع بیماری های مقاربتی هستند.

توصیه ما این است که بعد از وقوع حادثه، آزمایش های لازم را انجام دهید تا به این شکل بدون ترس و اضطراب از بیماری هایی که ممکن است به شما منتقل شده باشد، به فرایند بازسازی زندگی خود ادامه دهید.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا