قوانین آپارتمان هاملکی

پارکینگ مزاحم

امروزه ساکنین بسیاری از آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی که هر یک خودرویی برای خود دارند و در هنگام خرید یا اجاره واحد‌های مسکونی به مطرح کردن مسئله پارکینگ اقدام‌ می‌کنند.

پارکینگ امروزه به ویژه در شهر‌های بزرگ از اهمیت ویژه‌‌‌ای برخودار است.

پارکینگ‌های آپارتمان‌ها از قوانین خاص خود برخودار هستند و انواع مختلفی هم دارند. پارکینگ مزاحم یکی از انواع پارکینگ‌ها است که موضوع مناقشه بسیاری بوده و هست.

در این نوشته می خواهیم به یکی از مهم ترین مسایلی که در زمینه پارکینگ مطرح می شود، بپردازیم.

از موارد مهمی که در رابطه با اختصاص دادن پارکینگ بایستی رعایت شود، این است که عبور و مرور راحت باشد و برای دیگر ساکنین مزاحمتی ایجاد نشود. اما باز هم می بینیم که شهرداری برای برخی واحد ها پارکینگ مزاحم در نظر می گیرد.

پارکینگ مزاحم چیست؟

یعنی اینکه دو خودرو پشت سر هم به شکلی پارک شوند که برای خروج یکی از آنها نیاز به جابه‌جایی خودروی دیگر باشد.

پارکینگ مزاحم به معنی غیر اختصاصی بودن آن نیست و حتی ممکن است در سند مالکیت نیز قید شود. تفاوت فقط در این است که اینگونه پارکینگ ها قیمتی پایین تر از پارکینگ های اختصاصی دارند.

اگرچه داشتن پارکینگ، آن هم با وجود هرچه بیشتر شلوغ شدن شهرها به نیازی ضروری تبدیل شده و مالکان به دنبال این هستند که به هر نحوی و هر شکلی جای پارکی برای خودروی خود پیدا کنند، اما باید به این موضوع نیز توجه داشت که ساکنانی که دارای پارکینگ مزاحم هستند، گرفتاری جا به جا کردن چندین باره خودروی خود در طول شبانه روز را به جان می خرند.

به عبارت دیگر، ساکنانی که دارای پارکینگ مزاحم هستند، باید توجه داشته باشند که  هرگاه ساکنین واحد های دیگر نیاز به ورود و خروج داشته باشند، موظف هستند بدون هیچ معطلی خودروی خود را جابجا کنند؛ حتی اگر این اتفاق در هر ساعت از شبانه روز چندین بار تکرار شود.

توصیه می‌شود که تا حد امکان از خرید آپارتمانی که دارای پارکینگ مزاحم است خودداری کنید.

حتی از خرید آپارتمان هایی که پارکینگ مزاحم ندارند ولی باید از پارکینگ مزاحم متعلق به دیگری عبور کنند نیز خودداری کنید تا درگیر مشکلات بعدی آن نشوید.

مالکین پارکینگ مزاحم موظف هستند که در هر ساعت از شبانه روز ماشین خود را در صورت نیاز جابجا کنند و در غیر این صورت سایر مالکین می توانند به جهت مزاحمت از او شکایت کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا